De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Luiheid noem ik dat, man man. En dan verschieten dat 60% van de Belgen obesitas heeft.

🤡
Ik vraag mij vooral af wat de werkelijke te betalen kost is bij zulke zaken. De kranten staan vol met ongevallen waar de schade snel oploopt tot meer dan 100K. Van die gasten met een BMW die gezopen hebben en dan een rij wagens rammen. Gisteren 1 die wou driften en daarbij een range rover raakte, per Total. De verzekering gaat daar toch niet in tussen komen? Anderzijds hebben die gasten amper een nagel en vaak al lening lopen voor hun 2dehands BMW. Een kei kan je niet stropen.

Luiheid noem ik dat, man man. En dan verschieten dat 60% van de Belgen obesitas heeft.

Ik vraag mij vooral af wat de werkelijke te betalen kost is bij zulke zaken. De kranten staan vol met ongevallen waar de schade snel oploopt tot meer dan 100K. Van die gasten met een BMW die gezopen hebben en dan een rij wagens rammen. Gisteren 1 die wou driften en daarbij een range rover raakte, per Total. De verzekering gaat daar toch niet in tussen komen? Anderzijds hebben die gasten amper een nagel en vaak al lening lopen voor hun 2dehands BMW. Een kei kan je niet stropen.
De verzekering komt altijd tussen om de schade aan derden te vergoeden. Het is dan aan hen om eventueel hun geld terug te proberen vorderen bij hun cliënt, maar die schade wordt wel degelijk vergoed (als er verzekering is natuurlijk).

dat klopt niet he. Bij dikke banden moet ge harder trappen dan bij dunne banden. ne koersvelo gaat gemakkelijker vooruit dan ne mountainbike. Ne fatbike gaat dus zwaarder trappen dan ne gewone velo (alhoewel het wel zal meevallen aangezien die dingen elektrische fietsen zijn)

Bij dikke banden moet ge harder trappen dan bij dunne banden
Ja en neen. Je moet ook rekening houden met de vervorming van de band. Da's ook de reden waarom men tegenwoordig op de racefiets met 30 of zelfs 32mm brede banden rijdt, terwijl dit 20 jaar geleden nog 21 of 23mm was.

Ja en neen. Je moet ook rekening houden met de vervorming van de band. Da's ook de reden waarom men tegenwoordig op de racefiets met 30 of zelfs 32mm brede banden rijdt, terwijl dit 20 jaar geleden nog 21 of 23mm was.
Is dat ook niet voor het comfort? Op 21mm kon je net zo goed op je velg rijden qua absorptie van oneffenheden. Plus meer grip, dus snellere bochten.

Terug van Duitsland, komende van Leipzig.
Daar toch leuker rijden dan hier.

Wegenwerken, maar das standaard. De meeste wel hoffelijk en vlug opzij itt tot in NL of hier in België. Hier blijven ze gewoon links plakken.

Laatst bewerkt:
Terug van Duitsland, komende van Leipzig.
Wat er opviel, rustiger op de weg dan de heenreis 2 weken geleden.

Wegenwerken, maar das standaard. En toch nog regelmatig stukken gehad om te kunnen doorrijden. Rond de 140 / 150. Maar toch nog veel snellere mannen op de baan. De meeste wel hoffelijk en vlug opzij itt tot in NL of hier in België.

Was 2j geleden de laatste keer in Duitsland geweest, en kom er altijd graag.
Serieuze ergernis.

Op de Ring van Antwerpen een auto die eerst een fiets verliest, daarna een groot kussen. Gelukkig geen te druk verkeer zodat ik nog kon uitwijken naar het linker vak...

Die reed gewoon met heel de kofferklep open, een 5-deurs model. Ik hoop dat het door 1 of andere fout was dat zijn koffer ineens open stond, anders was het compleet idioot om met een koffer vol met losliggend gerief rond te rijden met die klep wagenwijd open.

Voor de elvendertigste keer: WAT is dat met die Fransozen die tegen 100 ostentatief op het middenvak blijven rijden?
Kan men ook van Engelsen zeggen die net met de boot in Calais of Zeebrugge aankwamen of naar daar rijden, of Polen met een lichte vrachtwagen met B rijbewijs.

Ik moet nu ook wel toegeven dat ik op de Brusselse of Antwerpse ring het “Audi-privilege” toepas en assertief-met-grote-A van rijstrook wissel.

Ik snap niet waarom ik afschuwelijk rijgedrag zie telkens ik in Ieper ben. Ze moeten daar een keer meer drugscontroles doen op weggebruikers want een andere verklaring heb ik niet.

Op 1 maand tijd drie keer miserie meegemaakt op dit kruispunt

Fietsertje van links van rond de 16jaar zonder te kijken de straat over.
Bestelwagen van links gewoon stopbord genegeerd
auto van tweede straat rechts slaat links af maar doet aan spookrijden.

Ook weer in de Far West, een 'inschattingsfout' volgens die agent...
Hoe kun je nu om 2u40 de enige andere weggebruiker rammen? Misschien dat er nog iets anders in het spel is dan enkel alcohol waar ze niet op getest hebben...

Ik snap niet waarom ik afschuwelijk rijgedrag zie telkens ik in Ieper ben. Ze moeten daar een keer meer drugscontroles doen op weggebruikers want een andere verklaring heb ik niet.

Op 1 maand tijd drie keer miserie meegemaakt op dit kruispunt

Fietsertje van links van rond de 16jaar zonder te kijken de straat over.
Bestelwagen van links gewoon stopbord genegeerd
auto van tweede straat rechts slaat links af maar doet aan spookrijden.
Dat is een verschrikkelijk slecht aangelegd punt. Als je daar van links komt, zie je veel te laat wat er op de hoofdweg rijdt. Ik stop daar altijd, kijk voldoende links en rechts, maar heb mij toch ook al mispakt. Op street view staat er daar nu een mobilhome en een pick-up in die parkeerstrook. Ik kan u garanderen dat in zo'n geval je gewoon geen kans hebt om te zien wat er daar rijdt zonder dat de neus van je auto al volledig op de weg staat.

Fietsers die daar echter zonder enige vorm van vertragen gewoon rechtdoor gaan zijn idd wel standaard op dat punt, geen idee waarom.

Ik moest afgelopen zaterdag in Herentals zijn, dus dacht: ik ga sowieso in de voormiddag. Er zal dan 'minder' verkeer zijn.

Ondertussen in Antwerpen.... Om 11u al een file aan de Kennedytunnel richting in Gent. Om 12u stond die file al vandaar tot aan het knooppunt Antwerpen-Oost.... Dikke zucht als ge al int weekend tegenwoordig ook nie meer filevrij ergens moet zijn.

Terug
Bovenaan