Bompaization
Active member
Die "einde 30 km" borden die ik tegenwoordig vaak tegenkom, terwijl er nergens voordien een bord "max 30" te bespeuren valt (nee, ook geen electronisch).
Alleen in België zeker?
Alleen in België zeker?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier in het dorp ook zone 30 in de "hoofdstraat". In de ene richting een dymamisch bord voor start en een vast bord voor einde. In de andere richting enkel een bord voor einde. Geld was op zeker?Die "einde 30 km" borden die ik tegenwoordig vaak tegenkom, terwijl er nergens voordien een bord "max 30" te bespeuren valt (nee, ook geen electronisch).
Alleen in België zeker?
Als je Oostende binnenkomt of uit gaat via de Elisabethlaan ook zoiets.Die "einde 30 km" borden die ik tegenwoordig vaak tegenkom, terwijl er nergens voordien een bord "max 30" te bespeuren valt (nee, ook geen electronisch).
Alleen in België zeker?
De Elisabethlaan ligt toch volledig binnen de bebouwde kom? Als je van de A10 komt begint die al voor de Kennedyrotonde.Als je Oostende binnenkomt of uit gaat via de Elisabethlaan ook zoiets.
50 HERHALING terwijl het ervoor 70 was...
Geen bord doe aangeeft dat het bebouwde kom is.
Als je Oostende binnenkomt of uit gaat via de Elisabethlaan ook zoiets.
50 HERHALING terwijl het ervoor 70 was...
Geen bord doe aangeeft dat het bebouwde kom is.
De Elisabethlaan ligt toch volledig binnen de bebouwde kom? Als je van de A10 komt begint die al voor de Kennedyrotonde.
Je hebt dan enkele borden van 70 binnen bebouwde kom die gevolgd worden door die "50 herhaling". Staat daar dus wel correct voor zover ik weet.
Ah ok, niet zo goed mee met het feit dat een bord vervalt na een kruispunt en men dan terugvalt op de bebouwde kom.Vanaf het kruispunt vervallen die 70 borden, maar omdat veel mensen dat vergeten zetten ze ter herinnering nog eens dat het dan 50 is.
M.a.w. dat bord 50 is ter herhaling van iets dat al is.
Ook geen bord van max 30 boven het bord van bebouwde kom bij het binnenrijden?Die "einde 30 km" borden die ik tegenwoordig vaak tegenkom, terwijl er nergens voordien een bord "max 30" te bespeuren valt (nee, ook geen electronisch).
Alleen in België zeker?
Is dat iets dat er pas de afgelopen jaren is bijgekomen in de wetgeving?Ook geen bord van max 30 boven het bord van bebouwde kom bij het binnenrijden?
![]()
Is bij ons in het dorp zo en betekent dus dat heel de bebouwde kom 30 km/u is en dus als zone beschouwd wordt. Daar hebben ze in't begin de gemeetekas serieus mee gespijsd aangezien dat ook een trajectcontrole is.

1 december 1975.Is dat iets dat er pas de afgelopen jaren is bijgekomen in de wetgeving?
Logischer wijze met die verkeersborden zou je toch gewoon verwachten start bebouwde kom en 30 tot volgend kruispunt, anders zou er wel een complementair zone 30 bord (vaak ook veel te fucking klein die borden!) toegevoegd zijn.
En inderdaad, veel van die truuken hebben de bijkomende functie als revenue stream.
Die gebruikt z'n gsm als controller om die tractor te besturen?Een jonge gast (ik schat 15-16 jaar) die op z'n gsm een tractor aan het besturen is... enerzijds frappant gezien z'n leeftijd anderzijds nog eens z'n ogen op z'n scherm i.p.v. de baan...![]()
Als uw arbitraire wegschildering van “30” meer effect heeft dan het eigenlijke verkeersbord, dan is er inderdaad iets mis. ‘t lijkt wel dat ze het met opzet doen, zo’n laag-contrast mini bordje.complementair zone 30 bord (vaak ook veel te fucking klein die borden!)
Dat wist ik niet, voila weer iets bijgeleerd...Je mag trouwens vanaf je 16j met een tractor rijden (mits slagen theoretisch en praktisch examen) Bron

[Het verkeersbord C43 met de vermelding 30 km per uur, geplaatst boven het verkeersbord F1 is van toepassing op alle openbare wegen binnen de bebouwde kom.]Is dat iets dat er pas de afgelopen jaren is bijgekomen in de wetgeving?
Id. In theorie: 1x een zone bord gemist, 20 zijstraten en 20x ne flitspaal? --> 20 boetes want 20 verschillende beslissingsmomenten. (21 boetes mss als er voor de eerste zijstraat ook al ne flitspaal staat).Dat is in een groot deel van Oostakker ook zo. Bijna helemaal 30 maar enkel bij het binnen rijden met een bord aangegeven. Maar wel redelijk veel geschilderd op de baan. Niet dat mensen er zich iets van aantrekken, noch van de voorrang van rechts.
Blijft ook mijn frustratie van die zones. 1x het bord gemist en ge zijt gesjosd.
Of ge moet ergens voor de eerste keer in zo'n zone zijn. Ge zijt een uurtje in de winkel, stapt terug in de auto en uit automatisme rij je weer 50 want er is niks dat je er aan herinnert. (Blijft mijn fout, I know). Herhalingsborden zouden imo verplicht moeten zijn.
Veel mensen weten dit niet maar dat mag wettelijk in bepaalde gevallen (Namelijk vanaf 16 fietsers)Naast de wielertoeristen die naast het fietspad rijden