Classic Artists Dé grote selectieronde

Welke bands bespreken we de komende weken?


  • Totaal aantal stemmers
    59
  • Opiniepeiling gesloten .
Autechre en The Prodigy gekozen omdat ik dacht dat het electronische waarschijnlijk toch niet vertegenwoordigt zal worden en ik beide ongeveer van het begin heb gevolgd. En nog steeds naar terugkom. Ziet er naar uit dat The Prodigy erbij zal zijn wat alvast tof is.

Kate Bush vote omdat ik telkens ik een nummer van haar hoor tegen mezelf zeg "fuckin hell wat een madam, moet ik toch eens de discography van afgaan". Maar nog steeds niet gebeurd. Vrijwel zeker dat dit mijn leukste ontdekking zal zijn.
Madonna omdat het een icoon is dat erg breed gaat en samen met haar producers altijd een scherp oog had op wat er in de underground leefde. Heeft ook enorm veel goeie videoclips, waar ik eventueel ook later wel eens graag een apart topic van tot leven zien komen.

Bill Laswell zelf genomineerd. Dat tripje neem ik dan wel solo i guess :unsure:
Had ik beseft dat je niet kon terugkomen op je vote had ik alvast 1 van de huidige gelijkstanden proberen te beïnvloeden. Zie dat je je duimen niet breekt hé @Kid_C, quadruple gelijkstand met 10 votes elk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Autechre en The Prodigy gekozen omdat ik dacht dat het electronische waarschijnlijk toch niet vertegenwoordigt zal worden en ik beide ongeveer van het begin heb gevolgd. En nog steeds naar terugkom. Ziet er naar uit dat The Prodigy erbij zal zijn wat alvast tof is.

Kate Bush vote omdat ik telkens ik een nummer van haar hoor tegen mezelf zeg "fuckin hell wat een madam, moet ik toch eens de discography van afgaan". Maar nog steeds niet gebeurd. Vrijwel zeker dat dit mijn leukste ontdekking zal zijn.
Madonna omdat het een icoon is dat erg breed gaat en samen met haar producers altijd een scherp oog had op wat er in de underground leefde. Heeft ook enorm veel goeie videoclips, waar ik eventueel ook later wel eens graag een apart topic van tot leven zien komen.

Bill Laswell zelf genomineerd. Dat tripje neem ik dan wel solo i guess :unsure:
Had ik beseft dat je niet kon terugkomen op je vote had ik alvast 1 van de huidige gelijkstanden proberen te beïnvloeden. Zie dat je je duimen niet breekt hé @Kid_C, quadruple gelijkstand met 10 votes elk.
Hier ook op The Prodigy gestemd ondanks zo'n 95% van mijn muzieksmaak niet uit elektronische muziek bestaat. Ik kan ze wel waarderen sinds een paar jaar (alsook sommige dance, maar dat misschien meer uit nostalgie naar eind jaren '90).

Kate Bush ken ik eigenlijk niet zo goed en ik moet nog altijd een beetje wennen aan haar stemgeluid, maar de muziek spreekt mij zeker aan.
 
Nog tijd tot vanavond om te stemmen. Voor diegene die nog niet gestemd hebben: snel zijn is de boodschap.
 
1. Black Sabbath 18
2. Nick Cave & The Bad Seeds 15
Kate Bush 15
4. Sonic Youth 13
5. Massive Attack 12
The Prodigy 12
Wu-Tang Clan 12
Metallica 12
9. Queen 11
10. The Doors 10
Prince 10
Tool 10
Madonna 10
 
Kunt ge gewoon ni Metallica eruit pleuren? :unsure:

Als ik nu een collecte doe met bepaalde members denk ik dat we wel genoeg geld bij elkaar krijgen om u om te kopen @Kid_C
 
And the winners are... En meteen in de juiste volgorde... Met deze woensdag te beginnen...

Black Sabbath
The Prodigy
Nick Cave & The Bad Seeds
Wu-Tang Clan
Kate Bush
Sonic Youth
Massive Attack
Metallica
Queen
Tool
 
8 weken om een lange rant over Metallica te schrijven. :coolbrows:

Erg blij met Queen, Massive Attack en Tool, en zeer benieuwd naar Kate Bush en Nick Cave. Black Sabbath zal met lange tanden zijn, en de rest laat mij op dit moment nog compleet onverschillig. We zullen zien wat dat geeft!

Zonde van The Doors, Billie Holiday, Patti Smith, en ja ook mijn eigen nominatie Shpongle. Jullie kennen er allemaal niks van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van alle nominaties is Shpongle me het minst bekend, dus dat ga ik toch ook wel eens uit nieuwsgierigheid op mijn eentje beluisteren.

Toffe namen, beetje rock-centrisch maar al bij al nog wel redelijk wat variatie.
 
Erg blij met Queen, Massive Attack en Tool, en zeer benieuwd naar Kate Bush en Nick Cave. Black Sabbath zal met lange tanden zijn, en de rest laat mij op dit moment nog compleet onverschillig. We zullen zien wat dat geeft!

Zonde van The Doors, Billie Holiday, Patti Smith, en ja ook mijn eigen nominatie Shpongle. Jullie kennen er allemaal niks van.
Dat laatste statement is niet compatibel met Black Sabbath met lange tanden tegemoet zien. :biglaugh:

Ik heb op Shpongle én Black Sabbath gestemd dus ik mag het zeggen :unsure:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan