De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik woon in een straat met rijhuizen en tekort aan parkeerplaatsen. De overburen hebben een garage die ingericht is als hobbyruimte, er kan onmogelijk nog een auto binnen en ze zetten hun auto telkens ergens anders dan voor hun eigen garage. Jammer genoeg hun recht. M’n buurman stond vanmiddag voor die garage, wat voor zover ik weet de eerste keer is. De overburen hebben de flikken gebeld en die hebben onmiddellijk beboet. Ik ben effe naar buiten gegaan, het proberen opnemen voor m’n buurman en gevraagd of ze niet gewoon eens willen kijken naar waar die auto zogezegd zou moeten staan, maar heeft niets uitgehaald. Mijn buurman stond er wat beteuterd bij, wees naar de auto van de overburen die voor zijn deur stond terwijl hij thuis kwam en hij dus dacht dat het geen kwaad kon om daar een half uurtje te staan tijdens zijn lunch.

Nog nooit contact gehad met die mensen maar wist niet dat het zo’n verzuurde asociale klootzakken waren.

Ik woon in een straat met rijhuizen en tekort aan parkeerplaatsen. De overburen hebben een garage die ingericht is als hobbyruimte, er kan onmogelijk nog een auto binnen en ze zetten hun auto telkens ergens anders dan voor hun eigen garage. Jammer genoeg hun recht. M’n buurman stond vanmiddag voor die garage, wat voor zover ik weet de eerste keer is. De overburen hebben de flikken gebeld en die hebben onmiddellijk beboet. Ik ben effe naar buiten gegaan, het proberen opnemen voor m’n buurman en gevraagd of ze niet gewoon eens willen kijken naar waar die auto zogezegd zou moeten staan, maar heeft niets uitgehaald. Mijn buurman stond er wat beteuterd bij, wees naar de auto van de overburen die voor zijn deur stond terwijl hij thuis kwam en hij dus dacht dat het geen kwaad kon om daar een half uurtje te staan tijdens zijn lunch.

Nog nooit contact gehad met die mensen maar wist niet dat het zo’n verzuurde asociale klootzakken waren.
Hangt hun nummerplaat aan de garagepoort? Anders kun je ook politie bellen als ze er zelf voor staan.

In't weekend olie vervangen van onze 20 jaar oude corolla met 200.000 km. 3,7 liter er in gedaan, maar de oude olie was bedroeg nog maar 2,5 liter. Niet zo goed, nu zit er wel dikkere olie in.
Remblokken en schijven zijn ook helemaal versleten, nog 2 mm op de blokken, ik denk dat die nog nooit zijn vervangen. Heb de auto nog niet zo lang en heb de blokken en schijven wel al klaar liggen, dat is een werkje voor morgen.

En die prutsers op de baan die niet optrekken op een oprit van de snelweg of pipo's die u voorbijsteken op snelweg, net voor uw neus invoegen en dan beginnen te vertragen. Dan wil ik toch echt dit doen

Hangt hun nummerplaat aan de garagepoort? Anders kun je ook politie bellen als ze er zelf voor staan.
Ze staan hooguit even voor hun eigen poort om de boodschappen te lossen en verzetten zich dan.

De nummerplaat heeft er vroeger gehangen maar is nu weg, ik zou bijna denken dat iemand hen er op heeft aangesproken en dat ze hem daarom weg gedaan hebben in de hoop dat het dan minder opvalt ofzo. Heb er nooit bij stil gestaan dat dat de reden zou kunnen zijn tot gisteren.

Gisterenochtend accident op de E19 richting Antwerpen een stuk voorbij Mechelen-Noord. Vanochtend opnieuw. En nu zie ik op de website van Verkeerscentrum dat het weer van dat is. Kunnen mensen daar ineens niet meer rijden of zo?

Daarnet op de R0 toch weer de chauffeur van de week gezien. Ik rij links, hij in het midden. Pinker op en een seconde later voor mii, ok ja wat kort maar dat zie elke dag 20 keer.

Dan continue gas-remmen-gas-remmen zonder reden, we reden aan een constante snelheid.

Rijkelijk voor de aftakking naar de E19 bedenkt die zich dat hij daar moet zijn en wil op 1m voor een vrachtwagen naar rechts. De vrachtwagen uiteraard volle licht- en klankshow want dat is geschift. Kerel bedenkt zich dan toch en voegt 30 meter voor de vrachtwagen in want ZO VEEL PLAATS WAS ER.

Asociale mensen die fouten maken en dan verongelijkt doen als ze er op gewezen worden. Gisteren wilt er ene parallel parkeren in een plek waar het ni mag. Hij was nogal laat met zijne pinker op te zetten, dus ik stond er dicht achter. Ik geen zin om achteruit te gaan, imo moet hij maar correct parkeren. Zeker omdat er 3 plaatsen verder wel een plek was.

Stapt hij uit, komt em zeggen dat em daar wel mag staan. Ik wijs em op't bord en zeg em dat em ni mag.
Zijn reactie: "ok dan blijf ik hier staan", auto in, vier pinkers op en hup op weg nr de Pizzahut. Toen em door had dat ik mijn telefoon boven had gehaald begon em nog wat te zeveren.

Echt, wtf, parkeer gelijk ne normale. Foto doorgestuurd naar de wijkagent maar die heeft al geantwoord dat er weinig gedaan kan worden omdat die foto geen context biedt. Als hij zou zeggen dat em in den auto zat en z'n vier pinkers op had omwille van een geldige reden, dan is't woord tegen woord. Volgende keer gewoon het hele voorval gewoon filmen dus.

Met de fiets in botsing gekomen met een andere fietser die geen voorrang gaf op een druk fietsknooppunt. Klote, maar kan gebeuren. Mijn pols zat gekneld tussen de remhendel en de het stuur van de andere fiets waardoor ik even geen kant meer op kon. De andere fietser was bezorgd en het is 'm al lang vergeven. De voorbijrijdende fietsers die mij begon uit te schelden voor het vuil van de straat omdat we stilstonden in het midden van het kruispunt daarentegen, die hun tanden wil ik nog wel eens herschikken. 😡

Auto met Franse nummerplaten komt kinderen halen op Vlaamse school, in de koffer zitten 2 grote Staffords. Dat op zich is al verdacht en ruikt naar fraude. Wat er uit die auto kwam rook nog meer en was ongezien. Zo een c-klasse w204 (dus van 2005 ofzo) met grote walmen blauwe rook. Die rook hing gewoon op de binnenspeelplaats en vulde heel het plein voor het school. Ik heb daar dus heel de weg achter gereden en ondertussen gebeld naar 101. Hopelijk houden ze die wagen tegen en zetten ze er een wielklem op.

Auto met Franse nummerplaten komt kinderen halen op Vlaamse school, in de koffer zitten 2 grote Staffords. Dat op zich is al verdacht en ruikt naar fraude. Wat er uit die auto kwam rook nog meer en was ongezien. Zo een c-klasse w204 (dus van 2005 ofzo) met grote walmen blauwe rook. Die rook hing gewoon op de binnenspeelplaats en vulde heel het plein voor het school. Ik heb daar dus heel de weg achter gereden en ondertussen gebeld naar 101. Hopelijk houden ze die wagen tegen en zetten ze er een wielklem op.
Je belt toch niet naar 101 voor dringende hulp omdat er een frans autowrak op de weg rijdt?
Ik kan me inbeelden dat ze wel iets beters te doen hebben. :unsure:

Alle, ik snap je frustratie hoor. Ik zie ze ook liever van de baan verdwijnen. Maar marginalen will be marginalen.

Ouders met hun kind vooraan of achteraan op de fiets die met hun gsm bezig zijn terwijl ze fietsen.
Broccolikapsels op fatbikes.

Op de bus/taxi strook op het einde van de E313 richting Antwerpen (na oprit Wommelgem): staat daar eigenlijk iets van camera's dat automatisch beboet? Passeer daar geregeld in de avondspits (en dus file), en elke keer zijn er die daar vlotjes over de strook rijden.

Ik ging morgen es met auto naar antwerpen centrum.
Moet ik mij zorgen maken met die oosterweel werken waar ze vanavond een fase in deurne gaan starten?
Of ga ik normaal geen last hebben?

Komende van en terug richting gent

Moet ik mij zorgen maken met die oosterweel werken waar ze vanavond een fase in deurne gaan starten?

als je nog niet vertrokken bent: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/1...nd-in-antwerpen-door-afsluiting-van-wegen-vo/

Lantis, de bouwheer van de Oosterweelwerken in Antwerpen, waarschuwt voor erg zware verkeershinder tijdens het brugweekend van 8 t.e.m. 11 november. Op de E313 in Antwerpen-Oost en op de Antwerpse ring richting Gent gaan 2 belangrijke aansluitingen dicht. Tienduizenden weggebruikers zullen 4 dagen lang omleidingen moeten volgen en dat zal files veroorzaken. Je kan tussen bepaalde uren wel gratis door de Liefkenshoektunnel.

Je belt toch niet naar 101 voor dringende hulp omdat er een frans autowrak op de weg rijdt?
Ik kan me inbeelden dat ze wel iets beters te doen hebben. :unsure:

Alle, ik snap je frustratie hoor. Ik zie ze ook liever van de baan verdwijnen. Maar marginalen will be marginalen.
Het begon al aan de school, vrolijk de leerkrachtenparking oprijden en daar wat de motor laten roken zodat alle kinderen instant 10% meer kans op longkanker hebben. Die 2 grote Staffords, die ze niet kan houden, want het gaat om zo een klein Filipijnsachtige type neemt ze blijkbaar gewoon mee op de speelplaats tussen de kinderen. Dan blijft de grote vraag, wat doet iemand met Franse nummerplaten op een Belgische school. Ongetwijfeld kan je als politie wel wat inbreuken vinden, het is trouwens perfect mogelijk om zo een wagen gewoon uit het verkeer te halen, dan is de kop meteen van de draak...

Het begon al aan de school, vrolijk de leerkrachtenparking oprijden en daar wat de motor laten roken zodat alle kinderen instant 10% meer kans op longkanker hebben. Die 2 grote Staffords, die ze niet kan houden, want het gaat om zo een klein Filipijnsachtige type neemt ze blijkbaar gewoon mee op de speelplaats tussen de kinderen. Dan blijft de grote vraag, wat doet iemand met Franse nummerplaten op een Belgische school. Ongetwijfeld kan je als politie wel wat inbreuken vinden, het is trouwens perfect mogelijk om zo een wagen gewoon uit het verkeer te halen, dan is de kop meteen van de draak...
ik denk dat Li1quid eerder bedoelt dat je voor zoiets het telefoonnummer van de lokale politiezone moet bellen dan 101, aangezien 101 voor noodgevallen is. Maar tegen dat ge dat opgezocht hebt, is de vogel aan gaan vliegen natuurlijk. Denk dat er weinig mensen zijn die het lokaal nummer in hun gsm hebben staan.

Geen idee of het praktisch haalbaar is voor wat je in Antwerpen wil doen, maar als de Ring en het centrum teveel vast zitten, kan je overwegen om op de park & ride op linkeroever te gaan staan? Misschien als 2e adres in Waze/... steken zodat je kan zien of je er veel tijd mee wint?

Je ontnapt niet aan alle file omdat je redelijk dicht tot de Kennedytunnel moet rijden, maar ik verkies dat toch tegenover stapvoets verkeer in de tunnel en het centrum.

Zonder verzekering, wie betaalt dan de schade? Zal weer op niks uitdraaien.

Asociale mensen die fouten maken en dan verongelijkt doen als ze er op gewezen worden. Gisteren wilt er ene parallel parkeren in een plek waar het ni mag. Hij was nogal laat met zijne pinker op te zetten, dus ik stond er dicht achter. Ik geen zin om achteruit te gaan, imo moet hij maar correct parkeren. Zeker omdat er 3 plaatsen verder wel een plek was.

Stapt hij uit, komt em zeggen dat em daar wel mag staan. Ik wijs em op't bord en zeg em dat em ni mag.
Zijn reactie: "ok dan blijf ik hier staan", auto in, vier pinkers op en hup op weg nr de Pizzahut. Toen em door had dat ik mijn telefoon boven had gehaald begon em nog wat te zeveren.

Echt, wtf, parkeer gelijk ne normale. Foto doorgestuurd naar de wijkagent maar die heeft al geantwoord dat er weinig gedaan kan worden omdat die foto geen context biedt. Als hij zou zeggen dat em in den auto zat en z'n vier pinkers op had omwille van een geldige reden, dan is't woord tegen woord. Volgende keer gewoon het hele voorval gewoon filmen dus.

Waarom niet gewoon wat achteruit gaan? En waarom fotos doorsturen naar de wijkagent? Die andere kerel is een oetlul, duidelijk, maar Ik begrijp dat moraliserend gedrag niet altijd even goed, en al zeker niet dat 'klikgedrag' voor zo iets banaal. Helpt dat dan voor jou persoonlijk?

(serieuze vraag)

Terug
Bovenaan