De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Mijn ergernis vandaag is dat ze hier in de straat een kleine 2 uurtjes geleden zijn komen strooien.

Reden is, er ligt hier vrij veel sneeuw en ze hebben gestrooid zonder die eerst wel te schuiven. Dat is nu een dikke pap geworden en als het deze nacht gaat vriezen hebben we een dik pak ijs waar niets op gedaan kan worden.
Op deze manier maken ze het levensgevaarlijk ipv het veiliger te maken.

Normaal gezien komen ze hier op de straat nooit strooien, tenzij het dagen lagen slecht blijft na een paar dagen.

Eerste 2 parkeerplaatsen op parking supermarkt zijn invalideplaatsen. Staat daar een kerel schuin over die 2 plaatsen met z'n camionette van 'Tuinen blablabla'.

Oudere dame, die effectief een kaart heeft parkeert haar op 't einde. Kerel komt buiten en wandelt naar z'n camionette. Dame zegt er niets op maar kijkt vreemd naar die man. Kerel zegt: 'k zag het niet door de sneeuw hoor madammeke' met nen onnozele grijns op zijn gezicht.

Awel, ge zijt officiëel een stuk stront van een mens, ge moogt er trots op zijn manneke.
Ik heb mij ooit nog achter zo iemand geparkeerd wanneer ikzelf geen plaats had.
Hij liet mij dan afroepen in de winkel omdat hij niet weg kon.
Die blik op zijn smoel als hij mij zag buiten komen :).
Hij zakte in de grond van schaamte, zalig moment.

Ik ben gisteren tijdens mijn looptraining in de sneeuw ne fietser tegengekomen die zonder licht reed.
Ook 2 voetgangers zonder enige verlichting én allebei met een donkere zwarte jas aan.
Dat was ook nog eens in een straat zonder fiets / voetpad.

Ik begrijp dat je gek genoeg bent om door dit weer te gaan want dat is wél sjiek (ik was ook aan het lopen) MAAR doe dat dan wel met verlichting zoals het hoort.

Ik ben gisteren tijdens mijn looptraining in de sneeuw ne fietser tegengekomen die zonder licht reed.
Ook 2 voetgangers zonder enige verlichting én allebei met een donkere zwarte jas aan.

Ik begrijp dat je gek genoeg bent om door dit weer te gaan want dat is wél sjiek (ik was ook aan het lopen) MAAR doe dat dan wel met verlichting zoals het hoort.
Da's zwart op een witte ondergrond. Ik zie het probleem niet :oi22:

Akkoord, maar ik zag tussen de feestdagen een loper terwijl ik van ver dacht dat mijne kerstboom ontsnapt was. 'k Had zoiets van ja, we zien u gast, 't is goed.

De Tesla's die ik deze week op mijn pad tref hebben een digitaal acceleratie pedaal, 0 of 1. Echt op het idiote af hoe hard er opgetrokken wordt.

Klopt. En zoals @mac-bc ook al zei, niet alleen Tesla's - gisteren nog een ID.3 gezien die in de bebouwde kom elke keer aan de lichten vol "stroom" wegstoof. Bij die "tragere" EV's valt dat heel erg op hoe hard ze hun best doen; moest dat een ICE geweest zijn, klonk dat als een grasmachine.

Bij Tesla dual motors, i4 M50's en dergelijke valt het op een andere manier op omdat die verschrikkelijk snel zijn als ze tot de limiet gaan.

En toch redelijk wat Tesla chauffeurs die precies die auto gekozen hebben wegens de snelle acceleratie, in die prijsklasse is dat natuurlijk uitzonderlijk.

Ik heb mij ooit nog achter zo iemand geparkeerd wanneer ikzelf geen plaats had.
Hij liet mij dan afroepen in de winkel omdat hij niet weg kon.
Die blik op zijn smoel als hij mij zag buiten komen :).
Hij zakte in de grond van schaamte, zalig moment.
En terecht. Die plaatsen zijn er niet voor de grap.

What's the deal met vrachtwagens die gigantisch taffelen bij trajectcontroles?

Door een nieuwe job rij ik nu heel vaak op zo een lange gewestweg (70 kmh/h) richting autosnelweg met maar liefst 2 trajectcontroles, waar veel vrachtverkeer op zit. Negen van de tien keer zit er een vrachtwagen 60 of zelfs minder (op mijn Waze) te tuffen met een gigantische sliert wagens erachter.

Waarom rijden die niet gewoon de limiet, of mis ik iets?

What's the deal met vrachtwagens die gigantisch taffelen bij trajectcontroles?

Door een nieuwe job rij ik nu heel vaak op zo een lange gewestweg (70 kmh/h) richting autosnelweg met maar liefst 2 trajectcontroles, waar veel vrachtverkeer op zit. Negen van de tien keer zit er een vrachtwagen 60 of zelfs minder (op mijn Waze) te tuffen met een gigantische sliert wagens erachter.

Waarom rijden die niet gewoon de limiet, of mis ik iets?
een vrachtwagen mag maar 60km/h tenzij er minstens 2x2 rijstroken zijn met middenberm

Wie van jullie kan met zekerheid zeggen dat deze krassen inderdaad van een auto komen?

Ik merkte die krassen het eerst op vorige week donderdag 3 januari op de parking van C&A in Brugge. Het zijn echter schuine parkeerplaatsen en ik ben vrij zeker van dat er niet genoeg plaats is om achteruit te rijden en de andere kant (tegen de parkeerrichting in) te rijden. De strepen beginnen ook aan exact de ene kant van de deur om juist aan de andere kant te stoppen. Plus het is geen doorlopende kras, maar precies alsof het in 2 beurten gedaan is.

Ik ging ervanuit dat het op de parking was gebeurd want van 30 december tot 3 januari stond het bij mijn appartementsgebouw geparkeerd, maar volledig rechts, en aan de rechterkant van de parkeerplaatsen bij mijn gebouw staan er houten paaltjes waardoor een auto daar onmogelijk zich naast kan zetten. En het kan zeker niet voor 30 december gebeurd zijn want toen stond mijn auto anders geparkeerd en zou ik die krassen zeker gezien hebben voor ik in mijn wagen ging zitten.

Mijn eerste gedacht zou ook niet zijn van een auto.

Het valt me op dat het zich beperkt tot uwe ene deur. Uw dakstijl en andere deur is niet geraakt?

Dat lijkt me toch met grote waarschijnlijkheid niet van een auto te komen. De krassen zijn niet evenwijdig, niet recht, onregelmatig...
Ik denk eerder dat de vandaal die het op jou gemunt heeft, hier ook mee te maken heeft...

Ook door de vreemde overgang tussen de scheve lijnen en de horizontale zou ik twijfelen dat dit van een auto komt.

Dat lijkt me toch met grote waarschijnlijkheid niet van een auto te komen. De krassen zijn niet evenwijdig, niet recht, onregelmatig...
Ik denk eerder dat de vandaal die het op jou gemunt heeft, hier ook mee te maken heeft...
Dit was mijn grootste vrees ja. Als je mijn post in algemene ergernissen thread zag eerder vandaag, ik was inderdaad in die piste gaan vrezen.

Weet ge, ik ga het zekere voor het onzekere nemen en naar de politie gaan volgende week. Ze zullen waarschijnlijk niet veel kunnen uitrichten, maar niks doen is ook geen optie.

Mijn dakstijl en andere deur zijn idd niet geraakt. Het is enkel die ene deur.

Laatst bewerkt:
Eergisteren sneeuw en 50% met mistlichten op.
Soms mag/moet dat:
30.1.1... De voormistlichten mogen slechts gebruikt worden bij mist, sneeuwval of felle regen. Zij mogen de dimlichten of de grootlichtenvervangen, of gelijktijdig met deze lichten branden.
2° Achteraan, de rode lichten. Bovendien, wanneer het voertuig voorzien is van achtermistlichten, moeten deze lichten gebruikt
worden bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid verminderen tot minder dan 100 m alsook bij felle regen. Deze lichten mogen
in geen andere omstandigheden gebruikt worden.

Soms mag/moet dat:
Ik heb het ook opgezocht en inderdaad. Maar het is wel een vreemde beslissing die volgens mij enkel in België geldt.
Maar het gaat eerder over het feit dat ze bij sneeuw er wel aan denken om ze aan te steken maar bij mist niet (zelfs niet de gewone lichten)

Soms mag/moet dat:
Idd, maar het moet toch al zot sneeuwen om geen 100m zicht meer te hebben.

Mijn ergernis van de voorbije dagen zijn onaangepaste chauffeurs. Hier en daar een zonderling die te snel of te dicht rijdt terwijl de banen er toch niet perfect bij liggen. Maar vooral de angsthazen. Ok, je moet niet zot doen, dat snap ik, in de bochten bij de huidige toestand hou ik ook even in, maar 30-40kmh onder de toegelaten snelheid rijden op een kaarsrechte makadambaan en op rem staan voor een overstekend grassprietje is even gevaarlijk hoor.

Maandagochtend een band moeten laten herstellen omdat ik blijkbaar in een nagel gereden ben, was ook al weer een paar jaar geleden...

Maandagavond serieuze steenslag in mijn voorruit, barst van minstens 10 centimeter. De eerstvolgende datum om die ruit te laten vervangen was donderdag - intussen is die barst met het winterweer gegroeid tot 40-50 centimeter. Ook al is dat gelaagd veiligheidsglas, toch geen comfortabel gevoel om zo te rijden...

Terug
Bovenaan