De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

You tell me, ik heb een andere view als je van links of van rechts komt (staat ook andere datum bij). Idem voor de tegenoverliggende straat trouwens (Marktwegel links/rechts). Het speelt ook gene rol, mijn punt is dat heel die straat onlogisch is.

@MrCipo laat hier eens weten wat het uiteindelijk wordt en vooral hoe lang het duurt...
Bij deze een update.
Daarnet zag ik dat ze haaientanden op de grond geschilderd hebben.
Maar dan moet er in de andere straat nog steeds een bord komen dat je daar voorrang op rechts hebt denk ik?

Bijlagen

• IMG_7486.jpeg
    IMG_7486.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 23
Bij deze een update.
Daarnet zag ik dat ze haaientanden op de grond geschilderd hebben.
Maar dan moet er in de andere straat nog steeds een bord komen dat je daar voorrang op rechts hebt denk ik?
In de andere straat moet dan een bord komen dat je op een voorrangskruispunt zit. Staat dat er niet, is het voorrang aan rechts, terwijl die van rechts dan blijkbaar een omgekeerde driehoek krijgen.

Zelf een ergernis geweest, was wat links aan het blijven plakken na het inhalen van 1 wagen, waarbij plots ene met zijn Mercedes langs rechts doorpuft en claxoneerde als een gek... Sorry, maar blijf dan ook niet rechts aan m'n gat plakken zodat ik ten minste ook sneller terug naar het rechtervak kan, snul.

Zolang m'n spiegels een geel licht geven vertik ik het van vak te veranderen, ook mooi zichtbaar voor de achterligger.

In de andere straat moet dan een bord komen dat je op een voorrangskruispunt zit. Staat dat er niet, is het voorrang aan rechts, terwijl die van rechts dan blijkbaar een omgekeerde driehoek krijgen.
Ok, benieuwd of nu dat bord er ook effectief nog komt...

Ok, benieuwd of nu dat bord er ook effectief nog komt...
Ik ken ook een paar dergelijke situaties, maar in de gevaarlijkere versie: hoofdweg krijgt een bord, maar onderliggende weg niet, dus die denkt voorrang aan rechts te gaan krijgen. Wijkagent of gemeente daarvoor aanspreken helpt nul komma nul.

Is deze situatie niet per ongeluk in orde omdat er haaientanden op het kruispunt staan, en bij het ontbreken van een verkeersbord op de hoofdbaan de markeringen (de haaientanden op de zijweg) tellen voor de hoofdbaan? Al blijft het uiteraard aangeraden om daar gewoon borden te zetten om het duidelijk te houden.

Is deze situatie niet per ongeluk in orde omdat er haaientanden op het kruispunt staan, en bij het ontbreken van een verkeersbord op de hoofdbaan de markeringen (de haaientanden op de zijweg) tellen voor de hoofdbaan? Al blijft het uiteraard aangeraden om daar gewoon borden te zetten om het duidelijk te houden.
Nee, want markeringen of borden in een andere straat zijn nooit voor jou. Dus ze mogen daar gelijk wat schilderen of plaatsen, de borden op de hoofdbaan moeten er ook zijn.

Auto staat half op voetpad/half op fietspad met vier pinkers op. Ik kom af met de fiets en zie uit de andere richting een politiewagen stoppen en klaxonneren op de auto die op het fietspad staat. Geen reactie vanuit die auto, politiewagen rijdt dan maar gewoon verder. Ik passeer die auto en zit een mevrouw supergeconcentreerd op haar gsm te typen, ongetwijfeld ook nooit die klaxon gehoord.

Maar goed gedaan meneer de polies, douze points voor de moeite, ze zal het ongetwijfeld nooit meer doen...

Auto staat half op voetpad/half op fietspad met vier pinkers op. Ik kom af met de fiets en zie uit de andere richting een politiewagen stoppen en klaxonneren op de auto die op het fietspad staat. Geen reactie vanuit die auto, politiewagen rijdt dan maar gewoon verder. Ik passeer die auto en zit een mevrouw supergeconcentreerd op haar gsm te typen, ongetwijfeld ook nooit die klaxon gehoord.

Maar goed gedaan meneer de polies, douze points voor de moeite, ze zal het ongetwijfeld nooit meer doen...
Hopelijk waren ze op weg naar iets dat dringender was en hebben ze de nummerplaat genoteerd. De kans is klein, maar we kunnen maar hopen.

Taffelaars, elke fucking dag.
Geen probleem om achter een camion of tractor te hangen, kunnen of mogen nu eenmaal niet sneller.
Maar elke dag op mijn woon - werktraject kom ik achter een treintje omdat er iemand het een goed idee vond van 50 te rijden op een 70-baan.

En volk dat nog snel snel voor mij de baan komt opgereden.
Geen probleem, maar trek dan gvd op :sop: . Wordt met de dag erger precies.

Alé, ik stond vanochtend hier als eerste aan de rode lichten te wachten. Op het vak waar ook de witte Citroën staat. Dat vak is om rechtdoor te rijden en de 2 rechtse vakken zijn allebei voorzien om naar rechts af te slagen. Staat duidelijk ervoor op de borden aangegeven. Rechts van mij staat er een foemp die, als het groen wordt, ook rechtdoor wil en dus achter mij komt ingevoegd bij het oversteken. Zonder iets van pinkers op te zetten dus iedereen moet dat maar weten. Die achter hem claxonneerde er al op. Ik vermoed dat hij mij eerst ook nog voor wou zijn en dat ik hem er mooi ging tussen laten want daarna gingen de grootlichten een paar keer aan. Alsof dat veel gaat helpen.
....
Bon. Deze week nog eens aan die lichten gestaan maar pas 5de of zo. De eerste wagen op het linkse van de 2 vakken om rechts af te slagen is een politiewagen. Lichten springen op groen en die steekt de blauwe lichten aan zodat men hem er tussen moet laten om ook rechtdoor te rijden. Even later voorbij het kruispunt gaan de blauwe lichten terug uit.

Bon. Deze week nog eens aan die lichten gestaan maar pas 5de of zo. De eerste wagen op het linkse van de 2 vakken om rechts af te slagen is een politiewagen. Lichten springen op groen en die steekt de blauwe lichten aan zodat men hem er tussen moet laten om ook rechtdoor te rijden. Even later voorbij het kruispunt gaan de blauwe lichten terug uit.
Hem niet klemgereden om te vragen met welke opdracht hij bezig was?
Ze doen dat niet zomaar he.

Taffelaars, elke fucking dag.
Geen probleem om achter een camion of tractor te hangen, kunnen of mogen nu eenmaal niet sneller.
Maar elke dag op mijn woon - werktraject kom ik achter een treintje omdat er iemand het een goed idee vond van 50 te rijden op een 70-baan.

En volk dat nog snel snel voor mij de baan komt opgereden.
Geen probleem, maar trek dan gvd op :sop: . Wordt met de dag erger precies.
Of mensen die op de snelweg ineens vrachtwagens gaan beginnen inhalen tegen 100 per uur of zo en daardoor eveneens een treintje creëren. Verschrikkelijk irritant vind ik dat.

Dat je dat doet als er niemand afkomt of eventueel op een snelweg met meer dan twee rijvakken geen probleem hè, maar als je ziet dat er allemaal auto's in uw gat hangen op het linkse vak, dus dan op uw gas!!!

Ik haal ook wel eens een vrachtwagen in tegen 100 als ik op m'n gemak wil rijden, maar van zodra ik zie dat er achterliggend verkeer afkomt dan versnel ik tenminste. :unsure:

Zelf een ergernis geweest, was wat links aan het blijven plakken na het inhalen van 1 wagen, waarbij plots ene met zijn Mercedes langs rechts doorpuft en claxoneerde als een gek... Sorry, maar blijf dan ook niet rechts aan m'n gat plakken zodat ik ten minste ook sneller terug naar het rechtervak kan, snul.

Zolang m'n spiegels een geel licht geven vertik ik het van vak te veranderen, ook mooi zichtbaar voor de achterligger.
Was dat vanmiddag met een zwarte Amerikaanse truck en een zilveren GLC-achtige Mercedes? :D

Deze morgen een klapband gehad met de auto, ik weet eigenlijk niet wat de oorzaak geweest is.
Dat zijn 2 nieuwe banden, dus weer extra kosten aan een auto die ik eigenlijk zou willen vervangen, maar ik weet niet goed wat ik in de plaats zou kopen.

Ook zo eens ne rare gehad, op de N16, kanten van Puurs/Pfizer richting Temse. Een van de weinige wegen waar je overal 90 mag, ook aan de verkeerslichten.
Politiewagen op het linkse van aan misschien 65-70 km/h, bij zo goed als leeg rechtse vak. Niemand durft voor, want voorsteken langs rechts mag niet!
Verkeerslicht voor ons spring op rood, politiewagen zet zwaailichten aan, geen sirene (tijdens de dag gewoon) en rijdt door het rood, al de andere wagens/vrachtwagens stoppen.
Wanneer dat het groen wordt, iedereen weg, naar 90 km/h, om ergens net voor de volgende rode lichten die politiewagen terug bijgehaald te hebben nog steeds tegen max 70 op dat linkse vak.
Licht spring op rood, hop, zwaailichten aan en er terug door...
Rinse and repeat, helemaal tot aan de brug in Temse waar ze net voor de brug gewoonweg terugkeerden richting A12.
Nergens file, geen ongelukken of zo...

Echt geen idee wat dat was! Wagenzieke agent misschien?
Buiten dat volgens mij, gedurende de dag, alleen zwaailichten niet prioritair is dacht ik? En dat ze dus zo zelfs niet door het rood mochten rijden? Ze vertraagden (gelukkig) wel wat alvorens door het rood te gaan...

Dat lijkt op een manier om het verkeer te vertragen voor onvoorziene omstandigheden. Het zou wel eens kunnen dat ze een oproep kregen voor obstakels, materiaal of dieren op de weg.

Dat lijkt op een manier om het verkeer te vertragen voor onvoorziene omstandigheden. Het zou wel eens kunnen dat ze een oproep kregen voor obstakels, materiaal of dieren op de weg.
Inderdaad. Of standby voor een achtervolging verderop, of wie weet zelfs achterin door de boel op te stoppen.
Door zo te reageren en de boel te vertragen kan er bv. on zwaar ongeluk vermeden worden.

Terug
Bovenaan