Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Man man man, ik had hem het al zien doen bij mijn achterligger ook, dus had het voelen aankomen.
Ik rij daar 126 he...
En slakken en lamzakken tegenwoordig.
20kmh onder de toegelaten snelheid en nog 2km nodig hebben om die snelheid te bereiken. Echt wtf man, hoe kan dat nu ooit aangenaam rijden. Ecologisch is het niet, aangenaam is het niet, goed voor uw auto is het ook niet. Waarom doe je dat dan?
Je moet niet te snel rijden of continue vol gas geven, maar DOE.GEWOON.VOORT!

Levensgevaarlijk, maar ge zijt toch niet meer verbaasd? Da's dagelijkse kost jammer genoeg, hoe vaak ik al gedacht (of geroepen) heb in mijn auto "gevaarlijke zot" omdat er een motard mij tegen 100+ gewoon langs rechts voorbijsteekt (dikwijls nog eens net wanneer ik eigenlijk naar rechts wil gaan omdat ik net iemand voorbij heb gestoken).
Man man man, ik had hem het al zien doen bij mijn achterligger ook, dus had het voelen aankomen.
Ik rij daar 126 he...

Het gebeurt inderdaad vaak. Ik gok wel dat hij met opzet wacht tot ge naast de andere zijt, om er zeker van te zijn dat ge niet naar rechts gaat. Er speelt dus wel het besef dat dat levensgevaarlijk is, en ze proberen het risico enigszins te beperken.Levensgevaarlijk, maar ge zijt toch niet meer verbaasd? Da's dagelijkse kost jammer genoeg, hoe vaak ik al gedacht (of geroepen) heb in mijn auto "gevaarlijke zot" omdat er een motard mij tegen 100+ gewoon langs rechts voorbijsteekt (dikwijls nog eens net wanneer ik eigenlijk naar rechts wil gaan omdat ik net iemand voorbij heb gestoken).
Hier ben jij toch 100% de ergernis? Toch de normaalste zaak van de wereld dat de achterste in dergelijke situaties in het voordeel zijn?Dan de oprit op van de E313, achter mij een Mercedes. We moeten invoegen achter een vrachtwagen en links een treintje auto's die hem voorbij steekt.
Natuurlijk op het moment dat die laatste net voorbij die Mercedes is gaat die ook naar links met zijn kwadro leaseslet ipv ook voor mij een gat te laten zodat ik mee voorbij.
Zelf pinker op en opschuiven, heb hem de keuze gelaten, of de vangrail in of in mijn gat zitten. Echt fuck it met die mentaliteit en dan maar vies kijken.
Echt genoeg van dat volk met een verkeersinzicht van een duif
Of je bent zelf zo'n eikel, of je hebt de situatie niet goed begrepen.Hier ben jij toch 100% de ergernis? Toch de normaalste zaak van de wereld dat de achterste in dergelijke situaties in het voordeel zijn?
Dat het hoffelijk is om iemand tussen te laten, sure, maar jij wilt dan iets afdwingen waar je geen recht toe hebt.
Pff, den helft van de rit naar huis was frustrerend vandaag...
Eerst een stel bomma's in nen Toyota Aygo die gemiddeld 15km/h te traag reden, om dan ne geparkeerde tuinman voorbij te steken terwijl der iemand van den andere kant afkwam (en dus in de ankers mocht voor de bejaardenbond), om dan 35km/h te gaan rijden op een baan van 70...
Wa verderop wil ik hier linksaf gaan, komt er ne gast op nen driewieler (à la dit) af tegen minstens 80km/h, waardoor ik hem dus nie zag afkomen. (Ook wreed snugger om tegen die snelheid dat kruispunt te benaderen...) Ik smijt dus alles dicht terwijl ik al op het kruispunt sta, ervan uitgaande dat hij dan kon kiezen om voor- of achterlangs uit te wijken. Ik zie hem remmen en tot wandelsnelheid komen, om dan uit te wijken voor mijne neus met een slippende frein, waarna hij vies richting mij kijkt. Heb mij dertegen geëxcuseerd, maar 't zou mij nie verbazen dat die binnen de kortste keren eens zijn tanden mag lospeuteren uit nen autogrill...
Nee hij is een ergernis, hij kan zich gerust links zetten en mij er ook ff tussen laten voor ik weet moet wachten tot het volgende treintje voorbij is.Hier ben jij toch 100% de ergernis? Toch de normaalste zaak van de wereld dat de achterste in dergelijke situaties in het voordeel zijn?
Dat het hoffelijk is om iemand tussen te laten, sure, maar jij wilt dan iets afdwingen waar je geen recht toe hebt.
't Is daar bebouwde kom. 't Ambetante aan da kruispunt is vooral ook die lange haag aan die parking links, die 't zicht ontneemt.Hoe snel mag je daar? Als je daar 70 mag reed die maar een goeie 10km/h te snel.
Op een voorrangsweg mag je toch verwachten dat de bestuurders uit een zijstraat je dan ook voorrang geven.
Ik heb van geen enkele dienst een reactie terug gekregen, maar ongeveer een week later was het bord ineens terug weg.Op de Naamsesteenweg N80 ter hoogte van het kruispunt met Straeten staat er in de richting van Gingelom sinds afgelopen week plots een snelheidsbeperking van 50 km/h (op de vaste paal waar ook het bordje voorrangsweg op hangt) terwijl het op de plaats altijd al 70 km/h is geweest. Wat is de reden van die snelheidsverlaging? Of heeft iemand daar illegaal een bord op die paal gehangen???
Een reactie die dus totaal nergens op slaat, want op de plaats waar ik het over heb is het gewoon 70 km/h, altijd geweest (vroeger zelfs nog 90 km/h) en dus nog altijd zo.Beste
Deze locatie is al sinds de vernieuwing van de N80 een zone 50. Voor de invoering van de nieuwe richtlijnen in 2017, gebeurde er een screening van alle wegen. Per weg werd bekeken of er argumenten waren om van de algemene snelheidslimieten af te wijken.
Dit gebeurt bijvoorbeeld nadat we een weg herinrichten, om de snelheid van de weg beter af te stemmen op de heringerichte weg of wanneer er veel ongevallen plaatsvinden die te maken hebben met snelheidsovertredingen.
Met vriendelijke groeten
Klantendienst AWV
Ik snap uw punt niet echt? Ze zeggen toch net dat ze het geëvalueerd hebben in 2017 en dat er daaruit is gekomen dat 70 te snel was?Niet zo zeer een ergernis "op de weg", maar wel ermee gerelateerd.
Eind juni stond er op de Naamsesteenweg (N80) plots een bord 50 km/h waar de toegelaten snelheid altijd 70 km/h is geweest.
Ik denk dat ik dat toen hier ook gepost heb.
Ik heb toen een melding hiervan gestuurd naar verschillende instanties, de lokale politie, de stad Sint-Truiden en wegen en verkeer aangezien het een gewestweg is.
Mijn melding van toen met aanduiding van de juiste plaats op een kaartje:
Ik heb van geen enkele dienst een reactie terug gekregen, maar ongeveer een week later was het bord ineens terug weg.
Deze week krijg ik plots een reactie terug van wegen en verkeer:
Een reactie die dus totaal nergens op slaat, want op de plaats waar ik het over heb is het gewoon 70 km/h, altijd geweest (vroeger zelfs nog 90 km/h) en dus nog altijd zo.
Die mensen bij wegen en verkeer hebben dus totaal geen besef van de toegelaten snelheden op hun wegen.
Of je bent zelf zo'n eikel, of je hebt de situatie niet goed begrepen.
1. Treintje #2 staat nergens vermeldNee hij is een ergernis, hij kan zich gerust links zetten en mij er ook ff tussen laten voor ik weet moet wachten tot het volgende treintje voorbij is.
Maar nee meteen in het gat willen duiken en het voor mij dicht rijden.
Dan zijt ge gewoon een eikel, hij verliest geen tijd want ik ben sneller weg als hem.
Manman, die zijn gedrag is ook gewoon gevaarlijk. Als er ook maar IETS gebeurt waardoor gij een beetje moet uitwijken plakt die tegen u.En "zwakke weggebruiker" nummer 2 die een ergernis vandaag:
Het is dus een fietsstraat, die te smal is om met 2 te kruisen. Bijgevolg moet je daar continu naar rechts uitwijken. én zijn er wegversmallingen.
Meneer vindt er niks beter op dan continu vlak achter (in de rechter achterhoek) van mijn auto te gaan hangen, en begint dan op het einde nog langs rechts in te halen ook. En dan klagen dat er een wegversmalling in zijn weg zit...
Tegenwoordig duld ik ze nie meer. Gewoon in het gat boren tot ze gas geven. Gisteren reed ene 50 waar hij 70 mocht. Ik denk dat ik me duidelijk gemaakt heb want hij ging lettelijk langs de kant om achter mij weer in te voegenEn slakken en lamzakken tegenwoordig.
20kmh onder de toegelaten snelheid en nog 2km nodig hebben om die snelheid te bereiken. Echt wtf man, hoe kan dat nu ooit aangenaam rijden. Ecologisch is het niet, aangenaam is het niet, goed voor uw auto is het ook niet. Waarom doe je dat dan?
Je moet niet te snel rijden of continue vol gas geven, maar DOE.GEWOON.VOORT!
Een tijd geleden nog eens hetzelfde meegemaakt met een die 30 reed in de bebouwde kom.Ja tis een autostrade, als je 20 seconden wacht zijn er wel weer achterliggers. Anders laat ik hem zijn ding doen, voeg ik achter hem in en rij hem dan wel terug voorbij1. Treintje #2 staat nergens vermeld
2. Wat doe je dan als er 4 man voor je zit, naar links gaan aan 90km/u en die snelheid blijven rijden tot iedereen voorbij de vrachtwagen is en treintje 2 al een tijd in je gat zit te boren omdat zij zijn moeten vertragen van 120-130 naar 90 door jou?
Ik heb al voldoende situaties gehad waarbij mensen tevreden verder achter een vrachtwagen blijven tuffen, of waarbij ik me 20 sec zit in te houden en met mijn lichten zit te trekken om iemand ook maar duidelijk te maken dat ze naar links kunnen.
Als er nu iemand al niet naar links pinkt alvorens de laatste van de trein passeert hou ik er dan ook geen rekening mee. En zoals ik jouw verhaal begrijp is dat wat jij gedaan hebt, niet aangeven dat je naar links wilt, verontwaardigd zijn dat daar dan geen rekening mee wordt gehouden en dan maar iemand van de weg rammen.

Was ik ergens niet duidelijk in mijn uitleg?Ik snap uw punt niet echt? Ze zeggen toch net dat ze het geëvalueerd hebben in 2017 en dat er daaruit is gekomen dat 70 te snel was?
"Er is geen probleem want vroeger mocht ge er sneller" is geen argument he. Dan zou je ook gewoon door het rood mogen rijden omdat er vroeger geen lichten stonden...