De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Howly hell, eerste zwift race achter de rug.
Had me als C opgegeven maar blijkbaar rijdt de hele meute samen? Wist ik niet.
Veel te hard vertrokken dus want wou toch wat vooraan zitten. Na 10 minuten wou ik er de brui aan geven want wat voor martelarij is dat, maar toch maar volgehouden. Daarna eigenlijk een goei tempo gevonden.
Alleen last van mijn zitvlak wtf. Bij het fietsen op de weg heb ik dat niet.
Uiteindelijk in't midden geëindigd, wel heel de tijd alleen gereden.

Gemiddelde van 3W/kg gedurende 65 min. Is dik oké voor mij, één van mijn beste inspanningen op een tijdspanne van een uur.
 
Iemand een idee ?

Ik betaal Zwift via Paypal. Normaal deactiveerde ik zowel op apple store als op paypal zwift wanneer het zomerseizoen begon, voor zover ik me herinner kon ik dan gewoon terug mijn aankoop doen op de apple store, nu zegt hij dat dit niet kan. Op paypal kan ik zwift ook niet van de inactieve lijst naar de active payments verplaatsen.

Iemand dezelfde ervaring gehad de laatste maanden ?
 
Geen echt antwoord op jouw vraag, maar je kan het abonnement ook gewoon tijdelijk op pauze zetten via de website van zwift...
 
Iemand een idee ?

Ik betaal Zwift via Paypal. Normaal deactiveerde ik zowel op apple store als op paypal zwift wanneer het zomerseizoen begon, voor zover ik me herinner kon ik dan gewoon terug mijn aankoop doen op de apple store, nu zegt hij dat dit niet kan. Op paypal kan ik zwift ook niet van de inactieve lijst naar de active payments verplaatsen.

Iemand dezelfde ervaring gehad de laatste maanden ?

Waarom doe je het niet gewoon via de website van zwift? En daar kies je in je account op join now en kies je je PayPal.
 
Howly hell, eerste zwift race achter de rug.
Had me als C opgegeven maar blijkbaar rijdt de hele meute samen? Wist ik niet.
Veel te hard vertrokken dus want wou toch wat vooraan zitten. Na 10 minuten wou ik er de brui aan geven want wat voor martelarij is dat, maar toch maar volgehouden. Daarna eigenlijk een goei tempo gevonden.
Alleen last van mijn zitvlak wtf. Bij het fietsen op de weg heb ik dat niet.
Uiteindelijk in't midden geëindigd, wel heel de tijd alleen gereden.

Gemiddelde van 3W/kg gedurende 65 min. Is dik oké voor mij, één van mijn beste inspanningen op een tijdspanne van een uur.
Ik haat ook die races waar iedereen samen start. Al een paar keer tegengekomen omdat ik niet had opgelet.
Gewoon een race kiezen waar de start tijd iedere keer een minuut scheelt.
 
Ik haat ook die races waar iedereen samen start. Al een paar keer tegengekomen omdat ik niet had opgelet.
Gewoon een race kiezen waar de start tijd iedere keer een minuut scheelt.
Alle systemen hebben hun voor en nadelen.
* Gescheiden start brackets werkt het (anno-2022 gigantische) probleem van sandbaggers nog verder in de hand.
* Bij 1 massastart heb je dan weer het nadeel dat, zeker in een vlakke aanloop de fatties :unsure: sowieso toch ook wel wegrijden met de categorie hoger door hun hogere absolute vermogens. Massastart heeft wel als voordeel dat, zeker indien het event voldoende groot is, het soms zeer moeilijk is voor mensen om correct in te schatten waar in de race ze exact rijden. Dat zorgt in theorie voor meer incentive om te koersen ipv gewoon in de wielen mee te bollen tot de laatste 300m.
 
Een massastart is toch echt wel het slechtste wat er is :p
Het niet weten waar uw echte tegenstanders rijden en het feit dat je niet weet wie je kan en niet kan laten rijden zorgen voor een heel nerveus gedoe waar je 9/10 u vroegtijdig opblaast en zelfs de top10 niet bijna haalt.

Sandbaggers zijn trouwens frustratie nummer 1 bij velen. En terecht. Maar goed je kan er ook niet veel aan doen en ik kijk gewoon naar de waarden die ik heb getrapt, de positie waar ik eindig maakt me niet zoveel uit.
 
Een massastart is toch echt wel het slechtste wat er is :p
Het niet weten waar uw echte tegenstanders rijden en het feit dat je niet weet wie je kan en niet kan laten rijden zorgen voor een heel nerveus gedoe waar je 9/10 u vroegtijdig opblaast en zelfs de top10 niet bijna haalt.

Sandbaggers zijn trouwens frustratie nummer 1 bij velen. En terecht. Maar goed je kan er ook niet veel aan doen en ik kijk gewoon naar de waarden die ik heb getrapt, de positie waar ik eindig maakt me niet zoveel uit.
Dan is het nut van een race toch weg?

Sandbaggers zijn dan ook de reden dat ik nooit meer zwift races rijd.
 
Dan is het nut van een race toch weg?

Sandbaggers zijn dan ook de reden dat ik nooit meer zwift races rijd.
Nee dat vind ik niet.
Ik doe zo vaak mee aan wedstrijden in het echte leven waar ik op voorhand weet dat ik die nooit zal winnen. Maar de omkadering van een wedstrijd zorgt ervoor dat ik maximaal kan presteren en mijn eigen grenzen kan verleggen.
Ik haal daar persoonlijke overwinningen ook al eindig ik misschien op het deelnemersveld 10de of 20ste.

Dat is identiek bij zwift zo, ik kijk vooral naar hoe goed was ik tegenover andere wedstrijden. En of ik dan 10de of 40ste eindig doet me niet zoveel. Gewoon al omdat ik voor de start weet dat ik te weinig weeg en te weinig inhoud heb om te kunnen winnen.
 
Ik heb problemen met het wegvallen van bluetoothverbinding tussen garmin hartslagband en zwift.
Valt eigenlijk continue uit.
Nog iemand die dit probleem heeft?
 
Ik heb problemen met het wegvallen van bluetoothverbinding tussen garmin hartslagband en zwift.
Valt eigenlijk continue uit.
Nog iemand die dit probleem heeft?
Met welk toestel?
Maar ja dat is een gekend probleem. En zwift slaagt er niet in om het op te lossen. Het enige wat werkt is via de companion app verbinden ofwel ANT+ gebruiken.
 
6 weken Trainerroad (waarvan eerste twee weken aangemodderd): FTP + 11% en - 1kg.

Rookie gains, aangezien ik niet in beste vorm was. Werkt alleszins wel motiverend.
 
Terug
Bovenaan