Sluikstorters. Op sommige op- en afritten is het al een stort van de lege blikken, flessen,... maar vanochtend op een plaats 3 grote zwarte vuilniszakken gezien (zo elk van 50 liter of meer) die gewoon in de berm gedumpt zijn. 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Heb je een idee van type camion, kleuren of eventueel logo? Als het een Belg is, gaat die rap te vinden zijn.Camion op de E17 Kortrijk richting Aalbeke efkes dacht dat hij aan het racen was. Rechts inhalen, vergooien van vak, bumperkleven. Heel slim om met 20 ton efkes dom te gaan doen in volle spits, tis ook niet dat er niet om de vijf botten accidenten gebeuren op dat stuk. Had ik zijn firmanaam kunnen lezen, er was een berichtje richting de firma vertrokken. Totaal onverantwoord.
Altijd blij wanneer ik met de fiets kan gaan werken en niet door die shit moet.
Nee, hij reed achter mij en het was nog donker.Heb je een idee van type camion, kleuren of eventueel logo? Als het een Belg is, gaat die rap te vinden zijn.
Op de ring rond Mechelen kom ik bijna aan een kruispunt als de lichten net op rood zijn gesprongen. Ik rij op het linkse vak. Wat verder voor mij iemand die op het rechtse vak rijdt maar dan merkt dat ze achter een vrachtwagen aan de lichten zal staan en dus nog snel naar het linkse vak gaat en dus voor mij komt. Je denkt dan dat zo iemand wel zal aansluiten en volgen. Maar nee, vervolgens traag vertrekken (ook aan het kruispunt erna), niet aansluiten en gaten laten dat je nog eens voor het rood zou kunnen staan. Geen moment heeft ze die vrachtwagen dus ingehaald.
Om dan vervolgens 2 kruispunten verder bijna aan de lichten goed op de rem te gaan staan en vervolgens terug naar het rechtse vak te gaan vlak achter de vrachtwagen die ze een stuk terug dus dacht in te halen om dan rechtsaf te slaan aan het kruispunt. Manoeuvres die 0,0 hebben uitgehaald maar een ander wel zitten hinderen.
Dat getaffel, daar krijg ik het toch soms van. Je moet zeker niet té hard rijden of gekke stoten uithalen maar gewoon wat opletten en aansluiten. Dat kan toch niet moeilijk zijn.

Ik vermoed dat zo'n dingen soms door ACC komen. M'n Octavia kan dat ook soms doen als er iemand wat lijkt uit te wijken - moet je altijd snel even ACC uitzetten en overnemen.
- Ring rond Antwerpen, voor me een witte Passat. We rijden ongeveer 70-75. Links voor ons zet er ene zijne pinker op om naar rechts te komen. Knalt die Passat gewoon alles dicht om die er tussen te laten. Van 70 naar nog geen 35.
Ik ben blij dat ik niet meer met de moto rijd. Dat moet echt katastrofe zijn om over te rijden, om nog te zwijgen van als je daar op zou vallen. Da's gewoon als vallen op een gigantische kaasrasp vrees ik.Die groeven vind ik ook iets verdacht, zogezegd zou dat geen impact hebben op de grip, maar bij regenweer voel je inderdaad je banden constant "zoeken". En ze maken mij niet wijs dat je met minder contactoppervlak evenveel grip kan hebben. Ze zouden beter wat minder tijd en geld steken in dat frezen, en het wegdek deftig onderhouden zodat er niet elke paar maanden stukken uit loskomen![]()
Ik heb ooit afval geruimd in de straat van mijn ouders op een soort actiedag van Ivago. Hun straat ligt een stukje aan een oprit dus ik heb toen ook daar in de berm gestaan. Die straat is 500 meter lang. We hebben toen meer dan 20 zakken afval opgehaald. Echt absurd. Zwerfvuil lijkt mee te vallen tot je eens zo een actie begint. Wat er aan die oprit allemaal lag dat kan je je niet voorstellen. Het is alsof iedereen zijn gerief snel uit zijn auto gooit aan een oprit.Sluikstorters. Op sommige op- en afritten is het al een stort van de lege blikken, flessen,... maar vanochtend op een plaats 3 grote zwarte vuilniszakken gezien (zo elk van 50 liter of meer) die gewoon in de berm gedumpt zijn.![]()

Ge kunt u ogen natuurlijk ook bij het verkeer houden en niet focussen op de vier pinkershet valt mij deze week enorm op hoe weinig mensen nog hun 4 pinkers opzetten als ze aansluiten bij een file.
met als resultaat dat de wagen voor u het al te laat door heeft, stevig in de remmen moet, en gij het al helemaal niet meer ziet. 't is nochtans geen moeite om efkes op die rode driehoek te drukken, denk ik dan?

Die pinkers opzetten is verplicht bij file natuurlijk, dus een terechte ergernis. Mensen lopen er altijd maar meer de kantjes af in het verkeer en schuiven alle verantwoordelijkheid door naar de aandacht van de rest.Ge kunt u ogen natuurlijk ook bij het verkeer houden en niet focussen op de vier pinkers![]()
Ah is dat zo? Ik lees hier dat het mag. Lijkt me niet dat het moet. Daarmee wil ik ook niet zeggen dat ik het niet doe.Die pinkers opzetten is verplicht bij file natuurlijk, dus een terechte ergernis. Mensen lopen er altijd maar meer de kantjes af in het verkeer en schuiven alle verantwoordelijkheid door naar de aandacht van de rest.
Kun je dat artikel eens citeren want ik heb nog nooit gehoord dat het gebruik van de 4 pinkers verplicht is om te waarschuwen voor een file.Die pinkers opzetten is verplicht bij file natuurlijk, dus een terechte ergernis. Mensen lopen er altijd maar meer de kantjes af in het verkeer en schuiven alle verantwoordelijkheid door naar de aandacht van de rest.
Ten eerste worden ze gebruikt door schoolbussen om aan te geven dat er kinderen in- of uitstappen...
Ze kunnen ook worden gebruikt om te waarschuwen voor een defect of verongelukt voertuig en voor een ladingverlies. Het is een mogelijkheid en geen verplichting, maar het is uiteraard nuttig om de 4 richtingaanwijzers in die situaties te gebruiken, samen met de gevarendriehoek.
Tot slot kan men ze ook gebruiken om te waarschuwen voor een dreigend ongeval. Het hangt af van geval tot geval, maar het typische voorbeeld is wanneer uw voorligger bruusk remt en u het verkeer achter u wil waarschuwen voor die onverwachte en gevaarlijke vertraging.
Elk ander gebruik is verboden, dus ook bij hinderlijk parkeren of bij het inhalen van files met een motorfiets. In dit tweede geval bestaat er een zekere tolerantie, al kunnen we niet garanderen dat er nooit zal worden bekeurd. Onze correspondent merkt wel terecht op dat de politie het misbruik van de 4 richtingaanwijzers kan toevoegen aan de inbreuk van hinderlijk parkeren.
Ah is dat zo? Ik lees hier dat het mag. Lijkt me niet dat het moet. Daarmee wil ik ook niet zeggen dat ik het niet doe.
![]()
"Zet die pinkers op!": veel mensen gebruiken hun richtingaanwijzers niet, zo doe je het correct | VRT NWS Nieuws
Bijna de helft van de autobestuurders gebruikt zijn richtingaanwijzers niet als ze van rijvak veranderen. Dat blijkt uit een steekproef van de mobiliteitsorganisatie Touring bij 2.200 automobilisten op verschillende locaties. Nochtans zijn "pinkers" geen optie, richtingaanwijzers gebruiken is...www.vrt.be
Ik ben benieuwd naar jouw bron.
Kun je dat artikel eens citeren want ik heb nog nooit gehoord dat het gebruik van de 4 pinkers verplicht is om te waarschuwen voor een file.
https://www.politie.be/5998/nl/nieuws/herinnering-aan-het-gebruik-van-de-4-richtingaanwijzers

Dat is inderdaad algemeen zo verwacht. Je ziet dat toch ook aan wat andere chauffeurs doen?Ik zet mijn vier pinkers niet op als ik file nader. Tenzij het echt heel bagger weer is. Of 't opstropt op de E19 vlak na de bochten rond Mechelen - daar heb je het soms pas heel laat door.
Is dat echt zo algemeen verwacht om bij elke file te doen?