De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Deze middag onderweg naar het werk. Er is een file aan de andere kant en iemand in de file laat ruimte zodat er iemand uit kan rijden van een parking, de juffrouw beslist dan maar om de baan op te rijden, maar net op dat moment kom ik aangereden aan 70km/u.

Zie onderstaande situatie:
Blauw = File
Groen = ik
Rood = de andere partij

Toch redelijk wat schade en even groggy. Nu begint er wel wat spierpijn te komen.

Ik begrijp wel dat de mensen in die file dat willen doen om goed te doen, maar soms doet het toch meer kwaad dan goed.

Wat denken de experts hier, herstelling of per total?
Stevig. Laat maar snel ernaar kijken door een dokter of dergelijke. Zo kun je dit nog verhalen op de andere partij. Over een herstelling of per total kan ik niet meteen een sluitend antwoord geven. Ik zie wel serieus wat delen van de auto ingedeukt. Dus als het al te maken is, zit een economische onherstelbaarheid er altijd wel in.

Misschien mevrouw toch maar even blurren op de foto. Privacy enzo. Ik maak hier maar even de aanname dat dit de andere partij is.

Stevig. Laat maar snel ernaar kijken door een dokter of dergelijke. Zo kun je dit nog verhalen op de andere partij. Over een herstelling of per total kan ik niet meteen een sluitend antwoord geven. Ik zie wel serieus wat delen van de auto ingedeukt. Dus als het al te maken is, zit een economische onherstelbaarheid er altijd wel in.

Misschien mevrouw toch maar even blurren op de foto. Privacy enzo. Ik maak hier maar even de aanname dat dit de andere partij is.
Er is een afspraak gemaakt morgenvroeg bij de dokter. Is ook aangeduid op aanrijdingsformulier, zodat het nog verhaalt kan worden.

Je maakt direct de aanname dat de mevrouw de andere partij is, omdat het een vrouw is ;)
Maar je hebt wel gelijk het is de andere partij en ik heb de foto aangepast, het was me niet opgevallen.
Bedankt voor me hierop te wijzen!

Ik doe dat ook geregeld als ik in een file sta, zo ruimte laten om iemand er tussen te laten.
Maar het is dan natuurlijk ook aan die persoon om erop te laten of er mensen uit de andere richting komen voordat ze over rijden.

Ik doe dat ook geregeld als ik in een file sta, zo ruimte laten om iemand er tussen te laten.
Maar het is dan natuurlijk ook aan die persoon om erop te laten of er mensen uit de andere richting komen voordat ze over rijden.
Let hier wel op als je dit doet bij kinderen die willen oversteken, die gaan er vaak van uit dat ze vrij spel hebben als je stopt.

Deze middag onderweg naar het werk. Er is een file aan de andere kant en iemand in de file laat ruimte zodat er iemand uit kan rijden van een parking, de juffrouw beslist dan maar om de baan op te rijden, maar net op dat moment kom ik aangereden aan 70km/u.

Blauw = File
Groen = ik
Rood = de andere partij

Toch redelijk wat schade en even groggy. Nu begint er wel wat spierpijn te komen.

Ik begrijp wel dat de mensen in die file dat willen doen om goed te doen, maar soms doet het toch meer kwaad dan goed.

Auw, pijnlijk..

Maar mevrouw moet naar beide richtingen kijken voor ze oversteekt e.

Ik heb 4 jaar geleden iets gekijkaardig voorgehad, enen kwam uit een zijstraat van links (ik reed op voorrangsweg), hij moest niezen en had me niet gezien)

Mijn auto was economisch total loss. (Het was kantje boordje maar ik had m'n voorkeur voor total loss uitgesproken). Was op weg naar huis van m'n werk, dus arbeidsongeval. Ik heb een 6-tal weken thuisgezeten met last in m'n rug. Oorspronkelijk 2 weken, maar werd telkens verlengd door de arbeidsgeneesheer.

YtcaIKp_d.webp

Waarschijnlijk al meermaals gemeld, maar ik krijg het vliegend sch... van tractors die als vrachtwagens gebruikt worden.
Daarnet weeral bijkanst 10km tegen 40 km/h op een 70 km/h baan achter ene achter gehangen die gewoon ne 20 voet container aan het trekken was, alvorens een gaatje om voor te steken.
Reden waarom ze die tractors prefereren boven een gewone vrachtwagen is geen mysterie hé:
  • Geen tachograaf nodig, dus ge kunt uw chauffeurs afjakkeren zoveel je wil...
  • Indien de chauffeur ouder is dan 39 ('t is te zeggen, geboren voor 1/10/1982) dan heeft die geen rijbewijs nodig (yep, helemaal géén, zelfs geen B rijbewijs, ook niet wanneer commerciële transportactiviteit). Is de chauffeur jonger dan is het wel volgens de regels van MTM dus CE.
  • Per bovenstaand, indien geboren voor 1/10/1982, ook geen medisch onderzoek vereist.
  • Indien ze hem ook voor landbouw/bosbouw gebruiken (gemengd gebruik), dan mogen ze op rode diesel rijden...
Hoog tijd dat ze dat gat dicht timmeren, iedereen CE rijbewijs, medische keuring en tachograaf. Liefst nog een beperking hoever die tractor mag werken van zijn inschrijvingsadres (tenzij voor echte landbouwactiviteiten dewelke onder rijbewijs type G vallen).

Of beter gewoonweg, het ding enkel gebruiken waarvoor hij gemaakt is, landbouwactiviteiten!

Ter info, ik heb geen probleem met landbouwers die op de baan moeten voor hun landbouwactiviteiten hé, die doen gewoon hun werk en zorgen dat we eten op tafel hebben...

Dit.

Let hier wel op als je dit doet bij kinderen die willen oversteken, die gaan er vaak van uit dat ze vrij spel hebben als je stopt.
Meestal doe ik in zo een situatie teken dat ze moeten wachten en op de moment dat er uit de andere richting niemand komt doe ik teken dan ze over kunnen rijden.
Want vaak hebben ze ook zo geen goed overzicht wanneer ze uitgereden komen om links af te slaan.
Bij kinderen moet je inderdaad altijd extra opletten.

Blauw = File
Groen = ik
Rood = de andere partij

Is dit je eigen wagen of bedrijfswagen? Hopelijk krijg je alles vergoed.

Tegenwoordig is dat echter schijt. Vroeger kon je er nog vier nieuwe banden bijlappen of een groot onderhoud, maar nu steek je er meestal aan toe.

Is dit je eigen wagen of bedrijfswagen? Hopelijk krijg je alles vergoed.

Tegenwoordig is dat echter schijt. Vroeger kon je er nog vier nieuwe banden bijlappen of een groot onderhoud, maar nu steek je er meestal aan toe.
Bedrijfswagen, dus voor mij enkel administratie en wat rondhollen om alles geregeld te krijgen. Maar wel weer een heel gedoe.

Ik ben eigenlijk blij om 2 zaken: dat ik alleen in de auto zat, dus zonder vriendin of dochter van 2jr en dat op het moment van de aanrijding niemand daar op voetpad was, want anders was dat niet goed gekomen.

Bedrijfswagen, dus voor mij enkel administratie en wat rondhollen om alles geregeld te krijgen. Maar wel weer een heel gedoe.

Ik ben eigenlijk blij om 2 zaken: dat ik alleen in de auto zat, dus zonder vriendin of dochter van 2jr en dat op het moment van de aanrijding niemand daar op voetpad was, want anders was dat niet goed gekomen.
Dan zou ik er niet van wakker liggen en hopen op een nieuwe...

Toch ook wel een ziekte van dezen tijd zenne. Klikken of een ander erbij lappen.

En laat het "door het rood rijden is wel een zware overtreding hoor!! :nono:" of "Der hadden kindjes kunnen sterven" gewoon maar achterwege...

Dan zou ik er niet van wakker liggen en hopen op een nieuwe...
Ik denk wel dat het nieuwe gaat worden. In de garage hadden ze er al niet echt een goed oog op, maar nu eerst expertise afwachten.
Ik zie alleen wat op tegen de levertermijn. Collega heeft een Skoda Octavia besteld en gaat er ongeveer 1 jaar op moeten wachten.

Ik denk wel dat het nieuwe gaat worden. In de garage hadden ze er al niet echt een goed oog op, maar nu eerst expertise afwachten.
Ik zie alleen wat op tegen de levertermijn. Collega heeft een Skoda Octavia besteld en gaat er ongeveer 1 jaar op moeten wachten.

Ik had eens een perte totale bij m'n eerste werkgever. Die hadden een zeer groot wagenpark en er stond altijd wel nog iets op de parking. Gevolg, als "beloning" voor m'n perte totale mocht ik met wagen uit hogere categorie naaar huis, en ik heb daar nog 85000 km mee gereden tot hij einde contract was.

Ik had eens een perte totale bij m'n eerste werkgever. Die hadden een zeer groot wagenpark en er stond altijd wel nog iets op de parking. Gevolg, als "beloning" voor m'n perte totale mocht ik met wagen uit hogere categorie naaar huis, en ik heb daar nog 85000 km mee gereden tot hij einde contract was.
Nja, bij ons stond er ook nog "iets" op de parking.
VW Passat met 445k km en ik schat dik 10 jaar oud met een krakend geluid aan de vooras als ge een bocht pakt :confused2:

Gezien de impact die blijkbaar vol op de zijkant was, zou het me verbazen moest uw as nog recht staan. Dan lijkt een perde totale me zeker een mogelijkheid.

Ik maak dan oogcontact en doe teken dat ze moeten wachten of als ze mogen oversteken. 99% van diegenen die zelf ook oogcontact maken bedanken je en kijken zelf nog eens voor de zekerheid. 1% doet teken dat ge wat rustiger moogt zijn (effectief al meegemaakt :unsure: ).

Hier op de koolmijnlaan in Heusden (een levendig centrum vol Turken) is er maar één oversteekplaats.

De mensen steken hier langs alle kanten gewoon over en claimen zelfs voorrang op de strepen van een vluchtheuvel...

Terug
Bovenaan