Ik ga 100% met je verhaal mee
@utolor. en ben in zo'n gevallen zelf ook voorstander van 'uitstappen en een klapke doen' als de gelegenheid zich voordoet maar je moet daar wel mee oppassen. Mijn vrouw is daar tegen omdat ze dat te intimiderend vindt als ik uitstap. Kan daar inkomen, al zal ik nooit zelf fysiek geweld initiëren (beantwoorden daarentegen wel indien nodig). Je weet ook nooit zeker of je niet een of andere flakka-gek voor je hebt.
Voor de zomer een gevalletje gehad aan het containerpark samen met mijn broer. Enen achter ons stond constant te claxonneren toen we naar zijn zin niet snel genoeg 'aansloten' in de rij. Wat nul zin had want er was een slagboom en max. aantal auto's binnen per keer. Na de derde keer zeg ik tegen mijn broer 'Nog één keer en ik ga eens wat uitleg gaan vragen'. 'Ok, ik ga mee' zei hij. En ja hoor, 30 seconden later weer van dat. Mijn broer (nog eens 4cm groter dan mij...) en ik wandelen rustig naar zijn auto. Daarop schoot die kerel ineens in een kramp, direct alle ramen dicht, deuren op slot en onmiddellijk weggereden

Achteraf bleek dat die naar de politie was gestapt omdat hij zich 'bedreigd' voelde en wij zijn het mogen gaan uitleggen. Kerel had nul bewijs (er was ook niets gebeurd) en er is natuurlijk ook nooit iets van gekomen maar toch, je moet altijd opletten voor zo'n achterbakse sjarels.