De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Mensen die van baanvak veranderen TIJDENS een afslag op een kruispunt met twee baanvakken moeten ze echt onthoofden. Gewoon doodseskaders op de baan die zulke mensen uitzoeken en aan de kant van de weg executeren.

Maar bon, ik weiger om zelf zo een debiele frustro achter het stuur te worden. Ik ontwijk ze wel zo goed en zo kwaad ik kan. Stel je voor dat je ook nog eens papierkes mag invullen met zo een stuk onzin.

Ik begrijp uw frustratie :)

Maar dit is wel een doordenker:

Om rechts af te slaan heb je twee rijvakken.
Nadat je afgeslaan bent, worden het 3 rijvakken.
Wie heeft dan recht op welk rijvak?

Dat is inderdaad een lastige, want als je de situatie kent weet je dat het rechtse rijvak voor af te slaan is en ga je dus normaal meteen naar de middelste rijvak als je voor de afslag rechts stond. Tenzij je daar nog eens moet afslaan natuurlijk.
Maar of dit terecht is... geen idee.

Ik begrijp uw frustratie :)

Maar dit is wel een doordenker:

Om rechts af te slaan heb je twee rijvakken.
Nadat je afgeslaan bent, worden het 3 rijvakken.
Wie heeft dan recht op welk rijvak?
In principe zou ik denken over het algemeen: Uiterst rechts naar uiterst rechts. Links naar middenstrook. De ‘nieuwe’ linkerstrook in principe voor doorstromend verkeer dat reeds op de baan aanwezig is. Maar sowieso uiterst rechts moet rechts aanhouden.

Ik ken een kruispunt waar het van 2 naar 5(!) rijstroken gaat en daar is het gewoon de wet van de sterkste en de snelste voor 20-30 meter. :unsure:

Maar iemand die komt van uiterst rechts gaat daar normaal ook niet verder geraken dan opnieuw uiterst rechts of de tweede rijstrook van rechts, ook al zag ik er al eens eentje van rechts naar uiterst links gaan op 30 meter afstand. :D

Laatst bewerkt:
De eerste keer dat je daar komt is dat inderdaad wel een vreemd punt. Die stopborden kan je zien staan natuurlijk, maar het is daar allemaal wat onlogisch opgebouwd (in vergelijking met gelijkaardige punten in ons land toch). Dat iemand die daar de eerste keer komt zich vergist, is op zich begrijpelijk, maar als je daar als local elke dag achter iemand zit die het niet kent, is het claxonneren ook niet zo onlogisch.
De eerste keer dat ik daar kwam met de camion, zat ik eerlijk gezegd over die borden te kijken naar tegenliggers die ik voorrang moest geven (hoewel dat niet zo is). Ik had het geluk dat er niemand afkwam en ik sowieso doorreed, maar tijdens het nemen van die bocht dacht ik ook even van: "tiens, ik had hier voorrang".
Hah, ik woon in Willebroek en doe dat punt quasi dagelijks. Ik word GEK van mensen die stoppen, creëeren enorm gevaarlijke situaties daar zo.
Maar nu ik dit lees en zie dat er toch wat verwarring heerst, zal ik me misschien wat kalmer houden. :unsure: Voor mij is dat zo duidelijk als het maar kan zijn.

Ook al mensen gezien die stopbord negeren en zo bijna accidenten veroorzaken. Dat punt moet gewoon een (dubbel) rondpunt worden, want zorgt ook altijd voor file in de spits langs alle kanten daar.

Boomers op hun elektrische fiets..

Hier in de buurt zijn ze aan het werken (riolering aan het scheiden of weg herinrichten don't know)
Staat dus ruim op voorhand al een bord met wegenwerken aangegeven en verbodsbord fietsers over x aantal meter.
Volgende straat staat nogmaals een bord met een oranje bord voor omleiding.

Dan nog iets verder nadar op het fietspad en nog een verkeersbord. Dus het is ONMOGELIJK om dat niet te zien. En zelfs om te passeren moet je het al bewust negeren.

Aan de werken staan verkeerslichten (loop nogal redelijk bergop daar) ik sta als 2e en voor de 1e auto.. 2 60ers met hun elektrische fiets.

Die eerste is met zijn Twingo nog half door grind/puin gereden om er voorbij te geraken.
Ik ben blijven claxoneren tot ze uit miserie zelf zijn afgestapt en aan de kant gegaan. En nog durven van zijn tak maken en gesticuleren ook. Voor zen stuur los te laten had hij waarschijnlijk niet genoeg controle erover

Intussen had wel al het verkeer van de andere kant groen dus heb je daar weer een opstopping.

Die nieuwe "spitsstrook" op de E314 van Wilsele tem Aarschot irriteert mij. Ik heb geen idee of daar vaste uren voor zijn gepland of zo, maar de ene keer dat ik naar huis rijd is die wél open en de andere keer dan weer niet. Soms is die open als heel rustig is en soms is die dicht terwijl het al wat drukker is. Ik vind die benaming ook gewoon vreemd. Ze hebben daar nu zolang aan gewerkt, gebruik die strook dan toch gewoon? Laat die wekelijks gewoon open van 6 uur tot 18u of zo. Veel duidelijker voor iedereen denk ik.

Ik ben trouwens niet alleen, want een bijkomende ergernis is is het feit dat als ze wél open is. Héél veel voertuigen inclusief vrachtwagens gewoon in het midden blijven rijden en die "spitsstrook" dan negeren, of ja wellicht niet doorhebben dat ze er mogen rijden?

Op de E40 ook zoiets. 's Morgens om 3 uur zijn die vier rijstroken beschikbaar, als er quasi nog geen kat op de baan is, maar dan in het weekend als er voldoende verkeer is zijn er maar 3 beschikbaar? Op zich niet frustrerend, want das voldoende, maar de logica ontgaat mij volledig.

Gisteren op de autostrade bij droog weer.
BMW 3 touring die op het linkervak rijdt, zwalpend van links naar rechts, constant op de rem voor voorligger en met ruitenwisser vanachter aan. Meneer zat rustig op de GSM, is zo gans van Brussel tot in Gent gereden :crazy: . Hallucinant om te zien, die mag van mij gerust eens tegen de vangrail rijden.

Gisteren op de autostrade bij droog weer.
BMW 3 touring die op het linkervak rijdt, zwalpend van links naar rechts, constant op de rem voor voorligger en met ruitenwisser vanachter aan. Meneer zat rustig op de GSM, is zo gans van Brussel tot in Gent gereden :crazy: . Hallucinant om te zien, die mag van mij gerust eens tegen de vangrail rijden.
Als ik zo een mensen passeer tik ik toch ook altijd eens op mijn slaap. Kans is natuurlijk klein dat ze het gezien hebben wegens smartphone in hun handen :-/

Lange tijd geleden dat ik op 1 rit nog eens 2 situaties heb meegemaakt:
  • E19 thv. Wilrijk richting Antwerpen. De linker rijstrook was afgesloten omdat er een veegwagen bezig was aan de middenberm.
    • Op de dynamische borden was er een duidelijk rood kruis en een 100tal meter verderop een bots absorbeerder
    • Iedereen die links reed, schoof keurig en tijdig naar rechts op, inclusief mezelf.
    • Op een 100m van de bots absorbeerder, zie ik in mijn spiegel een Peugeot 3008 links afkomen tegen een hoge snelheid (dus al geruime tijd op een stuk met rood kruis), duidelijk met de idee om zich voor mij te smijten, nét voor de bots absorbeerder.
    • Hier was absoluut geen plek voor en ik ging dan sowieso in de ankers moeten gaan. Ik kon ook niet naar rechts gaan, aangezien ik daar ook een wagen aan het inhalen was.
    • Hij kon perfect achter mij aansluiten, zonder iemand te hinderen..
    • Ik ging dus wat links "hangen" met mijn vier pinkers op, op/net over de witte stippellijn om hem zo te doen inzien, dat ik er niet mee gediend was dat hij die actie ging doen.
    • Hij remde, zat met zijn lichten te faren, zette zich achter mij en begon dan tussen heel wat wagens rechts te "zig zaggen" om dan vast te zitten tussen de rest van de auto's..
    • Even verder kwam hij mij voorbij gereden. Ik doe teken van X (een kruis), waarop hij het "fuck you" gebaar deed en er vandoor stoof..
  • E17 thv. de Kennedy tunnel richting Gent
    • In de Kennedy tunnel was ik links aan het rijden tegen 70 km/h en keurig wagens aan het inhalen (vertraagd verkeer op de rechter en midden rijstrook)
    • In mijn achteruitkijkspiegel zag ik al dat er 2 wagens achter mij een mongool in een SUV al de wagens voor hem aan het "wegpushen" en aan het "wegfaren" was.
    • Dan kwam hij bij mij terecht, maar ik was links wagens aan het inhalen tegen een correcte snelheid (ik ben géén linksrijder, want ik heb daar zelf ook een hekel aan).
    • Daar kon meneer blijkbaar niet op wachten en zodra de 2 wagens die rechts van hem reden opschoven naar rechts (1 moest de afrit nemen naar linkeroever en die van de middenbaan schoof naar rechts op), ging hij meteen "zig zaggen" tussen het verkeer rechts (in echt heel kleine gaten).
    • Nu zag ik dat hij met een Mercedes GLC met minstens een V6 of V8 motor reed. Het waren echt "Max Verstappen" moves.
    • Resultaat was dat hij 2 wagens voor mij belandde..
    • Een beetje later kon ik hem voorbij langs links (omdat hij bij een nieuw manoeuvre langs rechts klem kwam te zitten)
    • Daar kon hij duidelijk niet mee leven (het feit dat ik met de correcte snelheid en de verkeersregels volgde, toch terug voor hem was geraakt), hij herkende mijn wagen dus duidelijk nog van 2min daarvoor.
    • Even later ging hij mij langs links weer voorbij. Toen we op dezelfde hoogte waren, stak ik mijn duim uit, waarop hij zijn wagen naar rechts stuurde, waardoor ik dus moet uitwijken naar rechts (gelukkig was daar niemand). Wat een zot..:oink:
    • Ik verwachte dat hij daarna heel snel zou doorrijden, maar hij bleef cruisen aan +- 130 km/h en nam dan rustig de afrit in Haasdonk?! Dus blijkbaar toch niet zo gehaast?
TLDR
2 mongolen die blijkbaar iets moeten compenseren of een vreemd momentje hadden achter het stuur..

Nooit teken doen naar mensen die al bewezen hebben ze niet allemaal op een rij te hebben... Dat is een rode lap op een stier, en brengt echt niets op. Je riskeert enkel maar jezelf in gevaar te brengen.

Nooit teken doen naar mensen die al bewezen hebben ze niet allemaal op een rij te hebben... Dat is een rode lap op een stier, en brengt echt niets op. Je riskeert enkel maar jezelf in gevaar te brengen.
Solide advies. Iemand die zich reeds als een zot gedraagt is altijd een risico om 'uit te lokken'. Er is toch een verschil tussen een douchebag die in uw gat komt hangen zonder reden en iemand die helemaal balls to the wall gaat.

Solide advies. Iemand die zich reeds als een zot gedraagt is altijd een risico om 'uit te lokken'. Er is toch een verschil tussen een douchebag die in uw gat komt hangen zonder reden en iemand die helemaal balls to the wall gaat.
Inderdaad. Eens een zot gehad die eerst in zijn achteruitkijkspiegel staarde en daarna uitstapte*. Ging snel weer instappen toen hjij zag dat ik ook ging uitstappen :cool:
Maar ik heb beloofd aan mijn vriendin dat ik dat niet meer ging doen. Want amai er bestaan zotten.

*En dat allemaal omdat ik eens voor de eerste keer mijn klaxon gebruikte omdat 'm in druk verkeer voor mij in schoot zonder richtingaanwijzer :(

't Is van Augustus geleden dat er ene in mijn gat gevlamd is terwijl hij bezig was op de smartphone.

Gisteren zie ik in de verte een voetganger naar een zebrapad gaan. Ik begin te vertragen en stop volledig om die mens over te laten. In de verte achter mij komt er ene af die naar beneden aan 't kijken is. Die had nooit gezien dat ik volledig stil stond en heeft rechts het voetpad op moeten rijden of zat in mijn gat.

Echt, wat een pipo's allemaal met hun telefoon achter het stuur. Is dat ene berichtje dan zo belangrijk? Ik zal het nooit snappen.

Bijna tijd voor een propere onderbroek daarstraks. Holy shit seg, echt verschrokken.

Ik rij de oprit op achter een Fiat 500. Rechter rijvak komt een vrachtwagen, maar tijd genoeg eigenlijk om er voor in te voegen.
Omdat ik het zelf een dickmove vind om als 2e al in te voegen en zo die 1e "vast te rijden" blijf ik achter die Fiat.

Hij trekt goed op en opeens lost hij zijn gas (die vrachtwagen gezien waarschijnlijk) om vervolgens alles dicht te smijten. Het is goed dat mijn vriendin riep want ik was in mijn zijspiegel aan het kijken.

Die vrachtwagen heeft zich dan gelukkig links gezet waardoor ik ook langs dat onbekwaam geval door kon en aan 70 kon invoegen op de autostrade. Wtf dude.

Ik rij de oprit op achter een Fiat 500.
Dat is dus de grootste fout. Er zijn een select aantal types wagens en bestuurders waar je koste ten koste niet achter wil rijden, zeker niet op een invoerstrook van een autostrade. En een Fiat is is zo een type. Desnoods haal je hem maar rechts in op de invoerstrook.

Antwerpse ring, oprit Berchem (richting NL). Schiet er ene uit de file, over een volle witte lijn, de oprit op om zo wat meters te winnen.
Even geclaxonneerd want ik kon in de remmen voor die pipo. Middenvinger in ruil gekregen. Daarna frequent van vak wisselen en mensen afkappen om toch wat te winnen.

Ik sta op één van de vakken om naar de E34/E313 te gaan, zie ik hem in de verte op het meeste rechste vak van de ring rijden en zich op't laatste moment er tussen gooien om ook naar de E34/E313 te gaan. Uiteindelijk uit het zicht verdwenen.

Paar minuten later afrit Wommelgem genomen, richting Wijnegem Shopping Center kom ik hem weer tegen. Al dat gewring, zenuwachtig gedoe en gevaarlijk rijden levert dus 0,0 op. Kon het toch ni laten om hem tijdens het passeren (hij moest de parking van het Shopping Center op, ik niet) nog eens te claxonneren en een thumbs up te geven. Weer een middenvinger in de plaat gekregen.

De werken op de E313 aan de nieuwe brug.
Niet te begrijpen dat er niet de klok rond wordt gewerkt. Neen, gewoon van 7 tot 15:30. Niet eens in ploegen.
Laat er maar wat langer file zijn, zoveel mogelijk de burger kloten!

Terug
Bovenaan