phate_13
Well-known member
Kijk, wat ik probeer te doen is objectief te zijn, ipv dat subjectief facebook gezwans. Er worden een hoop aannames gedaan, die niet hard te maken zijn. Daarmee dat ik niet meega in dat gezwans, maar probeer na te gaan "Op welke manier kunnen we dat objectief beoordelen." DAT is wat ik aangeef. Hoe kunnen we dat beoordelen?Die fietsers komen uit die zijweg en steken toch de rijweg over om op het correcte rijvak te rijden hé?
Een gedeelte begeeft zich op de rijbaan. Conform 2 per 2 naast elkaar kunt ge over discuteren
Een gedeelte is nog een manouvre aan het uitvoeren
Als jij je manoeuvre veilig en volledig kan uitvoeren (zonder die auto te hinderen of in de remmen te gaan) op 50meter be my guest
Maar op de beelden is toch duidelijk te zien dat dat voor een aantal van die fietsers niet mogelijk was?
Zelfs als ze de regels volgen voor fietsers in groepen dienen die laatste mannen gewoon te stoppen en de voorrangsregels te volgen.
Zij worden nergens als 1 geheel beschouwd waarbij als ene door is de rest automatisch mag volgen.
Wat wil jij eigenlijk? Op elke voorrangsweg pijltjes als er een zijstraat komt. Een pijltje en als de auto er niet voorbij is kan je nog over en anders moet je wachten?
Als die auto zich had ingehouden had hij inderdaad achter die fietsers gezeten en hij mag die fietsers ook niet in gevaar brengen
De vraag is nu nog: brengt die auto de fietsers in gevaar? of brengen de fietsers zichzelf in gevaar?
Jij ziet een inschattingsfout van de fietsers en de autobestuurder.
Ik zie mensen die heel goed weten wat ze doen, maar denken dat de evenaar door hun gat loopt en iedereen maar moet stoppen voor hun.
Op geen enkele manier hebben die laatste wielrenners voorrang op die auto en dienen zij te wachten achter die stopstreep.
En nu ga ik er mee stoppen want ofwel begrijp je het niet ofwel wil je het niet zien.
Want over deze situatie kunnen we heel weinig zeggen. Toch niet zonder een hoop aannames te maken.
We weten niet :
- Of de fiets gestopt zijn aan de haaientanden of niet.
- Hoever de auto verwijderd was op het moment dat de fietsers een beslissing maken om te vertrekken.
- Hoe snel de auto reed toen deze beslissing gemaakt is.
- ...
Het enige waar we met vrij grote zekerheid iets over kunnen zeggen is dat de fietsers verder in het peleton hadden moeten stoppen. Maar over de eerste beslissing, of die mannen hadden moeten/mogen vertrekken kunnen we helemaal niets zeggen. Want stel dat die auto er aankwam tegen 150kmh, dan is het niet die fietsers hun fout dat er misschien een inschattingsfout gemaakt is van hoe snel die auto daar zou zijn.
Wat ik wil : Dat we ons hier niet verlagen tot facebook zwans. De fout in zijn totaliteit bij de fietsers leggen is facebook zwans. Daar kunnen we niet over oordelen.