De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Als ik het voorsorteervak naar links of rechts net niet kan bereiken en nog een extra rondje rood licht moet wachten omdat de pipo voor mij het nodig vindt om 2 meter tussen te laten of tergend traag verder te bollen, dan krijg ik het wel op mijn heupen ja.
Als ik hetzelfde zie gebeuren in m'n spiegel probeer ik wel genoeg plaats te maken. Maar ja, quasi iedereen zit op z'n gsm bezig of ziet het wel maar who gives a shit about others...

Dit was daarnet mijn ergernis, maar in plaats van 2 meter liet hij een gat van 15-20 meter. Jammer dat het linkervak al bezet was, of ik kon er langs links voorbij om tot op het afslagvak rechts te geraken :crazy:

Daarna nog een Range Rover die 2 wisselaars, 1 kruispunt en 5 keer op het laatste moment van vak wisselen wist te combineren met nooit pinken. En tot slot nog eens links plakken aan 100 km/u waar je 120 mocht.

De terugweg naar BE viel best wel mee, goed kunnen doorrijden op de autobahn, helaas wel gestopt geweest aan de PL-DE grens door de douane. Ze dachten eens een Belgische crimineel te pakken met z'n Tesla Johny kar met getinte achterruiten zeker?
Vorige keer idem maar bij de grens zelf, en moest toen enkel de achterruit eens open doen zodat ze konden zien of we nog passagiers mee hadden, zonder uit de auto te moeten stappen.

Hier deed de politieagent aan de grens duidelijk al teken, nadat we al gepasseerd waren, zonder ons te stoppen, dat ze ons moesten stoppen omdat we wellicht verdacht leken... En ja effectief op 1km binnen DE. We zien de douane wagen gas geven op een rustplaats om ons dan in te halen en stopteken te geven.

Was net voor het limietloze verkeersbord... Was al ferm aan het optrekken, en dan toch los gelaten natuurlijk.

Volgteken en op een verlaten terrein met douane gebouwtje en scanner, voor vrachtwagens, controle van bagage, uitgelegd van waar we kwamen en ook dat we al ferm gecontroleerd waren aan de Litouwse grens...

De terugweg naar BE viel best wel mee, goed kunnen doorrijden op de autobahn, helaas wel gestopt geweest aan de PL-DE grens door de douane. Ze dachten eens een Belgische crimineel te pakken met z'n Tesla Johny kar met getinte achterruiten zeker?
Vorige keer idem maar bij de grens zelf, en moest toen enkel de achterruit eens open doen zodat ze konden zien of we nog passagiers mee hadden, zonder uit de auto te moeten stappen.

Hier deed de politieagent aan de grens duidelijk al teken, nadat we al gepasseerd waren, zonder ons te stoppen, dat ze ons moesten stoppen omdat we wellicht verdacht leken... En ja effectief op 1km binnen DE. We zien de douane wagen gas geven op een rustplaats om ons dan in te halen en stopteken te geven.

Was net voor het limietloze verkeersbord... Was al ferm aan het optrekken, en dan toch los gelaten natuurlijk.

Volgteken en op een verlaten terrein met douane gebouwtje en scanner, voor vrachtwagens, controle van bagage, uitgelegd van waar we kwamen en ook dat we al ferm gecontroleerd waren aan de Litouwse grens...
Wisten die dat mss nog niet?

Naast de wielertoeristen die naast het fietspad rijden, nu ook de loper die naast het voetpad loopt.
Waarom zelfs? Is het voetpad van 1m niet breed genoeg? Zijn er teveel oneffenheden? Ga dan op de Finse piste lopen hé!!!
Ik begrijp uw ergernis maar let ook op: Op bepaalde locaties stopt het voetpad plots en moet je heel even op het fietspad.
Gisteren zag ik ne fietser afkomen en ik doe teken (waarschuwing) en ... maar ineens roept hij asap boos (hij was me ook gewoon nog voor): "Heb je niet genoeg plaats op het voetpad klootzak!" :unsure:

Dat was hier :tongue: dus het antwoord was 'neen'.

Hij had waarschijnlijk niet door dat daar heel even (amper een paar meter) helemaal géén voetpad is. Sowieso een erg vervelend punt. Want het is daar niet heel breed. (En ja OK, ik kan heel eventjes ook naar de overkant lopen maar ja ..)

Laatst bewerkt:
Behalve dat we van Polen kwamen niks anders eh. Gewoon meteen de waarheid zonder zever, geen drugs, alcohol, tabak en sigaretten aan boord 😆
Nu, ik heb in die regio ook al de indruk gekregen dat ze specifiek Belgische nummerplaten er uit halen (ook komende uit DK en CZ). Er zal wel een reden voor zijn zeker? :p

2x2 rijbaan met middenberm (tegenwoordig is dat al maar 90 ipv 120)

Links een ID Buzz aan een zeer lage snelheid, ik steek hem voorbij
Enkele km verder, verkeerslichten. Ik zet me rechts als 2e wagen

En wie komt er links als 1e staan? Ja hoor, die met zen ID Buzz. Om dan weer te vertrekken als een slak

Wat gaat er in zo'n mensen hun hoofd om?

Jezus. Vanmorgen drie momenten met idioten die naar het linkerbaanvak trekken, vertragen en dan niet eens inhalen.

Godverdomme trekt toch op zodat ge mee gaat met de stroom in plaats van ze af te remmen.

Ne km achter iemand gehangen die meestal goed doorreed, maar op dat stuk 5x zijn remmen dichtgooide om iemand over of door te laten die geen voorrang had. 1x ne voetganger op 10m van een zebrapad, ne keer ne fietser aan een zebrapad en 3x nen auto die geen voorrang had. 2x omdat die auto's dus op het middenvak komen gedraaid. Dat is daar op die baan een beetje standaardpraktijk omdat ge nooit overgeraakt anders, maar die wachten dus wel op op het middenvak (men negeert daar wel volop de verdrijfvlakken). en het is gewoon achterlijk om daar volledig voor tot stilstand te komen. Dat is baan waar ge 70 moogt, alhoewel ge meestal wel maar 50km/h haalt op die baan.
Naamloos6.png

(de voetganger en fietser was een stukje hiervoor, nog binnen de bebouwde kom)
Dat ge hoffelijk wil zijn cava, maar wees dan ook hoffelijk naar die achter u rijden en laat die niet nodeloos stoppen, zeker niet op een voorangsbaan van 70 waar je niet verwacht dat men alles gaat dichtsmijten voor iemand (in dit geval had ik het wel al door natuurlijk dat het een patroon was bij deze chauffeur).

Iets later vertrokken dan normaal, maar wtf een verschil van drukte op de baan. Waar ik anders met de speedpedelec een lege baan heb, stonden er nu files. Ook veel schoolgaand verkeer, terwijl ik dacht dat die juist geen les meer hadden.

En dan natuurlijk weer ene die moest aangeven dat ik in een zone 50 beter op het fietspad reed ipv de weg.

Weer bijna een E-step minder

Astridlaan in Hasselt, hierzo

Er staat een bus te wachten om links af te slaan (waar die Audi ongeveer staat) en er staat een bus achter het zebrapad. Ze laten dus mooi het zebrapad vrij

Nu ik weet gelukkig dat er regelmatig volk oversteekt daar en ook met de fiets omdat daar een wandelwegje is dus ik reed maar stapvoets. Bijna aan het zebrapad snort er ene met een E-step van tussen die bussen.

Moogt er 50, maar als ik er voorzichtig 30 rij heb ik hem nog mee denk ik.
Die moet toch zelf ook beseffen dat hij 1. Geen voorrang heeft op een zebrapad en 2. Het verkeer hem onmogelijk kan zien tussen die twee bussen. Achterlijke clown

@kay-gell twas gij toch nie hè? 😅

Weer bijna een E-step minder

Astridlaan in Hasselt, hierzo

Er staat een bus te wachten om links af te slaan (waar die Audi ongeveer staat) en er staat een bus achter het zebrapad. Ze laten dus mooi het zebrapad vrij

Nu ik weet gelukkig dat er regelmatig volk oversteekt daar en ook met de fiets omdat daar een wandelwegje is dus ik reed maar stapvoets. Bijna aan het zebrapad snort er ene met een E-step van tussen die bussen.

Moogt er 50, maar als ik er voorzichtig 30 rij heb ik hem nog mee denk ik.
Die moet toch zelf ook beseffen dat hij 1. Geen voorrang heeft op een zebrapad en 2. Het verkeer hem onmogelijk kan zien tussen die twee bussen. Achterlijke clown

@kay-gell twas gij toch nie hè? 😅

Nee ik ben vandaag netjes binnen gebleven 🤣

Chauffeurs die voor de volledige bingo kaart gaan, zoals deze (op een 2x2 autosnelweg):
- Links plakken aan 95 km/u waar je 120 mag, terwijl het rechtervak 93 rijdt. Wanneer hij dan na minuten plakken eindelijk naar rechts gaat, geeft hij wel gas bij tot 120 zodat de auto's links hem niet voorbij kunnen zonder te snel te rijden. Dan een tijd 130-140 rijden, om weer terug te vallen naar 100-110.
- Trager verkeer op het rechtervak? Geen probleem, gewoon je pinker opzetten en blindelings naar links opschuiven, of er nu ruimte is of niet.
- Met 1 arm buiten het raam, hand op het dak. Tot daar toe, ieder zijn manier van rijden. Maar niet als je op een kaarsrechte autostrade afwisselend links en rechts buiten je vak rijdt. Dan kan je die 2e hand misschien beter gebruiken om dat ronde ding (ook gekend als stuurwiel) vast te nemen?

Daarstraks bijna ene frontaal op mij gereden. Kerel was lekker spaghetti aan het binnenhijsen, potteke in 1 hand, vork in de andere. Stuur klemde tussen zijn voorarmen :sop: Had blijkbaar niet door dat hij van zijn rijstrook aan het afwijken was.

Hoe warmer het weer, hoe meer hufters?

*nieuwe fiets voor de kleine, niks beter dan een fietsstraat om die te testen. Binnen de 5 minuten moest ik al uitwijken voor een auto die toch inhaalt en hierdoor is de kleine in de kant gevallen.
* Geen honden op het strand toegelaten in de zomermaanden, toch zeker 15 honden geteld die daar beetje in de bewaakte zwemzone komen zwemmen.
*Agressieve bouwvakker met kale roodgebrande knikker zat opgefokt in camionette langs de ijzer, wou mij van de baan rammen, hoewel ik voorrang had aan een versmalling.

Dringend tijd dat er meer politie wordt ingezet. Politierechtbank is overbodig in veel gevallen. Gewoon direct straffen bij de overtreding en veel meer wagens verbeurd verklaren. Lijstje maken met overtredingen waarbij de wagen direct wordt verbeurd verklaard zoals o.a.
GSM achter stuur, onder invloed, roekeloos rijgedrag, meer dan 20/u te snel rijden. Heel veel zaken kunnen geautomatiseerd worden, waardoor er geen gerechtskosten moeten verspild worden. Camera's kunnen veel detecteren. Meer camera's zullen de veiligheid doen verhogen. Dringend tijd om het individuele belang ondergeschikt te maken aan het collectieve.

Hoeft niet te verbazen dat het weer de geitenwollen sokken brigade van Gent is die er niet beter op vindt dan andermans bezittingen te beschadigen in naam van "het klimaat". Want die kapot gestoken banden (of volledig plat gezet met gans het gewicht daar langere tijd op) die hierdoor moeten vervangen worden hebben uiteraard geen impact op het klimaat en gaan die eigenaars écht aanzetten om in het vervolg met de bakfiets te gaan.

Een GAS boete die kan oplopen tot €350 is toch ook een regelrechte grap ten opzichte van de (directe en indirecte) schade en tijdsverlies die ze hiermee aanrichten.

Terug
Bovenaan