De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ne beroepswielrenner amateurwielrenner die zijne voorrang van rechts pakt op dit punt toen ik mij reeds op de rotonde bevond.
Hij reed op de rijbaan.

Voorrang van rechts. Ahum ..

Ik ben natuurlijk nog tijdig gestopt maar toch was hij erg boos en hij deed teken (met zijne vinger). :unsure:

Er is daar een fietspad aan beide zijden. Hij moet als fietser gewoon op het fietspad rijden.

Laatst bewerkt:
Ne beroepswielrenner amateurwielrenner die zijne voorrang van rechts pakt op dit punt toen ik mij reeds op de rotonde bevond.
Hij reed op de rijbaan.

Voorrang van rechts. Ahum ..

Ik ben natuurlijk nog tijdig gestopt maar toch was hij erg boos en hij deed teken (met zijne vinger). :unsure:

Er is daar een fietspad aan beide zijden. Hij moet als fietser gewoon op het fietspad rijden.

Hoe dikwijls dat ik bijna fietsers omver rijd die op de baan fietsen en die denken dat ze altijd voorrang hebben ook al kom ik van rechts, niet normaal.

Gisteren hetzelfde, rustige baan, bebouwde kom, geen fietspaden dus idd rijden ze terecht op de baan, kerel blijft doorfietsen en moet alles dichtgooien, begint van zijn tak te maken, ik doe raam naar beneden en leg de voorrangsregel uit, nadien in achteruit kijkspiegel nog allerlei obscene gebaren :lol:

Hoe dikwijls dat ik bijna fietsers omver rijd die op de baan fietsen en die denken dat ze altijd voorrang hebben ook al kom ik van rechts, niet normaal.

Hier is ook zo een punt.
Oversteekplaats voor fietsers die voorrang moeten verlenen. (haaientanden + bord met omgekeerde driehoek)

Velen knallen gewoon door.
Laat ze meestal dan wel even in de remmen gaan om het duidelijk te maken.
Vorige week een primeur: een papa op een speedpedelec met daarachter zo een kinderkar. Vertraagde zelfs niet. Gewoon vol patat oversteken.
Had die alleen geweest, had em ook zijn remmen kunnen testen.

Hier is ook zo een punt.
Oversteekplaats voor fietsers die voorrang moeten verlenen. (haaientanden + bord met omgekeerde driehoek)

Vorige week een primeur: een papa op een speedpedelec met daarachter zo een kinderkar. Vertraagde zelfs niet. Gewoon vol patat oversteken.
Zat er effectief een kind in? Anders gaat die zijn karma wel nog eens krijgen:
  • Het is de speed pedelec verboden personen te vervoeren in een aanhangwagen. (Art. 16§2Bis – KB 10.10.1974)
In 1974 bestonden er natuurlijk nog geen speed pedelecs, maar Filip I heeft in 2017 de aanpassing van dat artikel ondertekend.

• Het is de speed pedelec verboden personen te vervoeren in een aanhangwagen. (Art. 16§2Bis – KB 10.10.1974)
In 1974 bestonden er natuurlijk nog geen speed pedelecs, maar Filip I heeft in 2017 de aanpassing van dat artikel ondertekend.
Yep. (ik zag een rood helmpje, dat dan weer wel)

Misschien niet direct “op de baan” zelf meegemaakt maar alsnog op de baan:

Instagram pagina van BMW Belux deelt een story van iemand die tegen 145/u aan t rijden is op de autobahn.

Ik stuur ze een bericht om ze te feliciteren met gsm gebruik achter t stuur zo te delen met een publiek van 100K mensen,

Sturen ze terug van “Ahja je kan het niet zien maar daar zat een cameraman achter”

Sure. Met dat perspectief. Uiteraard.

Ik haat hoeveel mensen tegenwoordig gsm gebruik achter het stuur normaliseren.

Hier is ook zo een punt.

Bakfietsen zijn nog erger.
Die smijten letterlijk hun kind voor uw auto

Bestonden er dan al Speed pedelecs in 1974?

Meer en meer voetgangers en fietsers die rode lichten negeren.
300px-Surprised_Pikachu.jpg

Gebeurt al jaren en soms maak ik me er ook wel schuldig aan. Als er geen verkeer afkomt, dan zie ik het nut niet in van te staan wachten. Op drukke assen is dat iets anders.

Stoten met Fransozen: deel 98. :wallbash:

Knooppunt op de R0 om de E19 op te gaan richting Antwerpen. Dat zijn twee rijvakken, waarbij er in de bocht een derde rijvak links ontspruit om richting Schaarbeek te rijden, zeker 200m lang voor het verdrijvingsvak.

18h30, het ergste van de spits is gedaan, het was nog steeds druk, maar het verkeer verliep op zich redelijk vlot. Een muur van vrachtwagens op de rechterstrook die terug snelheid moesten maken nadat ze met een slakkengang van de R0 naar het weefvak geschoven zijn. Ik rij dus op de minder drukke linker strook, tegen nét geen 70 (de maximumsnelheid in dat stuk... Voor de BMW's & Rangerovers: de minimumsnelheid). Op de rechterstrook bolt een zilver Toyota Aygo'tje van een paar iteraties terug, met een Franse plaat erop. Wij rijden in die bocht (ik 70, hij ~50 vanwege die vrachtwagens).

Wat presteert diene foemp? Meneer besloot dat hij last-minute liever naar Schaarbeek wilde dan richting Antwerpen, dus brakecheckt hij eerst een vrachtwagen door te vertragen naar <30 (ik was iets achter, en zag de vrachtwagen schokken, maar zag de Toyota nog niet), en knalt dan, zonder te kijken quasi dwars over mijn rijvak om zo de afrit te pakken. Ik heb denk ik mijn rempedaal tot in de radiator geduwd, en 't school centimeters (mijn gordels trokken zich al aan mijn ruit ging naar boven,...)... En ik denk zelfs dat het geen centimeters waren.

Diene mens, als ne patattenzak achter het stuur (zag ik toen ik aan dat bord van 70 kwam), zich van geen enkel kwaad bewust. En omdat het nog niet genoeg was: kindje los op de achterbank aan het hurken. Als ik er tegen had gezeten vloog ze fijntjes via het zijraampje op mijn dak (best case). En als de vrachtwagen een volle oplegger meehad, dan stak hij met zijn koekblik eronder.

AX68lSi.png

Laatst bewerkt:
300px-Surprised_Pikachu.jpg

Gebeurt al jaren en soms maak ik me er ook wel schuldig aan. Als er geen verkeer afkomt, dan zie ik het nut niet in van te staan wachten. Op drukke assen is dat iets anders.
Wat is het nut om in je auto te staan wachten aan een leeg kruispunt? Ga je ook bewust door het rode licht rijden?

Meer en meer voetgangers en fietsers die rode lichten negeren.
Oversteekplaats (dus geen volwaardig kruispunt), al wat later op de avond, quasi geen verkeer. Ik duw als voetganger/fietser op de knop om over te steken, en er heeft minstens 1-2 minuten daarvoor niemand op de knop geduwd. Leg mij eens uit waarom dat op vele plaatsen nog meer dan een minuut duurt in plaats van dat het onmiddellijk (of toch binnen de 10-15 seconden) groen wordt voor mij?
Het is de laatste jaren al wat verbeterd op dat vlak maar als ze minder roodlichtnegatie willen dan mogen ze zulke zaken wat slimmer programmeren.
En ik weet dat de opmerking zal komen dus: nee ik doe dat niet met de auto en nee 'dat is niet even erg'.

Deze ochtend vanuit de andere richting een bomma die links een oprit op wou van een winkel, maar daar was net iemand op gereden en er kwamen fietsers af. Wat doe je dan? BLijven staan? Nee natuurlijk niet, je begint af te draaien en stopt midden op de weg zodat je alles vast zet, want die achter u moet OOK naar de winkel.

Bij sommige mensen vliegt de laatste hersencel duidelijk uit het raam op het moment dat ze achter het stuur kruipen.

Verkeerslichten op een snelweg (toegelaten snelheid 120 km/u). Rechtse rij met vrachtwagens haalt al vlot de 80 km/u, op het linkervak blijft er iemand aan 40 km/u steken. Geen leerling of zo, gewoon een kalf dat het andere kalf op de passagierszetel met een GSM laat filmen. Kwestie van een mooie home video te kunnen insturen voor de Darwin Awards :wallbash:

Na claxonneren van de auto's erachter halen ze eindelijk iets van 80 km/u, beginnen naar rechts te pinken terwijl ze nog volop naast 1 van die vrachtwagens rijden. Maar in plaats van wat gas bij te geven, nog eens remmen tot 70. Uiteindelijk zijn ze op het rechtervak beland... voor 30 seconden, daarna zaten ze weer op het linkervak aan een lagere snelheid dan de vrachtwagens rechts.

Terug
Bovenaan