Dat hangt er vanaf welk bordje er hangt. Een gewoon zone 30 bordje voor de schoolzone? Of zo'n verlicht zone 30 bordje dat alleen brand tijdens de schooluren? Bij het eerste bordje is het ook om 23u daar nog steeds 30 km/u hé.
Frustratie van een collega: 2x beboet in een zone 30 trajectcontrole. Na correctie 50km/u gemiddeld. Maar aldus ook geflitst wegens een te hoge snelheid door ne mobiele flitspaal (ook 50 km /u).
Ik vraag me dan wel af: Zijn dit dan wettelijk 2 boetes of 1 boete? Ik vrees voor hem: Helaas 2 boetes vermits hij netjes 50km/u reed en hij vermoedelijk meer dan 1 kruispunt (beslissingsmoment) gepasseerd is en op 1 van die beslissingsmomentjes ook 50km/u reed = aldus meerdere beslissingsmomenten.
Het had anders geweest had hij héél de tijd 30km/u gereden maar op 1 stukje tussen 2 beslissingsmomenten in (net waar de flitspaal stond) 150km/u of zo waardoor zijn gemiddelde alsnog 50km/u was. (Al is dat 2de scenario natuurlijk niet zoveel beter

)
Dan was zijn gemiddelde snelheid het resultaat van 1 beslissingsmoment en telt de trajectcontrole boete niet (al is dat dan waarschijnlijk wel lastig te bewijzen)