Classic Artists Dé grote selectieronde

Welke bands bespreken we de komende weken?


  • Totaal aantal stemmers
    59
  • Opiniepeiling gesloten .
Laat dat toch gewoon afhangen van de discografie van de artiest in kwestie. Massive Attack moet perfect te doen zijn op één week. Ik heb ook nergens gelezen dat het de bedoeling is om letterlijk alles te gaan beluisteren, wel om eens wat moeite te doen om een artiest te leren kennen.
Awel ja das een plan. Hoe gaan we het aantal weken dan bepalen. Aantal albums?
 
giphy.gif
 
Alee toe, Fade to Black en For Whom the Bell Tolls kent toch ook quasi iedereen? Die staan ook zowat elk jaar in de zwaarste lijst, op een totaal van 66 nummers kan dat al tellen vind ik. Seek and Destroy is toch ook geen onbekende schijf denk ik.

Niet dat het niet mag he, the people have spoken etc..., maar ik snap het niet en dat had ik bij Rammstein ook. Iedereen weet exact waar die band voor staat, en dat doet de magie van het concept toch wat kapot.
Ik luister al 20 jaar naar zwaar metaal, maar heb tot nu toe maar een volledig album Metallica gehoord. Misschien twee, maar da's jaren geleden. Bij Rammstein kwam ik ook niet verder dan een enkel album. Maar goed, ik slaag er in op een of andere manier bij quasi elk genre waar ik naar luister de klassiekers links te laten liggen.
 
Nick Cave (die ik in 2011 live heb gezien met Grinderman, wat ik toen afgrijselijk slecht vond en daarom nooit meer een kans heb gegeven).
Grinderman != Nick Cava and the Bad Seeds
Hoewel ik persoonlijk beide kan appreciëren, is dat toch een ander muzikaal beestje (ondanks dat het exact dezelfde muzikanten zijn :laugh:).

Get It On is wel een schijf.

En Love Bomb:

En eigenlijk is Grinderman 1 echt wel een goede plaat.
 
Grinderman live is een orkaan die niet te stoppen is. Geniale band!
Yes !!!
Grinderman is eigenlijk gewoon OG Nick Cave and the Bad Seeds (aka stijl Cave album 1), alleen wat ... matuurder? En live pakt dat imo VEEL beter dan op CD (waar het soms gewoon als "ongecontroleerde noise" kan klinken).
 
Gasten, doe mij geen spijt krijgen dat ik op Nick Cave gestemd heb - tevens de enige van mijn vijf stemmen die ook effectief aan bod gaat komen blijkbaar. Grinderman is denk ik het slechtste dat ik ooit live gezien heb (en dan reken ik drie passages van Ozzy in Dessel mee), en nu zit ge dat hier te verkopen als iets dat mij op papier eigenlijk beter zou moeten liggen dan Nick Cave zelf. :S
 
Gasten, doe mij geen spijt krijgen dat ik op Nick Cave gestemd heb - tevens de enige van mijn vijf stemmen die ook effectief aan bod gaat komen blijkbaar. Grinderman is denk ik het slechtste dat ik ooit live gezien heb (en dan reken ik drie passages van Ozzy in Dessel mee), en nu zit ge dat hier te verkopen als iets dat mij op papier eigenlijk beter zou moeten liggen dan Nick Cave zelf. :S
2011 is lang geleden. Komt goed hoor. Cave is een van de meest consistente artiesten die op deze planeet rondloopt.
 
Maar ale mannekes gaan we nu echt een week luisteren naar Lars Ullrich in plaats van Danny Carey ??? :wallbash:
Voor mij mogen ze beiden hoor.

Tool hun 2 meest gewaardeerde albums zijn quasi de hoogst gewaardeerde albums op MuMe die ik nog nooit beluisterd heb. Maar Metallica heb ik ook nog nooit beluisterd. Enig nummer dat ik van hen ken is Nothing Else Matters (maar dat is niet echt een metalnummer). Enter The Sandman en One zal ik ook wel eens beluisterd hebben, maar het zal daar wel bij gebleven zijn.

Black Sabbath kijk ik ook wel naar uit. Eerste keer dat ik hen had gehoord in mijn leven was toen het oude 9lives werd gehackt... En ik dacht van: lekker nummer eigenlijk.
 
Voor mij mogen ze beiden hoor.

Tool hun 2 meest gewaardeerde albums zijn quasi de hoogst gewaardeerde albums op MuMe die ik nog nooit beluisterd heb. Maar Metallica heb ik ook nog nooit beluisterd. Enig nummer dat ik van hen ken is Nothing Else Matters (maar dat is niet echt een metalnummer). Enter The Sandman en One zal ik ook wel eens beluisterd hebben, maar het zal daar wel bij gebleven zijn.

Black Sabbath kijk ik ook wel naar uit. Eerste keer dat ik hen had gehoord in mijn leven was toen het oude 9lives werd gehackt... En ik dacht van: lekker nummer eigenlijk.
Voor mij mag Metallica naast Tool ook komen hoor maar is een beetje een running gag om Carey met Ullrich te vergelijken. Carey wordt aanzien als misschien wel de beste levende drummer en in de toekomst - want zo gaat dat met lijstjes - potentieel een top 10, misschien wel top 5 kandidaat voor beste drummer ooit. Ullrich staat daarnaast bekend om heel simplistisch te spelen en het wordt alleen maar erger en erger. Met die uitspraak ga ik niet veel Metallica fans tegen het been schoppen want het is ook voor hun de weak link in de band. Desalniettemin heeft Metallica wel degelijk goeie albums. Metallica is een pure heavy metal band terwijl Tool nergens in te vullen valt, volgens wikipedia dan maar: style-transcending act and part of progressive rock, psychedelic rock and art rock.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan