De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Een GAS boete die kan oplopen tot €350 is toch ook een regelrechte grap ten opzichte van de (directe en indirecte) schade en tijdsverlies die ze hiermee aanrichten.
Hoezo enkel maar een GAS boete? De eigenaars van die wagens kunnen toch de terugbetaling van die schade eisen door naar de rechtbank te gaan? Wat natuurlijk een jaartje of 2 kan duren in dit apenland... 🤬

Hoezo enkel maar een GAS boete? De eigenaars van die wagens kunnen toch de terugbetaling van die schade eisen door naar de rechtbank te gaan? Wat natuurlijk een jaartje of 2 kan duren in dit apenland... 🤬

Ze lopen blijkbaar ook gemaskerd rond, is ook strafbaar met goede reden. Als men wil, kunnen er gegarandeerd meer overtredingen gevonden worden om te beboeten dan enkel een GAS boete van €350.

Niet-gerelateerd ergernis vanochtend: motard die op een afrit waar de snelheid tot 70 km/u beperkt is, afwisselend links en rechts aan mijn bumper komt hangen - als ik nog maar naar mijn rempedaal gekeken had, konden ze hem met een tandenstoker uit mijn koffer peuteren. Dan heeft hij rechts over de pechstrook voorbijgestoken. Ik moet zeggen dat dat nu wel een uitzondering is tegenover de meeste motorijders die wel deftig rijden.

Net 5km in een treintje gezeten achter een uitgeweken Brusseleir*.
35km/u in de zone 30 (super), helaas ook buiten deze zone in de bebouwde kom, maar ook op de N-baan tussen dorpskernen.

*geen echte Brusseleir, die rijden geen 30!

Bedoel je met de echte Brusseleirs de soort die het plebs langs de tram/busstrook voorbijknalt met zijn BMW / AMG met buitenlandse nummerplaat en al vóór het licht groen is geworden ligt te claxonneren dat het niet vooruit gaat, de soort die zich met hun oud wrak vol blutsen nonchalant in dubbel file zet, of de combinatie van deze twee.

File rijden is voor veel mensen toch ook een opgave.

Ik wil van strook wisselen en der is een gat dat net groot genoeg is. Ik ben dan de idioot dat z'n pinker op zet en wacht tot het gat wat groter wordt. Of het gat is groot genoeg en ge wilt kenbaar maken dat ge opschuift zodat die persoon links of rechts van je niet zou versnellen.
Keer op keer hebt ge mensen die dat gat dan galant dicht rijden.

Geen idee of dat is van niet willen of niet kunnen. Maar ge ziet ze dikwijls zelfs versnellen om er u maar niet tussen te hoeven laten. Om eens ze u voorbij zijn op de rem te trappen omdat hun voorligger een pak trager rijdt.

Of mensen die constant van links naar rechts flitsen om toch maar die ene minuut te winnen.

En dan vergeet ik nog diegenen die zo graag naar een ander vak gaan zich maar schuin zetten. Gevolg is dan soms dat het verkeer op de strook waar ze af willen al terug vertrokken is en het verkeer op de strook waar ze naartoe willen stil staat. Dan staat dat hele vak daar stil omdat er ene geen geduld.

Wisselen van vak zonder pinker te gebruiken is ook zo nen topper: langzaam opschuiven dan hebben ze wel door dat ik van vak wil wisselen.

Of wat pechstrook meenemen of lijnen en arcering negeren om toch maar wat sneller te zijn.

kwestie van schuiven hebt ge ook dikwijls met voorsorteervakken aan een kruispunt. (vooral als het van 1 vak naar 2 gaat) In plaats van direct op dat voorsorteervak in te voegen zodra ze kunnen , schuiven ze langzaam op zodat ze pas tegen het einde op hun vak zitten. Zo irritant, zeker wanneer het voorsorteervak rood heeft en degene die rechtdoor willen groen. Ge zou eigenlijk dus door kunnen rijden, maar omdat zij opzij schuiven en ondertussen uitbollen of afremmen, hang je daarachter mee vast.

Idem met ritsen - hier aan Leonardkruispunt van Jezus-Eik E411 aansluiting met R0 moet iedereen ritsen tot op 1 rijstrook.

8 op de 10 chauffeurs heeft volgens mij niet de intellectuele capaciteit om correct te ritsen. Het werkt pas echt wanneer beide rijstroken anticiperen en ruimte laten tussen voorligger én snelheid aanpassen.

Nog een ergernis op 100m van mijn huis - een T splitsing waar het gros van de bestuurders links afslaat van de hoofdbaan. Opnieuw meer dan 8 op de 10 chauffeurs kan deze afslag niet correct nemen, maar snijdt een heel stuk af op potentieel tegemoetkomend verkeer inclusief fietsers die mogelijks linksaf moeten op de hoofdbaan. De markering is nochtans duidelijk genoeg.

i-7q5Vzsf-S.jpg

kwestie van schuiven hebt ge ook dikwijls met voorsorteervakken aan een kruispunt. (vooral als het van 1 vak naar 2 gaat) In plaats van direct op dat voorsorteervak in te voegen zodra ze kunnen , schuiven ze langzaam op zodat ze pas tegen het einde op hun vak zitten. Zo irritant, zeker wanneer het voorsorteervak rood heeft en degene die rechtdoor willen groen. Ge zou eigenlijk dus door kunnen rijden, maar omdat zij opzij schuiven en ondertussen uitbollen of afremmen, hang je daarachter mee vast.
= In Brussel is dat typisch claxon tot dat ze plaats maken. Niet meer, niet minder.

8 op de 10 chauffeurs heeft volgens mij niet de intellectuele capaciteit om correct te ritsen. Het werkt pas echt wanneer beide rijstroken anticiperen en ruimte laten tussen voorligger én snelheid aanpassen.
Bij een deel gaat dat uit incompetentie zijn, bij een deel uit scumbag gedrag want er moest maar is iemand een autolengte winnen ten opzichte van hun bij het ritsen.

Nog een ergernis op 100m van mijn huis - een T splitsing waar het gros van de bestuurders links afslaat van de hoofdbaan. Opnieuw meer dan 8 op de 10 chauffeurs kan deze afslag niet correct nemen, maar snijdt een heel stuk af op potentieel tegemoetkomend verkeer inclusief fietsers die mogelijks linksaf moeten op de hoofdbaan. De markering is nochtans duidelijk genoeg.
En effectief moeite moeten doen om te vertragen en dan nog eens verder aan uw stuur te moeten draaien? :wtf:
Ook hiervoor is er de claxon, eventueel in combinatie met fahren trekken en teken doen als er nog genoeg tijd voor is.

Of wat pechstrook meenemen of lijnen en arcering negeren om toch maar wat sneller te zijn.
Had onlangs zo iemand op de buitenring bij het invoegen van de E40 van Leuven. Er was file (uiteraard is er file ...) en mister fancypants in de blinkende Q6 moest en zou per se invoegen op dat eerste deel met nog volle lijn omdat het net iets vlotter (lees: net iets minder vaak stilstaan) rijdt. Begint op te schuiven maar verwacht niet dat ik naast hem kom rijden waardoor hij niet verder kan opschuiven. Raampje omlaag en hij begint te roepen "of dat het waard was?" Goh ja kweet niet, ik volg mijn rijvak, bij u is het een maneuver met bewust een derde graad overtreding door die volle lijn te overschrijden, dus dat is denk ik toch al wel een kleine €200 waard.

Kerel is uiteindelijk iets achter mij ingevoegd en direct verder opgeschoven tot het linkse rijvak. Toen ik een ganse tijd later richting A12 afsloeg zat hij toch al zéker een vijftal auto's voor mij. :thumb:

Kom terug aan de auto na op restaurant te
zijn geweest.
Mensen die hun wagen zo naast andere mensen zetten mogen ze voor mijn part de goelags insturen.
IMG_4226.jpeg

zijn geweest.
Mensen die hun wagen zo naast andere mensen zetten mogen ze voor mijn part de goelags insturen.

De enigen die naar de goelag mogen gaan zijn degene die hun wagen niet eens deftig tussen de lijntjes kunnen parkeren. De uwe (als de Peugeot van u is) staat met zijn voorwiel over de lijn en te veel naar de linkerkant. De Mercedes staat netjes tussen de lijntjes. Moet die dan ook dezelfde fout maken zodat er voldoende plaats is om in te stappen?

Dat is dus waarom carguys steeds ver weg van andere wagens parkeren of in een ondergrondse parking naar het bovenste of onderste verdiep rijden waar die amateurs niet komen (want die kiezen het eerste gat dat ze zien).

Op die manier parkeren zou zelfs een forumban moeten opleveren.

Dat is dus waarom carguys steeds ver weg van andere wagens parkeren of in een ondergrondse parking naar het bovenste of onderste verdiep rijden waar die amateurs niet komen (want die kiezen het eerste gat dat ze zien).
Als semi-carguy parkeer ik altijd naast een duurdere wagen dan de mijne. Werkt ook goed knock on wood

zijn geweest.
IMG_4226.jpeg
Los van het feit dat jij gewoon slecht staat, vlug vraagje: Is die blauwe lijn van een gehandicapten plaats en is het het vak waar jij instaat of die Mercedes? Of is het in een land zoals in Italië waar dit betalende plekken aanduidt?

Op die manier parkeren zou zelfs een forumban moeten opleveren.
ik parkeer mij dikwijls op de verre lege helft van de AH hier en dan toch heb je nog mensen die vlak naast je komen staan. Dan vraag ik me toch ook af waarom ze dat doen. Heel de rij is vrij, laat dan tenminste 1 plaats open.

In verband met bovenstaande foto: de auto op de lijn is niet altijd de slechte parkeerder. Voor hetzelfde geld stond de auto rechts van hem ook zo waardoor die ook zo moest parkeren, maar is de slechte parkeerder ondertussen alweer vertrokken

Terug
Bovenaan