De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Wat een uil weer daarstraks.

Ik was op de E40 aan het rijden en ik reed op dat moment op de eerste rijstrook. Op een bepaald punt mocht ik daar niet meer verder rijden (rood kruis) en ik wou dus naar links gaan en ik begin te pinken. Ik zag een auto + remorque aankomen dus ik wacht nog even tot hij zelf ook naar links gaat zodat hij me kan laten invoegen. Enfin, op dat scenario had ik gehoopt toch. Meneer blijft rustig op dezelfde strook rijden aan een iets snellere snelheid dan ik, terwijl de twee rijstroken links van hem quasi volledig vrij zijn. Met zijn remorque duurde dat natuurlijk langer dan gewoonlijk.

Op zich had ik hier niet echt last van, want ik kon voorlopig wel gewoon doorrijden natuurlijk. Maar weer zo'n typisch geval van mensen zonder logisch inzicht: Hij ziet mij al eventjes pinken. Tiens, waarom pinkt die nu als er niemand voor hem rijdt? Aaaah, we gaan van 4 naar 3 rijstroken. Ik zal even naar links gaan zodat meneer veilig kan invoegen. :unsure: Nee dus.

Geen idee of het relevant is, maar 't was ene met een Franse plak.
 
Daarnet weer 2 wielerterroristen regen gekomen. Rijden met 2 naast elkaar op een steenweg waarbij de linkse zich helemaal op de rijbaan bevond. En dan van hun kloten make als ge eens claxonneert :angry:
 
Middelvinger, uitstappen,...
Dat is escalatie. Toch best oppassen hiermee.

Weet niet hoe je zelf bent, maar voor hetzelfde geld kom je een wacko tegen (en zo zijn er veel) die ook uitstapt wanneer jij dat doet. En dan kan het snel gaan.

Heb ooit eens meegemaakt dat iemand extreem agressief reed, met bijna ongeval tot gevolg.
Hij rijdt mij voorbij en blijft rare toeren uithalen (nu met de wagen die oorspronkelijk voor mij reed). Op een bepaald moment geef ik met relatief milde handgebaren aan dat hij normaal moet doen. Hij reageert met een opgesteken middelvinger. In the heat of the moment doe ik doe hetzelfde.
Voor ik het weet stopt hij in het midden van de baan, en stapt hij doodleuk uit met een mes in de hand.
Ik heb mij toen toch snel uit de voeten gemaakt hoor. Het is mij dat niet waard.

Je komt nogal wat tegen in het verkeer. 😑
Amai, ja dat is idd wat anders. Het is idd onvoorstelbaar dat er zo'n mensen rondlopen die tot geweld willen over gaan.

Bij mij was het idd ook in the heat of the moment dat ik mijne vinger op stak. Als hij niet zo had zitten gebaren alsof ik in grote fout was, terwijl ik dus niet in fout was, had ik niks gedaan. Normaal doe ik zoiets niet snel.
Uitstappen doe ik normaal nooit, de enige reden dat ik dit heb gedaan was omdat hij mij dus écht aan het volgen was en ik wou hem koste wat kost niet naar mij thuis leiden - maar we waren wel maar een paar straten van mijn thuis. Ik heb vroeger al eens voor gehad dat iemand mij volgde, en die heeft mij braaf blijven volgen tot aan het politiekantoor. Toen ik op de parking reed, was hij weg :laugh:
 
Man man. Vanmorgen achter iemand aan het rijden in een industriezone. Komen aan een kruispunt waar enkel een straat van rechts in uitkomt (hier: https://www.google.be/maps/@50.9335...4!1sm9Dj1Uoh2lg4urm4t_fnSg!2e0!7i16384!8i8192 ). Let op het DUIDELIJK geplaatst bord B15 dat wijst op voorrangsweg.

Klopt die toch wel haar rem niet volle bak dicht omdat er rechts een camionette staat te wachten (stond stil he!) om op te draaien. Ik was niet aan het kontplakken dus ik kon perfect ook tijdig remmen, maar toch efkes teken gedaan met m'n handen van "allez wat doet gij nu". Gebaart die nog naar mij van "wat eh?". Ik wijs naar het bord, dan was het gedaan met gebaren.

Opletten in het verkeer, het is toch wat.
 
Gisteren ene gezien met een ziekte die ik niet kende: Pinkerblindheid.

We staan aan een rotonde en er komen een paar auto's af, maar die nemen allemaal onze afrit, wat duidelijk was door hun pinker. Meneer bleef gewoon staan. Uiteindelijk na de laatste zet hij eindelijk aan... om dan zonder pinken de rotonde te verlaten.
 
Gisteren ene gezien met een ziekte die ik niet kende: Pinkerblindheid.

We staan aan een rotonde en er komen een paar auto's af, maar die nemen allemaal onze afrit, wat duidelijk was door hun pinker. Meneer bleef gewoon staan. Uiteindelijk na de laatste zet hij eindelijk aan... om dan zonder pinken de rotonde te verlaten.
Zie ik ook te vaak gebeuren, erger ik me ook aan, maar in principe heeft meneer gewoon gelijk, voor hetzelfde geld heeft er ene toch al z'n pinker aan, maar toch pas de volgende afrit nemen. Dan is meneer die oprijdt in fout.
 
Wat een uil weer daarstraks.

Ik was op de E40 aan het rijden en ik reed op dat moment op de eerste rijstrook. Op een bepaald punt mocht ik daar niet meer verder rijden (rood kruis) en ik wou dus naar links gaan en ik begin te pinken. Ik zag een auto + remorque aankomen dus ik wacht nog even tot hij zelf ook naar links gaat zodat hij me kan laten invoegen. Enfin, op dat scenario had ik gehoopt toch. Meneer blijft rustig op dezelfde strook rijden aan een iets snellere snelheid dan ik, terwijl de twee rijstroken links van hem quasi volledig vrij zijn. Met zijn remorque duurde dat natuurlijk langer dan gewoonlijk.

Op zich had ik hier niet echt last van, want ik kon voorlopig wel gewoon doorrijden natuurlijk. Maar weer zo'n typisch geval van mensen zonder logisch inzicht: Hij ziet mij al eventjes pinken. Tiens, waarom pinkt die nu als er niemand voor hem rijdt? Aaaah, we gaan van 4 naar 3 rijstroken. Ik zal even naar links gaan zodat meneer veilig kan invoegen. :unsure: Nee dus.

Geen idee of het relevant is, maar 't was ene met een Franse plak.
Irritant mss, maar die mens doet niets fout hé. Jij moet uw snelheid aanpassen zodat je kan invoegen...

Sinds ik niet meer dagelijks naar Brussel kar (nu al 3,5 jaar niet meer) moet ik hier mijn dosis verkeersergernissen ophalen 😀.
 
Gisteren ene gezien met een ziekte die ik niet kende: Pinkerblindheid.

We staan aan een rotonde en er komen een paar auto's af, maar die nemen allemaal onze afrit, wat duidelijk was door hun pinker. Meneer bleef gewoon staan. Uiteindelijk na de laatste zet hij eindelijk aan... om dan zonder pinken de rotonde te verlaten.
Ik doe dat ook meestal (tenzij het te druk is en ik daar anders 10 minuten zou staan).

Het is mij vroeger ook aangeleerd om te wachten tot de andere effectief begint af te slaan (al vind ik het zelf al genoeg als de andere duidelijk genoeg vertraagt, maar dat is meestal niet zo op een rotonde). Je zou maar eens wachten aan een zijstraat, en de auto op de hoofdweg die aan het pinken is moet eigenlijk 50 meter verder een oprit oprijden in plaats van jouw straat in zoals het op dat moment lijkt.
Of hij is zijn pinker vergeten af te zetten, of hij heeft em per ongeluk aangezet, of hij bedenkt zich op het laatste moment, of ...
 
Ik doe dat ook meestal (tenzij het te druk is en ik daar anders 10 minuten zou staan).

Het is mij vroeger ook aangeleerd om te wachten tot de andere effectief begint af te slaan (al vind ik het zelf al genoeg als de andere duidelijk genoeg vertraagt, maar dat is meestal niet zo op een rotonde). Je zou maar eens wachten aan een zijstraat, en de auto op de hoofdweg die aan het pinken is moet eigenlijk 50 meter verder een oprit oprijden in plaats van jouw straat in zoals het op dat moment lijkt.
Of hij is zijn pinker vergeten af te zetten, of hij heeft em per ongeluk aangezet, of hij bedenkt zich op het laatste moment, of ...

Zie ik ook te vaak gebeuren, erger ik me ook aan, maar in principe heeft meneer gewoon gelijk, voor hetzelfde geld heeft er ene toch al z'n pinker aan, maar toch pas de volgende afrit nemen. Dan is meneer die oprijdt in fout.
Ik snap jullie punt. Ik doe het ook soms. Hier was het echter wel duidelijk dat ze allen de 1e afrit moesten hebben, door hun snelheid en de 'lichaamstaal' van de auto.
 
Irritant mss, maar die mens doet niets fout hé. Jij moet uw snelheid aanpassen zodat je kan invoegen...

Sinds ik niet meer dagelijks naar Brussel kar (nu al 3,5 jaar niet meer) moet ik hier mijn dosis verkeersergernissen ophalen 😀.
Ik zeg ook niet dat die iets fout volgens de letter van de wet doet, vandaar dat ik refereerde naar het logische verstand.

Maar ik zag die auto al eventjes afkomen en ook dat die duidelijk sneller ging dan ik. Dus ik had mij er even goed gewoon kunnen voorgooien zodat ik hem verplicht om te remmen/uitwijken. Dus door ruim op voorhand mijn pinker op te zetten geef ik aan dat ik naar links wil, dus beetje jammer dat hij mijn hoffelijkheid niet wederzijds beantwoord.
 
Gisteren op de E19 was links plakken precies een sport. In totaal tientallen kilometers gereden achter 2 verschillende linksplakkers die ongeveer 20 km/u trager reden dan de toegelaten snelheid en weigerden naar rechts te gaan waar ze eigenlijk bijna even snel reden.
En dan zijn er natuurlijk andere chauffeurs die bij elk "gat" op het rechter vak springen, 1 auto in de trein voorsteken en zich ertussen wringen waardoor ze nog een extra remgolf veroorzaken.
 
Gisteren ene gezien met een ziekte die ik niet kende: Pinkerblindheid.

We staan aan een rotonde en er komen een paar auto's af, maar die nemen allemaal onze afrit, wat duidelijk was door hun pinker. Meneer bleef gewoon staan. Uiteindelijk na de laatste zet hij eindelijk aan... om dan zonder pinken de rotonde te verlaten.
moet wel eerlijk zijn, bij de rondpunten aan de autostrade in stekene, zijn er 2 exits vlak naas elkaar.
( https://www.google.be/maps/@51.2292923,4.0615845,3a,75y,318.63h,77.81t/data=!3m7!1e1!3m5!1sm7IcsHZOprwaErn0A-Ed6Q!2e0!6shttps://streetviewpixels-pa.googleapis.com/v1/thumbnail?panoid=m7IcsHZOprwaErn0A-Ed6Q&cb_client=maps_sv.tactile.gps&w=203&h=100&yaw=359.30713&pitch=0&thumbfov=100!7i16384!8i8192 )
Veel mensen pinken al voor die 2de exit te nemen, terwijl de eerste er nog tussen zit.
Ik heb al paar keer voorgehad dat ik er bijna opzat omdat ik er vanuit ging vanwege zijn richtingsaanwijzers dat hij ging inslaan, maar het was voor een halte verder.. Ik ben nu toch ook dubbel waakzaam voor ik mij 'schiet'.

En dan heb je nog de mensen die beginnen pinken om de rotonde op te rijden.. en zo heel de rotonde rond rijden met hun pinkers op.
 
moet wel eerlijk zijn, bij de rondpunten aan de autostrade in stekene, zijn er 2 exits vlak naas elkaar.
( https://www.google.be/maps/@51.2292923,4.0615845,3a,75y,318.63h,77.81t/data=!3m7!1e1!3m5!1sm7IcsHZOprwaErn0A-Ed6Q!2e0!6shttps://streetviewpixels-pa.googleapis.com/v1/thumbnail?panoid=m7IcsHZOprwaErn0A-Ed6Q&cb_client=maps_sv.tactile.gps&w=203&h=100&yaw=359.30713&pitch=0&thumbfov=100!7i16384!8i8192 )
Veel mensen pinken al voor die 2de exit te nemen, terwijl de eerste er nog tussen zit.
Ik heb al paar keer voorgehad dat ik er bijna opzat omdat ik er vanuit ging vanwege zijn richtingsaanwijzers dat hij ging inslaan, maar het was voor een halte verder.. Ik ben nu toch ook dubbel waakzaam voor ik mij 'schiet'.

En dan heb je nog de mensen die beginnen pinken om de rotonde op te rijden.. en zo heel de rotonde rond rijden met hun pinkers op.
In mijn voorbeeld ging het over volgend rondpunt. We kijken in de richting van hoe ik reed. De auto's kwamen van links en moesten allemaal de 1e afslag hebben. De onze dus.

 
Zaterdag de auto gewassen, voor de verandering eens wat meer werk erin gestoken in de selfcarwash (ipv de gewone carwash).
Kom ik na het werk aan mijn auto, liggen er 2 cadeau’s van een vogel op mijn dak :angry:

De laatste keer dat de auto gewassen werd is van eind januari geleden, op al die tijd niks, ze kiezen precies liever een propere auto :p
 
Zaterdag de auto gewassen, voor de verandering eens wat meer werk erin gestoken in de selfcarwash (ipv de gewone carwash).
Kom ik na het werk aan mijn auto, liggen er 2 cadeau’s van een vogel op mijn dak :angry:

De laatste keer dat de auto gewassen werd is van eind januari geleden, op al die tijd niks, ze kiezen precies liever een propere auto :p
Mijn auto is ondertussen al 6-7 maanden niet meer gewassen, en daar is vorige week ook op gekakt. Dus neen, ze kakken op alles
 
Zaterdag de auto gewassen, voor de verandering eens wat meer werk erin gestoken in de selfcarwash (ipv de gewone carwash).
Kom ik na het werk aan mijn auto, liggen er 2 cadeau’s van een vogel op mijn dak :angry:

De laatste keer dat de auto gewassen werd is van eind januari geleden, op al die tijd niks, ze kiezen precies liever een propere auto :p
Da's precies hetzelfde met net gewassen ramen, deuren, en garagepoorten :angry:
 
Vanmorgen bijna een fietser onder de auto liggen

Ik wil bij ons het dorp uitrijden, N-baan op. Ik moet naar links, maar er komen meerdere auto's van rechts dus ik moet wachten.
Op het moment dat ik wil uitrijden zit er opeens één met een elektrische fiets aan de linkerzijde van mijn auto en zij moest rechtdoor

Kost me weer een aantal maand van men leven, men hart dat een slag oversloeg
 
Vanmorgen bijna een fietser onder de auto liggen

Ik wil bij ons het dorp uitrijden, N-baan op. Ik moet naar links, maar er komen meerdere auto's van rechts dus ik moet wachten.
Op het moment dat ik wil uitrijden zit er opeens één met een elektrische fiets aan de linkerzijde van mijn auto en zij moest rechtdoor

Kost me weer een aantal maand van men leven, men hart dat een slag oversloeg

Ik heb hetzelfde ook al eens meegemaakt, maar dan als fietser. Is toch gewoon onbegrijpelijk, waarom zou je toch ooit iemand willen inhalen aan een kruispunt :crazy:
De fietser waar jij nu over spreekt heeft naar alle waarschijnlijkheid een autorijbewijs. Dus die kent de wegcode. Onbegrijpelijk...
 
Terug
Bovenaan