De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Gisterenavond in enkele kleine baantjes ene met niet al te fantastische afgestelde retrofit LED/HID koplampen die het niet kon laten om agressief schuin links in mijn gat te liggen boren terwijl ik vrijwel het gans traject aan de toegelaten snelheidslimiet op GPS + 5km/u reed.

Een kruispunt verder sla ik af naar een volgend nog smaller baantje van +- 1km dat beperkt is tot 30km/u (eerder onterecht want daar zijn meer koeien/schapen dan mensen ...) wegens fietsstraat. Meneer volgt, begint nog meer te plakken en te fahren dus één keer raden wie daar voor de eerste keer ooit exact 30 km/u op de teller besloot te rijden in plaats van ergens rond 50-60km/u. :oi22: Straat daarna was wel terug breed genoeg dus kwam dan met veel gesten naast mij rijden ... om een paar seconden later volop te moeten remmen om een oprit op te rijden. Hij was toch maar mooi de snelste en had zijn ego gered!

Tot dusver mijn zondagavond avontuur met de plaatselijke Kevin. :unsure:

Voor de rest ook stilaan op zoek richting een iets grotere wagen (break of SUV) om de Astra hatchback van eind 2016 te vervangen. Is toch even wennen wat de prijzen van relatief jonge occasies tegenwoordig gaan. :wtf:

Laatst bewerkt:
Voor de rest ook stilaan op zoek richting een iets grotere wagen (break of SUV) om de Astra hatchback van eind 2016 te vervangen. Is toch even wennen wat de prijzen van relatief jonge occasies tegenwoordig gaan. :wtf:
Beetje off topic maar je kan misschien eens naar de MG ZS gaan kijken? https://www.autoscout24.be/nl/infor...i-benzine-spotgoedkope-gezins-crossover-2022/

On-topic: Ik passeer iedere dag aan een druk kruispunt waar nog geen 100m ervoor ook de uitweg is voor de werknemers van een ziekenhuis. Iedereen laat mooi plaats om 1 voor 1 verder te kunnen rijden maar die Mercedes SUV achter mij vond dit blijkbaar niet kunnen en parkeerde zich bijna op mijn trekhaak om zeker te zijn dat er maar niemand zou tussen kruipen :angry:

Wat een ochtendspits was me dit zeg. Naar mijn gevoel een van de zwaarste van de laatste paar maanden(?). En ik moet dan nog niet eens autosnelweg doen.
Maar liefst 40min gedaan naar mijn werk, wat vorige week tijdens de vakantie een rit was van ongeveer 15 à 18 minuten. Laat ons zeggen in gewone omstandigheden ongeveer een dikke 20min rijden.

Vanochtend dus ruim 15-20min trager dan anders. Toont nog maar eens hoe slecht je van een steenweg (N9 in Mariakerke/Gent) de R4 opgeraakt. Een kruispunt van jewelste waar je gigantisch veel tijd verliest waar alle verkeersstromen één voor één mondjesmaat maar doorgeraken. Plus nog eens levensgevaarlijk voor fietsers daar.

Maar goed, toen ik stond aan te schuiven en dan zag ik dat er onder de brug een flik stond opgesteld en iedereen aan't opschrijven was die daar onder de brug een u-turn maakte. Zo was er een dikke Mercedes die de hele file voorbijreed en dan een u-turn deed om rapper op de R4 te geraken. De flik heeft 'm ffkes doen stoppen onder de brug, mijne dag was al goed :)

Wat een ochtendspits was me dit zeg. Naar mijn gevoel een van de zwaarste van de laatste paar maanden(?). En ik moet dan nog niet eens autosnelweg doen.
Maar liefst 40min gedaan naar mijn werk, wat vorige week tijdens de vakantie een rit was van ongeveer 15 à 18 minuten. Laat ons zeggen in gewone omstandigheden ongeveer een dikke 20min rijden.

Vanochtend dus ruim 15-20min trager dan anders. Toont nog maar eens hoe slecht je van een steenweg (N9 in Mariakerke/Gent) de R4 opgeraakt. Een kruispunt van jewelste waar je gigantisch veel tijd verliest waar alle verkeersstromen één voor één mondjesmaat maar doorgeraken. Plus nog eens levensgevaarlijk voor fietsers daar.

Maar goed, toen ik stond aan te schuiven en dan zag ik dat er onder de brug een flik stond opgesteld en iedereen aan't opschrijven was die daar onder de brug een u-turn maakte. Zo was er een dikke Mercedes die de hele file voorbijreed en dan een u-turn deed om rapper op de R4 te geraken. De flik heeft 'm ffkes doen stoppen onder de brug, mijne dag was al goed :)

Dat knooppunt met de R4 probeer ik zoveel mogelijk te mijden 's morgens, komend van Eeklo / Waarschoot (Lievegem) kan je beter aan Bilksken afslaan (tegenover die Dex garage) en een beetje verder de R4 oprijden. Soms verlies je daar ook een minuut of 5 met aanschuiven, maar tenminste geen 15...

Aan dat knooppunt zijn er trouwens altijd imbecielen die heel de file voorbijsteken en zich ervoor smijten op het afslagvak, levensgevaarlijk om toch maar niet te moeten aanschuiven zoals de rest.

Wel ja, ik doe die route al ongeveer 10 jaar nu, en het was 10 jaar geleden al superdruk, en da's nog niets veranderd. Er is ook nog helemaal niets gedaan om op een of andere manier de situatie rond dat punt te verbeteren jammer genoeg.
Vanaf nu dus opnieuw mijn andere route langs Vinderhoute :)

Wel ja, ik doe die route al ongeveer 10 jaar nu, en het was 10 jaar geleden al superdruk, en da's nog niets veranderd. Er is ook nog helemaal niets gedaan om op een of andere manier de situatie rond dat punt te verbeteren jammer genoeg.
Vanaf nu dus opnieuw mijn andere route langs Vinderhoute :)

Inderdaad, iets verbeteren op het vlak van verkeer is teveel gevraagd... :(

Jammer genoeg ook al héél veel near accidenten gezien daar, afslaande auto's richting R4 die niet op de fietsers letten die rechtdoor moeten :(

amper paar jaar geleden daar een fataal ongeval gebeurd met een jonge fietser, er staat daar sindsdien een witte fiets;

Jammer genoeg ook al héél veel near accidenten gezien daar, afslaande auto's richting R4 die niet op de fietsers letten die rechtdoor moeten :(

amper paar jaar geleden daar een fataal ongeval gebeurd met een jonge fietser, er staat daar sindsdien een witte fiets;

ja, dat is daar een verschrikkelijk slecht punt voor fietsers. Ze zouden beter een conflictvrij kruispunt maken daar. (Fietsers moeten wel dan eerst op knop duwen)

Volgens mij gelden in Bree andere voorrangsregels dan in de rest van het land. Op andere plaatsen stoppen de auto's doorgaans mooi als ik te voet wil oversteken aan het zebrapad (niet altijd, maar het merendeel wel). In Bree daarentegen als ik daar een bepaald zebrapad wil oversteken, heb ik geluk als 1 van de 10 eens een keer stopt om me mijn voorrang te geven. En zomaar daar beginnen oversteken durf ik niet goed, want ik vind dat ze daar altijd heel snel komen aangereden hoewel het daar maar 50 is.

Kafka van de autokeuring. Krijg vandaag uitnodiging in de bus.
Gelieve uw wagen te laten keuren tss 1dec 2022 en 1 februari 2023.
Owkay , vreemd maar enfin ik kijk om een afspraak te maken.
1ste beschikbare vrije dagen zijn hier in de buurt vanaf 08/02.

Stuurt toch gvd uw papieren op tijd. Of gebruik de eBox .
Bon , dan maar gaan aanschuiven zekers voor de vervaldag.
En dan kreeg ik de tarieven eens in de mot. Jawadde.
Toeslag voor eerste keuring. Toeslag dieselwagen , etc....
Ik hou m'n hart vast als ik m'n attest vd Eibach verlagingskit ga moeten bovenhalen.
Zal ook wel een extra toeslag worden veronderstel ik.
Daar moet ne werkende mens bijna ne dag voor gaan werken om zijn auto gekeurd te krijgen.
Bandieten.

Edit , ik lees net dat er blijkbaar een specifieke keuring dient te gebeuren bij een verlaging.
Enkel op afspraak.
Wtf zelfs.

Laatst bewerkt:
Ge krijgt dat al als ge een bandenmaat hebt die niet op uw gelijkvormigheidsattest staat. Ik had bv maat 225/45/17 ik pv 215/45/17 en kon al toeslag betalen.

Laatst bewerkt:
Omdat de omtrek nu ook anders is?
Het is wel vrij streng in België, daar ga ik mee akkoord. Maar met een andere omtrek gaat uwe kilometriek bv ook afwijken.

Edit : maar in dit geval zou het eigenlijk geen probleem mogen zijn. Zit binnen de maximale afwijking.

De spoorbreedte mag ook max 2% meer worden. Voor de meeste auto's zou dat oké moeten zijn, maar met een echte smalle auto kan dat ook een probleem geven.

Ergernis vandaag:
Gietende stortregen, niet normaal.
E19 weer verzadigd met water zoals zo vaak.
Ongeveer 50% van de vrachtwagens met wat verstand en die wat rustiger rijden en afstand houden.
De andere 50% die het dan een fantastisch idee vindt om die eerste groep toch in te halen. Liefst van al met van die spatlappen die niet goed hangen waardoor er een muur van opspattend vocht over heel de autostrade komt...

Daarnet ook een paar camionetten die het nodig vonden om na het inhalen quasi vlak voor mijn neus terug naar rechts te gaan, waardoor ik bij wijze van spreken ineens een tsunami over mijn auto krijg.

Ah ja. Hoe dramatisch zichtbaar zijn sommige witte lijnen bij zulk weer? Ik moet soms serieus goed opletten waar ik rijd of ik zit op twee verschillende vakken te rijden. :unsure:

Ah ja. Hoe dramatisch zichtbaar zijn sommige witte lijnen bij zulk weer? Ik moet soms serieus goed opletten waar ik rijd of ik zit op twee verschillende vakken te rijden. :unsure:
Echt verschrikkelijk dit. Zeker als donker is. Mochten er geen andere auto's rijden zou ik vaak geen idee hebben waar de lijnen zijn...

Terug
Bovenaan