De situatie maakt niet uit hoor, ik kijk nooit in een andere auto binnen.
Wat ik wel doe is zo goed als mogelijk in het midden van het vak te staan zonder bestuurders te blokkeren. De keren dat ik op 5cm gestaan heb van iemand zijn eigenlijk altijd dezelfde situatie geweest: betaalparking met smalle plekken en zo goed als volzet. Dan ga ik omgekeerd aan de personen naast mij inrijden (als die voorwaarts ingereden zijn, ik dus achterwaarts) en ga ik meer plaats laten aan mijn bestuurderskant (die ook langs de bestuurderskant van de wagen langs die kant staat) dan aan beide passagierskanten. Soms, als het heel smal is, gaan aan beide passagierskanten idd niemand kunnen instappen. En zeker geen kind in een kinderstoeltje kunnen plaatsen. Maar dat is dan niet mijn probleem/fout.
Idem op parkings met smalle maar doenbare plekken. Ik ga zorgen dat ik en andere bestuurder kunnen uit & instappen maar als je meer plek dan dat nodig hebt voor een kind er in te krijgen is dat pech. Kan crû klinken, maar dat ligt dan eerder aan de inrichting van de parking. Ja, ik snap de frustraties van ouders soms maar je kiest nog altijd zelf om daar te parkeren en je weet zelf ook hoeveel plek je nodig hebt ervoor. En soms is er geen keuze want dat kunnen de enige parkeerplekken zijn, maar dan ligt het niet aan andere bestuurders om u extra plek te geven en zo dus andere wagens minder plek te geven.
Dit gaat er natuurlijk van uit dat iedereen zich in het midden van het vak zet. Associale mensen die zich in brede plekken tot tegen de lijn zetten voor geen reden zijn associaal; ongeacht of er ergens een kinderzitje aanwezig is