Classic Artists Dé grote selectieronde

Welke bands bespreken we de komende weken?


  • Totaal aantal stemmers
    59
  • Opiniepeiling gesloten .
Stem es allemaal op Patti Smith gvd. En ik ben wel licht akkoord met @Pierre-Jean ivm The Doors :unsure:.

En hoe hard gullie ook voor Cave stemt, ik ga geen epistels schrijven zoals bij Waits. NEE GE MOET NIET ZAGEN IK GA DAT NIET DOEN HOORT GE MIJ GODVERDOMME!!!!! :angry: (OK waarschijnlijk doe ik dat toch)
 
Ik snap de stemmen voor Metallica niet. Dat wordt gewoon een Rammstein 2.0: iedereen kent ze, de hits zijn de hits met een reden, en niemand gaat van mening veranderen of rijker worden als mens door die week. Saai.

Al hoop ik stiekem dat degene die tijdens die week een album mag voorstellen de ballen heeft om er één met Thomas Haake of Mario Duplantier als drummer te kiezen zodat het contrast met opperbeunhaas Lars Ullrich lekker duidelijk is, al heb je daarvoor eigenlijk ook al genoeg aan een terminale parkinson-patiënt met een paar soeplepels in z'n pollen.

Dan laat ik mij inderdaad 10 keer liever verrassen door Patti Smith (waar ik geen zak van ken) of Nick Cave (die ik in 2011 live heb gezien met Grinderman, wat ik toen afgrijselijk slecht vond en daarom nooit meer een kans heb gegeven).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap de stemmen voor Metallica niet. Dat wordt gewoon een Rammstein 2.0: iedereen kent ze, de hits zijn de hits met een reden, en niemand gaat van mening veranderen of rijker worden als mens door die week. Saai.

Al hoop ik stiekem dat degene die tijdens die week een album mag voorstellen de ballen heeft om er één met Thomas Haake of Mario Duplantier als drummer te kiezen zodat het contrast met opperbeunhaas Lars Ullrich lekker duidelijk is, al heb je daarvoor eigenlijk ook al genoeg aan een terminale parkinson-patiënt met een paar soeplepels in z'n pollen.

Dan laat ik mij inderdaad 10 keer liever verrassen door Patti Smith (waar ik geen zak van ken) of Nick Cave (die ik in 2011 live heb gezien met Grinderman, wat ik toen afgrijselijk slecht vond en daarom nooit meer een kans heb gegeven).
Iedereen kent de hits maar ik denk niet dat niet metal mensen veel kennen van kill em all en ride the lightning. Van master of puppets de titeltrack en dan nog one van and justice for all. Maar verder? Ik denk het niet.

Correct me if I'm wrong
 
Iedereen kent de 90's hits maar ik denk niet dat niet metal mensen veel kennen van kill em all en ride the lightning. Van master of puppets de titeltrack en dan nog one van and justice for all. Maar verder? Ik denk het niet
Alee toe, Fade to Black en For Whom the Bell Tolls kent toch ook quasi iedereen? Die staan ook zowat elk jaar in de zwaarste lijst, op een totaal van 66 nummers kan dat al tellen vind ik. Seek and Destroy is toch ook geen onbekende schijf denk ik.

Niet dat het niet mag he, the people have spoken etc..., maar ik snap het niet en dat had ik bij Rammstein ook. Iedereen weet exact waar die band voor staat, en dat doet de magie van het concept toch wat kapot.
 
Alee toe, Fade to Black en For Whom the Bell Tolls kent toch ook quasi iedereen? Die staan ook zowat elk jaar in de zwaarste lijst, op een totaal van 66 nummers kan dat al tellen vind ik. Seek and Destroy is toch ook geen onbekende schijf denk ik.

Niet dat het niet mag he, the people have spoken etc..., maar ik snap het niet en dat had ik bij Rammstein ook. Iedereen weet exact waar die band voor staat, en dat doet de magie van het concept toch wat kapot.
Ok van elk album 1 of 2 nummers maar dan zijn parels als creeping death, whiplash en disposable heroes ( mijn favoriet nummer allertijden) nog niet gepasseerd.
 
Ok van elk album 1 of 2 nummers maar dan zijn parels als creeping death, whiplash en disposable heroes ( mijn favoriet nummer allertijden) nog niet gepasseerd.
Niemand die Metallica slecht vindt gaat plots van gedacht veranderen door Creeping Death te horen, of omgekeerd.
Maar goed, zoals gezegd: power to the people, yaaaaaay!
Meer dan mijn mening geven kan ik ook niet doen, de rest vertel ik dan wel in de thread. :unsure:

Ik heb nog nooit een volledig album van Metallica gehoord en zou geen 5 nummers kunnen noemen.
Gij zijt de verantwoordelijke voor de farce rond Carly Rae Jepsen dus we zouden beter allemaal wat minder rekening houden met wat gij wel of niet over muziek denkt. :eviltongue:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Utred alleen verantwoordelijk houden voor carly vind ik wel overdreven:

1) da kind is ook door 2 mensen verwekt
2) iemand heeft daar talent in gezien een carriere en contract aan gegeven
3) utred heeft dat ergens opgepikt en naar geluisterd
4) en een aantal mensen heeft daar op gestemd

Dus technisch gezien is Utred niet helemaal alleen verantwoordelijk voor Carly.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Hetzelfde hier: ik ken niets van Metallica behalve de hits, dus ik zou wel blij zijn mochten die aan bod komen (ook al heb ik er niet op gestemd)!

Misschien dat iemand het al eens voorgesteld heeft, maar ik pleit ervoor om elke artiest standaard twee weken te geven in plaats van één. Eén week is echt weinig, zeker als je alles op het gemak wil beluisteren en je erin wil verdiepen.
Daarenboven komt het goeie weer er aan, waardoor mensen waarschijnlijk minder tijd gaan spenderen aan het actief luisteren van muziek. Zeker als ze in de plaats gewoon gaan kunnen pintelieren op de terrassen.
 
Laat dat toch gewoon afhangen van de discografie van de artiest in kwestie. Massive Attack moet perfect te doen zijn op één week. Ik heb ook nergens gelezen dat het de bedoeling is om letterlijk alles te gaan beluisteren, wel om eens wat moeite te doen om een artiest te leren kennen.
 
Alee toe, Fade to Black en For Whom the Bell Tolls kent toch ook quasi iedereen? Die staan ook zowat elk jaar in de zwaarste lijst, op een totaal van 66 nummers kan dat al tellen vind ik. Seek and Destroy is toch ook geen onbekende schijf denk ik.

Niet dat het niet mag he, the people have spoken etc..., maar ik snap het niet en dat had ik bij Rammstein ook. Iedereen weet exact waar die band voor staat, en dat doet de magie van het concept toch wat kapot.
De zwaarste lijst is geen argument. Daar luistert het 'niet-metalvolk' evenmin naar. Die titels alleen zeggen mij al niets.

Ik heb het hier al eerder vermeld. Volgens mij is er zo goed als geen enkel album dat al door 50% van de mensen in dit board beluisterd is. Sgt. Peppers scoorde als album als ik het goed inschat het hoogste qua bekendheid van alle reeds gepasseerde bands en verder kwam er maar weinig in de buurt.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan