De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Rond punt met "schansvorm" en 10m verder een gat in een boom 3m boven de grond?
Dus zoals ik hier al zei reed hij echt veel te snel (zie filmpje) ofwel is hij eerste overkop gegaan en dan omhoog gevlogen.
Voila, daar hebt ge uw tweede mogelijkheid al.

Pas op, moest ge mij verplichten om 10 euro in te zetten of die nu wel of niet te snel gereden heeft zou ik ze ook inzetten op te snel gereden. Maar aan de hand van wat in de gazet gestaan heeft kan je dat niet zeker weten.

Voila, daar hebt ge uw tweede mogelijkheid al.

Pas op, moest ge mij verplichten om 10 euro in te zetten of die nu wel of niet te snel gereden heeft zou ik ze ook inzetten op te snel gereden. Maar aan de hand van wat in de gazet gestaan heeft kan je dat niet zeker weten.
Ik kan echt niets anders bedenken dan een (veel) te hoge snelheid, gecombineerd met enkele inzittenden die geen gordel dragen.
Aan 70km/h ga je niet zo gelanceerd worden. Je zal wel de wagen beschadigen, eventueel van de baan afwijken, maar je zal relatief snel tot stilstand komen wanneer je op de rem gaat staan of uiteraard ergens tegen aanrijdt.

Pas op, puur volgens de wetten van de fysica is dat nog steeds bijzonder hard om tegen 70km/h te crashen. Dit komt overeen met een val van de 6de verdieping:

Hoewel, dit is tegenwoordig in dit soort moderne wagens een "veilige" snelheid om mee te crashen in heel wat gevallen. Je leest dat heel veel mensen aan deze snelheden dit nog levend kunnen navertellen.

Hier enkele recente IIHS crashtests aan 60km/h van moderne luxewagens:

Dus @ThomasMore Tact/"HLN" comment of niet. Ik blijf bij mijn standpunt dat hier een te hoge snelheid (om welke reden dan ook) en teveel inzittenden, waarvan enkelen geen gordel droegen, hebben geleid tot dit resultaat. In exact dezelfde omstandigheden met 4 passagiers, correct gordels dragende, aan max. 70km/h, had dit een andere uitkomst gekregen.

Uiteraard zal de verkeersdeskundige dit uitvoerig analyseren en tot in detail kunnen achterhalen wat de oorzaken zijn van dit ongeval.

Dus @ThomasMore Tact/"HLN" comment of niet. Ik blijf bij mijn standpunt dat hier een te hoge snelheid (om welke reden dan ook) en teveel inzittenden, waarvan enkelen geen gordel droegen, hebben geleid tot dit resultaat. In exact dezelfde omstandigheden met 4 passagiers, correct gordels dragende, aan max. 70km/h, had dit een andere uitkomst gekregen.

Uiteraard zal de verkeersdeskundige dit uitvoerig analyseren en tot in detail kunnen achterhalen wat de oorzaken zijn van dit ongeval.
Diene deskundige zal niet veel werk hebben aangezien je de analyse al klaar hebt.

Ik had het over de algemene teneur in de posts over dit ongeval en niet specifiek jouw posts.

Amper te lezen dat het erg is dat er doden te betreuren zijn. Wat we wel lezen is uitgebreide commentaar over de configuratie van de wagen (wel of niet met doorlopende achterbank) en gespeculeer over het gedrag van de chauffeur en passagiers (snelheid, gedronken, geslapen).

Met als klap op de vuurpijl een oordeel over de betrokkenen genre:
- ge moet zot zijn om mee te rijden
- die wouden de onderkant van de wagen zien zonder garagebrug
- En dan nu de artikels in de krant: 'hun kinderen waren alles voor hun'. Euhm, neen...
- als je dat doet betekenen je kinderen niet alles voor je
- ze wouden jumping doen met een Porsche, ze hadden beter een Ferrari genomen (in de poging een grapje te maken omdat de crash aan een manege plaats heeft gevonden en Ferrari een paard als logo heeft?)....

Dat zijn geen meningen maar tactloze veroordelingen die op niks zijn gebaseerd. Maar bon, wie zo bot door het leven gaat ziet vaak de eigen boertigheid niet he.

Laatst bewerkt:
Bonnetje achter m'n fucking voorruit gegleden net voor het chassisnummer. Kom daar dus nooit meer aan he :angry:

WJqQT7H.jpeg

Eens blazen met zo een bus perslucht of zo, zal dan mss wel opschuiven of zo
Ik zou het eerst met een stofzuiger proberen, want wie weet duw je het nog dieper met perslucht.
Of met een grote sticker daar eens langs vegen en met wat geluk plakt dat ticketje aan die sticker.

Ik zou het eerst met een stofzuiger proberen, want wie weet duw je het nog dieper met perslucht.
Of met een grote sticker daar eens langs vegen en met wat geluk plakt dat ticketje aan die sticker.
Zou eerst eens met een post-it proberen ,dat die sticker er ook niet blijft plakken😅

Kan een probleem vormen voor de keuring?? Chassisnummer onleesbaar?
Nee hoor.

Waar vind ik het chassisnummer van mijn wagen?​

De gemakkelijkste manier om je chassisnummer te vinden is om je kentekenbewijs (ook wel je inschrijvingsbewijs) er even bij te halen. Op de voorkant, in de rechteronderhoek, vind je een kader waarin staat E.VIN. In dat kader staat je chassisnummer. Het bestaat uit letters en cijfers.
Een andere manier om het chassisnummer te vinden is in het voertuig zelf. Zo kan je het voertuigidentificatienummer vinden op de frame van de auto. Daar staat het nummer gegraveerd op een plaatje.

Het chassisnummer staat natuurlijk ook op het chassis. :rofl:

Vandaag 3-4 km achter een bomma gereden met een Peugeot 3008. Spiegels had ze blijkbaar niet nodig, want die waren ingeklapt. Voor de aerodynamica moest ze dat niet doen, want aan de snelheid dat ze reed vormt luchtweerstand nog niet direct een probleem.

Ik haal die met blaaspistool eruit en soms met klein schroevendraaier of priem.
Aan het uiteinde van uw dashbord hangt een rubberen lip (soms ander afdichtingsmateriaal) maar gaat niet dieper gaan als je van opzij daarop blaast.

Vandaag 3-4 km achter een bomma gereden met een Peugeot 3008. Spiegels had ze blijkbaar niet nodig, want die waren ingeklapt. Voor de aerodynamica moest ze dat niet doen, want aan de snelheid dat ze reed vormt luchtweerstand nog niet direct een probleem.
Ge moest eens weten hoeveel denken dat hun spiegels kapot zijn omdat ze per ongeluk aan dat knopke om in te klappen gekomen zijn.
En niet alleen oudere mensen. En dan ook nog eens voertuigen waar ze al jaren mee rondrijden.

Over ingeklapte spiegels gesproken.
Nu de dagen stilaan korter en korter worden en we vaker in het donker op de baan zitten met nog heel wat medeweggebruikers valt het weer meer en meer op dat er heel wat auto's rond rijden met slecht afgestelde koplampen die veel te hoog schijnen en dus recht in je spiegels schijnen en je op die manier verblinden.
Dan heb ik dus heel vaak de reflex om gewoon mijn achteruitkijkspiegels in te klappen, want anders word het levensgevaarlijk omdat je niets meer ziet doordat je totaal verblind bent.

Over ingeklapte spiegels gesproken.
Nu de dagen stilaan korter en korter worden en we vaker in het donker op de baan zitten met nog heel wat medeweggebruikers valt het weer meer en meer op dat er heel wat auto's rond rijden met slecht afgestelde koplampen die veel te hoog schijnen en dus recht in je spiegels schijnen en je op die manier verblinden.
Dan heb ik dus heel vaak de reflex om gewoon mijn achteruitkijkspiegels in te klappen, want anders word het levensgevaarlijk omdat je niets meer ziet doordat je totaal verblind bent.
Ge kunt uwe achteruitkijkspiegel op nachtstand zetten he. Al dan niet automatisch. Zijspiegels inklappen om die reden lijkt me wel heel vreemd.

Terug
Bovenaan