De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Zonder verzekering, wie betaalt dan de schade? Zal weer op niks uitdraaien.
Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds

Zonder verzekering, wie betaalt dan de schade? Zal weer op niks uitdraaien.

Had het zelfs iets uitgemaakt als die wel verzekerd geweest waren? Dronken 4 auto’s aanrijden… na de feiten ostentatief blijven doordrinken. Wtf eigenlijk. Gooi dat koppel eens een maand de bak in. En daarna een stevige werkstraf.

Grote verkeerschaos in Antwerpen. Moest er vanmorgen doorrijden voor professionele redenen.
Verkeersproblemen werden aangekondigd en toch willen zoveel mensen met de wagen naar de stad komen.

Waarom niet gewoon wat achteruit gaan? En waarom fotos doorsturen naar de wijkagent? Die andere kerel is een oetlul, duidelijk, maar Ik begrijp dat moraliserend gedrag niet altijd even goed, en al zeker niet dat 'klikgedrag' voor zo iets banaal. Helpt dat dan voor jou persoonlijk?

(serieuze vraag)
Ik ben het asociaal gedrag dat tegenwoordig zo welig tiert gewoon grondig beu. En als je hier de ergernissen na leest (in alle topics, over alle fora heen) ben ik niet alleen.

En zo lang je niks doet, gaat dat asociale gedrag maar verder. Op z'n minst zeg ik er tegenwoordig iets van.

Of zoals afgelopen week: ik ga niet speciaal uit de weg voor iemand die van mening is dat de regels niet voor hem tellen. Ge kunt dat banaal vinden maar again, zo lang ge niks doet blijft dat maar verder gaan.

Ik doe dat eender waar. Twee weken terug ook ene die een sigaret op steekt op het perron wat dus niet meer mag. En dan nog aan het punt waar de roltrap uit komt. Dan zeg ik daar gewoon iets van.

Als ik nu bv te voet was, had ik die even goed aangesproken. Die actief tegen houden zou ik niet doen. Toevallig stond ik er nu achter met de auto. Ik ga nu ook ni speciaal in de weg rijden of extra moeite doen hoor. Ik ga echt niet naar de andere kant van de straat scheuren om toch maar iemand vast te zetten of zo.

De foto en mail nr de wijkagent is puur omdat em uitstapt en midden op de baan laat staan.

Ik ben het asociaal gedrag dat tegenwoordig zo welig tiert gewoon grondig beu. En als je hier de ergernissen na leest (in alle topics, over alle fora heen) ben ik niet alleen.

En zo lang je niks doet, gaat dat asociale gedrag maar verder. Op z'n minst zeg ik er tegenwoordig iets van.

Of zoals afgelopen week: ik ga niet speciaal uit de weg voor iemand die van mening is dat de regels niet voor hem tellen. Ge kunt dat banaal vinden maar again, zo lang ge niks doet blijft dat maar verder gaan.

Ik doe dat eender waar. Twee weken terug ook ene die een sigaret op steekt op het perron wat dus niet meer mag. En dan nog aan het punt waar de roltrap uit komt. Dan zeg ik daar gewoon iets van.

Als ik nu bv te voet was, had ik die even goed aangesproken. Die actief tegen houden zou ik niet doen. Toevallig stond ik er nu achter met de auto. Ik ga nu ook ni speciaal in de weg rijden of extra moeite doen hoor. Ik ga echt niet naar de andere kant van de straat scheuren om toch maar iemand vast te zetten of zo.

De foto en mail nr de wijkagent is puur omdat em uitstapt en midden op de baan laat staan.
Geen boete gekregen van de wijkagent voor gsm achter het stuur? :unsure:

Sinds het winteruur in voegen is, lijkt de rijvaardigheid van de gemiddelde bestuurder weer ver zoek.
Ruimtelijk bewustzijn lijkt omgekeerd evenredig aan de grootte van de wagen, remgedrag op de snelweg drijft me vaak tot waanzin (wie raakt in godsnaam zijn rem aan op een snelweg??)

Om van de snelle elektrische fietsen en steps maar te zwijgen. Dat is écht puur het Wilde Westen.
Als de regering mobiliteit serieus neemt, zouden ze daar ook eens iets aan mogen doen. Een schande.

Als ik op hoogle maps kijk, zie ik nogtans alleen maar blauwe lijn. Niets rood tot antwerpen.... klopt dat wel?
Ja dat klopt, het valt reuze mee. Daarstraks stond er vanuit Gent wel een grote file aan de Kennedy tunnel, maar dat was door een ongeval vermoed ik, want zag er zwaailichten bij staan.
Veel mensen zijn op lang weekend vermoed ik.

Had het zelfs iets uitgemaakt als die wel verzekerd geweest waren? Dronken 4 auto’s aanrijden… na de feiten ostentatief blijven doordrinken. Wtf eigenlijk. Gooi dat koppel eens een maand de bak in. En daarna een stevige werkstraf.
Ja, dat maakt heel veel uit. Indien verzekerd had zijn verzekering de schade vergoed voor de slachtoffers, om het nadien terug te vorderen bij de aanrijder. Nu hij geen verzekering heeft, wordt dat een jarenlange procedureslag om in het beste geval iets te krijgen van het fonds dat @J Lawieck aanhaalt. Een onverzekerde zatlap uit Mesen gaat niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om dat zelf te betalen, dus die lacht eens, koopt een nieuw onverzekerd wrak en doet verder.

Ja, dat maakt heel veel uit. Indien verzekerd had zijn verzekering de schade vergoed voor de slachtoffers, om het nadien terug te vorderen bij de aanrijder. Nu hij geen verzekering heeft, wordt dat een jarenlange procedureslag om in het beste geval iets te krijgen van het fonds dat @J Lawieck aanhaalt. Een onverzekerde zatlap uit Mesen gaat niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om dat zelf te betalen, dus die lacht eens, koopt een nieuw onverzekerd wrak en doet verder.

Dank voor de verduidelijking. Wist even niet waar mijn hoofd stond.

Als ik op hoogle maps kijk, zie ik nogtans alleen maar blauwe lijn. Niets rood tot antwerpen.... klopt dat wel?
Alles goed, Trump?

Meestal pikken die mensen het niet als ze worden aangesproken op hun asociaal gedrag. Ze doen iets mis en gaan dan nog een grote bek opzetten omdat je hen wijst op hun fout. Ik zou het vaker willen doen, maar ga ook geen risico's nemen door zelf politie te spelen, als je ziet wat voor gekken er op onze wegen rijden/lopen. Uiteindelijk ben je te voet of met de fiets ook gewoon een kwetsbare zwakke weggebruiker.

Het valt me overigens op hoe weinig politie er te bespeuren valt. Volgens mij zijn die zwaar onderbemand.

Daarnet ene in pijama met z'n brommer, pardoes door het rode licht op een leeg kruispunt, terwijl ik al stil stond, mij langs links ingehaald om veel te snel door te rijden zonder te kijken.

Dan aan de lichten verder opnieuw rood, daar dan niet... En dan fars in zijne spiegel kijken omdat ik 'm gevolgd had.
Op zo'n momenten wilt ge dus een agent in een anonieme wagen zijn die zo'n kerel op de grond smijten en in boeien steekt. Zo'n roekeloos rijgedrag.

Natuurlijk, twee keer raden? Neen. Weer van zo'n bevolkingsgroep waar ze graag op het podium der criminaliteitscijfers staan en alle wetten en regels liever negeren. Zo'n types maken heel die gemeenschap zwart.

ik denk dat Li1quid eerder bedoelt dat je voor zoiets het telefoonnummer van de lokale politiezone moet bellen dan 101, aangezien 101 voor noodgevallen is. Maar tegen dat ge dat opgezocht hebt, is de vogel aan gaan vliegen natuurlijk. Denk dat er weinig mensen zijn die het lokaal nummer in hun gsm hebben staan.
Ervaring leert dat, in Limburg althans, voor zoiets moet gebeld worden naar 101. Lokaal raden ze het aan en noodcentrale heeft nog nooit geprotesteerd!

Alles goed, Trump?
Ja zowel int doorgaan als terugkeren niets van file gezien eigenlijk.

Thx iedereen

. Dan blijft de grote vraag, wat doet iemand met Franse nummerplaten op een Belgische school. Ongetwijfeld kan je als politie wel wat inbreuken vinden, het is trouwens perfect mogelijk om zo een wagen gewoon uit het verkeer te halen, dan is de kop meteen van de draak...
Jij bent toch van de grensregio van West-Vlaanderen? Er zitten redelijk wat kinderen van mensen met een Franse nummerplaat op Vlaamse scholen hoor. Deels omdat het gewoon Belgen zijn die in Frankrijk wonen (zie bvb de straat in abele die gewoon gespleten wordt door de grens, wij hadden zo'n kind in de klzs, maar ook Vlaamsche Fransen die dat principieel doen en daarnaast ook gewoon gemengde koppels die nog niet szmenwonen maar waarvan de partner het kind komt ophalen.

(Dit alles los van de overduidelijke marginaliteit van je situatie)

Bijlagen

• Screenshot_2025-11-10-07-51-10-96_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
    Screenshot_2025-11-10-07-51-10-96_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
    498,6 KB · Weergaven: 12
Mij gisteren toch vrij zwaar laten scammen. Onderweg van Duitsland, tank daar altijd wel is octa 100/102 maar in mijn laksheid niet naar de prijs gekeken.

Nog 50km range resterend in de GT3 (met optionele grote tank). Bakje vol gedaan: 203,74 EUR.

Toch wel lichtjes erover. Nijntje got scammed :laugh:

Terug werkendag na lang weekend en vanochtend op nog geen kwartiertje tot aan de grens met het Brussels Gewest gereden.
Dan vanaf nog maar een paar 100 meter in het Brussels Gewest (einde A12) tot aan mijn werk (VUB Etterbeek) 36 minuten effectief stil gestaan of met stapvoets verkeer, en ook nog een kleine 10 minuten van "gewoon" verkeer tot het volgende verkeerslicht aan 30km/u en meer. Dit over een traject van 11km op de R21.

Ik heb wegens omstandigheden vorige week mijn ontslag gegeven en ga mijn collega's en de vrijheid qua invulling van mijn werkuren missen, maar ik blijf mij afvragen hoe ik mezelf jarenlang deze shitshow heb aan gedaan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan