De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Sinds gisteren kickr core gekocht en zwift geïnstalleerd en meteen ook een eerste testje.
Voelde aan of ik harder moest trappen als buiten om hetzelfde wattage te halen maar dat is ongetwijfeld gewoon een gedacht.
Eerste indruk lijkt me echt dikke fun. Nu nog een tafeltje in elkaar knutselen.
Heb me ook aangemeld voor beyondgaming club te joinen.
 
Hier ook een strijkplank! Wel met een extra doos op om het scherm/laptop wat hoger te zetten.
Gisteren ook gemerkt dat ik ineens pijntjes begon te krijgen van te fietsen op de smarttrainer. Ik keek even naar de hoek van mijn zadel en die ging van +1° naar -3°. verklaart wel het een en ander. Straks eerst eens terug zetten zoals ik het normaal met een wiel heb.
 
Sinds gisteren kickr core gekocht en zwift geïnstalleerd en meteen ook een eerste testje.
Voelde aan of ik harder moest trappen als buiten om hetzelfde wattage te halen maar dat is ongetwijfeld gewoon een gedacht.
Eerste indruk lijkt me echt dikke fun. Nu nog een tafeltje in elkaar knutselen.
Heb me ook aangemeld voor beyondgaming club te joinen.
Dat is iets wat quasi iedereen gaat zeggen en heeft te maken met het feit dat je quasi constant de druk op de pedalen houdt en nooit free wheeled (bv om een bocht te pakken oid). Daarnaast fietsen veel mensen indoor in veel gevallen ook met gebrekkige (of soms gewoon geen) actieve koeling. Dus aangezien het een veelgemaakte beginnersfout is: heb je iets van een ventilator voorzien? Indoor trainer zonder actieve ventilatie is namelijk echt een zeer slecht idee, zelfs in een relatief koude omgeving. Zonder voldoende luchtverplaatsing ga je jezelf gewoon beginnen koken na verloop van tijd.

Voor tafeltje: +1 voor (oude) strijkplank. Cheap, makkelijk van hoogte verstelbaar, veel ruimte. Ik heb vorig jaar de knock-off versie gekocht van de Wahoo Kickr Desk (https://www.wiggle.nl/lifeline-trainer-tafel?sku=100628970). Beste tevreden van de investering maar toen was het wel nog €80 ipv de €110 nu.
 
Ik heb vorig jaar de knock-off versie gekocht van de Wahoo Kickr Desk (https://www.wiggle.nl/lifeline-trainer-tafel?sku=100628970). Beste tevreden van de investering maar toen was het wel nog €80 ipv de €110 nu.

Ik ben daar ook zeer tevreden van. Volgens DC Rainmaker zelfs beter dan die van Wahoo (zie zo maar 300 EUR kost :wtf:).

En het is op de rollen nu eenmaal zwaarder trappen inderdaad, ook met ventilator (wat inderdaad een must is).
 
......

En het is op de rollen nu eenmaal zwaarder trappen inderdaad, ook met ventilator (wat inderdaad een must is).
Ondertussen zwift ik al 2 jaar zonder ventilator, maar heel southern-trash gewijs in mijn onderbroek met mijn garagepoort open.
......
Ik blijf het uitstellen wegens te weinig plaats in mijn garage. Ooit bouw ik een extra fietsenstalling in mijn voortuin zodat ik meer plaats heb in mijn garage, dan zet ik direct 2 ventilatoren!
 
Ondertussen zwift ik al 2 jaar zonder ventilator, maar heel southern-trash gewijs in mijn onderbroek met mijn garagepoort open.
......
Ik blijf het uitstellen wegens te weinig plaats in mijn garage. Ooit bouw ik een extra fietsenstalling in mijn voortuin zodat ik meer plaats heb in mijn garage, dan zet ik direct 2 ventilatoren!

Ik heb dit populair model. Dat neem echt weinig plaats in en kan je bv. op de grond naast/voor je zetten. Ik fiets ook in m'n kelder waar het goed koel is, maar dan nog zweet ik mij een ongeluk.
 
Ondertussen zwift ik al 2 jaar zonder ventilator, maar heel southern-trash gewijs in mijn onderbroek met mijn garagepoort open.
......
Ik blijf het uitstellen wegens te weinig plaats in mijn garage. Ooit bouw ik een extra fietsenstalling in mijn voortuin zodat ik meer plaats heb in mijn garage, dan zet ik direct 2 ventilatoren!
Jij draagt geen bib op de rollen dan?
Zou ik niet afkunnen eerlijk gezegd :p
 
El-cheapo oplossing: strijkplank! handig op te bergen, plek zat voor meerdere schermen (laptop met zwift en tablet met serie, bijvoorbeeld)
Maar dan moet je een andere kopen voor vrouwlief zodat ze ondertussen kan strijken?

En fietsen op de rollen doe je toch gewoon zo
6a4b7f5f78ebe32a54a4b52d0630436f_fde529c48ae76e3fa7a4fb19e77faa75b9a905dc.jpeg
 
Daarnet een klein uurtje int zweet gezet door groepstraining zwift.
Dit weekend wat rusten en maandag een FTP test. Ik hoop op 220W @ 66 kg uit te komen. Onder de 200 zou teleurstelling zijn.
 
Enkele dagen na mijn baseline test voor de Zwift Academy stomweg gestruikeld op de trap, knieschijf recht op de trede. Fuck dat deed zeer.
Ondertussen anderhalve week niet gefietst, kruis door de goeie voornemens. Doet nog altijd pijn als ik er op druk. Nog een geluk dat het echt strontweer was :D
 
Terug
Bovenaan