De grote snooker/biljart/pool thread

Dan hadden ze even goed die partij eerst kunnen afwerken.

Murphy trouwens van 10-4 naar 12-16 gegaan tegen Wilson, zeer opmerkelijk. Wilson was vooral in het eerste deel van de wedstrijd ijzersterk.
 
Sinds lange tijd geleden, nog eens volledige partijen snooker bekeken en holy damn :love:, ben niet teleurgesteld na gisteren.
Murphy 99% pot rate :oink:.
Spijtig van Bingham. Had het hem gegund, want dan wist ik niet voor wie ik moest supporteren vandaag.
 
Die 99% pot success was van de laatste sessie dacht ik, maar goed, blijft sterk.

Weinig voorkeuren op zich (kijk ook enkel maar het WK), maar toch wel Team Murphy hier vandaag.
 
Selby - Murphy is eigenlijk een match-up die in het voordeel is van Selby. Murphy is eigenlijk iemand die constant aanvallend denkt (een beetje zoals O'Sullivan) en daar houdt Selby wel van met zijn spel.

Maar als Murphy zijn niveau van gisterenavond blijft behouden, dan zal Selby serieus uit zijn pijp mogen komen. Als is hij een meester om een tegenstander te ontregelen.

Ik zeg Selby.
 
Ik zeg Selby.
Selby is de best verdedigende snookerspeler ter wereld hé. Soms een beetje saai snooker maar erg efficiënt. Ik supporter voor Murphy maar Selby is natuurlijk wel de favoriet.

Ik had ook gehoopt op Bingham in de finale ipv Selby. Wat een mentale weerbaarheid dat die man heeft! (Ahum Brecel ..)
Maar bon het was net niet ..
 
Selby jaja. Heb de middagsessie en avond sessie gezien nog en toch top! Die laatste bal op rood was wel zeer risky van murphy. Uiteindelijk is dat t einde vd match
 
Selby jaja. Heb de middagsessie en avond sessie gezien nog en toch top! Die laatste bal op rood was wel zeer risky van murphy. Uiteindelijk is dat t einde vd match
Ja, moest wel proberen denk ik, gegokt en verloren zeker. Als je ziet hoe die daar ongelooflijk goed mee omgaan ....
Ik blijf het elke keer zo ongelooflijk vinden hoeveel respect er is in het snooker tussen spelers, refs, toeschouwers, ... in elke sport die ik volg zie je dat echt nergens :bow:
 
Inderdaad! Jammer dat brecel zoveel onder zen niveau speelt of ik zou het terug iets meer volgen. Ook zalig om nog eens fans te hebben bij een top event :)
 
Inderdaad! Jammer dat brecel zoveel onder zen niveau speelt of ik zou het terug iets meer volgen. Ook zalig om nog eens fans te hebben bij een top event :)
Het viel dit jaar nog wel mee. Had Selby er niet geweest dan had Bingham volgens mij het WK gewonnen. En Brecel heeft in de kwalificaties toch van Bingham verloren. (Dat was dus echt géén cadeau)

Maar de vorige jaren toen hij geluk had met de loting, faalde hij ook, dus ja ..
---
Selby is echt wel serieus met zijn vak bezig. Het is misschien wel de meest professionele speler van alle profs. Hij heeft verdiend het WK gewonnen al had ik het Murphy ook zeker wel gegund.

Pijnlijk ... tot dusver je ex proberen te vermijden ...
Anderzijds hebben ze wel een kind samen (ondertss 14 jaar oud), dus wie is het echte slachtoffer in héél deze affaire?
---
Bizarre winst van Brecel. Hawkins met enkele missers die zelfs een amateur normaal gezien met de ogen toe maakt. Het leek wel alsof Hawkins snel naar huis wilde en niet wilde winnen.

Of misschien wat het gewoon zo één van die dagen ..
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad! Jammer dat brecel zoveel onder zen niveau speelt of ik zou het terug iets meer volgen. Ook zalig om nog eens fans te hebben bij een top event :)
Is sinds 2 maanden eindelijk terug goed op dreef en heeft toch ook een paar toppers geklopt.
Hij kan het wel als hij echt in zijn zone zit en hij niet te veel afgeleid wordt van zaken buiten de snookertafel. :tongue:

Hij staat voor het eerst in 3,5 jaar nog eens in een kwartfinale van een rankingtoernooi (tegen Ronny :tongue:).
Ergens wel schandalig met zijn talent dat hij al die tijd niet eens zover geraakt was in een rankingtoernooi.
(Non ranking toernooien tel ik niet mee)

Deze kwartfinale voelde je natuurlijk al wel aankomen. Hij staat scherp, is geconcentreerd en liet de laatste tijd geen kruimels méér liggen.

Het plaatje moet natuurlijk wel 100% kloppen, zowel fysiek als mentaal. Als je hem bezig zag in de containercup ... en dan mag je nog zeggen dat snooker vooral een mentale sport is, een beetje conditie moet er toch wel zijn ..
---
Uit een krantenartikel

O’Sullivan liet zich begin deze week nog eens van zijn gekste kant zien. Zo miste hij ei zo na zijn wedstrijd tegen Michael Georgiou omdat hij een kebab aan het eten was.

“Ik daagde op met nog zeven minuten op de klok”, lachte de Engelsman toen. “Ik had nog steeds mijn jeans en trainingsvest aan. Ik wilde eigenlijk nog 20 minuten mediteren, maar dat is er dus niet meer van gekomen. Maar weet je… Ik mis en verlies liever een frame dan dat ik te snel moet eten.” :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Brecel toch weer gewonnen gisteren op The UK Championships (het op 1 na grootste toernooi van het jaar). Hij stond gisteren 3-1 en 4-2 voor tegen Tom Ford, maar toen ik ging slapen stond het plots 4-5. Deze ochtend dan even gekeken en hij won alsnog met 6-5. :baard:

De Brecel van de afgelopen jaren had deze match altijd verloren, maar dit seizoen staat hij zo te zien toch met véél meer vertrouwen te spelen, dus dan wint hij dit nog. Hij won nu 13 van zijn laatste 16 matchen en 9 van zijn laatste 10. Zijn laatste twee verloren partijen waren dan ook nog eens tegen O'Sullivan en Higgins.

Hij staat op de jaarranking nu opnieuw in de top-16 van de wereld, terwijl hij vorig jaar maar net in de top-64 stond (nog zo'n seizoen als vorig jaar en hij stond volgend jaar zelfs niet meer in de top-64 maar dat scenario is nu wel afgewend).

Een echte topspeler zie ik Brecel helaas nooit worden, maar een Brecel in vorm (zoals nu het geval is) speelt wel op top-16 niveau.

---

Wel jammer dat Brecel de afgelopen jaren zijn niveau niet haalde. Ik heb de laatste maanden, soms het gevoel dat ik tegen mijzelf zit te praten in dit topic. :tongue: Sinds mei ben ik letterlijk de enige die hier nog post.

Maar ja, dan moet hij maar beter spelen! (zoals hij nu wel aan het doen is)
 
Met een goede monoloog is niets mis :thumb:
Dat is waar. Maguire (toch 8ste van de wereld), was vandaag trouwens niet goed wakker.
Brecel maakt er zowaar 6-0 gehaktballetjes van. :rofl: T'was wél niet zijn beste match (al waren de eerste 4 frames OK daarna verwaterde het een beetje), maar Maguire was gewoon niet goed.

T'is toch echt een onvoorspelbare speler. Hij kan soms megaslechte periodes hebben, maar als het goed zit in zijn hoofd, dan is hij toch wel een sterke speler. Dat hij nu 40ste staat op de wereldranglijst is echt TE laag voor hem. Hij behoort toch echt tot de top-16, maar mentaal moet hij gewoon mee zijn.

---

2 kwartfinales achter elkaar .. ik herinner mij niet dat Brecel dat ooit al gelukt is. Hij is erg constant bezig de laatste maanden.
 
Laatst bewerkt:
Brecel gaat weer door met een 6-1 overwinning. 't Is altijd zo mooi om te zien hoe hij fantastisch goed kan spelen, en dan opeens gelijk ne pudding in elkaar zakt in een match. Hopelijk overkomt dat laatste hem niet op dit toernooi, want hij is echt wel goed bezig.
 
Brecel gaat weer door met een 6-1 overwinning. 't Is altijd zo mooi om te zien hoe hij fantastisch goed kan spelen, en dan opeens gelijk ne pudding in elkaar zakt in een match. Hopelijk overkomt dat laatste hem niet op dit toernooi, want hij is echt wel goed bezig.
Eerlijkheidshalve zijn alleen spelers zoals Higgins en O' Sullivan puur op talent beter. Maar mentaal liet hij het in het verleden te veel afweten en t'is een grillige speler, dus morgen kan hij plots weer mentaal 'niks' meer zijn ..

Hopelijk houdt hij zijn hoofd er ditmaal bij en dan zie ik hem tot véél in staat. ik zie hem dit toernooi de HF halen, dan zal het waarschijnlijk ALWEER tegen O' Sullivan zijn (de laatste man die hem kon kloppen), en dan moet hij hopen dat ie een mindere dag heeft.
 
Laatst bewerkt:
O´sullivan vond ik gisteren niet super. Wilson heb ik nog niet zien spelen deze week, maar als die wat normaal niveau haalt geef ik hem wel een kans.
 
Brecel staat intussen weer 3-0 voor, al is het nog niet gedaan. Tussen 2 frames in zag je O'Sullivan en Wilson eens met een serieus/bezorgd gezicht kijken naar enkele pots van Brecel. Alsof je ze kon zien denken van: shit, 't is nog niet gedaan na deze match.
 
O´sullivan vond ik gisteren niet super. Wilson heb ik nog niet zien spelen deze week, maar als die wat normaal niveau haalt geef ik hem wel een kans.
Haha je had gelijk. Het is Wilson vs Brecel in de HF :tongue:. Die laatste haalt eindelijk eens de HF op een top snookertoernooi.
Dat wordt een leuke match om te volgen!

Update:
Brecel vs Wilson. Sterke match van beiden. 2-2. Drie 100 breaks na 4 frames. (!)
Dit is eerlijkheidshalve toch de 'eigenlijke' finale avant la lettre.
 
Laatst bewerkt:
Wat een shot van Brecel net voor hij hem snooker legde. 3-5 nu !!

edit: Nu wel misser en Wilson de kans voor grote break

edit. 2: Nu moet Brecel het afmaken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan