De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ge kunt u ogen natuurlijk ook bij het verkeer houden en niet focussen op de vier pinkers 🤷‍♂️
sorry hoor, maar als ge achter zo'n bestelwagen rijdt, ziet ge al niet veel voor u.
en bij druk verkeer zijn er sowieso al veel die op en af gas geven en afremmen, zodat ge al met moeite nog weet of ze nu aan't remmen voor een file of niet.

ik probeer in zo'n zwaar verkeer altijd wel meer afstand te houden, maar toch word ik nog regelmatig verrast door zo'n mensen. of dan springen ze in dat gat, om dan alles toe te gooien.

het is niet verplicht nee, maar het is ook gewoon geen moeite om efkes aan te geven dat ge hier bijna stil staat.

Kunnen we mensen nog eens een cursus inhalen geven? En pinkers gebruiken?
Afstand houden -> Versnellen -> Pinker -> Rijvak wisselen -> Zo moeten mensen op het linkervak niet op hun rem trappen omdat jij ineens tegen 30 besluit om zonder enige indicatie van rijvak te wisselen

Afslaan volgorde -> Pinker aan -> Remmen -> Afslaan

Hoe veel mensen hun pinker opzwieren en dat zien als voorrangsmiddel om plots de meest gekke shit te doen op de baan, crazy. En dan nadat ze je bijna van de snelweg gereden hebben steken ze het handje op "Oei, hihi".

Laatst bewerkt:
Kunnen we mensen nog eens een cursus inhalen geven? En pinkers gebruiken?
Afstand houden -> Versnellen -> Pinker -> Rijvak wisselen -> Zo moeten mensen op het linkervak niet op hun rem trappen omdat jij ineens tegen 30 besluit om zonder enige indicatie van rijvak te wisselen

Afslaan volgorde -> Pinker aan -> Remmen -> Afslaan

Hoe veel mensen hun pinker opzwieren en dat zien als voorrangsmiddel om plots de meest gekke shit te doen op de baan, crazy. En dan nadat ze je bijna van de snelweg gereden hebben steken ze het handje op "Oei, hihi".
Ah gij zijt zo ene die dus niet eerst in zijn spiegels kijkt voor hij een manoeuvre doet?

Ik sta te wachten om een verbindingsweg (70km/h) op te rijden. Er komt eerst een meeke traag aanrijden die de straat waar ik uitkom in rijdt. Achter haar een BMW SUV die duidelijk toch al wat (begrijpelijk) geïrriteerd was door het meeke, want hij reed kort achter haar en geeft goed gas als ze indraait.
Even later wordt de BMW opgehouden door het verkeer en rijd ik er weer achter. Wat verder wil de BMW dan een Volkswagen Caddy voorbij steken. De Caddy heeft dat snel in de gaten, en geeft meteen ook plankgas. De BMW doet hetzelfde en kan ternauwernood nog net voor een tegenligger voor de Caddy invoegen.
Die BMW reed wat snel, maar wat die Caddy deed vind ik ronduit walgelijk. Ik ben er niet goed van, en ik was maar een observeerder. Ik heb de nummerplaat van die Caddy onthouden, maar ja...

Ik sta te wachten om een verbindingsweg (70km/h) op te rijden. Er komt eerst een meeke traag aanrijden die de straat waar ik uitkom in rijdt. Achter haar een BMW SUV die duidelijk toch al wat (begrijpelijk) geïrriteerd was door het meeke, want hij reed kort achter haar en geeft goed gas als ze indraait.
Even later wordt de BMW opgehouden door het verkeer en rijd ik er weer achter. Wat verder wil de BMW dan een Volkswagen Caddy voorbij steken. De Caddy heeft dat snel in de gaten, en geeft meteen ook plankgas. De BMW doet hetzelfde en kan ternauwernood nog net voor een tegenligger voor de Caddy invoegen.
Die BMW reed wat snel, maar wat die Caddy deed vind ik ronduit walgelijk. Ik ben er niet goed van, en ik was maar een observeerder. Ik heb de nummerplaat van die Caddy onthouden, maar ja...
Ik heb dat onlangs ook voorgehad. Volgens mij doen die dat gewoon met voorbedachte rade. Een heel eind liggen sukkelen en het moment dat er kan worden ingehaald gas geven. Ik heb nu wel nog wat koppel en raak er 9/10 gevallen toch over, maar als er een tegenligger komt en ik kan door zo'n stunt niet snel genoeg naar rechts, zou mijn keuze toch ook zijn om diegene die ik inhaal de berm in te duwen. Gelukkig is dat laatste nog niet nodig geweest.

Ik snap zo'n toeren niet. Ik heb hier ook 3-4x per week dezelfde idioot met een berlingo achter mij. Die moet blijkbaar een half uur eerder dan mij in Ieper zijn en vertrekt gelijktijdig, anders heb ik er geen uitleg voor. Maar dat is kleven, faren, echt absurde manouevres doen om voor mij te raken, elke ochtend opnieuw. Deze week is hij er voor de eerste keer in geslaagd mij effectief in te halen, ik heb gewoon mijn gas gelost en ik was er voor die ochtend weer vanaf.

Ook iets wat ik mijn leerlingen altijd meegeef als er iemand inhaalt op een opvallende manier: Liever de zot voor u dan achter u. Dan kan je anticiperen. Dus waarom er mensen zijn die er alles aan doen om sneller verkeer achter zich te houden, blijft mij een raadsel.

Ik snap zo'n toeren niet. Ik heb hier ook 3-4x per week dezelfde idioot met een berlingo achter mij. Die moet blijkbaar een half uur eerder dan mij in Ieper zijn en vertrekt gelijktijdig, anders heb ik er geen uitleg voor. Maar dat is kleven, faren, echt absurde manouevres doen om voor mij te raken, elke ochtend opnieuw. Deze week is hij er voor de eerste keer in geslaagd mij effectief in te halen, ik heb gewoon mijn gas gelost en ik was er voor die ochtend weer vanaf.

Die man wil gewoon zo snel mogelijk uit die kutauto zijn. Heel verstaanbaar ;)

• Eerder deze week een pick-up in stormweer met daarachter een aanhangwagen met bakstenen op een hoop tot boven de wagen gestapeld zonder afdeknet, lekker invoegen op de snelweg!
    Dan kijk je naar de chauffeur en doe je teken of hij ze alle 5 heeft, blijkt die totaal zombified achter het stuur te zitten, zich van niets bewust.

• Vanmorgen op de snelweg richting Brussel zag je vanop verre afstand dat er een lichte nevel over de snelweg hing (zeer plaatselijk). Op het linkse(!) baanvak begint de chauffeur voor mij plots te remmen en zijn 4 richtingaanwijzers aan te zetten als hij door de lichte mist rijdt.

Zo'n "chauffeurs" mogen ze van mij hun rijbewijs afnemen gewoon, idioten.
    En dan schrikken dat het alle dagen file is de laatste weken.

Stationsbuurt Hasselt.
Zebrapad. Mevrouw komt aan gewandeld en wil oversteken. Ik stop.
Mevrouw is op haar gsm bezig en staat voor het zebrapad. oversteken is opeens geen prioriteit meer blijkbaar

Ze had zelfs niet gezien dat ik er stilstond 😅
Zie het looptopic. Ik ben gisteren tegen een professionele grasmaaier (van de gemeente denk ik?) gelopen om 7 uur in het pikke donker tijdens de spitsuren. Hij had mij dus helemaal niet gezien ondanks zijn felle verlichting en het feit dat ikzelf ook met verlichting liep. 😅

Ik kan er nu ook wel mee lachen want dat machientje rijdt héél erg traag maar toch. Kunnen ze geen uurtje later starten met het gras aan de zijkanten van de weg af te maaien? :unsure: Het was nu ook wel deels mijn eigen fout (ik had hem wel gezien maar een beetje rijkelijk laat :D) maar dat was nu echt een gevaarlijk uur om daarmee rond te rijden hé.

Versnellen als je ingehaald wordt is een overtreding in de hoogste graad als ik het mij goed herinner. En terecht overigens.

Heb ik ook regelmatig voor. En ik vrees dat dit alleen maar erger gaat worden met al die elektrische auto's omdat meer en meer mensen met veel vermogen de baan op zijn en er niet mee overweg kunnen. Mensen vinden het blijkbaar vaak belangrijk om te laten zien dat ondanks dat ze trager rijden dan jou, ze toch meer vermogen hebben...

Idd walgelijk rijgedrag. Bij mij staat zo'n rijgedrag gelijk aan moordpoging als er tegenliggers afkomen en dan maak ik er dus ook een punt van om die mensen te blijven volgen tot ik ze ergens kan aanspreken. Daarvoor kom ik dan met plezier desnoods een uur later op m'n bestemming aan. De laatste keer een mens in een Polestar die mij dit bij verschillende inhaalpogingen flikte. Ben hem dan een half uur gevolgd tot het "eindelijk" ergens file was. Durfde z'n raampje zelfs niet open doen en bleef eerst voor zich uitstaren. Na een tijdje durfde hij me pas aankijken en was hij teken aan het doen dat ik een blijter was. Was voor een politiekantoor en heb spijt dat er geen agenten op m'n geroep afgekomen zijn zodat ik m'n dashcam-beelden eens kon laten zien. Dan mochten ze me desnoods nog opschrijven voor verkeersagressie omdat ik verhaal ging halen, had me geen bal kunnen schelen.

Elke keer vraag ik me af wat zo'n mensen bezielt. Maar gezien ze nooit uit hun woorden geraken als ik verhaal ga halen of zelfs hun raam niet durven open doen of door het rood rijden om mij maar niet te woord te hoeven staan, vermoed ik dat ze in het echte leven niet veel te zeggen hebben en zich achter het stuur dan maar superieur gedragen met het idee dat ze daar hun gedrag toch niet hoeven te verantwoorden.

Laatst bewerkt:
Zie het looptopic. Ik ben gisteren tegen een professionele grasmaaier (van de gemeente denk ik?) gelopen om 7 uur in het pikke donker tijdens de spitsuren. Hij had mij dus helemaal niet gezien ondanks zijn felle verlichting en het feit dat ikzelf ook met verlichting liep. 😅

Jij loopt ertegen hé. Hij rijdt niet tegen u :p.

Jij loopt ertegen hé. Hij rijdt niet tegen u :p.
Misschien maar dat is moeilijk te zeggen want ik was even geschrokken en ik ben daarna gewoon terug vertrokken en doorgelopen hé (ik had niks). Die grasmaaier is trouwens niet gestopt en gewoon doorgereden.

Hij/zij heeft mij (vermoedelijk) niet eens gemerkt dat ik de grasmaaier geraakt heb. Wat ergens wel logisch is. Je voelt dat echt niet.

Die grasmaaier is trouwens niet gestopt en gewoon doorgereden.
Ahja, gij had niet eens gevraagd of die bestuurder gewond was, en dus eigenlijk vluchtmisdrijf gepleegd. :tongue:

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de tekening die op een aanrijdingsformulier zou gestaan hebben.

Ahja, gij had niet eens gevraagd of die bestuurder gewond was, en dus eigenlijk vluchtmisdrijf gepleegd. :tongue:

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de tekening die op een aanrijdingsformulier zou gestaan hebben.
We lachen er nu wel mee (ikzelf ook wel) :D maar in zo'n scenario denk ik elke keer opnieuw achteraf (ik kan daar niets aan doen, ook al heb ik geen kinderen, bij elk ongeval spoken die negatieve gedachten door mijn hoofd :frown: ):
Wat als dit een kind geweest was dat van een oprit was geschoten en dat daar dan zwaargewond lag?

Had die grasmaaier dan kind dan gezien? De kans is reëel dat het antwoord 'neen' is en dat die mens dan gewoon door zou gereden zijn. Dat dit kind dan in fout was is duidelijk een 'JA' (maar)

Daarom dat ik zoiets heb van: Moet gras afmaaien echt gebeuren om 7 uur in de pikkedonker? Je hebt dan wel als grasmaaier felle lichten maar dat is gewoon een *vals gevoel van veiligheid*.

Gisteren ei zo na een manneke van 7/8 jaar aangereden.

Het is groen voor de auto’s, maar ik moet een zebrapad over (dat net achter de lichten ligt en het is ook een zebrapad met lichten, dus zeg maar een kruispunt).
Maar dat zebrapad komt uit aan een tramhalte.

Tram stopt net, dat manneke zal te laat geweest zijn en springt voor mijn auto om naar de tram te lopen.
Echt, noodstop, gelukkig niemand achter mij.
Voetgangers die rood licht negeren: kinderen of niet, steek ze aub in t gevang want het is levensgevaarlijk en had ik hem omvergekegeld was het wellicht nog mijn fout ook.

Heb ik ook regelmatig voor. En ik vrees dat dit alleen maar erger gaat worden met al die elektrische auto's omdat meer en meer mensen met veel vermogen de baan op zijn en er niet mee overweg kunnen. Mensen vinden het blijkbaar vaak belangrijk om te laten zien dat ondanks dat ze trager rijden dan jou, ze toch meer vermogen hebben...

Idd walgelijk rijgedrag. Bij mij staat zo'n rijgedrag gelijk aan moordpoging als er tegenliggers afkomen en dan maak ik er dus ook een punt van om die mensen te blijven volgen tot ik ze ergens kan aanspreken. Daarvoor kom ik dan met plezier desnoods een uur later op m'n bestemming aan. De laatste keer een mens in een Polestar die mij dit bij verschillende inhaalpogingen flikte. Ben hem dan een half uur gevolgd tot het "eindelijk" ergens file was. Durfde z'n raampje zelfs niet open doen en bleef eerst voor zich uitstaren. Na een tijdje durfde hij me pas aankijken en was hij teken aan het doen dat ik een blijter was. Was voor een politiekantoor en heb spijt dat er geen agenten op m'n geroep afgekomen zijn zodat ik m'n dashcam-beelden eens kon laten zien. Dan mochten ze me desnoods nog opschrijven voor verkeersagressie omdat ik verhaal ging halen, had me geen bal kunnen schelen.

Elke keer vraag ik me af wat zo'n mensen bezielt. Maar gezien ze nooit uit hun woorden geraken als ik verhaal ga halen of zelfs hun raam niet durven open doen of door het rood rijden om mij maar niet te woord te hoeven staan, vermoed ik dat ze in het echte leven niet veel te zeggen hebben en zich achter het stuur dan maar superieur gedragen met het idee dat ze daar hun gedrag toch niet hoeven te verantwoorden.
Voor mij was het de eerste keer dat ik het in deze mate zag. Die Caddy gaf echt vol gas, met de bedoeling te voorkomen dat die BMW er voorbij zou gaan. Ik denk dat ze beiden voorbij de 100 km/h gegaan zijn (op een 70km/h baan). Als ik een dashcam had, zou ik geen seconde twijfelen om de beelden naar de politie te sturen.
Het gebeurt heel vaak dat je een traagrijder voorbij steekt, en dat die daarna ook plots de normale snelheid gaat rijden. Maar dit was iets anders, zoals je het zelf zegt, dit was een moordpoging.

Het verkeer in Brussel is toch ook altijd een feest, los van de files.

- Aftandse bakken die nog nooit een keuring gezien hebben, die op het middenvak plakken terwijl het rijvak rechts zeker 20 km/u sneller rijdt
- Chauffeurs die liever een gearceerd kruispunt blokkeren zodat uiteindelijk beide richtingen elkaar vastrijden
- Kers op de taart: 1 die zo druk bezig was met roken, bellen en naar zijn gsm op zijn schoot kijken dat hij waar je 50 mocht, nooit boven de 25 km/u uit kwam, gaten liet vallen van tientallen meters en er dan nog in slaagt van afwisselend links en rechts uit zijn vak te rijden. Bij zo iemand mogen ze toch dat rijbewijs versnipperen en samen met die gsm in zijn hol rammen...

Sluikstorters. Op sommige op- en afritten is het al een stort van de lege blikken, flessen,... maar vanochtend op een plaats 3 grote zwarte vuilniszakken gezien (zo elk van 50 liter of meer) die gewoon in de berm gedumpt zijn. :mad:
En sigaretten! Zie bijna dagelijks de vonken op de baan spatten van een voorligger. Voor de gemiddelde rokende Belg is het normaal die gewoon uit het raam te flikkeren want het is echt een enorme opgave een asbakje in het midden te zetten. Degoutant en veel te sociaal aanvaard in ons land.

Terug
Bovenaan