De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Conditieopbouw is denk ik ook wel wat aanleg is én wat je hebt gedaan tijdens uw opgroeijaren.
Afvallen als je overgewicht hebt mag geen probleem zijn denk ik. Eens je op gewicht bent is het een pak moeilijker om nog scherper te staan.
Misschien de fiets nemen naar het werk als dat kan?
 
Zopas een ramp test gedaan.
Uitgekomen op 287 watt (70 kg). Het blok van 380 watt afgewerkt, en na 5 seconden opgave bij 400 watt.

Even gaan snuisteren in mijn FTP test geschiedenis.
Aan het begin van een trainingsperiode had ik twee keer ook 287 of 288 watt, om na een trainingsplan uit te komen op 302 - 305 watt (=

Ik maak dus nul vooruitgang doorheen de jaren :D
edit: wel 3kg lichter :)
 
Conditieopbouw is denk ik ook wel wat aanleg is én wat je hebt gedaan tijdens uw opgroeijaren.
Afvallen als je overgewicht hebt mag geen probleem zijn denk ik. Eens je op gewicht bent is het een pak moeilijker om nog scherper te staan.
Misschien de fiets nemen naar het werk als dat kan?
Dat was ik van plan want heb een speedpedelec geleased om naar het werk te fietsen. Door omstandigheden en aansluitend verlof kom ik echter de komende twee maanden ofzo niet meer op het werk…
Zal het dus voornamelijk van zwift kilometers moeten hebben
 
Zopas een ramp test gedaan.
Uitgekomen op 287 watt (70 kg). Het blok van 380 watt afgewerkt, en na 5 seconden opgave bij 400 watt.

Even gaan snuisteren in mijn FTP test geschiedenis.
Aan het begin van een trainingsperiode had ik twee keer ook 287 of 288 watt, om na een trainingsplan uit te komen op 302 - 305 watt (=

Ik maak dus nul vooruitgang doorheen de jaren :D
edit: wel 3kg lichter :)
Sinds april gang ik ook op hetzelfde niveau die gewoon continue blijft. Gisteren vol gegaan op alp dus zwift en op 20 seconden geraakt van mijn pb in april. Ramptest vorige maand was 4watt meer dan in het voorjaar. Wat ik wel merk is door deze zomer langere ritten te maken mijn uithoudingsvermogen sterk gestegen is maar alles tot een uur hetzelfde is gebleven. Deze winter zal ook vooral focussen op langere trainingen ipv kort en krachtig door mijn doelen volgend jaar
 
Zopas een ramp test gedaan.
Uitgekomen op 287 watt (70 kg). Het blok van 380 watt afgewerkt, en na 5 seconden opgave bij 400 watt.

Even gaan snuisteren in mijn FTP test geschiedenis.
Aan het begin van een trainingsperiode had ik twee keer ook 287 of 288 watt, om na een trainingsplan uit te komen op 302 - 305 watt (=

Ik maak dus nul vooruitgang doorheen de jaren :D
edit: wel 3kg lichter :)
Classic. Ik zit zonder veel te fietsen blijkbaar altijd wel rond de 260-270W en als ik voor mijn doen echt in vorm ben piekt dat naar de 290-300W. Ligt voor een groot stuk ook wel gewoon aan niet gericht trainen denk ik en LOFT (lack of fucking talent).
 
Goh met ~300 watt mag ik volgens mij wel tevreden zijn aan mijn gewicht.
Uiteraard zit er nog groeimarge op... maar alleen als ik écht gericht zou trainen en correct eten. Maar daarmee ga ik niet meer plezier halen uit het fietsen.
 
Misschien ook wel interessant om te vermelden op hoeveel gewicht die vermogens zijn :p
300w is mooi als je 65kg weegt, maar als dat er 100 zijn dan is dat toch iets anders.

Ik ga binnenkort ook nog eens een FTP-test plannen. Ben nu sinds april terug aan het fietsen en volop aan het trainen na de operatie. Kracht in beide benen is nog niet 50/50, maar wel al een heel pak meer meer dan net na de operatie.
In april was het FTP 203 op 69kg. Nu al terug gezakt naar 65kg en FTP van 221 gemeten begin juni. Ik vermoed naar hoe ik mij voel dat dat gerust wel 250 of meer kan zijn op 65kg.
 
Mijn Bkool Smart Pro 2 heeft het deze week begeven. Wheel-on was zeker uitgesloten als vervanger, wou deze keer absoluut een direct drive. Lang getwijfeld tussen de Elite Suito en de Wahoo Kickr Core, uiteindelijk voor de laatste gekozen (reconditioned).

Eigenlijk ben ik nooit echt tevreden geweest over de Bkool, dus zo'n groot verlies is het nu ook weer niet :sneaky:
 
Mijn Direto gaat ondertussen zijn 5e seizoen in.
Ik hoop dat hij het gewoon goed blijft doen. Geen zin om in de buidel te moeten tasten voor vervanging.
 
De eerste reviews van de zwift hub zijn over het algemeen goed.
Maar de grote lofzang is toch al iets getemperd. Maar het blijft wel nog altijd een heel goeie trainer voor zijn geld.
 
Zijn er bepaalde merken/modellen die zeker te vermijden zijn? Budget zit rond de 600€. Bij van eyck staat de tacx flux s aan 530€ (zonder cassette). Aanrader? Zwift hub is uitverkocht, ten vroegste half november terug beschikbaar (als je er aan geraakt).
 
Zijn er bepaalde merken/modellen die zeker te vermijden zijn? Budget zit rond de 600€. Bij van eyck staat de tacx flux s aan 530€ (zonder cassette). Aanrader? Zwift hub is uitverkocht, ten vroegste half november terug beschikbaar (als je er aan geraakt).
Ik zou persoonlijk geen flux s aanraden.
Dan zou ik kijken voor een elite suito-T of een een kickr core met opleg.
Of wachten op de zwift hub. Wel waanzin dat die al zo snel uitverkocht is.
 
Normaal doe ik op zwift altijd het 4wk booster plan.

Ik ga denk ik deze keer gewoon de zwift academy workouts doen. Zal ook wel werken zeker
 
De Flux S rijdt gewoon enorm slecht. Mensen die geen vergelijkingspunten hebben zullen misschien tevreden zijn van hun S maar dat ding rijdt echt zoals een trainer uit 2005. De reconditioned Kickr Core staat aan €549, ik zou altijd die aanraden.
 
Terug
Bovenaan