De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Redelijk duidelijk dus. Heb hier nog 250€ ecochecques liggen, zou deze willen gebruiken. Dus wahoo kickr core (660+50 cassette bij van Eyck, is nog 460 opleg) of zwift hub voor 500€.
 
Holy cow, even verschieten hoe hard Zwift veranderd is! Vanmorgen eerste ritje gedaan en moest toch even zoeken naar de pacers. Wist ook niet dat er zo veel Pacers bijgekomen zijn.
 
Ik snap het wel.
Het kleinste kind kan zien waar jetblack de mosterd gehaald heeft. Maar als die trainer aan een gelijkaardige prijs en aan een beperkt publiek aangeboden wordt dan valt dat mee. Is het de moeite waard denk je dan, dan kan wahoo ook alle Chinese trainertjes gaan aanklagen.

Maar als het onder de vleugels uitgebracht wordt op één van de platformen die massaal gebruikt wordt met uw trainers, en de prijs echt bijna diefstal is dan het toch een andere zaak.

Daarbij zou de hub betere interne componenten hebben dan de volt. Kans is groot dat ze gezegd hebben “vijs is een core open en kijk is hoe die gasten het doen”.
En uiteraard zal wahoo ook wel een hub opgemaakt hebben en tot het besef gekomen zijn “verrek dat lijkt hier wel heel erg op de internals van een core”.
 
Welke ventilator gebruiken de mensen hier? Die we thuis hebben voldoet echt niet heb ik gisteren gemerkt. Ik werd bijna onwel van de warmte.
 
Ik heb een gelijkaardige van Amazon, maar ik zou bij nader inzien toch ééntje met remote kopen. Nu moet ik vaak één of twee keer afstappen om de stand te verhogen/verlagen. Natuurlijk het einde van de wereld niet, maar soit.

Bv. zo ééntje dan (zelf geen ervaring mee).
 
Ik heb een gelijkaardige van Amazon, maar ik zou bij nader inzien toch ééntje met remote kopen. Nu moet ik vaak één of twee keer afstappen om de stand te verhogen/verlagen. Natuurlijk het einde van de wereld niet, maar soit.

Bv. zo ééntje dan (zelf geen ervaring mee).
Ik zou die precies nu niet nemen. Is eentje op USB en zal dus geen vette zijn qua luchtdebiet.
Persoonlijk zet ik gewoon de fan op een stand en kom daar niet meer aan, in het begin misschien wel iets te fris maar dat kan in principe geen kwaad.
 
Ik zou die precies nu niet nemen. Is eentje op USB en zal dus geen vette zijn qua luchtdebiet.
Persoonlijk zet ik gewoon de fan op een stand en kom daar niet meer aan, in het begin misschien wel iets te fris maar dat kan in principe geen kwaad.
Ik zet ook vanaf het begin op een stand. De hoogste stand meestal en start met een truitje aan en na de eerste blok doe ik dat dan uit.
 
Ik snap het wel.
Het kleinste kind kan zien waar jetblack de mosterd gehaald heeft. Maar als die trainer aan een gelijkaardige prijs en aan een beperkt publiek aangeboden wordt dan valt dat mee. Is het de moeite waard denk je dan, dan kan wahoo ook alle Chinese trainertjes gaan aanklagen.

Maar als het onder de vleugels uitgebracht wordt op één van de platformen die massaal gebruikt wordt met uw trainers, en de prijs echt bijna diefstal is dan het toch een andere zaak.

Daarbij zou de hub betere interne componenten hebben dan de volt. Kans is groot dat ze gezegd hebben “vijs is een core open en kijk is hoe die gasten het doen”.
En uiteraard zal wahoo ook wel een hub opgemaakt hebben en tot het besef gekomen zijn “verrek dat lijkt hier wel heel erg op de internals van een core”.
Dus samengevat : die trainer van Zwift is een dikke aanrader?
 
Dus samengevat : die trainer van Zwift is een dikke aanrader?
Laat het ons houden op een zeer valabele optie.

Dit is wat een expert erover zegt.

Zwift deciding to partner with JetBlack for the VOLT was one of the smartest decisions they could have made, hardware-wise, in terms of finding a reasonably solid trainer, and then dropping the price a bunch to try and get more people on the platform. In terms of ease of use, setup, and the entire unboxing/first ride experience, it’s very well done. They’ve done some little things around the thru-axle adapters and such that really do make a difference if this is your first time dealing with a smart trainers.

In terms of the durability of the hardware, the existing VOLT hardware/unit has more than proven itself to be a good choice long-term, with me seeing virtually no customer complaints on my previous reviews. And anything else that pops up the company has fixed quickly. That’s notable because as much branding as Zwift has thrown at this, this remains a partnership between Zwift and JetBlack, and ensuring you’ve got a good partner is key – especially for longer-term updates and tweaks.

Which, like anything, isn’t to say it’s perfect. Obviously, we’ve discussed the warm-up calibration bits, though I think it’ll also be over-discussed. Every trainer under $800 has far greater calibration/warm-up/accuracy issues (relatively speaking) than the Zwift Hub. And it’s only when you get to a $900 trainer (Wahoo KICKR CORE, plus more for a cassette) that you can find something that just barely edges it out. The bigger reason to buy a Wahoo KICKR CORE isn’t the accuracy – it’s the integration with the Wahoo KICKR CLIMB.

And that all mostly sidesteps the most obvious thing: Zwift doesn’t really care at that point if you buy a KICKR CORE instead. Their goal here isn’t to make meaningful amounts of money on trainers. Their goal is to sell and retain Zwift subscription and its recurring revenue, especially to newer cyclists to the virtual realm. That’s *the entire point* of the Zwift Hub.

And to that end, I think Zwift’s done a really good job of striking the right balance in offering a product at a fantastic price point that bats well above every other trainer in that price ballpark.
 
Ik heb sinds gisteren een Wahoo Kickr Core en heb hier ook een cassette bij gekocht om hem meteen te kunnen installeren. Maar ik heb geen cassettesleutel of ander fiets-sleutelmateriaal. Kan ik hem installeren met andere sleutels (zoals een Engelse etc.?) Zou hem graag asap eens testen.
 
Ik heb sinds gisteren een Wahoo Kickr Core en heb hier ook een cassette bij gekocht om hem meteen te kunnen installeren. Maar ik heb geen cassettesleutel of ander fiets-sleutelmateriaal. Kan ik hem installeren met andere sleutels (zoals een Engelse etc.?) Zou hem graag asap eens testen.
Nieje. Je hebt toch op z’n minst een tussenstukje nodig om op/tussen uw Engelse sleutel te zetten.

Van waar ben je?
 
Nog 281 hoogtemeters en dan heb ik eindelijk de Tron bike.
Daarvoor zal ik 6450 km, 8 dagen en 18 uur en 80.400 hoogtemeters in het indoor zadel gezeten hebben.

De challenge pas laat geactiveerd :)

Al is de tron bike volgens mij niet eens meer de beste fiets in Zwift :p
 
Nog 281 hoogtemeters en dan heb ik eindelijk de Tron bike.
Daarvoor zal ik 6450 km, 8 dagen en 18 uur en 80.400 hoogtemeters in het indoor zadel gezeten hebben.

De challenge pas laat geactiveerd :)

Al is de tron bike volgens mij niet eens meer de beste fiets in Zwift :p
De Tron bike is nergens de beste voor maar het is en blijft wel solid als all-rounder. Je kan er alleszins niks verkeerd mee doen.

Op een vlak parcours is de S5 2022 + disc wheel sneller en op de Alpe de lightweight wielen op een klim frame (een Specialized, maar vraag mij niet welk). Op quasi alle andere hellingen is de Tron een van de beste keuze omdat draft daar een grot rol speelt.
 
Terug
Bovenaan