Opnieuw aan de Oosterweel-werken, komende van de Antwerpse ring richting E17. Na de Kennedy-tunnel is het nog een tijdje 70 km/h. Opnieuw vrachtwagens die consistent weigeren zich daaraan te houden.
Ik zet mijn auto daar altijd op cruisecontrol 74 km/h, volgens Waze is dat reële snelheid 69 à 70 km/h. Absolute topsnelheid dus. Geen enkele marge meer. Door de bochten ben ik dan traditioneel wat sneller dan gemiddeld en rij ik op het tweede rijvak. Eens op het rechte stuk is de limiet nog steeds 70 km/h en beginnen de vrachtwagens rechts van mij systematische te versnellen waardoor ik langs rechts word ingehaald, zonder dat ik de mogelijkheid heb om naar het rechter vak terug te keren. Consistent beginnen de vrachtwagens achter mij dan ook in mijn gat te plakken.
Komt er gisteren dan wel niet een mongool naar het 3de rijvak zeker om mij in te halen aan 80 à 85 km/h met zijn 30-tonner.
Dit is echt het laagste van het laagste. Zelfs ik, die vrij zelfzeker rijd, moest mij echt al inhouden om geen gas te geven. Als je dergelijke mastodonten rechts van u en achter u ziet naderen tot op 2 meter van uw achterbumper, dan moet je echt uw best doen en stalen zenuwen hebben om de wettelijke snelheid te blijven rijden. Dit is echt aanzetten tot het overtreden van de wet. Ik hoop dat daar extreem zware boetes op staan?!
In ieder geval blijf ik stoïcijns rijden aan 74 km/h terwijl ik langs rechts en langs links (dus op het 3de rijvak!) ingehaald wordt door die 30-tonners. Het moment dat zijn cabine ter hoogte van mijn auto komt geef ik hem een klank-en lichtspel tot het moment dat hij mij voorbijgereden is. Even later wanneer we opnieuw 120 km/h mogen doe ik nog eens hetzelfde wanneer ik hem op mijn beurt opnieuw passeer. Fucking mongolen. Doodrijders. Het is niet omdat je van Wit-Rusland komt dat je het cijfertje 70 niet kan lezen hé.