De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Je moet naar rechts pinken he als je gaat stoppen om iemand af te zetten, die vier pinkers dienen daar niet voor. :unsure:
Werkelijke ergernis van mezelf trouwens, mensen die te pas en te onpas die vier pinkers misbruiken. :p
Als iemand vlak op mij zit zet ik wel liever de vier pinkers op om aan te tonen dat ik tot stilstand ga komen. :unsure:

Niet van mezelf, maar mijn moeder heeft dus hier een boete gekregen omdat ze niet gestopt is om een fietser over te laten. :wtf:
De Remake zal het antwoordformulier dan maar invullen zeker? :sop:

Niet van mezelf, maar mijn moeder heeft dus hier een boete gekregen omdat ze niet gestopt is om een fietser over te laten. :wtf:
De Remake zal het antwoordformulier dan maar invullen zeker? :sop:
Zeer bizar, vader is de boete komen brengen, maar het is meteen een dagvaarding voor de politierechter, voor een 2e categorie overtreding. 46 jaar haar rijbewijs met nul ongevallen en nul boetes.
Beschrijving van agent zegt dat moeder bord B50 negeerde (wat dus niets wil zeggen) en haalt artikel 12.5 aan. Die reed gewoon zelf met die fiets zeker? :laugh:
Het antwoordformulier is wel te kort om mijn professionele reactie volledig op te krijgen. :headshake:

Zeer bizar, vader is de boete komen brengen, maar het is meteen een dagvaarding voor de politierechter, voor een 2e categorie overtreding. 46 jaar haar rijbewijs met nul ongevallen en nul boetes.
Beschrijving van agent zegt dat moeder bord B50 negeerde (wat dus niets wil zeggen) en haalt artikel 12.5 aan. Die reed gewoon zelf met die fiets zeker? :laugh:
Het antwoordformulier is wel te kort om mijn professionele reactie volledig op te krijgen. :headshake:

Hoe ga je dat uitleggen? Want boete klopt toch langs geen kanten?

Hoe ga je dat uitleggen? Want boete klopt toch langs geen kanten?
Ik ga uit van seponeren, maar je weet nooit natuurlijk. Er zat bij het PV al een foto van het kruispunt (wat het nog raarder maakt), dus ik heb gewoon mij in het bezwaar beroept op de aanwezige borden B1, B15, art 12.5 en art 43.3 (aangezien de fietser die een B1 had zogezegd een noodstop moest uitvoeren zal die in geen geval de voorzichtigheid van dat artikel gevolgd hebben).
Er staat ook wel een contactnr op om een afspraak te maken om op het politiebureau uitgebreider uitleg te kunnen doen, maar geen idee of dat meer uithaalt dan de papieren versie?
Ik heb daar enkele jaren geleden op exact hetzelfde punt nog een fietser overreden en werd in mijn recht gesteld. Ze komen daar zonder vertragen van achter de hoek, negeren de verkeersborden en dan zou je als automobilist een boete krijgen? Komaan zeg. Zou me echt niet verbazen dat die agent zelf op de fiets zat. :lol:

Weer iets bijgeleerd, ik had eigenlijk geen idee of die elektronische zouden werken als je niet stilstaat - nog nooit de neiging gehad dat uit te testen...

Op het vorig model A3 werkt dat alleszins wel aan 50km/u. :unsure:
Referentie: mijn vriendin en ik tijdens een testrit op de baan van D'ieteren Zaventem en ze was enkele van de toppekes aan het testen zonder te weten wat ze deden. :laugh:

net terug uit Italie. Ik heb het twee jaar geleden al ervaren en nu was het weer van dat. Die mannen kunnen niet rijden. Of ze tuffen onverstoord aan 110 op het tweede / derde (indien vier rijvakken) vak . Beetje gelijk de Fransen, maar dan erger.

OF

Ze duwen u bijna de vangrails in, ook als je aan ruim 140 gezwind een kleine colonne inhaalt en je langs geen kanten kunt invoegen zonder ongelukken. En maar flikkeren met de grootlichten. Voor je het weet zit je ook van "basta" te doen in de auto en met de handjes te zwaaien.
Waar in Italië? Dat kan sterk variëren.

Ergernis van vandaag: 3,5u gereden op het traject Gent-Mol. Fuck zeg. Op de heenrit was het maar 1,5u, maar dat was wel om 5u30 vertrekken. Zo'n file is afmattend en afstompend.

Waar in Italië? Dat kan sterk variëren.
Mijn ervaring is dat het onmiddellijk begint van zodra je de grens oversteekt. In Ticino (CH) of Istrië (SI) houdt iedereen netjes afstand en rijden ze defensief. Van zodra het Italiaans grondgebied begint zitten ze direct in je hol te boren als je niet minstens 30 km/u boven de maximumsnelheid rijdt en zijn volle witte lijnen niet meer van tel.

Mijn ervaring is dat het onmiddellijk begint van zodra je de grens oversteekt. In Ticino (CH) of Istrië (SI) houdt iedereen netjes afstand en rijden ze defensief. Van zodra het Italiaans grondgebied begint zitten ze direct in je hol te boren als je niet minstens 30 km/u boven de maximumsnelheid rijdt en zijn volle witte lijnen niet meer van tel.
Regio Garda tot Venetië vond ik het eigenlijk best nog oké. Milaan-Como was al assertiever.

Verder naar het zuiden is wel wat anders begrijp ik met Napels als orgelpunt.

Wat bumperkleven betreft vind ik België toch al behoorlijk irritant. Zeker BMW's en witte bestelbusjes.

net terug uit Italie. Ik heb het twee jaar geleden al ervaren en nu was het weer van dat. Die mannen kunnen niet rijden. Of ze tuffen onverstoord aan 110 op het tweede / derde (indien vier rijvakken) vak . Beetje gelijk de Fransen, maar dan erger.

OF

Ze duwen u bijna de vangrails in, ook als je aan ruim 140 gezwind een kleine colonne inhaalt en je langs geen kanten kunt invoegen zonder ongelukken. En maar flikkeren met de grootlichten. Voor je het weet zit je ook van "basta" te doen in de auto en met de handjes te zwaaien.
Net terug van Frankrijk, daar kunnen ze inderdaad wel wat van bumperkleven. En ook op momenten dat het helemaal geen steek houdt, als in er rijden nog 10 auto's voor mij en ik rij de maximum snelheid.

Wat wel aangenaam was tov rijden in Vlaanderen:
- Er wordt daar nog echt voorrang gegeven zoals het hoort, dus er wordt gewacht tot er een voldoende groot gat is in plaats van er zich gewoon tussen te smijten zodat de mensen op de voorrangsbaan maar in de remmen mogen gaan.
- Quasi iedereen rijdt dicht tegen de maximumsnelheid op een 80 baan, dus niet zoals hier waar de helft aan 55-60 taffelt.

Regio Garda tot Venetië vond ik het eigenlijk best nog oké. Milaan-Como was al assertiever.

Verder naar het zuiden is wel wat anders begrijp ik met Napels als orgelpunt.
Een paar jaar geleden op vakantie in Sicilië, dat was ook een avontuur.

Met huurwagen van de parking rijden, oprit auto strade en daar direct 3 wagens naast elkaar zien rijden op baan met 2 rijvakken.

Terug
Bovenaan