De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik heb hetzelfde ook al eens meegemaakt, maar dan als fietser. Is toch gewoon onbegrijpelijk, waarom zou je toch ooit iemand willen inhalen aan een kruispunt :crazy:
De fietser waar jij nu over spreekt heeft naar alle waarschijnlijkheid een autorijbewijs. Dus die kent de wegcode. Onbegrijpelijk...
Zolang het geen voorrang van rechts is (in deze situatie wel natuurlijk), mag je gewoon inhalen aan een kruispunt hoor. Iemand met een rijbewijs zou dat moeten weten.

Zolang het geen voorrang van rechts is (in deze situatie wel natuurlijk), mag je gewoon inhalen aan een kruispunt hoor. Iemand met een rijbewijs zou dat moeten weten.
Er is nog iets zoals logica. Je haalt niet iemand in langs de kant waar ze willen afslaan.

Je mag wel geen auto inhalen in dit geval als de pinker aanstaat ... allé geloof dat toch aan bod te hebben gehad toen ik bezig was voor mijn A rijbewijs.

Er is nog iets zoals logica. Je haalt niet iemand in langs de kant waar ze willen afslaan.

Je mag wel geen auto inhalen in dit geval als de pinker aanstaat ... allé geloof dat toch aan bod te hebben gehad toen ik bezig was voor mijn A rijbewijs.
Jullie hebben uiteraard beiden gelijk, maar ik reageerde op de vraag: "Is toch gewoon onbegrijpelijk, waarom zou je toch ooit iemand willen inhalen aan een kruispunt?"
Specifieke situaties als voorrang aan rechts, iemand die duidelijk wil afslaan/pinker nr links aan, zijn niet zo algemeen als de vraag/zin waar ik op reageerde.

Ergernis van gisteren. Ik kom van de autosnelweg en wil invoegen op een dubbel tweevaks (hier: https://www.google.be/maps/@50.9848...4!1suP0egR7baO621ywN8hCDzQ!2e0!7i16384!8i8192 )

Ik kom zowat schuin achter een wagen uit die niet enorm rap ging, daarvoor reed niemand, de invoegstrook is lang genoeg, dus ik geef efkes gas om ervoor in te voegen. En ja, gas geven met de nieuwe betekent dat er wel wat geluid wordt geproduceerd...

Krijg ik fahren in m'n gat 😒

Daarstraks waren ze midden in de avondspits de lijnen van de oversteekplaatsen en die aan de verkeersdrempels opnieuw aan het verven op de N80 (Naamsesteenweg).
Midden in de avondspits gvd, hoe dom moet je zijn om te denken dat zo een beslissing een goed idee is?

Laatst bewerkt:
Ergernis van gisteren. Ik kom van de autosnelweg en wil invoegen op een dubbel tweevaks (hier: https://www.google.be/maps/@50.9848...4!1suP0egR7baO621ywN8hCDzQ!2e0!7i16384!8i8192 )

Ik kom zowat schuin achter een wagen uit die niet enorm rap ging, daarvoor reed niemand, de invoegstrook is lang genoeg, dus ik geef efkes gas om ervoor in te voegen. En ja, gas geven met de nieuwe betekent dat er wel wat geluid wordt geproduceerd...

Hooligan! 🤓

Sinds een goeie week merkte ik bij de Ford dat remmen steeds moeilijker en moeilijker werd.
Gisteren in het naar huis rijden van m'n werk was het plots echt erg. Precies of ik in een pak boter duwde.
Vlug lokale garage binnen gesprongen en die hebben (dik tegen hun zin en met een pak gezaag dat ze het veel te druk hebben) de remvloeistof bijgevuld, die stond zwaar onder het minimum. Erna remde de auto terug beter, maar nog niet hoe het zou moeten.

Deze middag dus maar een afspraak gemaakt bij een (andere) garage want hij moet sowieso op onderhoud, mag de 22e binnen.

Nu daarnet, een kleine 100km later begon het plots weer zwaar achteruit te gaan. Ik open net de motorkap en het reservoir is volledig leeg.

Da wordt volgende week met de Peugeot naar het werk rijden vrees ik... Levensgevaarlijk om nog met die Ford te rijden. Enkel dinsdag ga ik een andere oplossing moeten zoeken want m'n vrouw heeft dan ook een auto nodig. Mss om een bus remvloeistof rijden en voor elke rit bijvullen :unsure:

Hopelijk geen kostelijk grapje, het is er niet de moment voor.
Rembekrachtiger heeft de grootste klop opgevangen en is kapot.

370€ voor het stuk + werkuren + voorzien onderhoud zal op 600-700€ komen volgens de garage 😢

Ik ben echt iedere keer bang als ik een ergernis van u zie staan, wij pakken zoveel dezelfde banen :rofl:

Ik wil de oprit van de autostrade oprijden. Rechts van mij zit er een auto, dus ik vertraag wat om die voorrang te willen verlenen. Ik moet immers van rijrichting veranderen en hij komt van rechts. Begint de auto achter mij direct de claxonneren . Ik zie dat de auto rechts van mij gestopt is, dus ik rijd snel door.
Is mijn redenering correct? Ik heb de situatie nu eens in Streetview bezien en ik zie dat het verkeer van rechts een stopbord heeft, maar in mijn rijvak staat er niets. Geen enkel bord om aan te duiden dat mijn rijvak voorrang heeft op rechts. Het was donker.

Situatie was exact zoals op deze link, maar het was nacht.

Ik wil de oprit van de autostrade oprijden. Rechts van mij zit er een auto, dus ik vertraag wat om die voorrang te willen verlenen. Ik moet immers van rijrichting veranderen en hij komt van rechts. Begint de auto achter mij direct de claxonneren . Ik zie dat de auto rechts van mij gestopt is, dus ik rijd snel door.
Is mijn redenering correct? Ik heb de situatie nu eens in Streetview bezien en ik zie dat het verkeer van rechts een stopbord heeft, maar in mijn rijvak staat er niets. Geen enkel bord om aan te duiden dat mijn rijvak voorrang heeft op rechts. Het was donker.

Alle verkeer van de tegenovergestelde richting moet daar voorrang geven/stoppen aan het verkeer dat de A12 richting Antwerpen wil oprijden. Dus neen, je moest niet stoppen...

Staan precies wel stopborden voor wie van rechts komt? Stopbord kan je perfect herkennen van langs de achterkant normaal.

Je verandert niet van rijrichting? Je volgt gewoon dezelfde baan, het is niet omdat die wat naar links afbuigt dat je een maneuver uitvoert.
Andere banen hebben daar een stopbord en een dikke stopstreep.

Alle verkeer van de tegenovergestelde richting moet daar voorrang geven/stoppen aan het verkeer dat de A12 richting Antwerpen wil oprijden. Dus neen, je moest niet stoppen...
Maar er staat nergens een bord (in mijn rijrichting) waaruit ik dat kan afleiden. Ik kom anders nooit daar aan die afrit. Was de eerste keer
Staan precies wel stopborden voor wie van rechts komt? Stopbord kan je perfect herkennen van langs de achterkant normaal.
Dat kan je. Alleen was het donker en het bord stond niet in mijn rijrichting.

Maar er staat nergens een bord (in mijn rijrichting) waaruit ik dat kan afleiden. Ik kom anders nooit daar aan die afrit. Was de eerste keer

Net na de lichten staat een bordje dat je op een voorrangsweg rijdt. Maar het kan daar inderdaad verwarrend zijn als je er de eerste keer komt.

Als jij nergens een stopstreep/bord of haaientanden hebt staan kan je toch afleiden dat je gewoon voorrang hebt ?
Nu natuurlijk die achter u kan ook 2 seconden geduld hebben

Als jij nergens een stopstreep/bord of haaientanden hebt staan kan je toch afleiden dat je gewoon voorrang hebt ?
Nu natuurlijk die achter u kan ook 2 seconden geduld hebben
Maar als de ander ook nergens een stopstreep/bord of haaientanden heeft staan, heeft die andere voorrang van rechts.

De eerste keer dat je daar komt is dat inderdaad wel een vreemd punt. Die stopborden kan je zien staan natuurlijk, maar het is daar allemaal wat onlogisch opgebouwd (in vergelijking met gelijkaardige punten in ons land toch). Dat iemand die daar de eerste keer komt zich vergist, is op zich begrijpelijk, maar als je daar als local elke dag achter iemand zit die het niet kent, is het claxonneren ook niet zo onlogisch.
De eerste keer dat ik daar kwam met de camion, zat ik eerlijk gezegd over die borden te kijken naar tegenliggers die ik voorrang moest geven (hoewel dat niet zo is). Ik had het geluk dat er niemand afkwam en ik sowieso doorreed, maar tijdens het nemen van die bocht dacht ik ook even van: "tiens, ik had hier voorrang".

Mensen die van baanvak veranderen TIJDENS een afslag op een kruispunt met twee baanvakken moeten ze echt onthoofden. Gewoon doodseskaders op de baan die zulke mensen uitzoeken en aan de kant van de weg executeren. En ik zie het vaak al op voorhand, want het profiel is vaak hetzelfde hier: Je ziet vanop een kilometer afstand dat het iemand is die liefst nooit richtingaanwijzers gebruikt en haast in comateuze toestand in de auto zit vanwege zijn eigen vadsigheid en corpulentie. Achteroverhangend als een lijk in zijn stoel, maar toch met zijn ogen als een arend op het licht gericht, in een poging om weg te schieten met zijn kutbak. En dan vaak nog zo een dik en harig armpje tegen de zijruit geplakt, met zo een uitzonderlijke overvloed van nonchalance dat je zou vermoeden dat ze de mensen toch opzettelijk proberen te kloten. Wanneer je die wezens ziet, ook al kan je het fysiek niet waarnemen, hoor je ze toch nog ademen in je hoofd, zuiver door het plaatje dat je kan waarnemen. Zo een trage, doch hoorbare ademhaling op het uiterste randje van een diepe knor.

En telkens geef je zo mensen het voordeel van de twijfel, maar gisteren was het toch weer prijs geweest indien ik niet was uitgeweken. En gelukkig kon ik effectief nog uitwijken op een gearceerde rijstrook, want voor hetzelfde geld staat daar een mooie borduur van 20cm hoog zoals in Belgie vaak het geval is. Ik had dan echt geluk dat ik het op voorhand al wist wat hij ging doen, want ik reed half voor hem. 'Gelukkig' kon ik uit mijn ooghoek zien dat hij plots in mijn richting stuurde omdat het een afslag naar rechts was en dus keek ik automatisch naar de binnenkant van de bocht. En daarna gaat hij mij ook nog eens 50 meter verder met gierende en haast smeulende motor voorbijrijden om me dan verderop de pas af te kunnen snijden zonder richtingaanwijzers te gebruiken. Daarmee wordt dan bevestigd dat hij gewoon een absolute randdebiel is. Walgelijke mensen.

Maar bon, ik weiger om zelf zo een debiele frustro achter het stuur te worden. Ik ontwijk ze wel zo goed en zo kwaad ik kan. Stel je voor dat je ook nog eens papierkes mag invullen met zo een stuk onzin.

Terug
Bovenaan