Ik vind het m'n burgerplicht om dat soort gasten af te blokken. Als iedereen dat zou doen, houdt hun gedrag ook op. Zeker met die eikels die echt op luttele centimeters van uwe auto agressief beginnen inwerken... Hatelijk. Ge hebt gegokt en verloren, rijdt Brussel in en keert u.Het probleem met dat soort egoïsten is dat ze meestal wel gewoon durf genoeg vertonen om heel dicht te gaan rijden, waardoor mensen zich genoodzaakt voelen om te remmen.
Maar helaas... Als er mensen meerijden dan is het altijd "allez, waarom laat ge die niet tussen? Mss komt die hier nooit en heeft 'm zich van baan vergist?". Veel te goedgelovig...
Langs den andere kant zijn er wel van die weefbanen waar er veel volk stilstaat om in't begin in te voegen, terwijl er ne km verderop gewoon ruimte is om in te voegen. Bv. aan het stuk aan Groot Bijgaarden als ge van Anderlecht komt om af te slaan richting Gent/Oostende en Asse/Koekelberg. Maar dan gaat ge niet bewust voorsteken en illegale manoevers uitvoeren.
Heb gisteren zo enen gehad. Over een baan (met trajectcontrole) van 15km welgeteld 1.5m ingehaald. Ondertussen al 5 wagens achter hem. Die niet door konden. Ik bleef rustig rechts rijden, maar vond het toch wel een gevaarlijk tafereel.Of van die klojo's die 90.01 rijden op het linkse vak omdat die rechts 90.00 rijdt. Zo'n inhaalmanoeuvre doen van 2 km lang.
Echt hé, ofwel haalt ge in, ofwel blijft ge geduldig achter uwe voorligger rijden. Kakt, of maakt da ge van de pot zijt. En uit ervaring weet ik da hij gerust 10kph sneller had kunnen rijden, zonder geflitst te worden. En dat is dan nog over gans het traject...
Ik doe niet veel autosnelweg. Maar ik vind dat ze even zware boetes mogen uitdelen voor middenvak rijders als voor rechts inhalen.
Akkoord. 100% van mijn rechts inhalen is door ne klojo die links plakt hoewel er in de verste verte geen reden voor is (camion iets verderop, voorsorteren voor afslag). Ge kunt ook gaan bumperkleven en flashen/claxonneren, maar meestal begrijpen ze de boodschap wel als ze langs rechts ingehaald worden.