De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Het probleem met dat soort egoïsten is dat ze meestal wel gewoon durf genoeg vertonen om heel dicht te gaan rijden, waardoor mensen zich genoodzaakt voelen om te remmen.
Ik vind het m'n burgerplicht om dat soort gasten af te blokken. Als iedereen dat zou doen, houdt hun gedrag ook op. Zeker met die eikels die echt op luttele centimeters van uwe auto agressief beginnen inwerken... Hatelijk. Ge hebt gegokt en verloren, rijdt Brussel in en keert u.

Maar helaas... Als er mensen meerijden dan is het altijd "allez, waarom laat ge die niet tussen? Mss komt die hier nooit en heeft 'm zich van baan vergist?". Veel te goedgelovig...

Langs den andere kant zijn er wel van die weefbanen waar er veel volk stilstaat om in't begin in te voegen, terwijl er ne km verderop gewoon ruimte is om in te voegen. Bv. aan het stuk aan Groot Bijgaarden als ge van Anderlecht komt om af te slaan richting Gent/Oostende en Asse/Koekelberg. Maar dan gaat ge niet bewust voorsteken en illegale manoevers uitvoeren.

Of van die klojo's die 90.01 rijden op het linkse vak omdat die rechts 90.00 rijdt. Zo'n inhaalmanoeuvre doen van 2 km lang.
Heb gisteren zo enen gehad. Over een baan (met trajectcontrole) van 15km welgeteld 1.5m ingehaald. Ondertussen al 5 wagens achter hem. Die niet door konden. Ik bleef rustig rechts rijden, maar vond het toch wel een gevaarlijk tafereel.

Echt hé, ofwel haalt ge in, ofwel blijft ge geduldig achter uwe voorligger rijden. Kakt, of maakt da ge van de pot zijt. En uit ervaring weet ik da hij gerust 10kph sneller had kunnen rijden, zonder geflitst te worden. En dat is dan nog over gans het traject...

Ik doe niet veel autosnelweg. Maar ik vind dat ze even zware boetes mogen uitdelen voor middenvak rijders als voor rechts inhalen.

Akkoord. 100% van mijn rechts inhalen is door ne klojo die links plakt hoewel er in de verste verte geen reden voor is (camion iets verderop, voorsorteren voor afslag). Ge kunt ook gaan bumperkleven en flashen/claxonneren, maar meestal begrijpen ze de boodschap wel als ze langs rechts ingehaald worden.

Ik doe niet veel autosnelweg. Maar ik vind dat ze even zware boetes mogen uitdelen voor middenvak rijders als voor rechts inhalen.
Akkoord maar enkel als ze de mensen die moedwillig zo traag rijden op het linkervak dat er gevaarlijke situaties gecreëerd worden of files onstaan, gevierendeeld worden.

Het probleem met dat soort egoïsten is dat ze meestal wel gewoon durf genoeg vertonen om heel dicht te gaan rijden, waardoor mensen zich genoodzaakt voelen om te remmen. Een gelijkaardig punt is van de A12 richting Brussel naar de ring richting Vilvoorde (verkeerswisselaar Strombeek-Bever). Daar staat ook altijd een hele file op het rechtse vak, om de ring op te rijden. Het ook gewoon een rot punt omdat van helemaal rechts ook de mensen van de A12 richting Antwerpen komen, kortom rechts staat het daar veelal vast. Als je echter links blijft rijden gaat dat vrij vlot want dat is opnieuw om op de A12 richting Antwerpen te raken.

Dus dagelijkse kost dat er mensen zo lang mogelijk links blijven om de file voorbij te steken en dan over de volle lijn toch plots de ring opwillen. De meeste mensen zijn daar niet van gediend, maar dan staat er meestal iemand een heel rijvak te blokkeren + die persoon blijft meestal toch opschuiven dus op de duur geven velen dan toch toe.

Inderdaad, als ik een privé wagen had en er komt zo een halfkapotte clio naast mij duwen, zou ik die er ook tussen laten moet ik toegeven...
Nu met een bedrijfswagen kan ik mij wat meer permitteren natuurlijk

Eergisteren op de E17 een of andere domme kalf dat op het linkervak 90 reed terwijl er totaal geen werken waren of file was. Tientallen mensen die teken doen dat ze van rijvak moest veranderen, maar ze bleef koppig weigeren. Waarop iedereen haar rechts heeft ingehaald...
Sommige mensen zijn echt door en door slecht.
Of gewoon lomp
Even zwaar? Zwaarder, want zij zijn de oorzaak van alles.

Op de autostrade het typische "ik pink naar rechts op het moment dat ik begin te gaan", maar toen ze parallel met mij reed. Die dacht zeker dat ik ging vertragen om haar ertussen te laten? Ik deed dat dus niet, toeterde, en ze ging net op tijd terug naar links en keek mij daarna héél verbaasd en verbouwereerd aan. Ik moet u er niet tussen laten he, ik zit gewoon in mijn rijvak.
Misschien had die jou niet gezien en zat je in haar dode hoek en is ze vergeten te kijken. Dat zou kunnen verklaren waarom ze zo verbaasd was?

Ik vind het m'n burgerplicht om dat soort gasten af te blokken. Als iedereen dat zou doen, houdt hun gedrag ook op. Zeker met die eikels die echt op luttele centimeters van uwe auto agressief beginnen inwerken... Hatelijk. Ge hebt gegokt en verloren, rijdt Brussel in en keert u.

...

Brussel centrum tijdens de spitsuren (vooral voor en na elke tunnel) was ook altijd zo'n plezier. Inderdaad pipo's die de boel voorsteken en dan op een paar centimeter komen staan. Nu, in fileverkeer kan je die nog gemakkelijk afblokken als je snel reageert; in rijdend verkeer of als ze aan een serieuze snelheid zich ertussen gooien, is dat natuurlijk veel meer (nodeloos) risico op een accident.

Misschien had die jou niet gezien en zat je in haar dode hoek en is ze vergeten te kijken. Dat zou kunnen verklaren waarom ze zo verbaasd was?

Dat had gekund. Maarrr, vlak ervoor reed ze dus exact parallel aan mij. Auto naast auto. En dan op het moment dat de voorste helft van haar auto mij gepasseerd is, maar de achterste helft nog ter hoogte van mijne capeau zit, begint ze te pinken en meteen naar rechts te gaan.

Oké, misschien heb je op dat moment een dode hoek, maar gewoonweg niet beseffen en niet gezien hebben dat er seconden ervoor iemand pal naast u reed, getuigt van bitter weinig inzicht.

Deze morgen ne vent gezien. Fiets. Helm. Handschoenen. Fluo hesje. 26 lichtjes.

En dan zonder kijken vanaf het voetpad de baan opvlammen.
Ge hebt hem wél gezien!

In de wijk hier nemen sommige mensen hun bochten echt heel kort. Hier achter de hoek bijna aangereden door Barbara Dex (die hier woont) in haar dikke SUV. Is dat nu zo moeilijk om rekening te houden met mogelijke tegenliggers?

Mijn voorligger die constant in iemand zijn gat aan het rijden was en van links naar rechts bewoog op het links baanvak van de snelweg.
Terwijl niemand sneller kon en ook niemand naar rechts kon gaan.

Ik snap niet wat zo iemand dan denkt op dat moment. Het is nu eenmaal druk en je kon maar max 100km/h rijden. Je kunt geen wonderen verwachten van u voorligger.

Weer ene die geen snelheid kan aanhouden

CC op 70 (geen 75 of 76), moeten afzetten of ik reed op hem in
Draaien een 90 weg op (2rijvakken), CC op 90. Ik kom weer te kort dus wil voorbij steken. WEER CC moeten afzetten omdat hij opeens versnelde

Hou gewoon uw snelheid aan

Mijn voorligger die constant in iemand zijn gat aan het rijden was en van links naar rechts bewoog op het links baanvak van de snelweg.
Terwijl niemand sneller kon en ook niemand naar rechts kon gaan.

Ik snap niet wat zo iemand dan denkt op dat moment. Het is nu eenmaal druk en je kon maar max 100km/h rijden. Je kunt geen wonderen verwachten van u voorligger.
Ik vraag mij dat ook altijd af. Die zien toch ook dat de voorligger geen kant op kan?
Onlangs reed ik achter de vuilkar, die achter mij begon ook zo weg en weer te rijden op ne meter van mijn gat.

Dit is al zo sinds 2019. Toen hebben ze de boete voor onnodig links rijden opgetrokken tot 116€ om ze gelijk te maken met de boete voor rechts in te halen.
Als ik het echt op mijn heupen heb van iemand die tegen 100 per uur redelijk wa trucks voorbij wil steken op een 2 baan vak en er regelmatig voldoende plaats is om even in te voegen, dan haal ik gewoon rechts in.
Kan ik echt niet van wakker liggen dat da voor sommige asociaal overkomt.

Als ik het echt op mijn heupen heb van iemand die tegen 100 per uur redelijk wa trucks voorbij wil steken op een 2 baan vak en er regelmatig voldoende plaats is om even in te voegen, dan haal ik gewoon rechts in.
Kan ik echt niet van wakker liggen dat da voor sommige asociaal overkomt.
En je ligt er ook niet van wakker als dat je dan een boete zou opleveren?

Afgelopen vrijdag, e403 terugweg van Ardennen via Kortrijk. Thv van wisselaar met e17. Ik ga links voorbij wat tragere auto's en trage camions, doch braaf 122 ofzo. Komt daar aan pakweg 150 een oudere X5 af met zijn fahren flashen, spiegelschijnen links rechts, hoewel geen moyen om plaats te maken wegens rij camions. Toen er wel plaats was, weer naar rechts gegaan. Was zo een arrogant mannetje met met zijn hoofd ondersteund door zijn rechterarm op de middenconsole.

Ik woon in een appartementsgebouw met een smalle inrit waarbij het gebouw onmiddellijk naast een vrij smal voetpad begint. Hierdoor kan ik niet op het rechtervak rijden en mijn bocht naar rechts halen. Uitwijken naar links om mijn bocht naar rechts te halen dus.

Gisterenavond kom ik thuis, er zijn geen tegenliggers waardoor ik gemakkelijk naar links kan uitwijken. Ik pink naar rechts, wijk uit naar links om mijn bocht naar rechts in te zetten tot ik merk dat mijn achterligger beslist om mij langs rechts in te halen... Had ik het niet gezien zaten we vol op elkaar.

Terug
Bovenaan