De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

En sigaretten! Zie bijna dagelijks de vonken op de baan spatten van een voorligger. Voor de gemiddelde rokende Belg is het normaal die gewoon uit het raam te flikkeren want het is echt een enorme opgave een asbakje in het midden te zetten. Degoutant en veel te sociaal aanvaard in ons land.
Jama da's kei vies hé, zo'n sigarettenpeuk in uw auto. Dat stinkt enzo.

Voor mij was het de eerste keer dat ik het in deze mate zag. Die Caddy gaf echt vol gas, met de bedoeling te voorkomen dat die BMW er voorbij zou gaan. Ik denk dat ze beiden voorbij de 100 km/h gegaan zijn (op een 70km/h baan). Als ik een dashcam had, zou ik geen seconde twijfelen om de beelden naar de politie te sturen.
Het gebeurt heel vaak dat je een traagrijder voorbij steekt, en dat die daarna ook plots de normale snelheid gaat rijden. Maar dit was iets anders, zoals je het zelf zegt, dit was een moordpoging.
Gebeurt meer dan je denkt hoor. Heb ik meermaals per jaar voor. Al zijn het meestal sportieve auto's, elektrische auto's of johnny auto's. Bij een auto als een caddy heb ik dit nog niet gehad. Meestal heb ik voldoende vermogen om er voorbij te geraken of duw ik de persoon gewoon aan de kant waardoor die alsnog afremt (en vaak daarna maar fahren naar mij alsof ik de gek ben), maar da's niet altijd mogelijk.

Een hele tijd terug was er hier een gelijkaardige discussie en waren er zelfs enkele mensen hier die toegaven dit ook te doen als zij van mening waren dat de inhalende persoon daar niet mag inhalen of te snel rijdt. Alsof dat zo'n actie zou goedpraten. Gekken zijn het en hun rijbewijs mag voor mijn part door de shredder...

Ik ben redelijk tolerant voor andermans fouten, we zijn allemaal mensen, maar ik trek de grens waar iemand bewust anderen hun leven direct in gevaar brengt. Zo versnellen wanneer iemand aan het inhalen is kan nooit per ongeluk zijn en kan enkel maar als doel hebben om de andere persoon in gevaar te brengen of de dood in te jagen.

Daarstraks toevallig 2 keer op ongeveer dezelfde locatie op de A12 tussen Londerzeel en Meise. Eerst richting Brussel een Nederlander die constant op het linkervak bleef hangen en niet veel meer als 100 km/u reed. Komt er ene achter hem hangen, gaat hij even opzij om dan daarna direct weer links te gaan rijden. Die kent het verschil tussen links en rechts niet of zo? Beste was dat ie ook nog zonder lichten reed. Het was nog maar rond 16.45u maar dan schemerde het toch al goed en was dat ook de enige die nog zonder lichten reed. Maakte het des te gevaarlijker om helemaal links te blijven hangen.

En in het terugkomen, richting Antwerpen, was het ongeveer 18.30u en dus al goed donker. Gewoon op het middelste vak een bestelwagen zonder iets van verlichting op. Echt levensgevaarlijk. Verschillende anderen die eens farden of claxonneerden maar die had dat precies compleet niet door. En dan ook constant op dat middelste vak terwijl er rechts plaats genoeg was. Minstens van voor Meise tot voorbij Willebroek (moest er daar zelf af) heeft die dus zonder lichten gereden.

Ik ga 100% met je verhaal mee @utolor. en ben in zo'n gevallen zelf ook voorstander van 'uitstappen en een klapke doen' als de gelegenheid zich voordoet maar je moet daar wel mee oppassen. Mijn vrouw is daar tegen omdat ze dat te intimiderend vindt als ik uitstap. Kan daar inkomen, al zal ik nooit zelf fysiek geweld initiëren (beantwoorden daarentegen wel indien nodig). Je weet ook nooit zeker of je niet een of andere flakka-gek voor je hebt.

Voor de zomer een gevalletje gehad aan het containerpark samen met mijn broer. Enen achter ons stond constant te claxonneren toen we naar zijn zin niet snel genoeg 'aansloten' in de rij. Wat nul zin had want er was een slagboom en max. aantal auto's binnen per keer. Na de derde keer zeg ik tegen mijn broer 'Nog één keer en ik ga eens wat uitleg gaan vragen'. 'Ok, ik ga mee' zei hij. En ja hoor, 30 seconden later weer van dat. Mijn broer (nog eens 4cm groter dan mij...) en ik wandelen rustig naar zijn auto. Daarop schoot die kerel ineens in een kramp, direct alle ramen dicht, deuren op slot en onmiddellijk weggereden :D Achteraf bleek dat die naar de politie was gestapt omdat hij zich 'bedreigd' voelde en wij zijn het mogen gaan uitleggen. Kerel had nul bewijs (er was ook niets gebeurd) en er is natuurlijk ook nooit iets van gekomen maar toch, je moet altijd opletten voor zo'n achterbakse sjarels.

Ik ga 100% met je verhaal mee @utolor. en ben in zo'n gevallen zelf ook voorstander van 'uitstappen en een klapke doen' als de gelegenheid zich voordoet maar je moet daar wel mee oppassen. Mijn vrouw is daar tegen omdat ze dat te intimiderend vindt als ik uitstap. Kan daar inkomen, al zal ik nooit zelf fysiek geweld initiëren (beantwoorden daarentegen wel indien nodig). Je weet ook nooit zeker of je niet een of andere flakka-gek voor je hebt.

Voor de zomer een gevalletje gehad aan het containerpark samen met mijn broer. Enen achter ons stond constant te claxonneren toen we naar zijn zin niet snel genoeg 'aansloten' in de rij. Wat nul zin had want er was een slagboom en max. aantal auto's binnen per keer. Na de derde keer zeg ik tegen mijn broer 'Nog één keer en ik ga eens wat uitleg gaan vragen'. 'Ok, ik ga mee' zei hij. En ja hoor, 30 seconden later weer van dat. Mijn broer (nog eens 4cm groter dan mij...) en ik wandelen rustig naar zijn auto. Daarop schoot die kerel ineens in een kramp, direct alle ramen dicht, deuren op slot en onmiddellijk weggereden :D Achteraf bleek dat die naar de politie was gestapt omdat hij zich 'bedreigd' voelde en wij zijn het mogen gaan uitleggen. Kerel had nul bewijs (er was ook niets gebeurd) en er is natuurlijk ook nooit iets van gekomen maar toch, je moet altijd opletten voor zo'n achterbakse sjarels.
Ik ben me ervan bewust dat ze naar de politie kunnen gaan (en al zeker als ik voor het politiekantoor uitstap om verhaal te gaan halen :D ), maar ik heb een dashcam en ik houd de filmpjes altijd achter de hand voor het geval dat ze een eenzijdig verhaal gaan vertellen bij de politie. Anders doe ik niets met de filmpjes, want ik hou er niet van om zomaar de politie erbij te halen. Die kunnen zich beter met nuttigere zaken bezighouden.

Ik ga sowieso enkel verhaal halen als ze mij bewust in gevaar brengen en in dat geval verwacht ik niet dat ze naar de politie zullen gaan. Even gaan vragen waarom iemand zonet bewust je leven op het spel heeft gezet lijkt me niet zo vreemd en ik ga er vanuit dat de politie daar ook wel begrip voor zal hebben. Ik zal net zoals jij nooit fysiek geweld gebruiken, enkel beantwoorden ter verdediging moest het nodig zijn (en vanaf dat moment zal er sowieso ook politie bij betrokken worden).

Als je een doorgedraaide zot voor je hebt kan het idd verkeerd uitdraaien, maar ik ben op zo'n moment zo woest en zit zo vol met adrenaline dat me dat op dat moment echt niks uitmaakt.

België is trouwens het enige land waar ik regelmatig meemaak dat men versnelt wanneer ik wil inhalen. In andere landen vertraagt men zelfs om je makkelijker te laten inhalen, maar dat heb ik in België nog niet vaak gezien. Mensen zitten hier heel gefrustreerd achter het stuur spijtig genoeg. Niemand gunt elkaar nog maar een centimeter. Ik zit achter het stuur met het idee van "leven en laten leven", maar dat wordt heel moeilijk gemaakt als men dan zo'n toeren uithaalt natuurlijk.

Dus iemand toetert 4 keer in de rij aan een containerpark, jullie stonden daar al een tijd voor en wisten dat het om iemand alleen in de wagen ging, stappen uit om die te intimideren, en dan tegen de politie doen alsof er niets gebeurd was.

Altijd opletten voor zo'n sjarels ja.

Dus iemand toetert 4 keer in de rij aan een containerpark, jullie stonden daar al een tijd voor en wisten dat het om iemand alleen in de wagen ging, stappen uit om die te intimideren, en dan tegen de politie doen alsof er niets gebeurd was.

Altijd opletten voor zo'n sjarels ja.
Euhm...
Waaruit leid jij af dat we 'intimideren'?
Ik ging gewoon uitleg vragen waarom die blijft toeteren gezien de slagboom toch dicht was. Is dat intimideren voor u?
En waaruit leid jij af dat we wisten dat het om iemand alleen in de wagen ging? Zat er vier man in die wagen dan waren we even goed uitgestapt hoor mochtje dat insinueren.
Zitten claxonneren for no reason, als een haas er vandoor gaan als men uitleg komt vragen en dan naar de politie gaan, dat is voor u dan normaal gedrag als ik het goed begrijp? Ok dan...

Euhm...
Ik ging gewoon uitleg vragen waarom die blijft toeteren gezien de slagboom toch dicht was. Is dat intimideren voor u?
En waaruit leid jij af dat we wisten dat het om iemand alleen in de wagen ging? Zat er vier man in die wagen dan waren we even goed uitgestapt hoor mochtje dat insinueren.
Dus je bespreekt dat met je broer maar je hebt nooit eens in je spiegels gekeken? En dan moet je met twee zijn om uitleg te vragen, want alleen praten gaat niet?

Het feit dat je meteen moet zeggen dat je tegen vier ook zou durven bevestigt gewoon wat ik al dacht: wat stoerdoenerij.
Zitten claxonneren for no reason, als een haas er vandoor gaan als men uitleg komt vragen en dan naar de politie gaan, dat is voor u dan normaal gedrag als ik het goed begrijp? Ok dan...
Neen, je begrijpt het niet goed.

Dus je bespreekt dat met je broer maar je hebt nooit eens in je spiegels gekeken?

Als je in een camionette zit met een remorque erachter kun je onmogelijk in je zijspiegels zien hoeveel personen er in de auto achter je zitten. Ik nodig je anders uit om het eens te proberen. Nogmaals, het gaat om de situatie, hoeveel personen er in die wagen zitten is totaal irrelevant.

En dan moet je met twee zijn om uitleg te vragen, want alleen praten gaat niet?

Waar heb ik dat gezegd dat we met 2 moesten zijn? Mijn broer zei gewoon, "Ik ga mee".

Het feit dat je meteen moet zeggen dat je tegen vier ook zou durven bevestigt gewoon wat ik al dacht: wat stoerdoenerij.

Wat heeft dat nu met 'durven' te maken? Ik beschrijf gewoon de situatie. Wat jij ervan denkt, interesseert mij trouwens hoegenaamd niet.

Neen, je begrijpt het niet goed.
Ik denk het wel, maar als jij wil blijven trollen, doe gerust verder.
Als je in een rij auto's for no reason blijft claxonneren, dan moet je niet verwonderd zijn dat na de vierde keer de mensen in de auto voor jou uitleg komen vragen wat er scheelt.

Daarstraks toevallig 2 keer op ongeveer dezelfde locatie op de A12 tussen Londerzeel en Meise. Eerst richting Brussel een Nederlander die constant op het linkervak bleef hangen en niet veel meer als 100 km/u reed. Komt er ene achter hem hangen, gaat hij even opzij om dan daarna direct weer links te gaan rijden. Die kent het verschil tussen links en rechts niet of zo? Beste was dat ie ook nog zonder lichten reed. Het was nog maar rond 16.45u maar dan schemerde het toch al goed en was dat ook de enige die nog zonder lichten reed. Maakte het des te gevaarlijker om helemaal links te blijven hangen.
Veel Nederlanders die hier rondrijden kennen naar mijn persoonlijke indruk en mening inderdaad de Belgische wegcode niet.

Ik heb dit hier al meermaals gepost: Als een chauffeur in een gewone wagen chronisch 100 km/u rijdt op het linker of midden rijvak op de autosnelweg en daar blijft plakken dan is de kans vrij groot dat het ne Nederlander is. De meeste Nederlanders zullen natuurlijk wel onze wegcode kennen maar het valt wel op als er hinder is het (alweer) ne Hollandse plaat is die ik opmerk.

PS. Het ergste van al is dat ik de indruk heb dat dit géén Nederlanders zijn die hier toevallig een keertje moeten wezen. (Dan begrijp ik dit nog) Maar volgens mij (al kan ik dit niet bewijzen) zijn dit meestal net mensen die hier al maanden of jaren rondrijden richting het werk naar Antwerpen of Brussel.

Veel Nederlanders die hier rondrijden kennen naar mijn persoonlijke indruk en mening inderdaad de Belgische wegcode niet.

Ik heb dit hier al meermaals gepost: Als een chauffeur in een gewone wagen chronisch 100 km/u rijdt op het linker of midden rijvak op de autosnelweg en daar blijft plakken dan is de kans vrij groot dat het ne Nederlander is. De meeste Nederlanders zullen natuurlijk wel onze wegcode kennen maar het valt wel op als er hinder is het (alweer) ne Hollandse plaat is die ik opmerk.

PS. Het ergste van al is dat ik de indruk heb dat dit géén Nederlanders zijn die hier toevallig een keertje moeten wezen. (Dan begrijp ik dit nog) Maar volgens mij (al kan ik dit niet bewijzen) zijn dit meestal net mensen die hier al maanden of jaren rondrijden richting het werk naar Antwerpen of Brussel.

Linksplakken is in Nederland ook verboden.

Euhm...
Waarom is het dan relevant dat uw broer 'nog eens' 4 cm groter is dan u?

Tijdens de ochtendspits: een auto die vanuit zijn parkeerplaats achteruit een rotonde oprijdt om niet te moeten keren in de straat

Niet alleen Nederlanders, Fransen kunnen er ook wat van. Vooral op de E17, aftandse Clio's met nummerplaat eindigend op 59.

Vanmorgen ook weer gezellig op de fiets: In een smalle dorpsstraat, éénrichtingsverkeer voor auto's maar niet voor fietsers, komt er één vanaf de hoofdweg vollen bak dat straatje in gesjeesd. Dat straatje wordt druk gebruikt door schoolgaande jeugd, fietste er eentje 50 meter voor mij, hij had ze gegarandeerd mee. Toch maar eens teken gedaan dat het wat rustiger mocht. Het zal misschien perceptie zijn maar de laatste jaren zijn er precies een pak meer hufters op de weg.

Waarom is het dan relevant dat uw broer 'nog eens' 4 cm groter is dan u?
Omdat ik probeerde een glashelder beeld van de situatie te schetsen...
Om de verhoorster/inspecteur van politie te citeren: "Het was in dat geval niet verboden om uit te stappen en jullie kunnen jezelf ook niet ineens kleiner maken."
M.a.w. als je in een rij for no reason blijft claxonneren, dan moet je niet verbaasd zijn dat de mensen voor jou gaan uitstappen en uitleg komen vragen wat er aan de hand is. Als je je dan ineens geïntimideerd voelt, dan is dat jouw probleem, dat je nota bene zelf hebt veroorzaakt.
Inspecteur was trouwens absoluut not amused dat ze haar en onze tijd moest verprutsen aan een bagatel waarbij al van in het begin glashelder was dat er niets aan de hand was.

Terug
Bovenaan