De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Allee komaan

Dat is dom en als ge botst dan suckt dat maar dat is niet levensgevaarlijk.
Nee uiteraard had ik niet dood geweest. Maar ik kan u vertellen dat ge op die momenten zo'n manoeuvre niet verwacht dus idd hevig verschiet en toch wel bent aangedaan. Ik had den bibber op mijn lijf.
Het gaat gewoon om het principe en onkunde. Een rondpunt he geen eventuele afslag waar de volgende pas 15 km verder ligt.

Opnieuw aan de Oosterweel-werken, komende van de Antwerpse ring richting E17. Na de Kennedy-tunnel is het nog een tijdje 70 km/h. Opnieuw vrachtwagens die consistent weigeren zich daaraan te houden.

Ik zet mijn auto daar altijd op cruisecontrol 74 km/h, volgens Waze is dat reële snelheid 69 à 70 km/h. Absolute topsnelheid dus. Geen enkele marge meer. Door de bochten ben ik dan traditioneel wat sneller dan gemiddeld en rij ik op het tweede rijvak. Eens op het rechte stuk is de limiet nog steeds 70 km/h en beginnen de vrachtwagens rechts van mij systematische te versnellen waardoor ik langs rechts word ingehaald, zonder dat ik de mogelijkheid heb om naar het rechter vak terug te keren. Consistent beginnen de vrachtwagens achter mij dan ook in mijn gat te plakken.

Komt er gisteren dan wel niet een mongool naar het 3de rijvak zeker om mij in te halen aan 80 à 85 km/h met zijn 30-tonner. :wtf: :wtf: :wtf:

Dit is echt het laagste van het laagste. Zelfs ik, die vrij zelfzeker rijd, moest mij echt al inhouden om geen gas te geven. Als je dergelijke mastodonten rechts van u en achter u ziet naderen tot op 2 meter van uw achterbumper, dan moet je echt uw best doen en stalen zenuwen hebben om de wettelijke snelheid te blijven rijden. Dit is echt aanzetten tot het overtreden van de wet. Ik hoop dat daar extreem zware boetes op staan?!

In ieder geval blijf ik stoïcijns rijden aan 74 km/h terwijl ik langs rechts en langs links (dus op het 3de rijvak!) ingehaald wordt door die 30-tonners. Het moment dat zijn cabine ter hoogte van mijn auto komt geef ik hem een klank-en lichtspel tot het moment dat hij mij voorbijgereden is. Even later wanneer we opnieuw 120 km/h mogen doe ik nog eens hetzelfde wanneer ik hem op mijn beurt opnieuw passeer. Fucking mongolen. Doodrijders. Het is niet omdat je van Wit-Rusland komt dat je het cijfertje 70 niet kan lezen hé.

@mac-bc let er wel mee op met die types (de types die er niet voor terugdeinzen om naar het 3e rijvak te rijden enzo).
Er durven wel eens echt gevaarlijke gasten tussen te zitten die er weinig problemen mee hebben om jou van de baan te rijden.

Opnieuw aan de Oosterweel-werken, komende van de Antwerpse ring richting E17. Na de Kennedy-tunnel is het nog een tijdje 70 km/h. Opnieuw vrachtwagens die consistent weigeren zich daaraan te houden.

Ik zet mijn auto daar altijd op cruisecontrol 74 km/h, volgens Waze is dat reële snelheid 69 à 70 km/h. Absolute topsnelheid dus. Geen enkele marge meer. Door de bochten ben ik dan traditioneel wat sneller dan gemiddeld en rij ik op het tweede rijvak. Eens op het rechte stuk is de limiet nog steeds 70 km/h en beginnen de vrachtwagens rechts van mij systematische te versnellen waardoor ik langs rechts word ingehaald, zonder dat ik de mogelijkheid heb om naar het rechter vak terug te keren. Consistent beginnen de vrachtwagens achter mij dan ook in mijn gat te plakken.

Komt er gisteren dan wel niet een mongool naar het 3de rijvak zeker om mij in te halen aan 80 à 85 km/h met zijn 30-tonner. :wtf: :wtf: :wtf:

Dit is echt het laagste van het laagste. Zelfs ik, die vrij zelfzeker rijd, moest mij echt al inhouden om geen gas te geven. Als je dergelijke mastodonten rechts van u en achter u ziet naderen tot op 2 meter van uw achterbumper, dan moet je echt uw best doen en stalen zenuwen hebben om de wettelijke snelheid te blijven rijden. Dit is echt aanzetten tot het overtreden van de wet. Ik hoop dat daar extreem zware boetes op staan?!

In ieder geval blijf ik stoïcijns rijden aan 74 km/h terwijl ik langs rechts en langs links (dus op het 3de rijvak!) ingehaald wordt door die 30-tonners. Het moment dat zijn cabine ter hoogte van mijn auto komt geef ik hem een klank-en lichtspel tot het moment dat hij mij voorbijgereden is. Even later wanneer we opnieuw 120 km/h mogen doe ik nog eens hetzelfde wanneer ik hem op mijn beurt opnieuw passeer. Fucking mongolen. Doodrijders. Het is niet omdat je van Wit-Rusland komt dat je het cijfertje 70 niet kan lezen hé.
Dus ge ergert u aan ne camionchauffeur die niet even zijn cruise control wil afzetten om achter u te blijven, maar u dan toch maar inhaalt. Terwijl ge zelf niet even uw cruise control wil afzetten om even minder dan 70 te rijden, en even achter de anderen wil blijven op de rechtse rijstrook. Terwijl ge zelf al toegeeft dat een deel daarvan achteraf toch weer sneller is en jouw weer moet inhalen.

Er al eens bij stil gestaan dat gij ook wel eens een ergernis voor die camionchauffeurs zou kunnen zijn? En dan heb ik het niet over die ene die u op 't derde rijvak inhaalt, want dat is inderdaad een idioot (al geeft hij wel een extra hint wie er nog een ergernis zou kunnen zijn).

Waarom doet ge dan niet gelijk al die camions, uw pinker op naar rechts en gewoon beginnen opschuiven? Der gaat u wel enen tussen laten ze.

Dus ge ergert u aan ne camionchauffeur die niet even zijn cruise control wil afzetten om achter u te blijven, maar u dan toch maar inhaalt. Terwijl ge zelf niet even uw cruise control wil afzetten om even minder dan 70 te rijden, en even achter de anderen wil blijven op de rechtse rijstrook. Terwijl ge zelf al toegeeft dat een deel daarvan achteraf toch weer sneller is en jouw weer moet inhalen.

Er al eens bij stil gestaan dat gij ook wel eens een ergernis voor die camionchauffeurs zou kunnen zijn? En dan heb ik het niet over die ene die u op 't derde rijvak inhaalt, want dat is inderdaad een idioot (al geeft hij wel een extra hint wie er nog een ergernis zou kunnen zijn).
Mac-bc heeft hier toch gelijk?

Als de maximumsnelheid 70 km/h is dan is dat max 70 km/h. Niet 75, 80 of hoger. Vrachtwagenchauffeurs mogen stilaan terug gaan leren dat de wegcode ook voor hen van toepassing is. Want wat voor stoten je dergelijke "professionele" chauffeurs soms ziet uithalen tart alle verbeelding. Als hij daardoor niet terug naar rechts kan uitwijken is niet zijn fout.

Laatst bewerkt:

Heu?

Ze zitten nu al in mijn gat aan de maximale snelheid en jij wil dat ik mijn CC afzet om nog trager te gaan? Als die kerels het nu al op hun systeem krijgen dan gaan ze dit beschouwen als een regelrechte provocatie.

Waarom doet ge dan niet gelijk al die camions, uw pinker op naar rechts en gewoon beginnen opschuiven? Der gaat u wel enen tussen laten ze.

Ja, of ik kan ook gewoon thuisblijven natuurlijk. Dan rijd ik ook zeker niet in de weg van de almachtige camionchauffeur. Wat is het volgende?

Kijk, als je al zo arrogant bent om schaamteloos sneller te rijden dan toegestaan en u geen hol aan te trekken van de verkeersregels, dan kun je tenminste u een beetje gedeisd houden t.o.v. diegenen die zich wél aan de verkeersregels houden. Kies je daarentegen voor nog een extra laagje arrogantie door in uw voorganger (die aan maximale snelheid rijd) zijn gat te zitten, dan kun je wat mij betreft de hoogste boom in. Zolang er geen blauw zwaailicht op uw dak staat en een politiebadge in uw broek zit moet die kerel dimmen en zijn plaats leren kennen in het verkeer.

Heu?

Ze zitten nu al in mijn gat aan de maximale snelheid en jij wil dat ik mijn CC afzet om nog trager te gaan? Als die kerels het nu al op hun systeem krijgen dan gaan ze dit beschouwen als een regelrechte provocatie.
Als gij u ergert dat er mensen in uw gat zitten dan zou het inderdaad een optie kunnen zijn om efkes de CC af te zetten en rechts te rijden ja. Het zou u ne hoop stress kunnen schelen, maar het levert u misschien andere stress op omdat ge toegeeft aan zie onverantwoorde zotten die 80 willen rijden waar ge maar 70 moogt. In dat geval hou maar uw standpunt aan, en leer leven met de stress die ge nu ervaart.

Wettelijk gezien hebt ge overschot van gelijk in de situatie. Maar ik kan iets krijgen van mensen die zeggen van: "tut tut tut, ge moogt hier maar zoveel, en de regels zijn de regels". En vervolgens ergens in hun belastingaangifte 50 euro aftrekken wat eigenlijk niet mag. Of na een kleine verbouwing niet even zelf naar het kadaster bellen om het KI te laten aanpassen. Als iemand begint te kakken dat een regel een regel is, moet ie zich daar zelf ook maar altijd en overal aan houden, anders is ie hypocriet.

Nu moet ik zeggen dat als er iemand zich toch altijd en overal aan elke mogelijke regel houdt, dat dat wel eens @mac-bc zou kunnen zijn. In dat geval neem ik mijn woorden terug, en valt u niks te verwijten. Maar dan moet ge u realiseren dat ge nog altijd een ergernis zijt voor vele andere chauffeurs (al is dat dan in mijn ogen dus onterecht in dat geval).

Kijk, als je al zo arrogant bent om schaamteloos sneller te rijden dan toegestaan en u geen hol aan te trekken van de verkeersregels, dan kun je tenminste u een beetje gedeisd houden t.o.v. diegenen die zich wél aan de verkeersregels houden. Kies je daarentegen voor nog een extra laagje arrogantie door in uw voorganger (die aan maximale snelheid rijd) zijn gat te zitten, dan kun je wat mij betreft de hoogste boom in. Zolang er geen blauw zwaailicht op uw dak staat en een politiebadge in uw broek zit moet die kerel dimmen en zijn plaats leren kennen in het verkeer.
Hier geef ik u wel gelijk in.

Hij heeft toch overschot van gelijk?

Hoe kan hij zijn CC lager zetten en rechts invoegen ? Rechts steken ze hem ook al voorbij. Binnen de kortste keren zit er dan ene in zijn gat en steken ze hem op het tweede voorbij.

Vrachtwagens mogen sowieso al niet op het 2e en 3e rijvak komen volgens mij in wegenwerken

Mijn ergernis. Van die schapen die 62 rijden in een zone 70.
Maar die snelheid aanhouden in een zone 50.

Eigenlijk volg je die "blind" en voor je het weet rij je ook te snel en heb je misschien nog een boete

Ja, of ik kan ook gewoon thuisblijven natuurlijk. Dan rijd ik ook zeker niet in de weg van de almachtige camionchauffeur. Wat is het volgende?

Dat werkt ook omgekeerd. Jij hebt ook geen politienbadge en blauw zwaailicht dus is het ook jou taak niet om anderen te wijzen op hun fouten.

Verschillende ergernissen gehad de voorbije weken.

Op de autostrade het typische "ik pink naar rechts op het moment dat ik begin te gaan", maar toen ze parallel met mij reed. Die dacht zeker dat ik ging vertragen om haar ertussen te laten? Ik deed dat dus niet, toeterde, en ze ging net op tijd terug naar links en keek mij daarna héél verbaasd en verbouwereerd aan. Ik moet u er niet tussen laten he, ik zit gewoon in mijn rijvak.

In een zone 30 waar de meesten 50 rijden, zat er iemand in mijn gat toen ik 50 deed. Als ge dat doet, ga ik terug naar 30 en zeer stipt de verkeersregels volgen. Die zat zo dicht dat als ik ietsje had geremd, het direct patat ging zijn. Plots kruist er een combi, en madam kan opeens wel voldoende afstand houden. De combi is ons gepasseerd en huppa, weer in mijn gat hangen. Heb er echt nog aan gedacht om te flitsen naar die flikken zodat we konden stoppen en ik het kon uitleggen.

Ook nog (maar dat is gewoon een algemene frustratie). Op de E40 richting Brussel hebt ge het stuk waardat ge van E40 naar de ring gaat. Daar zijn 2 rijvakken waar het altijd file is, en een ander rijvak voor een andere richting. Er zijn altijd van die debielen die dat andere vak nemen om de file voorbij te steken en dan over de volle witte lijn terug komen. Ik vind het dan altijd heel frustrerend dat ge chauffeurs hebt die die mannen er tussen laten.

Ook nog (maar dat is gewoon een algemene frustratie). Op de E40 richting Brussel hebt ge het stuk waardat ge van E40 naar de ring gaat. Daar zijn 2 rijvakken waar het altijd file is, en een ander rijvak voor een andere richting. Er zijn altijd van die debielen die dat andere vak nemen om de file voorbij te steken en dan over de volle witte lijn terug komen. Ik vind het dan altijd heel frustrerend dat ge chauffeurs hebt die die mannen er tussen laten.
Het probleem met dat soort egoïsten is dat ze meestal wel gewoon durf genoeg vertonen om heel dicht te gaan rijden, waardoor mensen zich genoodzaakt voelen om te remmen. Een gelijkaardig punt is van de A12 richting Brussel naar de ring richting Vilvoorde (verkeerswisselaar Strombeek-Bever). Daar staat ook altijd een hele file op het rechtse vak, om de ring op te rijden. Het ook gewoon een rot punt omdat van helemaal rechts ook de mensen van de A12 richting Antwerpen komen, kortom rechts staat het daar veelal vast. Als je echter links blijft rijden gaat dat vrij vlot want dat is opnieuw om op de A12 richting Antwerpen te raken.

Dus dagelijkse kost dat er mensen zo lang mogelijk links blijven om de file voorbij te steken en dan over de volle lijn toch plots de ring opwillen. De meeste mensen zijn daar niet van gediend, maar dan staat er meestal iemand een heel rijvak te blokkeren + die persoon blijft meestal toch opschuiven dus op de duur geven velen dan toch toe.

... Ook nog (maar dat is gewoon een algemene frustratie). Op de E40 richting Brussel hebt ge het stuk waardat ge van E40 naar de ring gaat. Daar zijn 2 rijvakken waar het altijd file is, en een ander rijvak voor een andere richting. Er zijn altijd van die debielen die dat andere vak nemen om de file voorbij te steken en dan over de volle witte lijn terug komen. Ik vind het dan altijd heel frustrerend dat ge chauffeurs hebt die die mannen er tussen laten.

Herkenbaar! En dubbel zo ergerlijk als er dan mensen 20 meter tussen laten op die filevakken zodat al die haastige types ruim plaats hebben om zich ertussen te gooien.

Ik rijd 110 op de R4 naar Mariakerke en wil een auto die ca 90 rijdt inhalen... begint die ook te versnellen en moet ik over de 120 gaan om er voorbij te gaan. Echt waar halen ze dat soort volk :angry:
Of van die klojo's die 90.01 rijden op het linkse vak omdat die rechts 90.00 rijdt. Zo'n inhaalmanoeuvre doen van 2 km lang. Als 2 camions dat doen zitten ze waarschijnlijk op de chauffeurs te kakken, maar zelf geen haar beter.
Of 110 rijden, achter ene komen die 109 rijdt, dus ook naar 109 gaan. Vervolgens vertraagt die naar 80. Fuck wa is het nu gast...

Of van die klojo's die 90.01 rijden op het linkse vak omdat die rechts 90.00 rijdt. Zo'n inhaalmanoeuvre doen van 2 km lang. Als 2 camions dat doen zitten ze waarschijnlijk op de chauffeurs te kakken, maar zelf geen haar beter.
Ik moet wel zeggen dat sinds ik cruise control heb ik dat ook al eens heb gedaan, maar dan wel in het geval van een leeg rijvak achter mij.

Eergisteren op de E17 een of andere domme kalf dat op het linkervak 90 reed terwijl er totaal geen werken waren of file was. Tientallen mensen die teken doen dat ze van rijvak moest veranderen, maar ze bleef koppig weigeren. Waarop iedereen haar rechts heeft ingehaald...
Sommige mensen zijn echt door en door slecht.

Terug
Bovenaan