De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Waarom doe je dat bumperkleven? Ik krijg het van chauffeurs die komen bumperkleven omdat ze het sprintje aan het licht niet hebben gewonnen. Enfin, ik krijg het van bumperkleven tout court... In mijn ogen is dat irritant en gevaarlijk. Ook al rijdt die wagen voor je trager dan maximaal is toegestaan of trekt die aan een gezapig tempo op, het rechtvaardigt niet dat je dan gaat bumperkleven. De chauffeur voor me rijdt irritant dus ik ga dat zelf ook 's doen en daar smijt ik nog 's gevaar bovenop... Wat bereik je daarmee?
Heb je het hele verhaal wel gelezen? Ik erger me in het algemeen ook aan bumperklevers hoor, maar dan bij druk verkeer of als de toegelaten snelheid gereden wordt.
Ik kleef trouwens altijd bij mensen die STERK onder de toegelaten snelheid rijden waar je niet kan inhalen, vrij ostentatief zelfs. Ik heb er geen probleem mee om dat toe te geven. En linksrijders duw ik ook zonder probleem naar rechts. Actie => reactie.

Heb je het hele verhaal wel gelezen? Ik erger me in het algemeen ook aan bumperklevers hoor, maar dan bij druk verkeer of als de toegelaten snelheid gereden wordt.
Ik kleef trouwens altijd bij mensen die STERK onder de toegelaten snelheid rijden waar je niet kan inhalen, vrij ostentatief zelfs. Ik heb er geen probleem mee om dat toe te geven. En linksrijders duw ik ook zonder probleem naar rechts. Actie => reactie.
Mijn ergernis in het verkeer is chauffeurs zoal jij, even ergerlijk als taffelaars... :)

Omdat die, om twee minuten te winnen of gewoon om agent te spelen, een ongeval riskeert.
En de file er achter, het ongeval dat daardoor een risico wordt, negeren we. Uiteraard.
En kom zeg, 't is weer toeval wie er over valt hoor. Het gaat overduidelijk niet om systematisch bumperkleven, maar eens bij mensen die het verkeer al dan niet met opzet vertragen/blokkeren aantonen dat het best wat sneller kan. Echt man.

We negeren dan tegelijkertijd ook nog eens het feit dat bestuurders die de toegelaten snelheid te hard vinden, simpelweg bange, inzichtsloze en niet-geschikte chauffeurs zijn. Maar goed. Diegene die de, al veel te lage, toegelaten snelheid wil rijden is de boeman.

En de file er achter, het ongeval dat daardoor een risico wordt, negeren we. Uiteraard.
En kom zeg, 't is weer toeval wie er over valt hoor. Het gaat overduidelijk niet om systematisch bumperkleven, maar eens bij mensen die het verkeer al dan niet met opzet vertragen/blokkeren aantonen dat het best wat sneller kan. Echt man.

Oei, ik dacht dat het gerust mocht? Sorry, mensen die kleven zijn een ergernis van mij op de weg, ja.
En dit is net wel systematisch bumperkleven, hè: "Ik kleef trouwens altijd bij mensen die STERK onder de toegelaten snelheid rijden waar je niet kan inhalen, vrij ostentatief zelfs. "

De file erachter en het mogelijke ongeval door te traag te rijden, is dat dan van mensen die niet op tijd kunnen stoppen? Want dan lijkt me (terecht) de persoon die er achter op in rijdt in fout. En als het gevaarlijk is (of onder de zeventig op de autostrade) is het aan de politie, niet aan een cowboy die gaat kleven...

Oei, ik dacht dat het gerust mocht? Sorry, mensen die kleven zijn een ergernis van mij op de weg, ja.
En dit is net wel systematisch bumperkleven, hè: "Ik kleef trouwens altijd bij mensen die STERK onder de toegelaten snelheid rijden waar je niet kan inhalen, vrij ostentatief zelfs. "

De file erachter en het mogelijke ongeval door te traag te rijden, is dat dan van mensen die niet op tijd kunnen stoppen? Want dan lijkt me (terecht) de persoon die er achter op in rijdt in fout. En als het gevaarlijk is (of onder de zeventig op de autostrade) is het aan de politie, niet aan een cowboy die gaat kleven...
Goede poging maar bumperklevers overtuigen dat ze fout bezig zijn is onbegonnen werk. Dat soort chauffeurs waant zich onoverwinnelijk, heeft de onwrikbare overtuiging dat ze het grote gelijk hebben en zijn dan nog 's voldoende assertief (tot agressief) om als politieagent op te treden.

Ik erger me ook aan chauffeurs die treuzelen maar nooit zal ik gaan bumperkleven, de pas afsnijden, claxonneren, gesticuleren, roepen... Ik vind het straf dat hier vaak ergernissen worden gepost die dan door de poster met ergerlijk (en bovendien gevaarlijk) gedrag worden beantwoord. Zo van: "die had ik toch maar goed liggen door hem bijna in de decor te rijden. Dat zal 'm leren om 10 km/u onder de maximale snelheid te rijden." Het is dog eat dog in het verkeer tegenwoordig.

Je hebt kleven en kleven he.

Ja, STERK onder de snelheid. Dus niet systematisch bij alleman.

Goede poging maar bumperklever overtuigen dat ze fout bezig zijn is onbegonnen werk. Dat soort chauffeurs waant zich onoverwinnelijk, heeft de onwrikbare overtuiging dat ze het grote gelijk hebben en zijn dan nog 's voldoende assertief om als politieagent op te treden.

Ik erger me ook aan chauffeurs die treuzelen maar nooit zal ik gaan bumperkleven, de pas afsnijden, claxonneren, gesticuleren, roepen... Ik vind het straf dat hier vaak ergernissen worden gepost die dan door de poster met ergerlijk (en bovendien gevaarlijk) gedrag worden beantwoord. Zo van: "die had ik toch maar goed liggen door hem bijna in de decor te rijden. Dat zal 'm leren om 10 km/u onder de maximale snelheid te rijden." Het is dog eat dog in het verkeer tegenwoordig.
Link eens naar dergelijke posts?

En ook, met wat zijn jullie weer eens bezig zeg? Dingen uit context trekken, de oorzaak negeren en de reactie veroordelen? Want iemand post iets in ergernissen. Echt. Ga naar P&A en doe daar dwaas he gasten.
Weer maar eens discussie zoeken om discussie te kunnen voeren.

Da's geen discussie gewoon een mening: bumperkleven is een ergernis op de weg. Niet meer, niet minder...
En ik heb je daarin gelijk gegeven, maar gaf toe dat ik het in bepaalde gevallen ook doe. Geen reden om dan met twee man mij af te branden he.
Het is precies weer allemaal zwart-wit hier.

Ik heb ook een tijdje in gelijkaardige situaties gekleefd maar tegenwoordig zet ik me er dan rechts van en kom iets dichter; fascinerend om zien hoe ze dan vaak wel versnellen tot de toegelaten snelheid of zelfs hoger. En ik gewoon op het middenvak of rechts mee kan volgen 👌.
Rechts voorbij doe ik niet meer. Meestal :unsure:

Ik heb ook een tijdje in gelijkaardige situaties gekleefd maar tegenwoordig zet ik me er dan rechts van en kom iets dichter; fascinerend om zien hoe ze dan vaak wel versnellen tot de toegelaten snelheid of zelfs hoger. En ik gewoon op het middenvak of rechts mee kan volgen 👌.
Rechts voorbij doe ik niet meer. Meestal :unsure:
Ah ik wel. Ik ga er niet voor van vak wisselen, maar als ik rechts rij en er rijdt een trage links- of middenplakker, ga ik ook geen moeite doen om mijn snelheid aan te passen of van vak te wisselen, gewoon doorrijden.

Innige deelneming.

En ja dat zijn pesterijen. Een gerelateerde ergernis: trage, veelal oudere wagens die zich bewust links zetten aan de lichten, omdat ik al rechts sta. Ik vertrek veel sneller en ze sluiten achter me aan. Aan het volgende licht, hetzelfde scenario.. Zet u als trage wagen toch gewoon achter mij?! En neen, ze moeten meestal niet verderop naar links afslaan.
Ik ga toch ook niet links van een wagen met pakweg >200pk staan?

Ik pleit er echt voor dat trage chauffeurs/wagens gewoon zoveel mogelijk rechts blijven rijden. Ik snap dat het op een 50km/h tweebaans vak niet verplicht is, maar zeker waar het >50km/h is.
Ik zet me meestal ook links als er rechts al iemand staat. zelfs met mijn Peugeot Partner (110pk) en 17j oude Ford Focus (118pk) ben ik 9/10 keer sneller weg. 80% van de mensen zit gewoon half te slapen in de auto. Het valt me op dat veel mensen met een potente auto gewoon als een slak ermee rondrijden.

Maar als die persoon rechts van mij dan sneller weg is ga ik er de 2e keer wel achter staan. Idem als er iemand links achter me komt die duidelijker sneller is/wil zijn.

En ook, met wat zijn jullie weer eens bezig zeg? Dingen uit context trekken, de oorzaak negeren en de reactie veroordelen? Want iemand post iets in ergernissen. Echt. Ga naar P&A en doe daar dwaas he gasten.
Weer maar eens discussie zoeken om discussie te kunnen voeren.
Ik denk dat de meesten wel uw ergernis snappen/delen. Maar de manier hoe je ermee omgaat is misschien niet heel slim. Pas op, ik dierf vroeger zo ook wel eens "aandringen", maar het verstand komt met de jaren en het is het echt niet waard om uzelf en anderen in gevaar te brengen voor zoiets banaals als een beetje te traag rijden.

Ah ik wel. Ik ga er niet voor van vak wisselen, maar als ik rechts rij en er rijdt een trage links- of middenplakker, ga ik ook geen moeite doen om mijn snelheid aan te passen of van vak te wisselen, gewoon doorrijden.
Dit heb ik dus ook quasi dagelijks voor. Daarstraks ook weer. 4 rijstroken open op de E40. Bijna geen kat die helemaal rechts rijdt. Zelfs camions die lekker blijven rijden op de tweede rijstrook :wtf: Ik rij ondertussen wel mooi rechts tegen 100 a 110 CC. Ja, dan steek ik hier en daar ook een paar voertuigen voorbij die links van mij trager rijden.

Zelfde met die nieuwe spitstrook op de E314. Ik denk dat het merendeel daar niet beseft dat ze helemaal rechts mogen rijden.

Ze zouden beter zulke zaken eens gaan aanpakken, want dat is echt gewoon pure pest. En een duidelijke nefast voor vlottend verkeer waardoor er dus files ontstaan, maar neen. Liever de maximum omlaag trekken om filevorming te vermijden, wat in praktijk volgens mij geen hol gaat veranderen.

Ugh, weer iets met fietsers deze week..

Ik rij in een straat in bebouwde kom en er is een straat rechts van me, maar die heeft driehoekjes! Dus geen voorrang van rechts hier. Komt er toch niet een fietser met 2 kinderen op de fiets (zo bakfiets type) aangevlamd uit die straat, zonder intentie van te stoppen. Die keek zelfs niet in mijn richting. Ik moet dus hard op de rem en ik toeter eens om aan te tonen dat dit niet oké is. Die vrouw verschiet mega hard en heeft precies schrik van mij. Intussen komt er een tegenliggende fietser ook aan, die naar mij roept: "fietsers hebben voorrang!!!"

Hoe gevaarlijk is dat toch, dat die fietsers zo gewend zijn dat de auto's maar zullen stoppen, dat ze voorrangen voorbijrijden zonder zelfs maar op te letten!

Terug
Bovenaan