De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Het begon als een ergernis, maar toch eens goed kunnen lachen.

Hier is het wat veranderd: het stuk verderop achter de uitrit van Delhaize wordt eenrichting, met dus twee vakken. Ik stond op deze plaats, waar het nog tweerichtingsverkeer is aan te schuiven richting het licht. Ne slimme kwam links voorbij gestoven, maar werd geblokkeerd door mensen die van de parking afkwamen en rechts afdraaiden. Die kon die geen kant op en moest braaf pinken en proberen invoegen in de file.
Dat is daar schering en inslag é. Ik ben eens benieuwd of ze de circulatie weer gaan aanpassen eens de brug terug open is...

Maar toen kon een 18-jarige ook niet zomaar een verzekering voor een GTI van 140PK vast krijgen. Ik zie dat inderdaad ook vaak dat er toch echt jonge mensen met best snelle wagens rondrijden. Op veel "auto-meetings" zie je de ene na de andere 25-jarige met een M2 of M3/4 rijden, voor mij geen probleem (het zijn zeker niet allemaal hooligans) maar ik heb me ook al afgevraagd hoe ze dat klaar spelen om te verzekeren.

In die tijd woog een Golfke amper 900kg. Nu wegen ze 1500kg

In die tijd woog een Golfke amper 900kg. Nu wegen ze 1500kg
In dien tijd was ne GTI die onder de 9 seconden 100km/h aantikte ne wreed snelle wagen.
De eerste golf gti's hadden bijna 10 seconden nodig!

Nu zit een gemiddelde domme familie sedan daar al goed onder...

Snelle wagens tegenwoordig is onder de 6 seconden naar de 100, elektrisch zelfs onder de 4 seconden 😄

Mijn broer is 26, zijn Astra break 2.0 met 200pk valt voor de verzekering al onder sportwagens puur omwille van de pk's (en deels zijn leeftijd dacht ik).
'k geloof dat hij al 1.340 euro/jaar moet betalen enkel voor BA + rechtsbijstand.

Laatst bewerkt:
Weer een sterk staaltje van 'ikke ikke en de rest kan stikken' mogen aanschouwen deze voormiddag. Op de A12 richting Brussel aan de afrit Breendonk om naar de N16 te gaan. Ik moet er daar ook af en voor mij rijdt er nog een auto en daarvoor een vrachtwagen. Zo goed als aan de afrit en komt er een met zijn Mercedes GLC alles voorbij gevlamd op het linkervlak om dan voor de neus van die vrachtwagen naar rechts die afrit op te vliegen. 't Is echt ongelooflijk zo'n zaken. Achter mij echt een zee van ruimte om aan te sluiten. Uiteindelijk sta ik er nog gewoon achter aan de lichten om de N16 op te gaan hoor. Dus wat heb je met zo'n gevaarlijke toeren gewonnen...

Ik wist niet dat voorrang van links ook in de wetgeving stond?
Of in tegenrichting rijden op een 70 baan en een oprit aan mijn kant van de straat oprijden vlak voor mijn neus waarbij je afremt tot 5km/u. Geeft ni, ik zal wel alles toesmijten of vol in uw flank knallen. Maar volgende keer zal ik optie 2 nemen, wees gerust.

Een camionette die tegen zijn voorganger plakt en echt om de 20-30 meter kort remt. Maar niet voorsteekt als er alle kans toe is. Geen idee wat die bezielde, waarschijnlijk te druk bezig met koffieklets met zijn passagier.
Waren er geen tegenliggers geweest, ik had spontaan de neiging gehad te fahren elke keer als die remlichten aansprongen.

Op weg naar 't werk stond er ne Mercedes X-class geparkeerd aan de kant van de weg.
Toen ik op een goeie 30m van da voertuig was, zag ik da die aanstalten maakte om te vertrekken. (Wiel gedraaid en al wa centimeters bewegen.)
Blijkbaar was zijn zijruit/-spiegel nog goed vuil/bedampt/nat want toen ik bijna naast hem reed, zag ik hem nen dot gas geven om de baan op te schieten vooraleer mijn achterligger (op ± 50m) er was.
Moest uitwijken tot op de andere weghelft, om dan rap terug naar rechts te schieten omdat er nen tegenligger uit den bocht wa verderop kwam.

Had hij mij geraakt, was de kans groot da ik meer uitgeweken was en recht tegen dienen tegenligger vloog.
Allemaal omda mijnheer/madam te lui is om met propere ruiten te vertrekken bij regenweer.

Deze middag onderweg naar het werk. Er is een file aan de andere kant en iemand in de file laat ruimte zodat er iemand uit kan rijden van een parking, de juffrouw beslist dan maar om de baan op te rijden, maar net op dat moment kom ik aangereden aan 70km/u.

Zie onderstaande situatie:
Blauw = File
Groen = ik
Rood = de andere partij

Toch redelijk wat schade en even groggy. Nu begint er wel wat spierpijn te komen.

Ik begrijp wel dat de mensen in die file dat willen doen om goed te doen, maar soms doet het toch meer kwaad dan goed.

Wat denken de experts hier, herstelling of per total?

Bij deze een update: het is een totaal verlies geworden.

Mensen die bumperkleven en geen afstand weten houden op een autosnelweg. Dat je wat dichter kruipt bij iemand die héél traag een vrachtwagen voorbij steekt is één ding, maar als je aan een degelijke snelheid op het linkerbaanvak rijdt en wat afstand houdt van diegene voor jou (of het is gewoon druk en iedereen rijdt niet al te snel) is bumperkleven echt irritant en totaal onnodig. En gevaarlijk.

ring in Herentals ik zit op de ring al komt er 1 van een bijbaan opgereden zonder ook maar t minste te kijken of af te remmen alles dicht net geen aanrijding. claxon op en toen verschoot ze, niet in het minst gekeken voor ze de ring opreed dus... .
Verschiet gij daar nog van? In 't centrum denkt ook iedereen dat ze voorrang van rechts hebben, hoewel er een stop bord staat.
Zeker aan dat kruispunt van de Bovenrij met de Kerkstraat is er elke x-tijd wel eens ene die DENKT dat hij op de voorrangsweg zit als hij van de Bovenrij richting de Markt komt.

Mensen die bumperkleven en geen afstand weten houden op een autosnelweg. Dat je wat dichter kruipt bij iemand die héél traag een vrachtwagen voorbij steekt is één ding, maar als je aan een degelijke snelheid op het linkerbaanvak rijdt en wat afstand houdt van diegene voor jou (of het is gewoon druk en iedereen rijdt niet al te snel) is bumperkleven echt irritant en totaal onnodig. En gevaarlijk.
Vooral irritant (en gevaarlijk) als je zelf gewoon aan 120-140 iemand voorbijsteekt. Gisteren nog gehad op de E313.

Daarstraks geërgerd aan mezelf... afgeleid door net ontvangen parkeerboete en met laaghagende zon rij ik door een straat met asverschuivingen van een volledig vak. Slaag ik er toch in een stuk met een verhoogde middenberm links te passeren denkend dat het de zoveelste asverschuiving is... Ik ben zeker dat ik daar een aantal jaren verstomd heb staan lachen met iemand die dat deed. :shy:

Geen kat op de baan, maar toch even een :headshake:

Goed verschoten vanmorgen. Stop aan een zebrapad, laat iedereen over, als iedereen over is kijk ik links en rechts en vertrek. Maar blijkbaar stond er nog een man net achter mijn A-stijl die ik niet kon zien. City-assist to the rescue en mij uitgebreid verontschuldigd. Gelukkig een rustige man die het begreep en vriendelijk zijn weg vervolgde. Maar zo besef je nog eens hoe het soms in een klein hoekje zit.

Goed verschoten vanmorgen. Stop aan een zebrapad, laat iedereen over, als iedereen over is kijk ik links en rechts en vertrek. Maar blijkbaar stond er nog een man net achter mijn A-stijl die ik niet kon zien. City-assist to the rescue en mij uitgebreid verontschuldigd. Gelukkig een rustige man die het begreep en vriendelijk zijn weg vervolgde. Maar zo besef je nog eens hoe het soms in een klein hoekje zit.
Dat automatisch remmen heeft mij een keer goed doen schrikken. Ik sta voor een bareel op een bergafje. Gordel uit om n ticketje te nemen en ik laat me al wat bollen terwijl de bareel opengaat. Opeens smijt die alles toe. Ik schoof plat tegen mijn stuur. Ff schrikken 😀

De landbouwers zijn weer hun veld aan het omploegen. Daarna rijden ze met hun tractoren over de fietssnelweg, want dat was natuurlijk een geweldig idee van de provincie, tractoren over een fietspad laten rijden
Het is minder erg dan vorig jaar (toen er een km lang overal minstens 1 cm modder over heel de weg lag, in 't midden nog veel meer) maar toch voldoende om de weg gevaarlijk glad te maken...

De landbouwers zijn weer hun veld aan het omploegen. Daarna rijden ze met hun tractoren over de fietssnelweg, want dat was natuurlijk een geweldig idee van de provincie, tractoren over een fietspad laten rijden
Het is minder erg dan vorig jaar (toen er een km lang overal minstens 1 cm modder over heel de weg lag, in 't midden nog veel meer) maar toch voldoende om de weg gevaarlijk glad te maken...
Richt je je ergernis op de landbouwer of op de gemeente? Want dat scheelt toch serieus in mijn medeleven.

Richt je je ergernis op de landbouwer of op de gemeente? Want dat scheelt toch serieus in mijn medeleven.
gemeente heeft me vorige keer aangegeven dat ik de politie moet bellen (want gevaarlijke situatie), maar uiteindelijk heeft het meer dan twee weken geduurd vooraleer er iets werd ondernomen. Er zijn plannen op lange termijn om dit 'op te lossen', maar in the end moet ook die landbouwer gewoon de wet volgen, en het wegdek in orde houden.

Een lang stuk van mijn woon-werk route is een steenweg met veel zijwegen.
De laatste weken is het echt dagelijks dat er wel eentje denkt snel snel voor te kunnen schieten vanuit een zijstraat.
En uiteraard daarna 10km onder de toegelaten snelheid rijden.

Beetje zelfde als ruiters die een spoor van paardenstront achterlaten.
Ook zo ergerlijk.

gemeente heeft me vorige keer aangegeven dat ik de politie moet bellen (want gevaarlijke situatie), maar uiteindelijk heeft het meer dan twee weken geduurd vooraleer er iets werd ondernomen. Er zijn plannen op lange termijn om dit 'op te lossen', maar in the end moet ook die landbouwer gewoon de wet volgen, en het wegdek in orde houden.

Terug
Bovenaan