De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Als ik fietsers op de baan zie hou ik zelfs nog extra afstand als ik zoe dat ik hen niet kan inhalen.
Als ik dan zie dat anderen vaak tot bijna tegen dat achterwiel van een fietser gaan rijden. Om te beginnen is dat al levensgevaarlijk en je gaat de fietser dan ook nog zitten opjagen wat het nog gevaarlijker maakt.
Of van die gasten die fietsers inhalen terwijl er tegenliggers zijn, want een fietser is niet breed. Dat je bijna zijn stuur raakt EN uw tegenligger daardoor vd baan drukt is natuurlijk bijzaak.

Onlangs iets raar meegemaakt. Ik reed op de autosnelweg en was aan het inhalen op het 3de vak. Ik ging invoegen op het 2de vak maar er ging een andere auto van het 1ste naar het 2de vak dus ik wachtte nog even tot ik verder was. Achter mij kwam er een BMW snel aangereden. Ik dacht al van 'je zal nog heel ff geduld moeten hebben'. Hij flikkerde met zijn lichten naar mij. Ik had al zoiets van really dude ... Toen ik ingevoegd was op het 2de vak tijdens het passeren deed hij zijn 4 pinkers aan .. om mij te bedanken dat ik opzij ging? Vond ik toch wel een beetje vreemd.
Ik heb in ongeveer dezelfde situatie (ik was de BMW, maar dan niet heel snel en zonder BMW) ooit de hendel voor de grootlichten aangetikt in plaats van de hendel voor de cruise control uit te zetten. Mijn voorligger ging toen heel rap opzij, en ik heb mij geëxcuseerd. Ik vermoed dat hij nooit heeft beseft waarom ik mij excuseerde.

Ik heb in ongeveer dezelfde situatie (ik was de BMW, maar dan niet heel snel en zonder BMW) ooit de hendel voor de grootlichten aangetikt in plaats van de hendel voor de cruise control uit te zetten. Mijn voorligger ging toen heel rap opzij, en ik heb mij geëxcuseerd. Ik vermoed dat hij nooit heeft beseft waarom ik mij excuseerde.
Bij mij was het wel 2x flikkeren dus ik vermoed dat dat niet zo per ongeluk was. Nuja nog altijd beter dan die auto's die in je gat zitten te boren terwijl je aan het oversteken bent. Ooit ene gehad die me dan gewoon rechts inhaalde omdat het niet snel genoeg ging en zwalpte tussen de andere auto's :oink:

Eens je met je dochter achter op de fiets de baan op gaat, kom je er pas achter wat een bende mongolen er eigenlijk met een auto rijden. Tegen 70 km/u voorbijsteken op een baantje van 30, uit een parkeeruitrit vlammen zonder voorrang te verlenen.... Doe je teken, zijn ze zich natuurlijk van geen kwaad bewust en doen ze teken terug. Mijn goesting in een GoPro voor op de borst wordt met de dag groter.

Ik rijd iedere zomer naar de zee met mijn schoonvader met de koersfiets. Toen we aan de laatste kilometer begonnen komt er plots vanuit een zijstraat een wagen die zonder kijken zijn neus tot over het fietspad zet. Hij had mij totaal niet gezien. Uit reactie uitgeweken op de grote baan waar je 70 mag rijden. Gelukkig reed daar op dat moment geen andere wagen, want ik had dat niet gecontroleerd.

1 minuut later, toen ik net wat bekomen was, gooit er ene zijn deur open zonder kijken. Weer mogen uitwijken op de baan, terwijl mijn hart een slag of 2 geskipped heeft.

Niet genoeg duidelijk. Vanochtend alleen al zo’n 20 inhalende vrachtwagens tegengekomen tijdens de regen.
Ik heb er vanochtend rond 5u30 zo 10 ingehaald op de E17 tussen Beervelde en afrit UZ.

En daarnet in het terugkeren was het nationale "ik schiet mij zonder kijken knal voor een aankomende auto terwijl erachter meer dan genoeg plaats is" marathon denk ik. Op hetzelfde traject 7x gezien, waarvan ikzelf 2x vol moest remmen.
Gewoon zonder kijken, pinker aan en direct opschuiven.

Deze week is het weer erg in de buurt. Heb nog geen enkele dag normaal gereden terwijl het nochtans relatief kalm is. Heel den tijd 50-65 op de 70 baan, maar niet zonder eerst voor uw neus te schieten terwijl er niemand achter u zit... daar kom ik echt slecht van. Garantie dat die gasten op hunne smartphone aan het tokkelen zijn. Of ik moet juist tussen de boomers zitten die tijdens hun vervroeg pensioen hovekes gaan onderhouden in 't zwart of hunne koffie gaan drinken. 't Wordt toch tijd voor een bakfiets, denk ik. Dat ik op mijn beurt de passief-agressieve klootzak kan uithangen.

Deze week is het weer erg in de buurt. Heb nog geen enkele dag normaal gereden terwijl het nochtans relatief kalm is. Heel den tijd 50-65 op de 70 baan, maar niet zonder eerst voor uw neus te schieten terwijl er niemand achter u zit... daar kom ik echt slecht van. Garantie dat die gasten op hunne smartphone aan het tokkelen zijn. Of ik moet juist tussen de boomers zitten die tijdens hun vervroeg pensioen hovekes gaan onderhouden in 't zwart of hunne koffie gaan drinken. 't Wordt toch tijd voor een bakfiets, denk ik. Dat ik op mijn beurt de passief-agressieve klootzak kan uithangen.
Dat hangt volgens mij samen. Mensen die denken dat ze geen tijd hebben om te wachten op voorranghebbend verkeer, om dan te taffelen. Toch ook een van mijn grootste ergernissen.

Herkenbaar
Daarstraks ook ene, schiet nog snel voor mij de baan op (achter mij niks).
Om dan na 100m zijn oprit op te rijden.

Deze morgen in de gietende regen, donker, kom ik op een kruispunt waar voorrang van rechts heerst. Er komt niemand van rechts, ik ben al wat aan't bollen en moet alles toegooien. Van links vlamt er een camionette voorbij aan meer dan 50/u terwijl heel z'n smoel verlicht is van de smartphone.

M.a.w., had ik mijne voorrang genomen 't was prijs.

Ik haat voorrang van rechts.

Mensen die remmen voor een flitspaal terwijl ze onder de snelheidslimiet rijden.

Mensen die in het donker in een compleet zwart pak zonder enige reflecterende strips of verlichting op de rijbaan lopen. Had er daarjuist weer bijna ene te pakken.

En hoeveel mensen rijden er niet rond met slecht afgestelde lichten zeg?

Mensen die remmen voor een flitspaal terwijl ze onder de snelheidslimiet rijden.

Hier een dagelijks fenomeen.
Op een steenweg, 70km/u toegelaten zijn er velen die 50-60 rijden, en aan de flitspaal remmen tot <50km/h. Furieus werd ik ervan..

Tot ik eens met m'n vader mee reed in zijn recente Mercedes. De ingebouwe GPS gaf aan dat op die weg maar 50km/u toegelaten is om god weet welke reden..

(Nuja, je moet natuurlijk op de borden letten en niet zomaar aannemen wat je GPS zegt)

Mensen die in het donker in een compleet zwart pak zonder enige reflecterende strips of verlichting op de rijbaan lopen. Had er daarjuist weer bijna ene te pakken.

En hoeveel mensen rijden er niet rond met slecht afgestelde lichten zeg?
Het zullen vast niet allemaal slecht afgestelde lichten zijn, maar volk in zo'n SUV geval als ge zelf in een lage wagen rijdt, is vrij irritant.

Terug
Bovenaan