De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Vorige week tijdens het regenweer eens proberen tellen hoeveel vrachtwagens nu eigenlijk dat inhaalverbod negeren.
Het antwoord is overduidelijk: yes.

Gewoon los geteld tussen Kortrijk en Gent alleen zat ik al over de honderd...
Waarom zouden ze? Behalve snelheid is voor al de rest de pakkans toch quasi nihil.

Ik probeer tegenwoordig meer pragmatisch te rijden. Een hardnekkige linksplakker fiets ik wel langs rechts voorbij. Waarom zou ik de moeite nog doen om me daar aan te ergeren?

Vanmiddag een zwaantje achter mij die niet bepaald het goede voorbeeld gaf: bumperkleven, proberen rechts inhalen, zigzaggen en ondertussen alles bekijken buiten de weg. Op de dubbele rotonde nam ik binnenste strook, hij buitenste, om dezelfde afrit te nemen, kwam dan precies met opzet wat in mijn dode hoek hangen ook al stond pinker al tijdje op. Ik was aan 't twijfelen tussen nog een toertje of gewoon gas bijgeven. Gegaan voor optie twee. Wat verder aan rode verkeerslichten stopt hij naast mij (ik moest rechtdoor, hij rechtsaf), dacht dat hij mij eens boos ging bekijken, maar totaal niet. Blijkbaar was alles normaal voor hem.
Nu binnen 2 weken een boete in de bus omdat hij zich toch ergens aan stoorde. :unsure:

Vanochtend met de fiets naar het werk. Ik krijg even iets in mijn oog, wrijf erin en wijk daardoor even een beetje uit naar links om mij dan meteen te corrigeren. Net dan komt er van de andere kant een fietser aan (maar nog genoeg afstand tussen) zonder enige vorm van verlichting of iets van fluo aan die dan tegen mij zegt 'houd u eens aan uw kant man'. Waarop ik repliceer: 'goed dat ge zo goed verlicht zijt of we hadden zeker op mekaar gezeten'.

Oh de ironie.

ging die er dan volle bak vandoor met zijn Tesla...
Begrijpe wie begrijpen kan.
De slechtste chauffeurs op de rijbaan.

- De vettige stinkerds met hun héél dure sjieke bak.
- Mensen met een camionette. Je zou denken dat iemand die daarmee rondrijdt net veel ervaring heeft op de rijbaan maar als ik velen hun rijgedrag zie dan valt dat zwaar tegen.
- Hollanders.

Hoe raken de koplampen van Tesla's eigenlijk door de keuring?
Als ik op de autostrade rij en denk van 'wat voor irritante faar is dat nu weer in m'n zij- of achteruitkijkspiegel', 90% van de keren is dat een Tesla. Enkel als ge perfect op dezelfde lijn rijdt (en zelfs dan nog niet altijd) zijn die lampen niet verblindend.

Als ik op de autostrade rij en denk van 'wat voor irritante faar is dat nu weer in m'n zij- of achteruitkijkspiegel', 90% van de keren is dat een Tesla. Enkel als ge perfect op dezelfde lijn rijdt (en zelfs dan nog niet altijd) zijn die lampen niet verblindend.
Die en die van Mercedes-SUV's zijn idd bijna altijd enorm storend.

- De vettige stinkerds met hun héél dure sjieke bak.
hebben geld genoeg om onmiddellijk een nieuwe auto te kopen/ boetes te betalen, hoeven niet "voorzichtig' op de baar te rijden
- Mensen met een camionette. Je zou denken dat iemand die daarmee rondrijdt net veel ervaring heeft op de rijbaan maar als ik velen hun rijgedrag zie dan valt dat zwaar tegen.
zijn meestal niet de eigenaar van de camionette + druk om ergens snel te geraken = roekeloos gedrag
- Hollanders.
grappige is dat mijn Hollandse kennissen hetzelfde denken als ze Belgen op de weg tegenkomen. "Als we een Belg zien aankomen, nemen we afstand en laten hem doen, want jullie doen echt rare dingen op de weg".

Ge moet pas voor de eerste keer naar de keuring als uw auto 4 jaar wordt. Ik denk dat de meerderheid van die Tesla's die met slecht afgestelde koplampen rondrijden, nog jonger zijn dan dat en dus gewoon nog nooit naar de keuring moeten gaan zijn.

Ge moet pas voor de eerste keer naar de keuring als uw auto 4 jaar wordt. Ik denk dat de meerderheid van die Tesla's die met slecht afgestelde koplampen rondrijden, nog jonger zijn dan dat en dus gewoon nog nooit naar de keuring moeten gaan zijn.
Een tijd terug vertelde iemand hier op het forum dat hij voor de keuring de lichten van zijn Tesla had moeten laten regelen, maar omdat hij dan minder zag, ze terug hoger had laten zetten na de keuring. Zulke eikels rijden er dus ook rond.

Toen ik de eerste maand rond reed met mijn Tesla, trok er af en toe iemand z'n lichten naar mij. Ik wist dat de Tesla lichten soms wat verblindend zijn en heb toen een afspraak gemaakt om te laten afregelen. In de Tesla garage zijn die gratis opnieuw afgeregeld geweest en sindsdien heeft er niemand nog z'n lichten getrokken. Ik hoop dus dat alles goed staat, maar ze zouden dat wel eens mogen checken bij productie/aflevering.

Een tijd terug vertelde iemand hier op het forum dat hij voor de keuring de lichten van zijn Tesla had moeten laten regelen, maar omdat hij dan minder zag, ze terug hoger had laten zetten na de keuring. Zulke eikels rijden er dus ook rond.
Beetje dom want ge kunt gewoon rijden met adaptieve lichten als ge meer wilt zien en het verkeer wordt afgeblokt

Veel van die camionetten zijn van 't werk en hebben al wat meegemaakt. Dat voelt ook als een tank. Een kras meer of minder maakt niet uit en valt niet op. Die rijden al wa roekelozer daardoor.

Ik denk wel dat veel mensen in een camionette ongewild wat dichter rijden op hun voorligger net omdat zij een goed overzicht van de baan hebben doordat ze zo hoog zitten.

8 van de 10 keer is het een Tesla die me verblind met zijn lichten. Niet zoals een grootlicht, maar wel opvallend feller en irritanter dan de andere wagens op de baan.

Veel van die camionetten zijn van 't werk en hebben al wat meegemaakt. Dat voelt ook als een tank. Een kras meer of minder maakt niet uit en valt niet op. Die rijden al wa roekelozer daardoor.
Echter ik doelde nét op het omgekeerde. ;)

Chauffeurs met een camionette die juist rondrijden gelijk een slak. Met moeite 30 waar ze 50 mogen en dan just 40 waar je 70 mag.
Dan moeten ze bijvoorbeeld de weg oprijden wanneer ze van den Aldi komen naar links en je zit daar net achter en dan durven ze niet oversteken omdat 10 sec ver weg nen otto aan komt. Echt gelijk ne noob met 0 ervaring. Pinkers vergeten. Enzovoorts ..

Ze rijden soms nog slechter rond dan iemand met een 'L'.

Is dat dan de vader die de wagen geleend heeft van zoonlief om inkopen te gaan doen? Want anders begrijp ik het niet goed. :tongue:

Laatst bewerkt:
Ik denk één van de eerste keren in mijn leven uitgestapt om verhaal te halen.

Baan kortessem-diepenbeek. 90km/u, 1 rijvak elke richting.
Voor mij: vrachtwagen, auto 1, auto 2
Achter mij: bestelwagen die al veel te dicht zit om gezond te zijn

Opeens vrije baan geen tegenliggers, auto 1 gaat vrachtwagen voorbij, auto 2 begint ook aan zijn inhaalmanoeuvre.
Gelukkig had ik het al door want op dat moment gaat die bestelwagen ook al naar links.
Die wil dus: mij, gat van 2 auto's en een vrachtwagen inhalen.

Hij heeft zich nog net tussen mij en de vrachtwagen kunnen ingooien en het geluk gehad dat ik het gat niet dicht reed want uit de andere richting kwam een fiat 500

Stukje verder zijn rode lichten om de autostrade op te rijden, ff op zijn raampje gaan tikken.
Nog nooit n levende mens zo bleek gezien en zo vaak sorry gehoord in 45 seconden. Hij had een afspraak.
Ik heb gevraagd of die op spoed of bij de begrafenisondernemer was.

Achterlijke randmongool.

Ik merk wel weer dat het een periode is voor nerveus rijgedrag en liefst nog met de meest trage/slome voertuigen eerst.

Ik denk één van de eerste keren in mijn leven uitgestapt om verhaal te halen.

Baan kortessem-diepenbeek. 90km/u, 1 rijvak elke richting.
Voor mij: vrachtwagen, auto 1, auto 2
Achter mij: bestelwagen die al veel te dicht zit om gezond te zijn

Opeens vrije baan geen tegenliggers, auto 1 gaat vrachtwagen voorbij, auto 2 begint ook aan zijn inhaalmanoeuvre.
Gelukkig had ik het al door want op dat moment gaat die bestelwagen ook al naar links.
Die wil dus: mij, gat van 2 auto's en een vrachtwagen inhalen.

Hij heeft zich nog net tussen mij en de vrachtwagen kunnen ingooien en het geluk gehad dat ik het gat niet dicht reed want uit de andere richting kwam een fiat 500

Stukje verder zijn rode lichten om de autostrade op te rijden, ff op zijn raampje gaan tikken.
Nog nooit n levende mens zo bleek gezien en zo vaak sorry gehoord in 45 seconden. Hij had een afspraak.
Ik heb gevraagd of die op spoed of bij de begrafenisondernemer was.

Achterlijke randmongool.
Ik vind dat nu eigenlijk echt heel weinig reden om effectief voor uit te stappen. Buiten mss die Fiat fout inschatten doet hij volgens het reglement ook niets fout. Het is mss asociaal, maar dat is het enige.

Ik merk wel weer dat het een periode is voor nerveus rijgedrag en liefst nog met de meest trage/slome voertuigen eerst.
Er zit de laatste tijd idd wel iets in het drinkwater zou je denken, opmerkelijk veel gehaaste zotten op baan.

Ik vind dat nu eigenlijk echt heel weinig reden om effectief voor uit te stappen. Buiten mss die Fiat fout inschatten doet hij volgens het reglement ook niets fout. Het is mss asociaal, maar dat is het enige.

Bumperkleven
Zichzelf overschatten
Verkeer/tegenliggers fout inschatten

Niet alleen associaal, gewoon levensgevaarlijk.
Als ik niet in men achteruitkijkspiegel kijk en gewoon mee inhaal met de rij zit hij tegen mij
Als ik geen gat laat met die camion moet hij ofwel mij in de kant rammen ofwel frontaal op die fiat knallen

Om iets verder gewoon aan dezelfde lichten te staan. (Tussendoor is hij wel nog die camion voorbij gestoken natuurlijk)

Voor de rest inderdaad niet normaal.
Gisteren knalt er nog ene vlak voor mij een rotonde op, en dat in een super sportieve Ford Ka. Voorrang van rechts zal die gedacht hebben..

Daarstraks ene in een Skoda Rapid - it's in the name - die nog even 3 auto's voorbij knalde die de afrit namen om zich er dan last minute voor te smijten.

Bumperkleven
Zichzelf overschatten
Verkeer/tegenliggers fout inschatten
Ik zie nog geen reden om uit te stappen. In een ideale wereld gebeurt dat allemaal niet, maar het zijn toch zaken die je dagdagelijks ziet. Ik zet er geld op dat ik morgen een bumperklever achter mij ga hebben in de ochtendspits en nog eens vijf euro extra als er mij een inhaalt op een plek waar het eigenlijk niet kan of mag.

Niet alleen associaal, gewoon levensgevaarlijk.
Als ik niet in men achteruitkijkspiegel kijk en gewoon mee inhaal met de rij zit hij tegen mij
Als ik geen gat laat met die camion moet hij ofwel mij in de kant rammen ofwel frontaal op die fiat knallen
Dat zijn dan ook twee verplichtingen die jij hebt: kijken voor je zelf gaat inhalen of je niet al ingehaald wordt en afstand houden.

Om iets verder gewoon aan dezelfde lichten te staan. (Tussendoor is hij wel nog die camion voorbij gestoken natuurlijk)
Ja, dat is wel een typisch geval bij die gehaasten. Ze moeten er voor en doen dwaze dingen, maar eindigen vaak met nul seconden tijdswinst.

Voor de rest inderdaad niet normaal.
Gisteren knalt er nog ene vlak voor mij een rotonde op, en dat in een super sportieve Ford Ka. Voorrang van rechts zal die gedacht hebben..

Daarstraks ene in een Skoda Rapid - it's in the name - die nog even 3 auto's voorbij knalde die de afrit namen om zich er dan last minute voor te smijten.
Ik had gisteren een oude drie reeks vol deuken in heel zijn flank (duidelijk te zien toen we afraaiden) achter mij. Echt niet normaal wat die allemaal uitstak om voorbij te raken terwijl ik gewoon normaal reed. Vertrek eens twee minuten eerder en dat is allemaal niet nodig.

Het zijn toch mensen met vreemde hersenkronkels die achter mij zitten te bumperkleven terwijl ze duidelijk kunnen zien dat er voor mij een vrachtwagen rijdt.

Het zijn toch mensen met vreemde hersenkronkels die achter mij zitten te bumperkleven terwijl ze duidelijk kunnen zien dat er voor mij een vrachtwagen rijdt.

Er zijn de laatste tijd precies 2 grote groepen bumperklevers: de gehaaste maniakken die denken dat bumperkleven er magisch voor zorgt dat files, vrachtwagens enz. in rook oplossen, en dan de groep die wanneer ze alle kans hebben om voor te steken, toch liever blijven bumperkleven.
Daarnet nog zo iemand gezien die aan 90 km/u op nog geen 10 meter van de auto voor hem reed, terwijl het linker rijvak leeg was - en toch over meerdere kilometers er zo tegen plakken. :crazy:

Terug
Bovenaan