De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ah ik weet dat "car guys" dat doen dus ik ga me er naast zetten met mijn 12 jaar oude roestbak :p
De enige "car guy" die ik zo kende ging altijd in het midden van twee vakken staan met zijn getunede BMW3. We gingen naar dezelfde gym. Die is dikwijls razend opnieuw binnengestormd omdat er zich iemand was komen naastzetten. Mja, op een parking die vaak vol is moet je toch ook niet verschieten als mensen zoiets doen.

ik parkeer mij dikwijls op de verre lege helft van de AH hier en dan toch heb je nog mensen die vlak naast je komen staan. Dan vraag ik me toch ook af waarom ze dat doen. Heel de rij is vrij, laat dan tenminste 1 plaats open.

Als misantroop haat ik gedrag enorm. Waarom doen ze dit, geen idee, zou dit kuddegedrag zijn? Ik stel mij nog altijd de vraag waarom er zoveel mensen en bijgevolg ook auto's zijn ??? Het straatbeeld is zo slordig met al die auto's, die er dan nog allemaal anders uitzien, vaak een afwijkend formaat hebben en dan nog eens scheef geparkeerd staan. Zou er daar op hoog niveau nooit over nagedacht worden, want overbevolking is toch een serieus probleem aan het worden? Of is het verder wachten op de wraak van onze planeet?

Ah ik weet dat "car guys" dat doen dus ik ga me er naast zetten met mijn 12 jaar oude roestbak :p
oké, I'll bite. Waarom?
Is het zo moeilijk om iemands hobby's of interesses te respecteren?
Of misschien plaatst iemand zich daar omdat hij of zij moeite heeft met uit en-instappen en de deur helemaal open wil kunnen zetten.
Is dat nu echt nodig om iemand anders te kloten voor uw lol?

BTW: ik ben zelf geen car guy. Voor mij is mijn auto puur functioneel, maar doe het dus zelf gewoon voor het gemak.

oké, I'll bite. Waarom?
Is het zo moeilijk om iemands hobby's of interesses te respecteren?
Of misschien plaatst iemand zich daar omdat hij of zij moeite heeft met uit en-instappen en de deur helemaal open wil kunnen zetten.
Is dat nu echt nodig om iemand anders te kloten voor uw lol?

BTW: ik ben zelf geen car guy. Voor mij is mijn auto puur functioneel, maar doe het dus zelf gewoon voor het gemak.
In dezelfde trant: mensen die op 5 cm van je flank parkeren terwijl je een kinderzitje hebt staan aan die kant.

Ben ooit zo eens weggereden van een vak.
Mij ah parkeren, zo goed als leeg verdiep.

Ineens, terwijl ik nog even in auto zat, komt er een auto zich naast mij zetten terwijl heel verdiep leeg was, betrof dan nog een auto met kinderen (die sowieso hun portier zonder te kijken opengooien).

Heb auto opnieuw gestart en mij verder gezet.

Alsof je dat steeds kan zien ?
En hebben die mensen steeds dat kind bij?
Als je dat niet kan zien ben je best niet op weg met anderhalve ton aan metaal en kunststof lijkt me.

Verder een redelijk verschil tussen een bedrijfsparking en die van het plaatselijk zwembad, waar je kan verwachten dat mensen hun kinderen meehebben.

Mensen doen dat omdat die niet kunnen parkeren en een andere auto dan kan dienen als orientatie/referentiepunt om hun bocht te nemen. In een lege rij zijn die mensen compleet verloren.

Het is in het buitenland, rechts naast mij was een invalideplaats waar een auto al redelijk scheef geparkeerd stond. Het zijn smalle plaatsen en ik sta nog binnen de lijnen, zij het iets of wat scheef. Wat geeft die andere chauffeur het recht om de toegang tot mijn auto te blokkeren?

Als jullie dat vergelijken met de positie van mijn auto, dat zegt dat meer over jullie keyboardridders dan over mijn rijkunsten.

Ik ga niet in elke auto die ik passeer of mij naast parkeer in kijken hoor. En al zeker niet tijdens het parkeren, dan let ik wel op belangrijke dingen.
En dan zet je je op 5 cm van de wagen naast je? Want daar ging het over.

Verder zeg ik niet dat je het tijdens je manoeuvre moet doen.

Het is in het buitenland, rechts naast mij was een invalideplaats waar een auto al redelijk scheef geparkeerd stond. Het zijn smalle plaatsen en ik sta nog binnen de lijnen, zij het iets of wat scheef. Wat geeft die andere chauffeur het recht om de toegang tot mijn auto te blokkeren?

Als jullie dat vergelijken met de positie van mijn auto, dat zegt dat meer over jullie keyboardridders dan over mijn rijkunsten.
Die persoon staat ook binnen de lijnen dus waarom zou jij meer recht hebben dan hij om zo te parkeren.

Omdat ik daar al stond, hij kan toch ook opschuiven. Er was nog plaats zat aan zijn linkerkant, zelfs binnen de lijnen.

Echt waar da’s weer typisch hier, vanalles veronderstellen zonder het ganse plaatje te kennen.

Ik zou mij nooit zo langs een andere auto zetten zodat ik de toegang tot een andere auto blokkeer. Ik mag hopen dat jullie dat ook niet doen, anders zijn jullie wel serieus asociaal.

En dan zet je je op 5 cm van de wagen naast je? Want daar ging het over.

Verder zeg ik niet dat je het tijdens je manoeuvre moet doen.
De situatie maakt niet uit hoor, ik kijk nooit in een andere auto binnen.

Wat ik wel doe is zo goed als mogelijk in het midden van het vak te staan zonder bestuurders te blokkeren. De keren dat ik op 5cm gestaan heb van iemand zijn eigenlijk altijd dezelfde situatie geweest: betaalparking met smalle plekken en zo goed als volzet. Dan ga ik omgekeerd aan de personen naast mij inrijden (als die voorwaarts ingereden zijn, ik dus achterwaarts) en ga ik meer plaats laten aan mijn bestuurderskant (die ook langs de bestuurderskant van de wagen langs die kant staat) dan aan beide passagierskanten. Soms, als het heel smal is, gaan aan beide passagierskanten idd niemand kunnen instappen. En zeker geen kind in een kinderstoeltje kunnen plaatsen. Maar dat is dan niet mijn probleem/fout.

Idem op parkings met smalle maar doenbare plekken. Ik ga zorgen dat ik en andere bestuurder kunnen uit & instappen maar als je meer plek dan dat nodig hebt voor een kind er in te krijgen is dat pech. Kan crû klinken, maar dat ligt dan eerder aan de inrichting van de parking. Ja, ik snap de frustraties van ouders soms maar je kiest nog altijd zelf om daar te parkeren en je weet zelf ook hoeveel plek je nodig hebt ervoor. En soms is er geen keuze want dat kunnen de enige parkeerplekken zijn, maar dan ligt het niet aan andere bestuurders om u extra plek te geven en zo dus andere wagens minder plek te geven.

Dit gaat er natuurlijk van uit dat iedereen zich in het midden van het vak zet. Associale mensen die zich in brede plekken tot tegen de lijn zetten voor geen reden zijn associaal; ongeacht of er ergens een kinderzitje aanwezig is ;)

Omdat ik daar al stond, hij kan toch ook opschuiven. Er was nog plaats zat aan zijn linkerkant, zelfs binnen de lijnen.

Echt waar da’s weer typisch hier, vanalles veronderstellen zonder het ganse plaatje te kennen.

Ik zou mij nooit zo langs een andere auto zetten zodat ik de toegang tot een andere auto blokkeer. Ik mag hopen dat jullie dat ook niet doen, anders zijn jullie wel serieus asociaal.
Nochtans veronderstel jij ook gewoon dat er nog plaats was toen die persoon zich parkeerde. Voor hetzelfde geld was dat de enige plek vrij toen die toekwam en is auto links van hem vertrokken 5 min erachter. Ik vraag me dan ook af waarom jij niet kon opschuiven als er nog plek zat was.

Ik veronderstel niet dat er nog plaats was, er was nog plaats aan zijn linkerkant.

Naar waar zou ik moeten opgeschoven zijn, naar die persoon die rechts van mij stond op de invalideplaats die al schuin geparkeerd stond, zodat ik zijn toegang zou blokkeren?

Welke regel overtreedt die andere precies?
Ik zou het niet doen omdat ik schrik zou hebben dat die andere zijn deur tegen mijn auto zou planten, maar jij staat wel degelijk zelf niet goed geparkeerd. Je zegt dat je binnen je vak staat, maar je voorwiel komt toch gewoon op het vak links van jou?

Trek dan eens een foto van wat verder af hè. Wij moesten ook maar werken met wat we van jou kregen?

Terug
Bovenaan