De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat eerste is inderdaad een trend die al jaren speelt. Dat oude parkings daardoor in verhouding steeds kleiner worden ten opzichte van de gemiddelde auto is een logisch gevolg. Dat nieuwe / vernieuwde warenhuizen dan niet gewoon direct grotere parkings aanleggen snap ik dan weer niet.

Hier is er vorig jaar een AH gekomen in een gloednieuw gebouw ondergrondse parking aan. Ik heb echt de indruk dat ze die parkings hebben gebouwd op de grootte van de gemiddelde Hollandse koekendoos om toch net enkele parkeerplaatsen meer te hebben. Zelfs met 2 simpele hatchbacks naast elkaar (binnen hun vak) al geregeld manoeuvres moeten uithalen om deftig in / uit uw vak te rijden in combinatie met die betonnen pilaren. Hoeft niet te verbazen dat ik al meermaals spiegels heb weten sneuvelen en vermoed dat "bumperkusjes" ook wel courant zijn.

Probleem van de klant zeker ... 🤷‍♂️
Londerzeel toevallig?

Die Fatbikes mogen ze direct in beslag nemen, random tegenhouden en verbeurd verklaren. Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van een fiets met banden die even breed zijn als de banden van een fiat 500?

Die Fatbikes mogen ze direct in beslag nemen, random tegenhouden en verbeurd verklaren. Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van een fiets met banden die even breed zijn als de banden van een fiat 500?
Als bg-er wil je de grootste velgen en breedste banden.
Het gewone volk wil hetzelfde bereiken met de fiets??🤣
Je ziet ze idd meer en meer opkomen die fatbikes

Ik vind het er vooral erg margi uitzien. Ik zie er ook enkel jonge gastjes op die denken dat ze kweet niet wat zijn. Het is de Wallaroo van deze tijd, maar dan voor 12-jarigen en wrs jonger.

Trajectcontroles als melkkoe is vandaag mijn frustratie op de weg.

Een tijdje geleden ben ik om 23.22 u. voorbij zo'n trajectcontrole gereden. Ongeveer hier: https://maps.app.goo.gl/JaAvKAZWojtwLq5WA

Verdict:
- gemeten snelheid: 52 km/u
- gecorrigeerde snelheid: 46 km/u
- toegelaten snelheid: 30 km/u
- Boete 119 euro

Op dat stukje is er een zone 30 vanwege van een kleuterschool (die ik niet had opgemerkt, het was bovendien laat 's avonds).

Op die baan tussen Groot-Bijgaarden en Ternat geldt voor het grootste deel een snelheidsbeperking van 50 km/u.

Ik geloof nooit dat die trajectcontrole een rechtstreekse impact heeft op de verkeersveiligheid. Ben nadien ter plekke gaan kijken en de trajectcontrole start en eindigt gelijk met de zone 30. Da's een cash cow voor de gemeente Dilbeek.

Trajectcontroles stoppen bij mijn weten altijd bij een overgang naar een andere snelheid. Anders kunnen ze wel zien dat je te snel hebt gereden (alles sneller dan een bepaalde opgestelde tijd voor dat traject) , maar mag je daar nu 30, 50 of een pro rata mix van die 2 en wat is jouw gemeten snelheid (gemiddelde nemen van 2 zones?) . Wettelijk gezien lijkt mij dat moeilijk.

Niet tegenstaande dat gepakt worden in een zone 30 aan een school na 23u ook gewoon zever is.

Zie ze ook meer en meer, vaak icm met wannabe-gangsta-typekes. Moet toch altijd weer een beetje gniffelen dan :laugh:

er zijn wel meer dingen die totaal geen nut hebben of er eigenlijk belachelijk uitzien voor mensen die er geen moer om geven.
Imo, zolang mensen geen overlast bezorgen doen ze maar. Het is het hufter gedrag dat men moet aanpakken, niet het vervoermiddel.

er zijn wel meer dingen die totaal geen nut hebben of er eigenlijk belachelijk uitzien voor mensen die er geen moer om geven.
309.jpg

Het is in het buitenland, rechts naast mij was een invalideplaats waar een auto al redelijk scheef geparkeerd stond. Het zijn smalle plaatsen en ik sta nog binnen de lijnen, zij het iets of wat scheef. Wat geeft die andere chauffeur het recht om de toegang tot mijn auto te blokkeren?

Als jullie dat vergelijken met de positie van mijn auto, dat zegt dat meer over jullie keyboardridders dan over mijn rijkunsten.
Ik ben vrij mager dus ik geraak vermoedelijk nog nipt langs de bestuurderskant in de wagen in uw scenario.

Maar ik heb ooit een keertje voor gehad dat ik als eerste parkeerde en toen ik uren later terugkwam had ik zowel links als rechts hoop en al 5 cm of zo. Ter info: Ik stond netjes binnen de lijnen geparkeerd, die twee anderen stonden gewoon deels in mijn vak maar dat maakt mijn rekening niet.

Ik ben toen langs mijn kofferbak moeten gaan om in mijn wagen te geraken. :frown:

Ik vind in uw geval, dat jezelf ook een klein beetje in de fout gaat. Maar wat die Mercedes doet is natuurlijk gewoon asociaal. Ik zou het niet doen.

Niet tegenstaande dat gepakt worden in een zone 30 aan een school na 23u ook gewoon zever is.
Dat hangt er vanaf welk bordje er hangt. Een gewoon zone 30 bordje voor de schoolzone? Of zo'n verlicht zone 30 bordje dat alleen brand tijdens de schooluren? Bij het eerste bordje is het ook om 23u daar nog steeds 30 km/u hé. :)

Frustratie van een collega: 2x beboet in een zone 30 trajectcontrole. Na correctie 50km/u gemiddeld. Maar aldus ook geflitst wegens een te hoge snelheid door ne mobiele flitspaal (ook 50 km /u). :frown:

Ik vraag me dan wel af: Zijn dit dan wettelijk 2 boetes of 1 boete? Ik vrees voor hem: Helaas 2 boetes vermits hij netjes 50km/u reed en hij vermoedelijk meer dan 1 kruispunt (beslissingsmoment) gepasseerd is en op 1 van die beslissingsmomentjes ook 50km/u reed = aldus meerdere beslissingsmomenten.

Het had anders geweest had hij héél de tijd 30km/u gereden maar op 1 stukje tussen 2 beslissingsmomenten in (net waar de flitspaal stond) 150km/u of zo waardoor zijn gemiddelde alsnog 50km/u was. (Al is dat 2de scenario natuurlijk niet zoveel beter :tongue: ) Dan was zijn gemiddelde snelheid het resultaat van 1 beslissingsmoment en telt de trajectcontrole boete niet (al is dat dan waarschijnlijk wel lastig te bewijzen)

Laatst bewerkt:
Dat hangt er vanaf welk bordje er hangt. Een gewoon zone 30 bordje voor de schoolzone? Of zo'n verlicht zone 30 bordje dat alleen brand tijdens de schooluren? Bij het eerste bordje is het ook om 23u daar nog steeds 30 km/u hé. :)

Frustratie van een collega: 2x beboet in een zone 30 trajectcontrole. Na correctie 50km/u gemiddeld. Maar aldus ook geflitst wegens een te hoge snelheid door ne mobiele flitspaal (ook 50 km /u). :frown:

Ik vraag me dan wel af: Zijn dit dan wettelijk 2 boetes of 1 boete? Ik vrees voor hem: Helaas 2 boetes vermits hij netjes 50km/u reed en hij vermoedelijk meer dan 1 kruispunt (beslissingsmoment) gepasseerd is en op 1 van die beslissingsmomentjes ook 50km/u reed = aldus meerdere beslissingsmomenten.

Het had anders geweest had hij héél de tijd 30km/u gereden maar op 1 stukje tussen 2 beslissingsmomenten in (net waar de flitspaal stond) 150km/u of zo waardoor zijn gemiddelde alsnog 50km/u was. (Al is dat 2de scenario natuurlijk niet zoveel beter :tongue: ) Dan was zijn gemiddelde snelheid het resultaat van 1 beslissingsmoment en telt de trajectcontrole boete niet (al is dat dan waarschijnlijk wel lastig te bewijzen)
Is dat vette deel iets dat je nu zelf hebt uitgevonden?

In elk geval, een tijd geleden heb je hier exact hetzelfde verhaal verteld met dezelfde vraag over de wettelijkheid en ook toen werd duidelijk gemaakt dat het 2 aparte overtredingen zijn. In beide gevallen.

Geen idee wat kruispunten en beslissingsmomenten met het relaas te maken hebben.

een tijd geleden heb je hier exact hetzelfde verhaal verteld met dezelfde vraag over de wettelijkheid en ook toen werd duidelijk gemaakt dat het 2 aparte overtredingen zijn. In beide gevallen.
Ik heb het opgezocht. Dat tijdje geleden = 23 september vorig jaar. Ik weet niet eens meer wat ik gisteren gedaan heb. :p Toch wel ne grote buiging dat je dat nog herinnert. 😄 (Ik bedoel dit positief) Mijn toenmalig voorbeeld was wel niet helemaal identiek aan het huidige (maar who cares)

Is dat vette deel iets dat je nu zelf hebt uitgevonden?
Het is ergens toch logisch dat het 1 overtreding is want het gemiddelde van de trajectcontrole is bepaald door dat ene moment.
Echter Logisch redeneren <> de wetgeving = niet hetzelfde. 😥

Er is in theorie geen limiet aan het aantal boetes dat u kunt krijgen voor herhaalde overtredingen.
--> Het lijkt misschien onredelijk, maar de Belgische wetgeving voorziet in afzonderlijke boetes voor elke snelheidsovertreding die u maakt, zelfs als deze op hetzelfde traject en kort na elkaar plaatsvinden.

Geen idee wat kruispunten en beslissingsmomenten met het relaas te maken hebben.
Dat is mij steeds wijsgemaakt (ik ben oprecht) door familie en vrienden als we praten over snelheidsovertredingen. Echter je hebt gelijk: Dat is een mythe van Jan Modaal.

@Remake ik hoop over 10 maanden dat ik onze conversatie nog herinner en het nog weet hoe het in elkaar steekt. :ROFLMAO: I will do my best this time.

Laatst bewerkt:

🤡

🤡

Opschorting van straf en 2 jaar later weer een ongeval... Misschien moet iemand hem eens aanraden van een taxi te nemen wanneer hij zelf niet in staat is om te rijden.

🤡
Goed dat hij toen opschorting van straf kreeg, hij heeft er echt lessen uitgetrokken en stapt nu met een groter verantwoordelijkheidsgevoel in zijn auto.

🤡
Het lijkt me vooral dat die jonge het moeilijk heeft met rotondes correct te nemen 😅

Opschorting van straf en 2 jaar later weer een ongeval... Misschien moet iemand hem eens aanraden van een taxi te nemen wanneer hij zelf niet in staat is om te rijden.
Weet hij wat dat kost? Met zo'n hongerloon gaat dat niet lukken ze.

Laten we deze keer hopen dat er een rechter zit die een iets hogere straf uitschrijft.

Terug
Bovenaan