De grote snooker/biljart/pool thread

makila

Well-known member
Crowdfunder FE
Vorige thread:

buffalo_magic zei:
Mooie overwinning van Yan. Viel bijna van mijn stoel toen deze nog maar 20 jaar blijkt te zijn.... kan gemakkelijk 10 jaar zeuren :)
Knap hoe hij bleef terugvechten tegen Higgins. Een verdiende overwinning! Daar gaan we nog meer van horen!

----

Vandaag een zwakke start van Brecel op de "WST Pro Series snooker". Hij verloor 2 van zijn eerste 3 matches, dus eigenlijk was het toernooi toen al voor 99% zekerheid voorbij voor hem. Wint hij zijn resterende 4 partijen allemaal, en plaatst hij zich alsnog voor de volgende ronde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Brecel 5 matchen achter elkaar vlotjes gewonnen (oa tegen Lisowki) maar gisteren tegen diezelfde Lisowki was het toch wéér de 'knoeier' Brecel en dan weer kansloos verloren. :cautious:

Nu Lisowski had echt wel een goeie dag en dan is dit verlies van gisteren, zeker géén schande, maar Brecel die dan wat onder druk stond (door een goed spelende Lisowski) maakt dan weer van die onnodige fouten die we tegenwoordig gewoon zijn van hem, en die hem toch 1, misschien wel 2 extra frames gekost heeft. (Dan had Lisowki nog steeds met 5-4 gewonnen maar you never know ..)

Het issue is gewoon, dat als hij zo gespeeld had als gisteren tegen Lisowski, tegen een minder goede speler, dan had hij daar ook gewoon van verloren. Die fouten blijven toch gewoon in zijn spel zitten, dat gaat er nooit volledig uitgaan en dat maakt dat hij nooit echt de top zal bereiken (mits hier en daar een uitschieter). Zonde want het talent is er echt wel.

Ik val steeds in herhaling ivm Brecel maar het blijft gewoon jammer.
 
Leuke overwinning van Mertens op het snooker shoot out tornooi.
Ik vind het nog wel een concept om eens te volgen.
1 zo een tornooi op de kalender vind ik ideaal 😏
 
Ik blijf dat ook altijd een leuke afwisseling vinden, en iedereen kan van iedereen winnen in feite :) .
 
Ja dat is een toernooi waar je niets te verliezen hebt, alleen maar te winnen.
Verlies je? Géén probleem. Win je, des te beter.

Ik blijf dat ook altijd een leuke afwisseling vinden, en iedereen kan van iedereen winnen in feite :) .
Hehe, ja gisteren leek Brecel, Murphy opzij te zetten maar ineens ging pardoes de rode bal er in toen hij geel potte. Exit Brecel! :D

Ik vind het ook wel een leuk format. De winnaar is altijd wel een verrassing.
 
Laatst bewerkt:
O'Sullivan toch wel gewoon weer de sterkste man van de tour de afgelopen weken, vandaag niet echt briljant maar wel weer gewoon in die finale.
 
Brecel nog eens gewonnen vandaag tegen King.

Volgende ronde (alweer) tegen Shaun Murphy. Het wordt nog eens tijd dat hij een top-10 speler klopt en Shaun is iemand die hem wel ligt (4x gewonnen, 6x verloren maar 3 van die partijen waren van 2015 of eerder), dus als hij nog eens ver wil geraken moet hij morgen gewoon winnen.

O'Sullivan toch wel gewoon weer de sterkste man van de tour de afgelopen weken, vandaag niet echt briljant maar wel weer gewoon in die finale.
Zwaar slaag gekregen van Higgins in de finale, maar bon, hij stond er toch alweer. Het blijft toch een geval apart sé :D


Van: Ik ben het grootste talent sinds Ronny (Not)
Naar: Ik word de jongste WK ooit (Not)
Naar: 5x wereldkampioen worden dat is mijn doel! (Wont ever happen)
Naar: Vanaf nu ben ik vertrokken! (Not)
Naar: Ik ben de laatste tijd erg constant bezig en ik win (bijna) altijd een 2 tot 3 tal matchen maar de uitschieter ontbreekt.
Dat tikkeltje geluk ontbreekt mij momenteel (Dat klopt)

Ik vind dat hij voor het eerst sinds lang een nuchtere en correcte analyse maakt. De enige titel die hij won het afgelopen jaar was dan nog een niet-ranking toernooi. En de enige uitschieters sindsdien waren net op de kleinere rankingtoernooien.
 
Laatst bewerkt:
Het "erge" is dat dat van het grootste talent best wel eens zou kunnen kloppen maar dat het er (lang) niet altijd uitkomt.
 
Nu ja het enige in zijn interview wat ik wel wat minder vind is de volgende zin:
Als Brecel zijn eerste match wint, staat hij in de laatste voorronde tegenover oud-wereldkampioen Stuart Bingham.
"Dat wordt allesbehalve eenvoudig", lacht Brecel. "Hij is een van de zwaargewichten."

Trump (bijvoorbeeld) zou het volgende zeggen:
"Dat wordt een makkie!", lacht Trump. "Bingham is passé. Hij is een lichtgewicht, Ik ben het heden en tegelijkertijd de toekomst en I am untouchable"

------------

Knappe prestatie gisteren van Julien Leclercq bij zijn eerste WK deelname. Hij stond snel 2-5 achter en op de rand van een roemloze uitschakeling. Maar dan maakt hij alsnog een comeback en wint hij met 6-5 in de eerste Q. Sterke comeback.

Morgen is het de beurd aan Ben Mertens. Ik ben benieuwd.

------------

Ai ai Mertens, 1-5 voorstaan en dan alsnog met 6-5 verliezen. Zoiets mag natuurlijk nooit gebeuren. Een gebrek aan ervaring?
Anderzijds die Chinees waar hij tegen speelde is ook nog maar 17.

Hij zal nog wat meer boterhammekes moeten eten, om zich echt te kunnen meten met de wereldtop.

-------------

Brecel schoot net op tijd wakker tegen King. 6-3 winst. Die winst was eigenlijk een MUST, anders liep Brecel zelfs risico om uit de top-64 te vallen. Tegen Bingham (als die straks wint) zal het beter moeten, wil hij zich nog eens plaatsen van het WK.
 
Laatst bewerkt:
Had nog net het laatste frame meegepikt. Wanneer is die game tegen bingham?
Woensdag. Maar dat kan ook nog tegen de Chinees Chen Zifan zijn. Bingham moet daar vanavond, eerst nog van winnen en met een Chinese speler ben je nooit klaar ;)

----

En Brecel is alweer naar huis (Dit is eigenlijk iets dat ik elk jaar opnieuw moet zeggen, dat begint ééntonig te worden).
Het was nu wel géén cadeau om Bingham te loten, in de 4de voorronde, maar toch, ... je zou zeggen: het moet ooit eens raak zijn, maar bij Brecel is het echt nooit raak.

Opmerking: Ik had de match opgenomen en zonet bekeken. Damned, Bingham was echt insane goed. Hij liet echt geen enkele kruimel liggen.
Dus voor één keertje mogen we mss niet te streng zijn voor Brecel. Maar bon, om ooit de absolute top te bereiken, moet hij nog insane véél boterhammekes eten. Waarom kan hij voor de afwisseling niet 'crazy' goed zijn? :tongue:

----

En wie wordt wereldkampioen dit jaar, wat denken jullie hier? Ronny is alweer één van de favorieten.

Het grappigste interview uit zijn carriere vind ik nog altijd deze.
Reporter: Proficiat Ronny alweer een toernooi gewonnen! Je waart de favoriet dus dit was géén verrassing hé!
Ronny: Toch wel hoor.
Reporter: Hoezo?
Ronny: Ik was het snooker even beu en voor dit toernooi heb ik een half jaar lang géén keu aangeraakt.
Reporter: Heu wat? Je bent op dit toernooi gearriveerd zonder één seconde training en je hebt 6 maand NIKS gedaan betreffende snooker?
Ronny: (bloedserieus) Inderdaad, dat klopt! :tongue:

---

Het was erg nipt met 10-9 maar Stuart Bingham heeft na Luca Brecel, nu ook Ding Junhui verslagen.
Hij is toch goed in vorm. Brecel zal het nooit kunnen vrees ik, maar dit jaar was de loting toch de zwaarste die hij kon hebben.

---

Het valt me toch wat tegen dat er weinig verrassingen zijn op het WK snooker.
15 van de 16 spelers die na R1 nog in het toernooi zitten, stonden voor dit toernooi al in de top-20 van de wereldranglijst.

Alleen ne zekere Jamie Jones valt uit de toon door Maguire te kloppen. Maar dat is het dan. Voor het overige géén enkele verrassende naam in R2.
 
Laatst bewerkt:
Jamoe
Het valt me toch wat tegen dat er weinig verrassingen zijn op het WK snooker.
15 van de 16 spelers die na R1 nog in het toernooi zitten, stonden voor dit toernooi al in de top-20 van de wereldranglijst.

Alleen ne zekere Jamie Jones valt uit de toon door Maguire te kloppen. Maar dat is het dan. Voor het overige géén enkele verrassende naam in R2.
Jamie Jone is nochtans een gekende speler op het circuit. Nu en dan een goede uitschieter.
 
De Ronnie al naar huis. Nu is mijn interesse voor de rest van het tornooi al een stuk minder. Zag er goed uit tijdens het laatste frame maar foutje met de positionering doet hem daar de das om. De zevende zal dan maar voor volgend jaar zijn.
 
De Ronnie al naar huis. Nu is mijn interesse voor de rest van het tornooi al een stuk minder. Zag er goed uit tijdens het laatste frame maar foutje met de positionering doet hem daar de das om. De zevende zal dan maar voor volgend jaar zijn.
Het niveau is tegenwoordig dus danig hoog, dat 1 foutje = frame meestal gewoon foetsie. En als het dan een frame decider is dan ..
Maar eerlijk? De slechte start heeft hem de das om gedaan. Meestal kan hij dit dan nog recht zetten maar dan mag er echt niets foutlopen, wat wel gebeurde in het laatste frame.

Had hij alsnog gewonnen dan denk ik dan hij WK was geworden. Meestal heeft een WK - 1 mindere match waar hij met de hakken over de sloot alsnog wint, en dat had gisteren kunnen geweest zijn hé ... Maar goed, volgend jaar dan maar zeker?
 
Zonde dat Ronnie dit nog heeft weggegeven na die sterke remonte. Twee kleine foutjes op het einde doen hem de das om.
 
Het was erg nipt met 10-9 maar Stuart Bingham heeft na Luca Brecel, nu ook Ding Junhui verslagen.
Hij is toch goed in vorm. Brecel zal het nooit kunnen vrees ik, maar dit jaar was de loting toch de zwaarste die hij kon hebben.
Bingham staat na een frame decider tegen McGill ondertussen in de HF. Achteraf is het gemakkelijk praten maar Brecel had dus echt géén goeie loting dat hij in de kwalificaties al tegen deze Bingham in grote vorm moest spelen. :frown:

Opmerking: Als Brecel mentaal sterker zou zijn en er hard genoeg voor zou werken, dan was hij het die nu in de HF stond hé!
Dit is trouwens NIET de eerste keer dat iemand waartegen hij verliest, uiteindelijk in de HF staat, terwijl hijzelf nog NOOIT de eerste ronde overleefde. Dat zegt voldoende.

Nu tegen Selby.

Ondertussen Trump is zware problemen tegen Murphy. Dat is dan wéér verrassend. Ook Robertson is uit het toernooi gekegeld door Wilson.
 
Laatst bewerkt:
C'mon Shaun!
Wordt lastig wel.

12-12, ferme sessie :eek:
 
Laatst bewerkt:
Partij wordt gestopt omdat de laatste sessie van Murphy - Wilson begint.

Wanneer wordt die dan afgemaakt? Morgenvroeg zeker? Partijen met Selby lopen doorgaans wel op qua tijdsduur zeg.
 
Terug
Bovenaan