Classic Artists Dé grote selectieronde

Welke bands bespreken we de komende weken?


  • Totaal aantal stemmers
    59
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik ken Metallica niet, en daarom stem ik erop. Ik hoef mijn mening niet te veranderen, gezien ik nog geen mening heb over de band. Maar virtueel halen drie metal groepen het: Tool, Black Sabbath en Metallica dus op dat vlak is het niet karig gesteld, en daar heb ik geen probleem mee. Misschien schuilt er wel een metal fan in mij, wie weet (zolang het niet screamo is).
 
Heb uiteindelijk ook gekozen. Het was niet gemakkelijk: veel artiesten die ik (vrij) goed ken maar niet alles, een aantal waar ik toch nog wat extra albums van moet beluisteren en dan een aantal die helemaal buiten mijn interessesfeer liggen...

- Autechre: mijn nominatie. Heb getwijfeld om deze mee te nemen, maar uiteindelijk dan toch gedaan. Het ziet er niet naar uit dat ze het deze ronde halen, maar ik ben benieuwd naar wat het merendeel van de members hier van gaat vinden. Moesten ze ooit aan bod komen, dan zal het zeker nodig zijn om een goede 'starters-selectie' van albums te maken.

- Sonic Youth: Ben helemaal mee met de (denk ik) meest bekende albums, nl. Sister, Daydream Nation en Goo. Ik ben hier vooral benieuwd naar de rest van de catalogus.

- J Dilla: Heb nu eigenlijk een paar dagen geleden Donuts op vinyl aangeschaft. Welcom To Detroit had ik al. Hier lijkt mij de discussie van zijn producties en collabs heel interessant te zijn. Het zou direct ook mijn kennis van de weidere hip-hopwereld vergroten.

- Billie Holliday: Prachtstem met een tragische historiek. Muzikaal ken ik echt te weinig van haar werk. Ze krijgt voorlopig weinig stemmen. Jammer, maar de competitie is stevig natuurlijk met zo'n poll.

- Black Sabbath: Pioneers van de metal. Ik heb Paranoid in mijn kast, maar de rest ken ik helemaal niet. Moet ik dus dringend eens aan beginnen.
 
Nick Cave heb ik ni op gestemd omdat ik Skeleton Tree niet aankan. Dat blijft echt intriest.
Ja absoluut, net zoals ik Tears in Heaven niet kan luisteren zonder tranen in mijn ogen, lukt dat met Skeleton Tree ook niet. Sommige backstories zijn gewoon te triest :headshake:.
 
Nog nooit van Tool gehoord, Metallica nog nooit gehoord en waarom stemt niemand op Blockhead??

Beetje spijt dat ik op yawn-fest 'Nick Cave' heb gestemd.
Nog iemand meningen?
Blockhead heeft voor mij twee goede releases, de rest lijkt te veel herhaling voor mij. Music By Cavelight en The Music Scene heb ik op vinyl liggen, de rest bleef helaas niet meer plakken...

Ik kijk wel uit naar Nick Cave, ik ken zijn materiaal sinds Abattoir Blues maar ervoor niets. Tot nu vind ik alles geweldig.
 
Blockhead heeft voor mij twee goede releases, de rest lijkt te veel herhaling voor mij. Music By Cavelight en The Music Scene heb ik op vinyl liggen, de rest bleef helaas niet meer plakken...

Ik kijk wel uit naar Nick Cave, ik ken zijn materiaal sinds Abattoir Blues maar ervoor niets. Tot nu vind ik alles geweldig.
Zeker zeker, was er beetje mee aan het lachen.

Niet elk album van Blockhead is super, akkoord. Maar voor mij zijn dat maar 2 (en een halve).
Nick Cave is gewoon niet echt mijn ding, slecht is het zeker niet.
 
- J Dilla: Heb nu eigenlijk een paar dagen geleden Donuts op vinyl aangeschaft. Welcom To Detroit had ik al. Hier lijkt mij de discussie van zijn producties en collabs heel interessant te zijn. Het zou direct ook mijn kennis van de weidere hip-hopwereld vergroten.

Ge gaat mij nu toch niet zeggen dat ge Donuts nog nooit opgezet hebt?
giphy.gif
 
Ge gaat mij nu toch niet zeggen dat ge Donuts nog nooit opgezet hebt?
giphy.gif
Jawel, maar nu ook ni superveel. Ik ben gewoon geen grote hiphop luisteraar.

Maar kzeg het, als Dilla wordt gekozen gaan we dat toch niet beperken tot enkel de releases onder die (artiesten)naam? Dan moet het toch breder gaan over wat hij voor welke andere artiesten allemaal heeft geproduced?
 
Jawel, maar nu ook ni superveel. Ik ben gewoon geen grote hiphop luisteraar.

Maar kzeg het, als Dilla wordt gekozen gaan we dat toch niet beperken tot enkel de releases onder die (artiesten)naam? Dan moet het toch breder gaan over wat hij voor welke andere artiesten allemaal heeft geproduced?

Mocht hij er bij geraken, zal ik voor jullie een zéér mooi lijstje cureren :cool:
 
Ik heb vooral ervoor geopteerd om niet te stemmen op artiesten die ik al vrij tot heel goed ken zoals Sonic Youth, Nick Cave en Black Sabbath. Ik vind het wel tof om hier dingen te (her)ontdekken.

Autechre: een handvol platen veel beluisterd maar ze de laatste jaren niet meer gevolgd, zou een leuke herontdekking zijn. En zou het jammer vinden als er geen elektronische artiest bij zit

J Dilla: Donuts veel beluisterd en ik ken hier en daar wat productiewerk, maar toch wel benieuwd naar de rest

Wu Tang Clan: mijn eigen keuze, ook hier er op gestemd in de hoop dat er toch één hiphop artiest op tien bij zit

Prince: een paar platen ken ik goed, maar zo’n omvangrijk oeuvre dat er nog veel te ontdekken valt

Madonna: ook hier een keuze voor de variatie, zou iets helemaal anders zijn dan de artiesten die het op dit moment sowieso gaan halen. Ik ken enkel wat singles
 
Indeed, laatste Mount Eerie ook zo bv.
Amaai nooit van gehoord. Na een snelle. luistersessie lijkt dat wel helemaal mijn ding te moeten zijn, thx :thumb:.
En na snel opzoekwerk: Niet enkel de laatste, maar de laatste 3.

Edit: al eventjes aan het luisteren, I like. Eens wat meer beluisteren. Het doet me wat denken aan Moriarty en sommige nummers van Bruce Peninsula (al zijnde meestal wat bombastische).

 
Laatst bewerkt:
Godverdorie, ik was niet zeker dat Black Sabbath het ging halen, staan ze op kop. Aangezien ik ze genomineerd heb, ga ik blijkbaar toch eens iets bij elkaar moeten schrijven over - op z'n minst - de eerste zes albums. De rest ken ik ook nauwelijks, zal al wat field research doen. :unsure:
 
Nog nooit van Tool gehoord, Metallica nog nooit gehoord en waarom stemt niemand op Blockhead??

Beetje spijt dat ik op yawn-fest 'Nick Cave' heb gestemd.
Nog iemand meningen?
Het is onmogelijk dat je nog nooit Metallica hebt gehoord. De populairste en meest mainstream metal die er bestaat.
Als je ergens metal hoort dan is het 9/10 Metallica.
 
Het is onmogelijk dat je nog nooit Metallica hebt gehoord. De populairste en meest mainstream metal die er bestaat.
Als je ergens metal hoort dan is het 9/10 Metallica.
ik zal ze wellicht gehoord hebben, maar ik zou Metallica niet kunnen herkennen. Btw, de laatste keer dat ik nog metal heb gehoord zal meer dan een jaar geleden zijn. Een radio heb ik niet, een auto bijgevolg ook niet. Niet onderschatten dat er echt veel mensen zijn die geen metal luisteren.

Nu, ik zou Metallica en Tool zeker willen beluisteren. Ze zijn populair voor een reden.
 
Amaai nooit van gehoord. Na een snelle. luistersessie lijkt dat wel helemaal mijn ding te moeten zijn, thx :thumb:.
En na snel opzoekwerk: Niet enkel de laatste, maar de laatste 3.

Edit: al eventjes aan het luisteren, I like. Eens wat meer beluisteren. Het doet me wat denken aan Moriarty en sommige nummers van Bruce Peninsula (al zijnde meestal wat bombastische).

Zijn ander project is The Microphones, doet misschien ook een belletje rinkelen?

Is hier wel een beetje off-topic, dus misschien een discussie om verder te zetten in het Math/Post/... topic ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan