De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Niet akkoord. Dan heb je veel meer conflicten op het kruispunt kreekstraat-paddestraat waar het ook soms hemeltergend is om te passeren.
Niet akkoord. Dit is echt een onveilige situatie, doet met aan die Amerikaanse fietspaden denken op hun highways. Vanuit die schuine hoek heb je nooit goed zicht op fietsers en de invoegstrook/oprit suggereert dat je als auto snelheid kan maken om in te voegen.

Niet akkoord. Dit is echt een onveilige situatie, doet met aan die Amerikaanse fietspaden denken op hun highways. Vanuit die schuine hoek heb je nooit goed zicht op fietsers en de invoegstrook/oprit suggereert dat je als auto snelheid kan maken om in te voegen.
Ik zeg toch niet dat ik het geen onveilige situatie vind?
Ik zeg enkel dat ik niet akkoord ben met het voorgestelde alternatief.

Laatst bewerkt:
Bpost auto die 2x het verhoogde eilandje met fietspad gebruikte om zich te keren ipv de rotonde 10m verder te gebruiken. Tijdswinst nihil omdat hij niet direct gekeerd geraakte. Die mannen denken toch dat de verkeersregels niet voor hen zijn.

Niet akkoord. Dan heb je veel meer conflicten op het kruispunt kreekstraat-paddestraat waar het ook soms hemeltergend is om te passeren.
Dit kruispunt is gewoon verschrikkelijk: link
Hoe ze dit ooit bedacht hebben.
Dan nog te zwijgen van de wagens die door de Kreekstraat rijden en voorrang hebben maar ver boven de snelheidslimiet zitten.

Goedkoopste en snelste oplossing zou zijn om een spiegel bij de haaientanden te zetten. Maar of dat voldoende is om fietsers mee te zien aankomen, is nog maar de vraag. Plus zo'n spiegels worden al snel vuil, en als de straten niet goed verlicht zijn in 't donker of bij regenweer gaat het ook niet veel helpen.

Dat gras kortwieken zou al veel meer helpen imo. Heb je meer zicht op de baan en fietspad.

Beste van al is een fietstunnel daaronder, maar ja kosten he...

Grootmoeder die 50 rijdt waar ze 90 mag. Dan gaat het bergaf en tikt ze heel even de 60 aan, om dan eens goed te remmen zodat ze bij het stuk bergop nog maar 40 haalt. 🥱

Godver, mijn mini omnium voor een wagen van ondertussen 7 jaar oud is weer opgeslagen.

2023: 949.80
2024: 1035.63
2025: 1198.82

Dit terwijl de wagen enkel maar daalt in waarde. Al hier en daar krassen, schuurplekken, blutsen, allemaal van ergens op een parking te staan. Na contact met verzekering geen enkele van die schade die hoog genoeg is om de franchise van 650 euro te overstijgen.

Ik denk eraan om de mini omnium af te zeggen, maar eerst eens andere maatschappijen hun prijs laten maken.

Godver, mijn mini omnium voor een wagen van ondertussen 7 jaar oud is weer opgeslagen.

2023: 949.80
2024: 1035.63
2025: 1198.82

Dit terwijl de wagen enkel maar daalt in waarde. Al hier en daar krassen, schuurplekken, blutsen, allemaal van ergens op een parking te staan. Na contact met verzekering geen enkele van die schade die hoog genoeg is om de franchise van 650 euro te overstijgen.

Ik denk eraan om de mini omnium af te zeggen, maar eerst eens andere maatschappijen hun prijs laten maken.
Ze verdienen dus goed aan jou, tenzij je al wat 'echte' accidentjes had, en dus niet die kleine dingen die je vermeld.
Voor de prijs van al die kleine dingen had je dat na 5-7 jaar kunnen laten herstellen.

Vandaar dat, dacht ik, de meeste mensen, voor een nieuwe wagen, een omnium ook maar nemen voor max 3 jaar en nadien een mini of gewone BA met al dan niet RB erbij.

Tenzij je rijk genoeg bent, dan zou ik ook wel een full omnium houden, maar dan voor misschien max 5 jaar... 7 jaar is er al over en kan je al een nieuw voertuig kopen.

Mini omnium voor alle duidelijkheid. Ik heb de wagen 5 jaar. Niet eerste eigenaar.

Je hebt gelijk, nog nooit iets serieus tegen gekomen ermee.

Mini omnium voor alle duidelijkheid. Ik heb de wagen 5 jaar. Niet eerste eigenaar.

Je hebt gelijk, nog nooit iets serieus tegen gekomen ermee.
Erover gelezen, maar de prijzen die je vermeld zijn voor mij bijna die van een full omnium hoor (1100 ~ 1347 EUR, hier op offertes staan voor nieuwe EV's).

Toch wel al een paar keer gevloekt in de afgelopen 10 jaar door kleine (ronde) barstjes in m'n voorruiten, waarbij een mini omnium met glasbreuk wel altijd van pas zou zijn gekomen, maar als je dan op Aliexpress al kitjes kan vinden van amper 5 EUR om het zelf te herstellen, dan is het echt wel de moeite niet om +/- 500 EUR meer te betalen per jaar... Terwijl je tegenwoordig voor +/- 500 EUR ook al je ruit volledig kan laten vervangen).

Ben vorig jaar ook overgestapt van KBC naar AG met m'n kleine omnium. Dat scheelde zo'n 200€ voor ongeveer dezelfde voorwaarden. Dus ik zou zeker eens ergens anders een prijs laten maken ja.

De mix van agressieve bumperklevers/snelrijders in combinatie met sukkelaars die buitenkomen omdat het vakantie is. Klein uurtje op baan geweest vanmorgen en meer ergernissen gehad dan normaal op een week.

Ze verdienen dus goed aan jou, tenzij je al wat 'echte' accidentjes had, en dus niet die kleine dingen die je vermeld.
Voor de prijs van al die kleine dingen had je dat na 5-7 jaar kunnen laten herstellen.

Vandaar dat, dacht ik, de meeste mensen, voor een nieuwe wagen, een omnium ook maar nemen voor max 3 jaar en nadien een mini of gewone BA met al dan niet RB erbij.

Tenzij je rijk genoeg bent, dan zou ik ook wel een full omnium houden, maar dan voor misschien max 5 jaar... 7 jaar is er al over en kan je al een nieuw voertuig kopen.
Heb een omnium op de EV en die gaat 6 jaar lopen normaal .
Bij perte totaal zou ik nodig 64%van de koopprijs terug krijgen , is toch ook ergens de moeite waard als de twedehandsmarkt niet aantrekt . ;)

Terug
Bovenaan