De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik veronderstel niet dat er nog plaats was, er was nog plaats aan zijn linkerkant.

Naar waar zou ik moeten opgeschoven zijn, naar die persoon die rechts van mij stond op de invalideplaats die al schuin geparkeerd stond, zodat ik zijn toegang zou blokkeren?
Naar de plaats waar die mercedes stond die jou blokkeerde.

Als jij de Peugeot bestuurder bent dan ben je toch zelf echt slechter geparkeerd dan de Mercedes imo.

De situatie maakt niet uit hoor, ik kijk nooit in een andere auto binnen.

Wat ik wel doe is zo goed als mogelijk in het midden van het vak te staan zonder bestuurders te blokkeren. De keren dat ik op 5cm gestaan heb van iemand zijn eigenlijk altijd dezelfde situatie geweest: betaalparking met smalle plekken en zo goed als volzet. Dan ga ik omgekeerd aan de personen naast mij inrijden (als die voorwaarts ingereden zijn, ik dus achterwaarts) en ga ik meer plaats laten aan mijn bestuurderskant (die ook langs de bestuurderskant van de wagen langs die kant staat) dan aan beide passagierskanten. Soms, als het heel smal is, gaan aan beide passagierskanten idd niemand kunnen instappen. En zeker geen kind in een kinderstoeltje kunnen plaatsen. Maar dat is dan niet mijn probleem/fout.

Idem op parkings met smalle maar doenbare plekken. Ik ga zorgen dat ik en andere bestuurder kunnen uit & instappen maar als je meer plek dan dat nodig hebt voor een kind er in te krijgen is dat pech. Kan crû klinken, maar dat ligt dan eerder aan de inrichting van de parking. Ja, ik snap de frustraties van ouders soms maar je kiest nog altijd zelf om daar te parkeren en je weet zelf ook hoeveel plek je nodig hebt ervoor. En soms is er geen keuze want dat kunnen de enige parkeerplekken zijn, maar dan ligt het niet aan andere bestuurders om u extra plek te geven en zo dus andere wagens minder plek te geven.

Dit gaat er natuurlijk van uit dat iedereen zich in het midden van het vak zet. Associale mensen die zich in brede plekken tot tegen de lijn zetten voor geen reden zijn associaal; ongeacht of er ergens een kinderzitje aanwezig is ;)
Ik ging verder op de post van @Tonerider hé. Mensen die zich verder zetten om voldoende plaats te hebben.

Verder lijkt jouw laatste alinea waar het op neerkomt, maar eerlijk gezegd lees ik 0 pragmatisme in deze hele discussie.

Ik ging verder op de post van @Tonerider hé. Mensen die zich verder zetten om voldoende plaats te hebben.

Verder lijkt jouw laatste alinea waar het op neerkomt, maar eerlijk gezegd lees ik 0 pragmatisme in deze hele discussie.
Ik zie gewoon niet in waarom je dat kinderstoeltje aanhaalt. Dat was mijn hele punt hoor. Ik kijk niet binnen in een auto dus geef mensen met een kinderstoeltje geen speciale behandeling.
Ik antwoorde op dit specifiek hé:
Als je dat niet kan zien ben je best niet op weg met anderhalve ton aan metaal en kunststof lijkt me.
Waar jij commentaar had over mensen hun rijvaaardigheid als ze een kinderstoeltje niet zien staan. Mijn antwoord daarop was simpelweg dat ik niet in een auto binnenkijk. En ik zie niet in hoe dat mijn rijvaardigheid zou beïnvloeden...

Als jij de Peugeot bestuurder bent dan ben je toch zelf echt slechter geparkeerd dan de Mercedes imo.
Ale vooruit, dus moedwillig iemand zijn toegang tot zijn voertuig blokkeren terwijl die nog binnen zijn eigen vak staat, hoewel op de lijnen, is minder erg.

Het zijn hier allemaal nogal moraalridders, tot het jullie zelf voorvalt.

Ik heb hier 1 ding op te zeggen.

IMG_4260.jpeg

"Binnen het vak" en "op de lijnen" zijn niet verenigbaar. Je staat op de lijnen, dus buiten het vak.

Daarbij is er niets mis mee met je fout toegeven. En is het perfect mogelijke dat jullie alletwee 'fout' zijn.

Ik zie gewoon niet in waarom je dat kinderstoeltje aanhaalt. Dat was mijn hele punt hoor. Ik kijk niet binnen in een auto dus geef mensen met een kinderstoeltje geen speciale behandeling.
Ik antwoorde op dit specifiek hé:
Omdat de post waar ik op reageerde extra redenen aanhaalde waarom mensen zich liever apart zetten. Je weet wel, het ging eerst over "car guys" en hoe een beetje scheef staan kennelijk een groot probleem was.

Dus ik geef nog een reden. Dat jij niet binnenkijkt is jouw zaak hé. Ik vraag me af hoe je niet binnenkijkt in een wagen vlak naast de jouwe, maar soit.

Als je een baby of peuter mee hebt ga je die niet eerst even laten wachten op de parking om uit een plaats te rijden.
Ik steek mijn hand nog tussen de deur en de wagen naast mij, ik denk dat bij vele andere je dan een kap hebt in je deur.
Waar jij commentaar had over mensen hun rijvaaardigheid als ze een kinderstoeltje niet zien staan. Mijn antwoord daarop was simpelweg dat ik niet in een auto binnenkijk. En ik zie niet in hoe dat mijn rijvaardigheid zou beïnvloeden...
In een discussie waarin een beetje scheef staan een groot probleem wordt genoemd en mensen zich apart zetten omdat anderen zogezegd niet kunnen rijden of kinderen meehebben in de wagen vind ik het straf dat je een kinderzitje niet zou opmerken. Het gaat me over zo dicht bij een wagen parkeren dat je al toeren moet uithalen om als mobiele mens in je wagen te kruipen.

Opnieuw, dat jij uit principe, omdat je altijd achteruit rijdt, of gebrek van perifeer zicht niet binnenkijkt moet jij weten. Zou de eerst keer niet zijn dat ik iemand zie klaarzitten om uit te stappen en me moet inhouden omdat die mensen niet kijken en hun deur openen. Die vinden dat waarschijnlijk ook geen probleem.

Wat me stoort is dat zwart-wit gedoe over "geen uitzonderingen" en what not. Want iedereen is natuurlijk de perfecte chauffeur, maar de rest, goh. Een beetje pragmatisch zijn gaat iedereen volgens mij veel frustratie besparen. Ik pleit hier niet voor een of andere uitzondering maken voor mensen met een kinderzitje, ik zeg gewoon dat vlak naast mensen parkeren -wat hier dus al als "not done" werd bekeken- dan gewoon nog storender wordt.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af hoe je niet binnenkijkt in een wagen vlak naast de jouwe, maar soit.
...
Opnieuw, dat jij uit principe, omdat je altijd achteruit rijdt, of gebrek van perifeer zicht niet binnenkijkt moet jij weten.
Heel veel blabla en commentaar op mensen terwijl je ze en de situatie niet kent. De context doet er uiteindelijk niet eens toe, je stelt mensen hun rijvaardigheid in vraag als ze een kinderzitje niet opmerken terwijl dat niets met rijvaardigheid te maken heeft. Eerst vraag je je af hoe ik niet binnenkijk en dan moet ik het maar weten?

Maar ik zal er toch op antwoorden: ik kijk niet binnen in andermans wagen omdat ik hun privacy respecteer en het mij niet boeit. Ik let op andere dingen die van belang zijn voor mijn veiligheid en dat ik mijn en anderen hun eigendom niet beschadig tijdens het uitstappen. Als ik uitgestapt ben, kijk ik over de auto naast mij. En ik ga al zeker geen extra moeite doen om binnen te loeren bij mensen met geblindeerde ruiten of zo'n zonnescherm dat ze op de achterruit hangen hebben.

Heel veel blabla en commentaar op mensen terwijl je ze en de situatie niet kent. De context doet er uiteindelijk niet eens toe, je stelt mensen hun rijvaardigheid in vraag als ze een kinderzitje niet opmerken terwijl dat niets met rijvaardigheid te maken heeft. Eerst vraag je je af hoe ik niet binnenkijk en dan moet ik het maar weten?

Maar ik zal er toch op antwoorden: ik kijk niet binnen in andermans wagen omdat ik hun privacy respecteer en het mij niet boeit. Ik let op andere dingen die van belang zijn voor mijn veiligheid en dat ik mijn en anderen hun eigendom niet beschadig tijdens het uitstappen. Als ik uitgestapt ben, kijk ik over de auto naast mij. En ik ga al zeker geen extra moeite doen om binnen te loeren bij mensen met geblindeerde ruiten of zo'n zonnescherm dat ze op de achterruit hangen hebben.
Uhu. En dit is zeker geen blabla en commentaar natuurlijk. Ik zal nog eens moeite doen om op jouw gezaag te blijven antwoorden.

Als je graag een hele zaak maakt van een kleine forumpost moet je het inderdaad maar weten.

Ale vooruit, dus moedwillig iemand zijn toegang tot zijn voertuig blokkeren terwijl die nog binnen zijn eigen vak staat, hoewel op de lijnen, is minder erg.
Met de steeds breder wordende wagens, en de steeds smaller wordende parkeervakken (vooral bij warenhuizen), is het vaak moeilijk om dat niet te doen, zeker als de buurman niet de moeite heeft genomen om netjes recht en in het midden van zijn vak te parkeren. Als het kan, parkeer ik elders, maar indien niet mogelijk moeten ze maar op de blaren zitten.

Vrijdag aan de Colruyt hebben ze tegen de auto gereden en vluchtmisdrijf gepleegd.
Het moet bij het inparkeren gebeurd zijn, het gezien hebben en weggereden zijn.
Er is een zwarte veeg van achter naar voor en de achterste sierstrip was eraf en stak tussen die aan de voordeur.
Camera’s bekeken en uiteraard geen enkele gericht op mijn parkeerplaats.
Gelukkig is het maar mijn backup Containerpark voertuig a.k.a. Peugeot partner 2003.
Daarom dus blij dat ik deze gebruik voor de boodschappen maar wel pissed door die lafaard dat niet kan rijden en geen verantwoordelijkheidszin heeft.
Gewoon een zoveelste waardeloze Belg.

Het zijn hier allemaal nogal moraalridders, tot het jullie zelf voorvalt.

Ik heb hier 1 ding op te zeggen.
Hoe weet je zo zeker dat het moedwillig was? Zag je hem parkeren? Ik zei het al: verwacht je dat hij jouw fout kopieert zodat je dan wel genoeg plaats heb? Was het zo moeilijk om zelf even je auto te corrigeren? Ik doe dat zelf altijd, als ik uitstap en merk dat ik iets te dicht bij de ene lijn zit en te ver van de ander, parkeer ik het opnieuw. 30s max werk.

Als je zelf schoon binnen de lijnen zat, en de Mercedes onveranderd van plaats, zou je dan genoeg plaats gehad hebben om in te stappen? Ik ben vrij zeker van wel.

Spijtig dat je je eigen fout weigert in te zien.

Vrijdag aan de Colruyt hebben ze tegen de auto gereden en vluchtmisdrijf gepleegd.
Het moet bij het inparkeren gebeurd zijn, het gezien hebben en weggereden zijn.
Er is een zwarte veeg van achter naar voor en de achterste sierstrip was eraf en stak tussen die aan de voordeur.
Camera’s bekeken en uiteraard geen enkele gericht op mijn parkeerplaats.
Gelukkig is het maar mijn backup Containerpark voertuig a.k.a. Peugeot partner 2003.
Daarom dus blij dat ik deze gebruik voor de boodschappen maar wel pissed door die lafaard dat niet kan rijden en geen verantwoordelijkheidszin heeft.
Gewoon een zoveelste waardeloze Belg.
Ook al 2 x gehad in de Colruyt, één keer op VW T5, een kras van 1m gvd! Dan een jaar later m'n Tesla, sindsdien ga ik naar AH en Carrefour.
Trekt minder vluchtmisdrijfassholes aan, of de mensen die naar daar gaan rijden beter dan deze die naar de Colruyt gaan. 😂 🤬
En als het toch de Colruyt moet zijn, ga ik op de verste parkeerplaats staan waar er geen kat is.

Ook al 2 x gehad in de Colruyt, één keer op VW T5, een kras van 1m gvd! Dan een jaar later m'n Tesla, sindsdien ga ik naar AH en Carrefour.
Trekt minder vluchtmisdrijfassholes aan, of de mensen die naar daar gaan rijden beter dan deze die naar de Colruyt gaan. 😂 🤬
En als het toch de Colruyt moet zijn, ga ik op de verste parkeerplaats staan waar er geen kat is.
Ik doe dat ook. Maar toch is de auto een magneet om er toch naast te gaan staan 🤷‍♂️

Met de steeds breder wordende wagens, en de steeds smaller wordende parkeervakken (vooral bij warenhuizen)
Dat eerste is inderdaad een trend die al jaren speelt. Dat oude parkings daardoor in verhouding steeds kleiner worden ten opzichte van de gemiddelde auto is een logisch gevolg. Dat nieuwe / vernieuwde warenhuizen dan niet gewoon direct grotere parkings aanleggen snap ik dan weer niet.

Hier is er vorig jaar een AH gekomen in een gloednieuw gebouw ondergrondse parking aan. Ik heb echt de indruk dat ze die parkings hebben gebouwd op de grootte van de gemiddelde Hollandse koekendoos om toch net enkele parkeerplaatsen meer te hebben. Zelfs met 2 simpele hatchbacks naast elkaar (binnen hun vak) al geregeld manoeuvres moeten uithalen om deftig in / uit uw vak te rijden in combinatie met die betonnen pilaren. Hoeft niet te verbazen dat ik al meermaals spiegels heb weten sneuvelen en vermoed dat "bumperkusjes" ook wel courant zijn.

Probleem van de klant zeker ... 🤷‍♂️

Total tankstation op de E40 richting Gent (of Antwerpen, whatever is hetzelfde).
Mensen die zich daar parkeren naast de pomp om dan vervolgens NIET eens te tanken maar gewoon gezellig vettige snelwegbroodjes gaan kopen. Daar sta je dan 15 minuten te wachten totdat je kan tanken.
Echt ongelooflijke zandbakken. 20m verder is er een parking waar wel 100 auto's kunnen staan.
Ah ja maar dat is waarschijnlijk te ver voor hun vette broodjesreet.

Echt eh 😤
Deze middag tijdens mijn middagpauze wil ik die sierstrip terugplaatsen, hier klopt iets niet?! Die sierstrip is bevestigd met een 10 tal losse clips, er zaten een paar nog in de flank en raar maar waar op dezelfde plek als de flank zat er een clips in de sierstrip.
Dit kan alleen maar als ze die clips terug op de sierstrip hebben gezet en willen terugzetten hebben. Dus ze hebben het nog willen verdoezelen.
Ik hou int oog, een blauwe auto met zwarte sierstrip die rechtsvoor schade heeft. Volgende vrijdag aan de Colruyt eens zien… ik draai zijne remolienippel los 😅

Tankstation E40 Drongen. Ik kom daar met de moto toe. Er is voor de deur van het gebouw een parkeerplaats voorbehouden voor moto's. Eén groot vak, plaats voor ~3-4 moto's. Staat een auto ingeparkeerd, neemt meer dan de helft van het vak in. Chauffeur hangt nonchalant tegen zijn motorkap. Ik parkeer mij in met de moto, doe mijn helm af etc.

Ik tegen kerel: "Schone moto!"
Kerel: "Wablief?"
Ik tegen kerel: "Ik zeg, schone moto. Alleen heeft hij 2 wielen teveel."
Kerel: *lacht groen* en kijkt ietwat gegeneerd, stapt vervolgens in. Rijdt achteruit en gaat 10m verder op een autoplaats staan :laugh:

Ter illustratie van google streetview
Nyil6WF.jpeg

Total tankstation op de E40 richting Gent (of Antwerpen, whatever is hetzelfde).
Mensen die zich daar parkeren naast de pomp om dan vervolgens NIET eens te tanken maar gewoon gezellig vettige snelwegbroodjes gaan kopen. Daar sta je dan 15 minuten te wachten totdat je kan tanken.
Echt ongelooflijke zandbakken. 20m verder is er een parking waar wel 100 auto's kunnen staan.
Ah ja maar dat is waarschijnlijk te ver voor hun vette broodjesreet.
Of na het tanken wel al instappen maar dan nog een of ander vertrekritueel van enkele minuten doen: de gordel, kilometers op nul zetten, smartphone checken, zien of haar goed ligt, kijken of de kinders het nog allemaal naar hun zin hebben enzovoort.
Er staat nog twee man achter u te wachten om te tanken, stapt in, rij godverdomme 5 meter verder en doe dan uw ding zo lang ge wilt.

Terug
Bovenaan