Da’s omdat ze er tegenwoordig een sport van maken om een straat 5 maanden af te sluiten omdat ze daar een week in het begin van die 5 maanden en 2 weken op het einde van die 5 maanden moeten werken.Het is hier in 't dorp feest. Aan het begin van mijn straat staat een afsluiting, met aanduiding dat het vandaag en morgen doodlopend is, en alleen plaatselijk verkeer door kan. Na 200 meter is het dan volledig versperd, rommelmarkt kraampjes en feesttentjes, … je kent het wel.
Al een ganse dag proberen er toch mensen door te komen. Om dan na 200 meter tot de vaststelling te komen dat ze niet door kunnen, en moeten omkeren. Maar als de ganse straat langs 1 kant al vol geparkeerd staat, dan kan je amper keren. En als er dan achter u nog 5 andere auto's mee ingereden zijn is achteruit rijden ook geen sinecure. En er loopt natuurlijk op dat stuk straat ook gewoon een hoop volk van en naar de parkings terug.
Dus dat is hier al een ganse dag getoeter en gevloek. Ik snap dat niet. Iedereen dat hier in de omgeving woont weet dat het elk jaar afgesloten is, dus dat zijn al geen buurtbewoners. Maar waarom rijden die dan random straten in die duidelijk afgesloten zijn. Ik snap dat niet.
Hier in de buurt is al meer dan een jaar lang een dorp afgesloten (doodlopend en verboden uitgezonderd plaatselijk verkeer). Onlangs erachter gekomen dat daar dus geen werken zijn. Op de site van Aquafin is te vinden dat ze daar ergens werken moesten doen langs de straat, maar daar is dus al efkes niks te zien.
Ik rijd daar dus niet meer voor om nee. ‘t Is overigens gene weg voor sluipverkeer of zo, dus ik zie ook niet in waarom het kwaad kan dat ik daar toch langs rijd. Ik rijd daar al 8 jaar regelmatig. Daarom rijd ik dus zelf soms ook zo’n bord voorbij: omdat die daar vaak zonder reden staan. En omdat als ge dan toch braaf de wegomlegging zou volgen dat die pijlen dan plots halverwege ergens ophouden, en dan staat ge daar in de brousse.