De grote snooker/biljart/pool thread

T zal toch nauwer worden dan het nu het geval is denk ik, ik denk dat de wizard zijn toverkunsten zal bovenhalen, al hoop ik gewoon dat Luca solide blijft spelen, en dan zonder die hit en hope shots die hij vandaag al heeft getoond
Het had eigenlijk 7-1 kunnen en moeten staan na de eerste sessie (Ook O' Sullivan zei dit daarstraks), maar even concentratieverlies van Brecel was al voldoende voor Higgins om een frame te stelen. Je mag tegen Higgins nooit één kruimel laten liggen, want hij grijpt meestal wel zijn kansen. Hopen dat Higgins jou de titel schenkt, is ijdele hoop.

Ondertss dus al wel 8-2. Brecel heeft géén medelijden en gaat gewoon meteen door op zijn elan aan het begin van de avondsessie. Dat mag ie echt niet meer weggeven nu. Maar de prijzen worden aan de finish uitgedeeld, it aint over until it is over, de bijnaam van Higgins is niet voor niets "The Wizard of Wishaw", die gaat tot de laatste bal knokken.

Toch even concentratieverlies van Brecel, ging al een beetje op zijn lauweren rusten en rarara, dat laat Higgins dus niet liggen. 8-3. Blijven concentreren en die laatste frame pakken.
 
Laatst bewerkt:
Ja de avondsessie moeten missen tot nu, nog 1 frame, zo verraderlijk altijd

Je wil het initiatief niet aan deze man laten ze

Edit : dayum son, deze man kan toch zo clinical zijn, ni normaal
 
Laatst bewerkt:
Jawadde mooi gedaan mooi gedaan. Valt niks op af te dingen op deze winst.

die allerlaatste bal achteruit kijken en hem nog maken ook die bal :D
 
Als hij nu eindelijk eens kan bevestigen op het WK volgend jaar, ga ik beginnen geloven dat Luca nu écht vertrokken is :coolbrows:
De "Dit smaakt naar meer" hebben we ook gehoord na zijn zege in de China Championship 4 jaar geleden, dus toch nog wat afwachten...
Maar een geweldige 2 weken alleszins!
Doet een beetje pijn hoe weinig Belgische media-aandacht hiervoor is, terwijl een Hollander die de F1 wint alle Belgische headlines wegkaapt :unsure:
 
Werkelijk prachtig snooker geleverd, even wat rommeliger en precies wat concentratie verlies in de avond sessie, maar dan toch goed herpakt met een mooie century break.

Dit smaakt echt naar meer! Als hij zo blijft spelen gaat er meer volgen ook.
 
Als hij nu eindelijk eens kan bevestigen op het WK volgend jaar, ga ik beginnen geloven dat Luca nu écht vertrokken is :coolbrows:
De "Dit smaakt naar meer" hebben we ook gehoord na zijn zege in de China Championship 4 jaar geleden, dus toch nog wat afwachten...
Maar een geweldige 2 weken alleszins!
Doet een beetje pijn hoe weinig Belgische media-aandacht hiervoor is, terwijl een Hollander die de F1 wint alle Belgische headlines wegkaapt :unsure:
Precies dit legt al teveel druk imo

Gewoon genieten als hij goed aan het spelen is lijkt me de boodschap... Het talent is er, hij moet gewoon zorgen dat hij met honger aan tafel komt ( :p ) , iedere keer...
 
K denk vooral zen kopke erbij houden :D zoals ge zegt, talent heeft hij sowieso altijd gehad. Nu lijkt t mentaal ook wel weer goed te zitten.
 
K denk vooral zen kopke erbij houden :D zoals ge zegt, talent heeft hij sowieso altijd gehad. Nu lijkt t mentaal ook wel weer goed te zitten.
Dit dus. Ik moet zeggen: Op the UK Open zagen we de beste Brecel in de HF, op de Scottisch Open zagen we de beste Brecel (by far) in de finale. Alleen na 8-2 begon hij wat te knoeien, maar dat is niet abnormaal. Die laatste meters voor de finish zijn bij iedereen altijd de moeilijkste. Zeker tegen Higgins die nooit opgeeft. :tongue:

Zowiezo het was toch even zweten toen Higgins terug kwam van 8-2 naar 8-5. (Ik heb nog gekeken tot het einde maar ik heb niks meer gepost, ik ben meteen gaan slapen). De Brecel van enkele jaren geleden had ik effectief nog zien verliezen met 8-9 sé (De herinnering aan het WK tegen Marco Fu zit nog vers in het geheugen). Maar deze Brecel 2.0 laat dat niet meer liggen.

Helaas géén Brecel op de Masters. De cut-off was een week te vroeg voor hem. Maar hij is nu wél voor 95% zekerheid rechtstreeks geplaatst voor het WK (Hij staat momenteel 14de op de crucible ranking maar de nummer 17 heeft al meer dan 70000 punten minder).

---

Luca: I have to thank Joe Perry. He should have won that day, I had a bad day at the office, but he did not take his (many) chances.
(Hij won in de eerste ronde van Perry)
Perry: Many congratz but you owe me a beer now! :tongue:
 
Laatst bewerkt:
K denk vooral zen kopke erbij houden :D zoals ge zegt, talent heeft hij sowieso altijd gehad. Nu lijkt t mentaal ook wel weer goed te zitten.
Qua intrinsiek talent is Brecel zelfs top vijf van de wereld imo. Er zijn er maar weinigen die beter een bal kunnen raken dan hij vind ik. 't Is inderdaad het mentale aspect waar hij mee gesukkeld heeft / nog progressie in moet boeken.
 
World Grand Prix Snooker

Higgins --> 2-4 verloren tegen Ford
Xintong --> 2-4 verloren tegen Gould
Williams --> 3-4 verloren tegen Lisowski (Hij heeft wel Covid gehad en is daardoor nu iets minder in vorm)
Brecel --> Hij moet nog spelen ..

Maar van de 4 snookerspelers die de laatste weken het beste bezig zijn, zijn er 3 al 'meteen' uitgeschakeld.
Ik zou niet schrikken als Brecel morgen ook verliest (De rust is hem gegund).

Het toont ook wel aan, hoe moeilijk het is om je elk toernooi te blijven opladen, dat je niet altijd kan pieken én dat het allemaal héél dicht bij elkaar ligt aan de snookertop.
 
Hopelijk kan hij zich nog 5 keer opladen. Als ik het goed heb is er na dit tornooi een vrije periode van enkele weken voor Luca
Ja dat is omdat de top-16 (Cut-off na de UK Open) begin januari de zéér lucratieve Masters speelt. Luca is er echter niet bij omdat hij pas na de UK Open terug in de top-16 stond, dus hij is effectief een maandje vrij. Hij speelt na dit toernooi pas opnieuw op 26 januari (R1 German Masters).

Hij heeft alwéér gewonnen vandaag, 2 100+ breaks en een poging voor een 147 break maar helaas zijn positie verloren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan