De grote snooker/biljart/pool thread

Ik had Wilson opgeschreven als winnaar maar dit was echt de allerbeste Brecel. Beter heb ik hem eigenlijk zelden of zelfs nooit zien spelen.
Als hij dit niveau van vandaag ook in de finale kan tonen, gaat hij dit toptoernooi gewoon winnen.

Het zou wel leuk zijn als Xintong (groot Chinees talent) straks wint van Hawkins.

Dan krijgen we een finale tussen 2 van de grootste talenten van de jongste jaren .. waarbij beiden niets te verliezen hebben, maar wel alles te winnen.
 
Laatst bewerkt:
Ja lap, ik wist niet dat ie zo in form was, al hele tijd geen snooker meer gezien, maar morgen om 14u ben ik present... Of dat is uk time zeker?
 
China Championship 2017?
De Top snookertoernooien zijn voor mij de "Tripple Crown" toernooien = UK Championship (dit toernooi), de Masters en het WK. ;)
Dat is zoals de Grandslams in tennis
Tripple Crown

De China Open Championship winnen was natuurlijk een prachtige prestaties, maar een HF (zelfs een Finale nu) op de UK Championship schat ik toch wél véél hoger in.
 
Laatst bewerkt:
Ja je moet er respect voor hebben de manier waarop hij de laatste tijd speelt is gewoon wereldtop :thumb: .
 
Ja je moet er respect voor hebben de manier waarop hij de laatste tijd speelt is gewoon wereldtop :thumb: .
Xintong speelt op een gelijkaardig / even hoog niveau. Je mag hem toch zeker niet onderschatten. Vergeet niet dat hij Higgins eruit kegelde in dit toernooi, nadat Higgins 5-3 voorstond, en die laatste is misschien wél de meest constante speler van dit moment.

Maar goed, als je de finale haalt van een tripple crown snooker toernooi (beter kan niet), dan is je tegenstander in de finale zowiezo gene pannenkoek hé! Je staat daar beiden met een reden. Op dit ogenblik (maar dat is een momentopname) -tov hun niveau van de HF- zijn dit de twee beste spelers ter wereld.

---

T'is wel eens iets anders. 2 NIET gevestigde waardes in een finale van een tripple crown, 24 en 26 jaar oud en allebei niet van het Verenigd Koninkrijk. Eigenlijk is dit goeie reclame voor de snookersport.
 
Tuurlijk, Xintong gaat daar ook niet zomaar komen te staan. En toch, dit zou kunnen en enorm mooi zijn moest Luca dit winnen. :)
 
Krijg al zenuwen van dat geklap na elke bal. Wat een vervelend publiek.
Ook serieus wa covid aanwezig precies met al da gehoest.

Brecel begint alweer met een century (133), zit goed ! Niet zo heel makkelijke tafel proper uitgespeeld.
 
Laatst bewerkt:
Sinds wanneer zijn de regels zo dat er na een foul shot volgend op een snooker niet nog eens moet worden geprobeerd vanuit dezelfde positie ?
 
Idd vind ik ook maar bizar, ze zeiden iets van snookers required stage, maar dan nog
Allez dan kan de tegenstander toch zelf die cue bal keihard snooker leggen met het foul shot. Kan me niet inbeelden dat Brecel die bal wou spelen.
 
Maar dat free ball gedoe heeft daar ook mee te zien hoorde ik, of vergis ik mij? Nooit goed begrepen die miss en free ball
 
Terug
Bovenaan