De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

De morgen weer eentje met een onvolgroeide frontale cortex die met zijn roestig stadsfietsje in mijn wiel bleef hangen achter mijn cargobike. Hij zou wel uitwijken als ik onverwacht had moeten remmen, beweerde hij. 😡

De reddingsstrook is duidelijk nog altijd niet ingeburgerd. Hier op kantoor hoor ik een ambulance dat nogal lang duurt en ik kijk eens buiten. Op de baan met 2 rijstroken hier is het al een halfuurtje file en uiteraard geen reddingsstrook gevormd dus iedereen moet nog opzij. Ambulance is door en iedereen schuift weer meer naar het midden op. Vijf minuten later moet er een tweede ambulance door en begint dat spelletje dus opnieuw en als die weg is schuiven ze weer meer naar het midden op. Nog vijf minuten later moet er een politiecombi, herhaling van voorgaande.
🤦‍♂️

https://www.hln.be/bilzen/kijk-rij-...maar-wordt-toch-gegrepen-door-trein~a433f3b0/

Ge vraagt u toch af hoe zoiets nu kan gebeuren. Dan heb je toch ten eerste geen verkeersinzicht (hoe komt ge in die situatie terecht) en dan ook nog totaal geen controle over haar auto (geraakt niet vertrokken) en dan ook nog eens geen idee van gevolgen, als ge niet vertrokken geraakt ziet ge dat ge uit die auto zijt he.
Straf idd. Paniek doet rare dingen met een mens zou ik zeggen.
Maar er was daar geen doorgang mogelijk dus had ze daar sowieso al niet moeten zijn.

Straf idd. Paniek doet rare dingen met een mens zou ik zeggen.
Maar er was daar geen doorgang mogelijk dus had ze daar sowieso al niet moeten zijn.
Als dat mijn vrouw is en ze heeft geen lichte vorm van dementie, dan is de scheiding ingezet.

Neen serieus nu. Hoeveel fouten kan een bestuurder maken vooraleer je tot zo'n accident komt?
Alle verbodsborden genegeerd. Zelfs een graafmachine voorbij gereden die aan het werken was op die weg.
Dan nog de sporen oprijden terwijl je echt niet door kan.
En dan uw wagen in frut laten rijden door ne trein ..

Pffttt .. man man man. Ik ben toch benieuwd naar het volledig verhaal hier.

Dementerend? Dronken? Plots een blackout gekregen en niet meer weten dat ze aan het rijden was, met de wagen?
Er kunnen veel oorzaken zijn, maar normaal is dit niet he.

Gedrag van die filmende man is toch ook echt geen voorbeeld. Haar uitkafferen en haar in de auto laten zitten terwijl er een trein aankomt. Handel in plaats van te filmen en kostbare tijd te verspillen.

Gedrag van die filmende man is toch ook echt geen voorbeeld. Haar uitkafferen en haar in de auto laten zitten terwijl er een trein aankomt. Handel in plaats van te filmen en kostbare tijd te verspillen.
Wat had hij dan moeten doen, hij maakt de weg vrij zodat ze kan doorrijden, maar op 1 of andere manier krijgt ze dat niet voor elkaar.
Had hij dan met gevaar voor eigen leven ze uit de auto moeten sleuren? Ze had ook gewoon zelf kunnen uitstappen?

Ik denk ook dat die roepende man niet zal geholpen hebben om hare kluts terug te vinden.
Het blijft wel een erg idiote actie, en ik vraag mij af wat een verzekeraar hiermee aanvangt. Het negeren van een werf-signalisatie is toch een behoorlijke nalatigheid.

Eh, er is geen reden om te denken dat die vrouw niet meer verder kan rijden. Dat filmen is debiel, maar hij doet het poortje nog weg voor haar en dan staat ze daar zelf de gevolgen van haar eigen daden te ondergaan. Tegen dat het duidelijk is dat het slecht afloopt kan je daar als buitenstaander niets meer aan verhelpen.

Ik heb nu al een paar rambo's gehoord die beweren dat ze die vrouw tijdig uit haar auto hadden gesleurd maar dat is bullshit. Oftewel smijt je een oudere vrouw een minuut voor een trein aankomt uit haar wagen, oftewel ben je te laat en wordt je het tweede deel van de krantenkop aangezien die trein jou dan reduceert tot steak tartare.

Tegen dat het duidelijk is dat het slecht afloopt kan je daar als buitenstaander niets meer aan verhelpen.
Terwijl het geluidsignaal van de overweg klinkt staat hij daar te ranten over een boete van 500 EUR. Sorry, maar dan ben je al filmend gewoon je eigen morele superioriteit aan het etaleren i.p.v. iemand die zich een acute noodsituatie bevindt te helpen. Pas wanneer de trein de auto al heeft geraakt, is de toestand van de bestuurder belangrijker dan meneer zijn filmpje.

Waar ik nu eens een bloedhekel aan heb is egoïsme aan kruispunten met voorsorteren.

Dagelijks sta ik aan een kruispunt met lichten. Als het groen is zijn er dan enkelen die links af moeten.
Die gaan dan welgeteld bij het aanspringen van rood naar groen, 10 meter vooruit, en staan te wachten tot ze naar links kunnen.
Dat duurt dan vaak een eeuwigheid, (want ja, eerst krijgen de tegenliggers die rechtdoor moeten voorrang)
en hop weer rood voor de achterliggers.

In plaats dat ze doen zoals ik en de meest normale mensen, gewoon zo ver mogelijk vooruit rijden, en wachten tot ge links kunt afslaan, zodat alle achterliggers die rechtdoor kunnen, eerst passeren.
Nee ze denken enkel aan zichzelf, en blijven vlak aan het kruispunt staan de rest blokkeren :wallbash:

Terwijl het geluidsignaal van de overweg klinkt staat hij daar te ranten over een boete van 500 EUR. Sorry, maar dan ben je al filmend gewoon je eigen morele superioriteit aan het etaleren i.p.v. iemand die zich een acute noodsituatie bevindt te helpen. Pas wanneer de trein de auto al heeft geraakt, is de toestand van de bestuurder belangrijker dan meneer zijn filmpje.
Dus gij sleurt die vrouw uit haar wagen? :unsure:

Die vrouw staat daar zelf op haar dode gemakje die bakens te verzetten. Die kerel die filmt helpt haar uiteindelijk nog en dan pas schiet ze in paniek en loopt het helemaal fout... Sorry maar dat is volledig die oude taart haar schuld. Op welk moment wordt duidelijk dat die vrouw niet meer in staat is om verder te rijden? Te laat in ieder geval. Ieder van ons had haar ook geboden om door te rijden, je kan daar niets anders meer doen.

Hoeveel seconden had die man haar kunnen doen winnen en hoeveel had dat uitgemaakt? Niet veel denk ik.

En dan nog, die vrouw had al lang haar wagen van de sporen kunnen halen maar ze kan duidelijk niet tegoei rijden én ze lapt alle regels aan haar laars. Eigen schuld, dikke bult. Daar mochten dan nog 65 imbecielen staan filmen, dat doet er weinig aan imo.

Dus gij sleurt die vrouw uit haar wagen? :unsure:

Die vrouw staat daar zelf op haar dode gemakje die bakens te verzetten. Die kerel die filmt helpt haar uiteindelijk nog en dan pas schiet ze in paniek en loopt het helemaal fout... Sorry maar dat is volledig die oude taart haar schuld.
Van zodra het geluidsignaal te horen is het onmiddellijk doorrijden of wegwezen. Fuck dat hekje, dat opzij gaan zetten is niet helpen. Er verstrijken ongeveer 30 seconden tussen het geluidsignaal en de aanrijding. Natuurlijk is het de bestuurster haar domme schuld, maar die man helpt echt niet tot het te laat is.

edit: Discussie loopt ondertusen al in 3 aparte topics, zie ik.

Laatst bewerkt:
Dit even ter zijde: Hoe dikwijls ik bestuurders zie, die in het gat van de voorganger gaan plakken, en daarbij gewoon op de sporen rijden.

Er moet maar eens een bus wat verderop stoppen of een bestuurder voor je links afslaan. En plots gaat het licht op rood.
Met een beetje pech, zit er vlak achter u ook al een andere bestuurder in uw gat en .. dan sta je daar dus gewoon muurvast op de sporen.

Ik rijd zelf nooit de sporen op als ik voor mij geen groot genoeg gat heb om door te rijden moest het licht op rood springen.
Hoeveel mensen dit niet doen? Ik let erop en dat is gewoon meer dan 50%, die dat niet doen. (en dan is dit cijfer nog een onderschatting vrees ik).

Dat vind ik dus gewoon levensgevaarlijk. De kans is heel klein ja dat je net die pech hebt, maar als je toch die fucking pech hebt, dan rijdt een trein gewoon jou wagen in frut en mag je zwaar dokken.

Laatst bewerkt:
Van zodra het geluidsignaal te horen is het onmiddellijk doorrijden of wegwezen. Fuck dat hekje, dat opzij gaan zetten is niet helpen. Er verstrijken ongeveer 30 seconden tussen het geluidsignaal en de aanrijding. Natuurlijk is het de bestuurster haar domme schuld, maar die man helpt echt niet tot het te laat is.

Ja, maar dan moest die vrouw toch nog steeds rijden? Wanneer duidelijk is dat die vrouw een brainfart heeft is het gewoon te laat... Er is daarvoor nog geen moment geweest waarop duidelijk was dat men die vrouw moest 'neutraliseren'. Dat is het hele ding.

Wanneer duidelijk is dat die vrouw een brainfart heeft is het gewoon te laat...
Het moment waarop ze nog tijdig kan vooruit rijden, vond hij het blijkbaar belangrijker om haar af te leiden en de les te spellen over een boete, dat is mijn hele punt. In het niet-geblurde filmpje dat op Twitter staat, kan je het beter zien.

Mja wat kan die man doen?
Die vrouw uit haar wagen sleuren? Op het moment dat hij spreekt over die 500€ boete gaat hij er ook vanuit dat die kan en zal verder rijden hè. (Zoals er waarschijnlijk ook wel meerdere doen per dag)

Op het moment dat hij op haar toestapt staat de auto ook nog in achteruit hè.

Dan gaat ge die nie uit de auto sleuren of we krijgen nog andere kranten artikels.
Op het moment dat hij beseft dat ze niet voorruit rijdt is het echt te laat om nog veel te doen lijkt mij.

Het moment waarop ze nog tijdig kan vooruit rijden, vond hij het blijkbaar belangrijker om haar af te leiden en de les te spellen over een boete, dat is mijn hele punt. In het niet-geblurde filmpje dat op Twitter staat, kan je het beter zien.
Het is zij die de deur open doet hè.
Als dan ene tegen mij komt lullen rij ik wel over zen tenen

Het punt van Didymus is, dat het onnodig was om tegen haar te liggen brullen over de gevolgen. De boete had ze sowieso wel gekregen, dus waarom daar dan nog nutteloos liggen brullen.

Best case had dit goed afgelopen had hij niet staan brullen (dan had ze misschien niet in paniek geweest en had ze nog wel vooruit gereden). Worst case had er geen verschil geweest en had dit ongeluk nog steeds gebeurd, maar nu weten wij dat dus niet zeker te zeggen.

Mja wat kan die man doen?
Niets?

Terug
Bovenaan