De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

DB meters van gsm zijn totaal niet accuraat. Maar ik ga de wijkagent eens contacteren, kijken wat die zegt.
Accuraat niet maar indicatief genoeg.

Ik ken spijtig genoeg de ervaring van marginalen, aangepaste uitlaten en baby wakker maken. Aan het einde van de rit vraagt ge u af. Moet dit nu echt? Da's gelijk als gouden flakes op een drol sprenkelen. Maakt het er niet minder uitzien dan een dampende stinkende drol.

Bij ons in het dorp net niet tegen een andere gezeten.
Die wou geen voorrang van rechts geven, gaf gas bij en ik heb nog nipt op tijd kunnen stoppen hoewel ik de bocht al had in gezet.
Dat in een schoolstraat die naar 30/u gaat net na het kruispunt waar ik dus opreed. Soit, ik claxoneer en flikker eens met de lichten om die erop te wijzen. Draait die ook af naar de parking van de school ... ik volg gewoon (want ging er naartoe om de kids af te halen van opvang).
Rijd die weer weg omdat ze schrik had van de confrontatie.

Ik ga mijn kids halen en loop weer terug naar de auto, ze is ondertussen terug op de parking maar bleef in de auto zitten tot ik terug wegreed. Ik had ze gewoon moeten gaan confronteren erover, maar met de kids erbij heb ik dat maar niet gedaan.

Ik ga mijn kids halen en loop weer terug naar de auto, ze is ondertussen terug op de parking maar bleef in de auto zitten tot ik terug wegreed. Ik had ze gewoon moeten gaan confronteren erover, maar met de kids erbij heb ik dat maar niet gedaan.
Uiteindelijk kunt ge u ook afvragen wat het zou uithalen als ge ze gaat confronteren.

Afgelopen vrijdag hier een gelijkaardige situatie meegemaakt als maccie, alleen ik zat al ietsje verder en de andere auto die van links kwam heeft alles dicht kunnen smijten en heeft mij gelukkig niet geraakt.
Het was een dikke Maserati en had blijkbaar wel goede remmen. Maar de bestuurder was blijkbaar toch ook goed verschoten, want hij reed daarna ineens een stuk trager, ik zag hem in mijn achteruitkijkspiegel verdwijnen terwijl ik de gewone toegelaten max snelheid reed.

Uiteindelijk kunt ge u ook afvragen wat het zou uithalen als ge ze gaat confronteren.
Idd. Moest die madam nu nog van haar oren zitten maken omdat je niet stopt er voor zou ik ook iets zeggen, maar nu lijkt het me gewoon een foutje en met te claxonneren is het duidelijk gemaakt.

Afgelopen vrijdag hier een gelijkaardige situatie meegemaakt als maccie, alleen ik zat al ietsje verder en de andere auto die van links kwam heeft alles dicht kunnen smijten en heeft mij gelukkig niet geraakt.
Het was een dikke Maserati en had blijkbaar wel goede remmen. Maar de bestuurder was blijkbaar toch ook goed verschoten, want hij reed daarna ineens een stuk trager, ik zag hem in mijn achteruitkijkspiegel verdwijnen terwijl ik de gewone toegelaten max snelheid reed.
Zie je wel vaker. Die gaat zijn fout doorgehad hebben, efkes afstand nemen om geen extra ergernissen te leveren aan de tegenpartij en iedereen blij.

Auto’s die niet tot aan de stopstreep rijden bij een rood licht, maar dan zo 2 - 3 meter vrijlaten.
Kom dat precies meer tegen dan vroeger, maar kan een gedacht zijn omdat ik mij er meer aan erger.

Ik stond vandaag aan een oversteekplaats aan de kustbaan, 2 vakken heen en 2 vakken andere richting.
Aan beide zijden van de weg staan er fietsers jong en oud waaronder ik ook.
Het is rood voor ons en voor ons raast het verkeer voorbij aan 70km/u.
Terwijl het nog rood is voor de voetgangers en fietsers steekt er een gastje van misschien 15 jaar oud over met zijn mountainbike , geen idee wat die dacht maar hij denkt er gewoon tussendoor te kunnen vliegen.
De eerste 2 vakken gaan goed want geen verkeer maar op de laatste twee, net voor mijn neus, komt er een auto aangereden aan volle snelheid.
In een reflex roep ik luid HEY! en steek mij hand uit om de aandacht van dat gastje te trekken.
Op het aller allerlaaste nippertje begint hij te remmen en raast die auto rakelings voor zijn neus voorbij, volle bak.
Eenmaal de auto voorbij haast hij zich naar het fietspad en staart hij voor zich uit, waarsschijnlijk stijf van de adrenaline.
Iedereen kijkt naar dat gastje vol ongeloof. Twee mensen kijken naar hem en gebaren "zij je zot?" naar hem? Ik stond perflex.
Gastje stond daar zeker nog even te bekomen.

Dat scheelde echt geen fucking haar of ik was getuige van een dodelijk ongeval. Pfffff

Mensen die treuzelen en zo files creëren.

Mensen die rechtdoor héél vlot vooruitgaan, maar bij de minste bocht hard remmen en die tegen een slakkentempo nemen. Hoe vaak gebeurt het niet dat ik tegen de maximum toegelaten snelheid rechtdoor rij en dat er iemand in mijn koffer zit, aan het loeren om me voorbij te steken en dan bij de eerste de beste bocht ik die auto niet meer in mijn achteruitkijkspiegel zie, omdat ik gewoon tegen diezelfde maximum snelheid die bocht neem en zij gigantisch vertragen.. En uiteraard niet veel later.. hangen ze weer achter mij aan..
Ook op snelwegen kom ik dit geregeld tegen --> Bocht van E19 naar ring van Brussel, Bocht van ring van Antwerpen naar Craeybeckxtunnel, klaverblad lummen enz.

Er zijn er zoveel die op een kaarsrechte baan zich Max Verstappen wanen, maar bij de minste bocht in hun broek doen..

Ik rij hier naar boven met de fiets. Aan het einde van de brug verderop komen regelmatig wat mensen boven van de dijk langs de ene kant die de brug afrijden om dan op de foto rechtsbeneden de dijk aan de andere kant op te draaien. Op zich totaal geen probleem mee: het fietspad is breed genoeg, de borduurs nogal hoog en het is een beetje dwaas om voor 100m de straat 2x over te steken.

Maar rij dan RECHTS! Daarnet ook iemand die naar beneden bolt in het midden van fietspad en opschuift naar haar links - dus mijn rechts - als we bijna kruisen. We remmen alletwee tot stilstand. "Allé, rij dan RECHTS!" "Jamaar meneer, wilt ge zeggen dat ik de steenweg moet oversteken, ik moet daar opnieuw naar links. Waarom doet gij nu zo moeilijk?" "Nee, rij rechts van het fietspad!" mompel, mompel

Bij ons in het dorp net niet tegen een andere gezeten.
Die wou geen voorrang van rechts geven, gaf gas bij en ik heb nog nipt op tijd kunnen stoppen hoewel ik de bocht al had in gezet.
Dat in een schoolstraat die naar 30/u gaat net na het kruispunt waar ik dus opreed. Soit, ik claxoneer en flikker eens met de lichten om die erop te wijzen. Draait die ook af naar de parking van de school ... ik volg gewoon (want ging er naartoe om de kids af te halen van opvang).
Rijd die weer weg omdat ze schrik had van de confrontatie.

Dus uw kinderen denken nu dat het zomaar ok is dat mensen uwe voorrang afpakken. Ruit inslaan en uitschelden jong.

Auto’s die niet tot aan de stopstreep rijden bij een rood licht, maar dan zo 2 - 3 meter vrijlaten.
Kom dat precies meer tegen dan vroeger, maar kan een gedacht zijn omdat ik mij er meer aan erger.
2-3 meter is toch niet erg? Ik doe dat ook soms, dan moet ik niet helemaal voorovergebogen gaan zitten om het stoplicht te kunnen zien in bepaalde situaties.

Als ik zie dat er maar een beperkt aantal auto's kunnen aanschuiven (op een brug ofzo) dan zal ik dat natuurlijk niet doen.

Mijn ergernis:

Nog steeds op zoek naar een wagen. Wat mij vooral opvalt is hoeveel lelijke wagens er wel niet bestaan. Ik bekijk IEDERE wagen die ik op de baan passeer en 9/10 vind ik ze lelijk.

Het zijn dan ook heel dikwijls vrachtwagenchauffeurs die zoiets doen, da's echt om zot van te worden.
Die durven dat ook wel eens doen op een weg die ze goed kennen, en ze weten wanneer het licht groen gaat worden. Dan kunnen ze al iets vroeger vertrekken om al in beweging te zijn als het groen wordt.

Zo verbeteren ze zelfs de doorstroming van het verkeer.

Het is nog erger als ze 3m voor de streep tot stilstand komen en dan aan wandeltempo vooruit kruipen.
Gisteren nog zo ene langs mij met een vrachtwagen in zijn gat kleven

Mijn vorige post was bijna de laatste hier op het forum

Zot veel geluk gehad deze middag.
Ik moet de voorrangsweg oprijden (70km/u weg), ik moet naar links.
Rechts komt er geen verkeer, links komt er een vrachtwagen aan. Maar die is nog redelijk veraf dus kan vlot uitrijden

Ik rij over en op het moment dat ik naar links draai blijkt dat er een vrouw met een volvo naast die vrachtwagen zit. Die was net haar inhaalmanouvre begonnen (volle doorlopende streep dus inhalen verboden)
Zij heeft denk ik haar rem ingetrapt en ik had gelukkig een strook naast de weg waar vrachtwagens vaak parkeren

Achterlijke fluit. en dan maar afvragen hoe ongevallen soms kunnen gebeuren.
Serieus verschieten als er opeens iemand recht op u afkomt

Terug
Bovenaan