De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Vanmorgen een vrachtwagen voor mij op banen van 50 & 70 die overal ... 30 reed. Achteraan een sticker met "60", iemand had dat doorstreept en er 30 van gemaakt. Toepasselijker kon niet. Een veelpleger :cool:

Zo veel volk dat amper de moeite neemt om sneeuw van z'n wagen te halen.
Ik overdrijf misschien wel; ik verwijder ook alles van het dak want ik heb ooit voorgehad dat een pak sneeuw naar voor schoof toen ik moest remmen met als gevolg dat er een pak op m'n voorruit lag dat de ruitenwissers niet wegkregen.
Maar zo veel volk waarbij de achterruit en de ramen van de achterdeuren helemaal dicht zaten. En dan nog een deel die zelfs de moeite niet deden om de zij ramen vrij te maken of hun lichten.

12-jarige autobestuurder aan de kant gezet tijdens controle in Duffel

“Ik had te veel gedronken en had daarom de auto aan mijn zoon toevertrouwd om naar huis te rijden”, klonk het bij de vader van het gezin.

Het gezin kon wel nog naar huis met de auto. Niet met de vader achter het stuur, maar wel met de moeder: “Zij legde bij een alcoholcontrole een negatieve ademtest af.” :rofl:
Ze kunnen uw rijbewijs nie afpakken als ge 12 zijt en dus geen hebt.

thinking-black.gif

OT: wat is dat toch weer met die slakken op de weg? De Hundelgemsesteenweg was geruimd en gestrooid en lag er dus perfect bij. Mijn vrouw heeft een half uur gereden ipv 5 miuten op die paar km dat ze er over moest. Ik heb zelf uit voorzorg de ongeruimde boerenwegels genomen die glad waren en heb er 10 min over gedaan, wat mss 2 min langer is dan anders. Ik snap dat niet meer hoor. Dat die broekschijters van de baan blijven...

Ik overdrijf misschien wel; ik verwijder ook alles van het dak want ik heb ooit voorgehad dat een pak sneeuw naar voor schoof toen ik moest remmen met als gevolg dat er een pak op m'n voorruit lag dat de ruitenwissers niet wegkregen.
Maar zo veel volk waarbij de achterruit en de ramen van de achterdeuren helemaal dicht zaten. En dan nog een deel die zelfs de moeite niet deden om de zij ramen vrij te maken of hun lichten.
Ik heb er ene gezien vandaag die zelfs niet de moeite nam om eens de achterruitverwarming aan te steken. Hoe tam kan je zijn.

Laatst bewerkt:
Vanmorgen een vrachtwagen voor mij op banen van 50 & 70 die overal ... 30 reed. Achteraan een sticker met "60", iemand had dat doorstreept en er 30 van gemaakt. Toepasselijker kon niet. Een veelpleger :cool:
Ook gezien wat voor trekker het was? Mss een Terberg die constant tussen twee magazijnen rijdt, zo zit er hier ook een in de regio. :biglaugh:

Ik ben ook deels zo'n tamzak eerlijk gezegd. Een laag sneeuw ga ik nu wel weghalen van de ramen en lichten, maar niet van de carosserie want dat geeft krassen. Als het gewoon ijs is, dan doe ik enkel de ramen van de voordeuren. Voorruit, achterruit en spiegels hebben verwarming.
Een van mijn weinige minpunten, want je zou de andere ramen ook moeten doen natuurlijk. :unsure:

Ik had vanochtend een vrachtwagen die maar 15 km/u haalde op een 50 baan, nochtans een recht, vlak stuk dat goed gestrooid was. En natuurlijk een treintje van auto's erachter die het niet zagen zitten om voorzichtig voorbij te steken.

Ze kunnen uw rijbewijs nie afpakken als ge 12 zijt en dus geen hebt.

thinking-black.gif

OT: wat is dat toch weer met die slakken op de weg? De Hundelgemsesteenweg was geruimd en gestrooid en lag er dus perfect bij. Mijn vrouw heeft een half uur gereden ipv 5 miuten op die paar km dat ze er over moest. Ik heb zelf uit voorzorg de ongeruimde boerenwegels genomen die glad waren en heb er 10 min over gedaan, wat mss 2 min langer is dan anders. Ik snap dat niet meer hoor. Dat die broekschijters van de baan blijven...

Ik heb er ene gezien vandaag die zelfs niet de moeite nam om eens de achterruitverwarming aan te steken. Hoe tam kan je zijn.
Sorry, maar dat is ook BS he. 't is niet omdat ge geen sneeuw ziet liggen dat de baan perfect ligt. Dat is juist het gevaar: banen zijn kloddernat en het vriest. Die code geel/oranje slaagt niet enkel op de sneeuw he. Tzijn juist die plekken waar ge denkt dat het veilig is, want geen sneeuw die verraderlijk kunnen zijn. Vanmorgen hebben ze er nog eens speciaal voor gewaarschuwd: die ijzelplekken ziet ge niet (en al zou je ze zien: als ge 70 rijdt, zit je er al vol op tegen dat je geremd hebt)

dus ja, ik ben ook zo'n slak. Lekker 40-50 tuffen op een baan van 70 en als er een bocht aankomt ga ik van het gas af. Dat anderen zich daar dan ergeren gaat me in deze omstandigheden kou laten (hehe). Die anderen gaan mijn rekening niet betalen als ik zou beginnen glijden en tegen een boom beland. Ik heb geen geld of auto op overschot en zo rijd ik dan ook. Bij normale omstandigheden zal ik 70 doen waar ik 70 mag, maar nu? Hell no. 't is code oranje: dan mag een ander denken dat al zijn technische snufkes en winterbanden hen wel op de baan houden, ik ga er niet op vertrouwen. Liever nu 10 min. trager dan uren kwijt omdat hij gerepareerd moet worden.

Sorry, maar dat is ook BS he. 't is niet omdat ge geen sneeuw ziet liggen dat de baan perfect ligt. Dat is juist het gevaar: banen zijn kloddernat en het vriest. Die code geel/oranje slaagt niet enkel op de sneeuw he. Tzijn juist die plekken waar ge denkt dat het veilig is, want geen sneeuw die verraderlijk kunnen zijn. Vanmorgen hebben ze er nog eens speciaal voor gewaarschuwd: die ijzelplekken ziet ge niet (en al zou je ze zien: als ge 70 rijdt, zit je er al vol op tegen dat je geremd hebt)

dus ja, ik ben ook zo'n slak. Lekker 40-50 tuffen op een baan van 70 en als er een bocht aankomt ga ik van het gas af. Dat anderen zich daar dan ergeren gaat me in deze omstandigheden kou laten (hehe). Die anderen gaan mijn rekening niet betalen als ik zou beginnen glijden en tegen een boom beland. Ik heb geen geld of auto op overschot en zo rijd ik dan ook. Bij normale omstandigheden zal ik 70 doen waar ik 70 mag, maar nu? Hell no. 't is code oranje: dan mag een ander denken dat al zijn technische snufkes en winterbanden hen wel op de baan houden, ik ga er niet op vertrouwen. Liever nu 10 min. trager dan uren kwijt omdat hij gerepareerd moet worden.
Ik heb geen probleem met aangepast rijgedrag. Ik heb ook aangepast gereden. Ik heb een probleem met die die blindelings 20 km/h rijden terwijl de baan het echt toelaat om veilig sneller te rijden. 50 rijden was hier geen enkel probleem geweest. Als ik in dit soort weer op de baan ben test ik mijn auto altijd ook eens om te zien hoe glad het ligt. Natuurlijk als ik alleen ben, niet met mensen achter mij bv.
Het was hier op de Hundelgemsesteenweg écht niet nodig om trager dan 50 of zelfs de volle 70 te rijden.

Wat gaat het dadelijk weer zijn… het beloofde weer zie ik niet tegenop, het gepruts daarintegen.
Hier om 06:30 vertrokken omdat er sneeuw werd voorspeld rond 07:00...
Ondertussen op het werk en nu wordt de sneeuw verwacht rond 08:00...

Nu ja, elk nadeel heeft z'n voordeel: geen gepruts onderweg en ik kan nog effe BG'en :biglaugh:

Om hier even op terug te komen: vandaag reden de mensen ook traag, maar dat was meer dan terecht. Ik ben aan 50 km/h max naar het werk gereden en op sommige stukken reed ik 20 km/h. De mensen reden algemeen voorzichtig maar goed.

Mini op de E19 die in dit weer lekker lag te slalommen tussen de 3 rijvakken tegen absurde snelheid om te tonen dat hij winterbanden had, hahaha. Jammer dat ik hem niet tegen een vangrail zag gaan. Better luck next time.

Hier om 06:30 vertrokken omdat er sneeuw werd voorspeld rond 07:00...
Ondertussen op het werk en nu wordt de sneeuw verwacht rond 08:00...

Nu ja, elk nadeel heeft z'n voordeel: geen gepruts onderweg en ik kan nog effe BG'en :biglaugh:
Bij mij was het ook goed meegevallen. 6u40 vertrokken E40 Luik-Leuven, bijna geen verkeer door de vele thuiswerkers. En na mijn zoon af te zetten in Leuven E314 Leuven-Diest ook geen problemen gehad omdat ik de sneeuw voor was. Uiteindelijk 22 min te vroeg op het werk.

Vrachtwagen die ziet dat het linker afslagvak vol staat, rijdt de hele rij voorbij op het rechtervak en slaat dan uiteindelijk toch gewoon linksaf. Gemakkelijk zo!

Gisteren reed ik achter wat ik denk dat een nieuwe Land Cruiser was, van een MUG-dienst en met defensienummerplaat. Die remlichten man, wat was dat, nog nooit meegemaakt dat de remlichten zo intens waren dat het ongemakkelijk wordt om achter iemand te rijden.

Ik rijd al ongeveer 25 jaar elk jaar ongeveer 25.000km, maar ik wat ik deze ochtend heb gezien is mij nog niet eerder overkomen.
Ik reed op de binnenbaantjes van Herent richting Leuven achter een kleine rode Toyota Auris, geen L op de achterruit. Die reed traag (40km/h op 50km/h baan), maar vooral zeer onzeker. Elke bocht reed die auto op ruim de helft van de andere rijstrook, ofwel bleef die rechtdoor rijden om dan een scherpe bocht te maken. Het raakte kant noch wal... De auto reed niet snel, maar kruispunten met voorrang aan rechts reed die gewoon voorbij met dezelfde snelheid, zonder te vertragen.
Dan was er een fietser op de baan, begint die auto die voorbij te steken in de bocht, en er komt een tegenligger aan! Gelukkig lagen de snelheden laag, de tegenligger kon tijdig stoppen en de Toyota laten voor gaan.
Ietsje verder staat er een bestelwagen op de weg met de noodpinkers op. De auto stopt en wacht. Geen tegenliggers, toch wachten, en wachten.... Dan beseft de bestuurder precies eindelijk dat die bestelwagen niet gaat vertrekken en rijdt hem dus voorbij, net op het moment dat er een tegenligger aan komt!! Dan beseft die dat het geen goed idee was, remt om tot stilstand te komen en rijdt dan achteruit. En blijft achteruit rijden zodat de dreiging om tegen mij aan te rijden wel héél reeel wordt. Dus ik druk voor het eerst op mijn toeter, waarna de auto meteen bruusk remt (de bestuurder had dus duidelijk niets in de gaten). Tegenligger voorbij en dus vertrekt ze opnieuw, maar ze staat nog in achteruit dus... Bijna botsing en opnieuw toeter.
Later op de snelweg kan ik de auto voorbij steken en zie ik dat de bestuurder een jonge dame is.

Ik heb nog niet alle stoten verteld die die dame heeft uitgehaald, maar zoals gezegd heb ik dit nooit eerder gezien. Die dame had zowel geen enkel (nul komma nul) verkeersinzicht en tegelijkertijd geen enkele controle over haar wagen. Ik weet niet hoe zij aan haar rijbewijs geraakt is (aangenomen dat ze dat heeft). Zoiets hoort niet thuis op de weg.

Terug
Bovenaan